משחק נהדר של ישראל הביא לניצחון 64-75 על גרמניה והעפלה מרשימה לחצי הגמר אליפות אירופה עד גיל 20 / אילן אגינסקי

קרדיט: fiba.com

למי שלא הצליח לעקוב עד כה, הנה תקציר של הדרך של בחורינו המופלאים לחצי הגמר. בבית המוקדם שובצה הנבחרת עם טורקיה, איטליה ובלגיה. במשחק הראשון גברה הנבחרת על הטורקים שנחשבו לפני המשחק כפייבוריטים 70-86. לאחר פחות מ-16 שעות פגשה הנבחרת את נבחרת איטליה והפסידה 66-50. יום למחרת שוב הפסידה הנבחרת לבלגיה (70-54) במשחק שניצחון בו היה שווה מקום ראשון ומפגש עם מוננטנגרו בשמינית הגמר. בעקבות ההפסד, הנבחרת סיימה אחרונה בבית ופגשה בשמינית הגמר את ספרד הפייבוריטית. אותה ניצחה החבורה של אלעד חסין, ניצחון סנציוני בתוצאה 52-57.

קרדיט fiba.com

המשחק נפתח נהדר עבור נבחרת ישראל כשמי שבלטו בפתיחה הם יובל לוין ורון ציפר. הגרמנים מציגים סגל גבוה במיוחד עם גארדים בגובה 2 מטר +- ומטבע הדברים רוב הסלים שלהם ברבע הראשון היו בתוך הצבע.
2 איבודים לא מחויבי המציאות של הנבחרת הובילו ליתרון נקודה של גרמניה בסוף הרבע הראשון. 15-16.

קרדיט: fiba.com

בחצי הראשון של הרבע השני קצב צבירת הנקודות נרגע ולאחר 6 וחצי דק' ברבע השני התוצאה 21-23 לגרמנים שלמזלה של ישראל לא מפסיקים להחטיא מ-3. (1/14) ישראל שוב מצליחה לחטוף ולעלות ליתרון 5 (23-28) שגרם למאמן גרמניה להזעיק פסק זמן.
25-31 לישראל במחצית.
וולף הנהדר כהרגלו בלט עם 11 נק' ולוין עם 10 נק' במחצית.
הגרמנים הובילו בריבאונד התקפה.
ישראל הובילה בחטיפות וכפיית איבודי הכדור.

רבע שלישי נהדר של נבחרת ישראל שכבר הובילה ברבע ב-18 נקודות, הסתיים ביתרון 15 (41-56)

הרבע האחרון המשיך באותו המקום שבו הסתיים הרבע השלישי. הגרמנים המשיכו ליידות מחוץ לקשת באחוזים נמוכים.


איבודי כדור של הנבחרת הביאו להקטנת יתרונה ל-12 נקודות בלבד, מה שהביא לפסק זמן של אלעד חסין. ישראל מעבר ל-4 עבירות קבוצתיות אחרי 3 דק' ברבע, האם זה יהיה משמעותי בהמשך?
הנבחרת חזרה ל-15 נקודות יתרון 3:41 לסוף. האם זה יספיק?
נועם יעקב בקליעה מהקו מגיע לדאבל דאבל ומצטרף ללוין, וולף וציפר שקלעו בדו ספרתי.
ציפר ממשיך עם המשחק הנהדר שלו עם סל ועבירה אחרי חטיפה ומעלה את היתרון של הנבחרת ל-19 נק'.
שתי שלשות מהירות הורידו את היתרון הישראלי ל-13 בלבד דקה וקצת לסיום.
המשחק מסתיים עם סל של הגרמנים. ישראל מנצחת  64-75 עולה לחצי הגמר!.

קרדיט: fiba

קלעו לישראל: ציפר 23, לוין 18, וולף 16 ו-11 ריבאונדים, יעקב 13 ו-10 אסיסטים, אופק גול 3 ועידו הראל 2.

גם בסיום המשחק, היתרון של הגרמנים בריבאונד התקפה הוא 11-18 ובריבאונד הגנה 25-29.
הגרמנים עם 26/6 לשלוש (23%) ישראל עם 20/7.(35%)
ישראל עם 16 איבודים והגרמנים עם 25.
ישראל עם 17 חטיפות, גרמניה עם 9.


היכרות קצרה עם הנבחרת שמצליחה מעבר לכל הציפיות. החמישיה מורכבת מ:

הרכז המוביל – נועם יעקב, שיחק העונה בהפועל ירושלים כמושאל מוילרבאן, חוזר בעונה הבאה לקבוצה מהיורוליג.

רון ציפר – שיחק העונה בהפועל באר שבע/דימונה. לקראת סוף העונה בעקבות פציעות של שחקנים קיבל יותר דקות.

אריאל אייזיק מאליצור נתניה מהליגה הלאומית.

יובל לוין מאליצור שומרון מהלאומית.

דני וולף – 2.13 מאוניברסיטת ייל, ליגת המכללות. עד עכשיו הג'וקר של הנבחרת בטורניר.

על הספסל: אופק גול, דניאל גואטה, עידו הראל, נבו זומרפלד, יואב ברמן ואבנר דרור.

קרדיט: fiba.com

המאמן הגאה אלעד חסין אמר בסיום "אני חושב שמגיע קרדיט לשחקנים על היכולת ברמה המנטלית, לשים בצד את העייפות והכאבים. נודע לנו רק אתמול ב-23 בלילה שהמשחק היום ב-13:30 ולא ב-21:00 וחששנו מזה אבל השחקנים באו ושמו הכל בצד ונתנו את הכל.
אני חושב שביצענו את תכנית המשחק בצורה מצוינת למרות שלא היה לנו אימון בוקר. התכוננו על ידי וידאו וקצת אלתור של מגרש בחדר וידאו. הרגשנו שאנחנו יותר טובים מהגרמנים גם כשהיה צמוד. במחצית אמרתי להם שזה תלוי בנו, אנחנו 20 דקות מחצי גמר ורק תהיו מרוכזים ותעשו את הדברים כמו שדיברנו עליהם, אנחנו נבחרת יותר טובה. אני גאה בכולם. אנחנו רוצים להמשיך להינות מהמסע הזה"

קרדיט: FIBA.com

כוכב הנבחרת נועם יעקב שיתף "אנחנו שמחים על הניצחון הגדול הזה, מחר יש לנו יום מנוחה להתכונן ולבוא כמו שצריך לחצי הגמר אם זה מנטלית (או) גופנית. הצוות ידאג לכולנו. לא הסתפקו, אנחנו רוצים עוד, נבוא להטריף בחצי הגמר"

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אחת הנבחרות הקצרות שהיו לנו בעשור האחרון (בגדול חמישייה וזהו), ואולי הכי "קטנה" שהיתה לנו מעולם (כולל בעמדות הגארד), אבל מבחינת כישרון היא לגמרי סבירה למעמד.
    .
    הניצחון על טורקיה היה מפתיע, אבל ההפסד לבלגיה היה לא מחויב המציאות והם נראו שם כמו קבוצה שמאמינה לכל האנשים שאמרו שהיא תרד דרג. בזכות השיטה ההזויה של פיב"א אנחנו עכשיו ניצחון אחד ממדליה ואולי גם הזדמנות "להחזיר" בבלגים בחצי הגמר.
    .
    אל אל

    1. אכן סגל קצר.
      כשיעקב וולף יורדים לנוח זה מורגש.
      עכשיו יפגשו את בלגיה אחרי מנוחה נורמלית ונקווה למשחק יותר טוב.

  2. כיף לראות אותם. אולי לא הנבחרת המוכשרת ביותר שהייתה לנו בשנים האחרונות, אבל עם יכולת המאבק הרגילה שלנו + ההפתעה שהיא וולף, חסין והצוות שלו עושים פלאות. (באופן אישי, הפעם זה אפילו יותר מרגש. רון ציפר הוא בן של חבר ילדות, והמגרש עליו שיחקתי אין ספור שעות קרוי על שם סבו)

  3. יש הזדמנות לנקום בבלגים בחצי הגמר.
    במשחק הראשון הצלחנו להגביל את הכוכב שלהם אבל חטפנו מטר שלשות בלתי צפוי מאחד משחקני הספסל שלהם, שבסוף עזר לבריחה ברבע האחרון (היה צמוד מאוד עד אותה נקודה).
    מקווה שנוכל לתקן, ולהמשיך להגביל את הכוכב שלהם. למרות השם הלא מרשים שלהם, לבלגיה יש אחלה טורניר ונבחרת מצוינת. ניצחו עכשיו את ליטא הבלתי מנוצחת, וההפסד היחיד שלהם היה מול טורקיה החזקה, וגם זה בקושי

  4. תודה אילן, חשוב להרים את הכפפה בדברים האלה, לא מובן מאליו.
    ראיתי רק את המשחק היום אבל אני מניח שבשני המשחקים האחרונים, הנבחרת הזאת נותנת מאסטר קלאס בלחץ על הכדור, מניעת נתיבי מסירה וכיוצא בזה. בחלק מההתקפות הגרמנים מסרו לשום מקום גם בלי לחץ ישראלי, פשוט איבדו בהתקפה כדורים על ימין ועל שמאל. בהתקפה נועם ודניאל סוחבים ובעזרת השם זה יספיק בעתיד. השיתוף פעולה שלהם באמת נהדר.

  5. תודה אילן.
    תחשבו על ההבדל בסיקור ובהד התקשורתי בין הנבחרות עד גיל 20 בכדורגל ובכדורסל שעולות לחצי גמר טורניר חשוב ותבינו חוסר איזון מהו

  6. תודה אילן. צודק לגמרי onetwo3 , בדיוק דברתי על זה עם חבר אתמול. נעם יעקב זה פוטנציאל אדיר להרבה שנים קדימה ומודה שלא היה לי מושג על וולף לפני הטורניר הזה , שחקן מאוד מוכשר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט