אירועי דיומא – 05.08.2023 – שחמט

גביע העולם בשחמט – סיבוב 2 משחק ראשון / אהרן ברלין

אתמול התקיימו שוברי השוויון של הסיבוב השני בו נרשמו מעט מאוד הפתעות. המדורג הבכיר שסיים את דרכו אתמול היה אלכסנדר גרישצ'וק (12) שנכנע לברדיה דנשבר האיראני לאחר מאבק עיקש. אגב, גם אשתו של גרישצ'וק קתרינה לגנו (מקום חמישי בעולם) הודחה מהתחרות בשוברי השוויון. היקארו נקמורה היה על סף הדחה מול ההודי המבטיח קרת'יק אבל הצליח בסוף לנצל טעות של יריבו כל הדרך לניצחון. יוצא אם כן שמלבד ממדיארוב כל העשירייה הראשונה של התחרות תמשיך לשלב הבא שיתחיל היום.

בסיבוב השלישי הטבלה מתחילה להצטמצם והיריבים מתחילים להיות קשים יותר. מגנוס קרלסן יפגוש את בן ארצו החזק אריאן טארי בקרב מסקרן בו אלוף העולם לשעבר פייבוריט מובהק אבל יכול בהחלט להזיע מול טארי. ווסיל איבנצ'וק הבלתי נגמר יפגוש את וויי ייי החזק מסין, דייויד האול ישחק מול וונג האו שהשתתף במועמדים לפני כשלוש שנים ופרש רשמית ממשחק פעיל. פיטר סבידלר יפגוש את יורדן ואן פורסט מהולנד ומקסים וושייה לגראב ישחק מול סינדרוב החזק.

שידור: 13:50, אתר פיד"ה או chess24

המשחק המעניין של הסיבוב הקודם שייך להיקארו וקרת'יק: https://www.chess.com/events/2023-fide-chess-world-cup/02-04/Karthik_Venkataraman-Nakamura_Hikaru

חידה לסיום – מתוך המשחק של ארג'ון אריגאיסי (לבן) מול סרגיי אזארוב (שחור). מהו המהלך הזוכה ללבן?

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. תודה רבה.
    מורידים עם המלכה את הרץ עם שח. אם השחור מכה את המלכה הוא חוטף מט. אם הוא בורח אז הוא בחיסרון משמעותי

  2. תודה.
    מאסטרס בג'ודו בהונגריה, היום ה2.. אצל הגברים הביזיון נמשך עם הדחות מוקדמות של מוקי ובוטבול בסיבוב ראשון ושני בהתאמה.
    אצל הנשים סיפור אחר ואחרי הארד אמש של פרימו גם גילי שריר בקרב על הארד.
    סמדג'ה, תבדוק מה קורה, זו כבר מפולת. מזל שיש את פאלצ'יק מחר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט