אירועי דיומא – 07.08.2023 – שחמט

גביע העולם בשחמט – סיבוב 3 שוברי שוויון

המהשחק השני של הסיבוב השלישי היה קצר יחסית כאשר מרבית המשחקים הסתיימו מוקדם מהצפוי. ההפתעה הגדולה הגיעה מכיוונו של סינדרוב האוזבקי (שהדיח בפעם הקודמת את פירוז'ה) שניצח משחק יפהפה מול מקסים וושייה לגראב והדיח אותו מהתחרות. עוד שם גדול שיעשה את דרכו הביתה הוא דניאל דובוב שלא הצליח לנצח במשחק השני ויעזוב את את התחרות מוקדם מהצפוי. ההודים ממשיכים לכתוש כל מי שעומד בדרכם – פרגנננדה, ארג'ון אריגאיסי (ישחק מול סינדרוב) וגוקש ימשיכו כולם לשלב הבא מבלי שיצטרכו לשחק עוד יום משחקים. בגזרת המדורגים הבכירים קרלסן ונקמורה יעפילו לשלב הבא, הראשון סיים בתיקו מול אריאן טארי (ניצח במשחק הראשון) והשני גבר על בנג'מין גלדורה במשחק קצר יחסית. קרלסן יעלה לשחק מול וינסנט קיימר הצעיר והמבטיח מגרמניה ונקמורה יצטרך להזיע מול פרגנננדה שנמצא בכושר נפלא. יורדן ואן פורסט הצליח לנצח ולהשוות את הדו קרב מול פיטר סבידלר והשניים ייפגשו לשוברי שוויון היום.

כמיטב המסורת המשחקים בשוברי השוויון אמורים להיות חדים ומשוגעים יותר. קרואנה ישחק מול מוסטפה ילמז הטורקי לאחר שפספס גם במשחק השני הזדמנות ללכת על עמדה מנצחת והסתפק בתיקו. גם אניש גירי, ווסלי סו וטימור רדג'אבוב ינסו להמשיך את דרכם בתחרות לאחר שתי תוצאות תיקו. עוד ראויים לציון יאן קשישטוף דודה וואסיל איבנצ'וק שישחקו היום על מקום בסיבוב הרביעי.

המשחק המעניין של הסיבוב הקודם שייך כאמור לסינדרוב: https://www.youtube.com/watch?v=f1snHIq0I04

נמשיך עם עוד חידה לא פשוטה – הפעם מתוך משחק משוגע בו אלופת העולם (שהגנה על תארה לא מזמן) ג'ו וונג'ון הצליחה להפוך משחק בו הייתה מופסדת לחלוטין ולצאת עם הניצחון. מהו המהלך הקריטי עבור הלבן בעמדה הנוכחית? מה יהיה ההמשך הטוב ביותר שלו? ממליץ בחום לעשות עם לוח וכלים:

לפוסט הזה יש 14 תגובות

    1. תוצאה מעולה לנועם ממו ב-400 מטר. חניכו של אמיר רמון קבע 47.20 שניות, שיא לאומי חדש עד גיל 20, ושיפר את שיאו האישי ב-37 מאיות. נועם בן ה-17.5, אלוף ישראל לבוגרים במקצוע, סיים שלישי במקצה שלו ותשיעי בסה"כ, מתוך שלושה מקצים, ולא העפיל לגמר.

      1. הישגים טובים מאוד גם לאתלטים הישראלים הצעירים בקפיצה לרוחק. אלעד עדיקה, שמתאמן תחת הדרכתו של אריה קורצ'ק, קפץ ל-7.69מ' (אמנם ברוח חזקה מהמותר לקביעת שיאים, 2.8+) והעפיל לגמר.
        עדן סלע, סגן אלוף ישראל לבוגרים במאה מטר, קפץ ל-7.46 ולא העפיל לגמר. חניכו של קונסטנטין סמיונוב ייקח חלק גם בתחרויות למאה מטר, שמקצי המוקדמות שלהן יתקיימו הערב.

        1. תודה אמנון ואלכס
          נראה שגיא פניני פרש מכדורסל ואני רק היום עודכנתי.
          שיהיה לו בהצלחה בהמשך הדרך.

        2. עדן סלע העפיל לחצי הגמר במיאוץ למאה מטר, לאחר שקבע 10.44 שניות במוקדמות, תוצאה שמהירה בארבע מאיות משיאו האישי, אך לא תחשב כשיא, כיוון שנקבעה ברוח גבית חזקה מהמותר, 2.8+.

    1. מה תעשה אחרי צו8+?
      אני פשוט גרוע בסיומים…
      לשאלתך מאתמול, יש לי משתמש בצ'סקום אבל בקושי פעיל , אני מעדיף לשחק בליצ'ס

      1. אה נראה לי שעליתי על זה, וואו זה יפה!
        המסע הראשון הוא באמת מו2 ואז:
        אפשרות א: צח8 להגן על מט אבל אז צז2+. אם מח1 אז פז3 מט, ואם מח3 אז פז5+ מח4 צח2+ וזוכה בצריח השחור.
        אפשרות ב: צו8+ כדי להוביל את הפרש לו6 ובכך למנוע את המט של פז3 באפשרות הקודמת, ורק אז צח8 להגן על המט. כאן קצת נתקעתי ואז ראיתי את הפיתרון שפשוט צריך להמשיך הלאה באותו קו – אחרי צח8 מגיע צז2+. אם המלך ילך לח1 אז צז1+ מח2, צח1+ וזוכה בצריח השחור, ואם המלך ילך לח3 אז גם צז1. אם הצריח השחור בורח מהמילכוד אז צח1 מט ואם מח4 לברוח מהמילכוד אז צח1+ וזוכה בצריח השחור.

        1. בדיוק
          אכן מלך ו2
          על הכאת.הפרש מגיע מט עם הצריח לכן מחייב הזזת הצריח לשח
          ואז מגיעה הגנה עם הפרש כםי.שכתבת ומט בלתי נמנע במסע הבא .
          יפה תודה ,החידות הללו כמעט משכיחות ממני את אליפות העולם
          לדייגי אוםניים אשר התקימה אתמול .
          רכיבת אופניים היא סוג של שחמט
          נגד הטבע :
          המסלול אתמול היה טכני קשה ורטוב ,זהות המנצח היתה רשומה על המסלול מתחילתו ידענו מי צפוי
          לנצח ועדיין הצורה בה ניצח היתה
          הצורה המרשימה והיפה שהתרגלנו
          לראטת ממנו .
          בדיוק כמו מהלכי שחמט מבריקים .
          תודה שוב אהרון ולמגיבים ,שנים
          ארוכות לא םתחתי
          י לוח שחמט ,ועדיין התקופה בילדות בה עסקת בכך במיוחד בהדרכת הסבא שישב וראה משחקים במועדונים אפופי עשן הסיגריות בהם שיחקו אז בחיפה
          היתה אינטנסיבית מספיק כך שאין לי צורך בלוח וכלים כדי לראות את.המהלכים .
          אך יהיה נחמד אם למפגש הופס
          הבא יגיעו גם שולחנות לוחות וכלים
          כך שנוכל גם להיזכר קצת בזה .
          בהן שיחקו אז

  1. יש פתרונות למקרה שהשחור זז עם הצריח שלו כדי למנוע מט. לא מצאתי פתרון למקרה שהשחור בורח עם המלך שלו כלפי מעלה כדי למנוע מט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט