אירועי דיומא – 11.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 10

קטע 9 שלפני יום המנוחה הביא לנו את הסיום האיקוני לפוי דה דום, שהסתיים בצורה משמחת מאד לכוחותינו. בחזית קיבלנו קבוצת בריחה עם שמות גדולים כמתיאו יורגנסון, מאטיי מוהוריץ', פייר לאטור, דויד דה לה קרוז, נילסון פאולס וגם מייקל וודס וגיום בואבן מ-IPT. דבוקת ה-GC לא הייתה מעוניינת בעליל בקטע, מה שהביא את הבריחה לפתוח פער של כ-15 דקות על הדבוקה. כ-50 ק"מ לסיום קיבלנו את מה שהיה נראה כמו המהלך המנצח של היום, שהגיע מיורגנסון. האמריקני התנתק מחבריו לקבוצת הבריחה, ופצח בבריחת סולו מרשימה. מאחוריו הבריחה התפצלה לשניים, כשמלפנים דווקא החבורה שכללה את המטפסים הפחות כבדים, כפאולס, מוהוריץ' ומתיו בורגודו בפיגור של דקה, בעוד שמאחור קיבלנו את המטפסים הכבדים יותר כוודס ולאטור במרחק שתי דקות. הפערים הנ"ל נותרו למשך זמן רב, עד שהחברים הגיעו לשיפועים הרצחניים של הפוי דה דום, כ-4 ק"מ לסיום. כאן כבר התחלנו לקבל שינויים בדינמיקה. זה החל מכך שמוהוריץ' ברח מחבריו לקבוצת הרודפים הקדמית, אך מעט לאחר מכן קיבלנו את המהלך המשמעותי יותר – והוא הגיע מוודס. הקנדי העלה כמה הילוכים, ברח לחבריו בקבוצה האחורית, והצליח עד מהרה להדביק את מוהוריץ'. לאחר שהותיר גם את הסלובני מאחור, הוא נפנה למטרה העיקרית בדמות יורגנסון מלפנים, שהלך ואיבד כח לאחר המאמץ האדיר שהשקיע. הפער בין השניים הצטמצם באיטיות כראוי לשיפועים הקשים, אך בק"מ האחרון וודס הצליח להדביק את יורגנסון, במה ששבר לחלוטין את האמריקני, ושעט אל עבר הניצחון הכנראה מרשים ביותר בקריירה שלו. מאחוריו לאטור ומוהוריץ' הספיקו לעקוף את יורגנסון האומלל ממש לפני הקו. לוודסי בן ה-37 זהו ניצחון ראשון בקטע טור, לאחר שניים שהשיג בוואלטה, והוא מסמן וי גדול על היעד העיקרי שהקבוצה הישראלית הגדירה לעצמה. האקשן לא נעצר בבריחה, כשגם בדבוקת ה-GC קיבלנו עוד מנה בדו קרב המשובח בין טאדיי פוגאצ'אר ליונאס וינגגור. זה החל כרגיל בלחץ אדיר של קבוצת יומבו ויסמה על השיפועים הקשים של הפוי דה דום, שהותיר מאחור את רוב המטפסים. כאן שוב קיבלנו בריחה קדימה של וינגו ופוג, אלא שכמו בקטע הטיפוס הקודם, שוב חזינו בפוג מתרחק מיריבו הדני, הפעם בקצב יותר איטי. בסופו של דבר זה נגמר בהפרש של 8 שניות שהסלובני הקיז מהפער שהיה לוינגו עליו. בכל זאת זה לא הספיק לסגור את כל הפער, ו-וינגו ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגאצ'אר (17+), הינדלי (2:40+), רודריגז (4:22+), אדם ייטס (4:39+), סיימון ייטס (4:44+), פידקוק (5:26+), גודו (6:01+), קוס (6:45+) ובארדה (6:58+).
קטע 10 של היום הוא הראשון מבין שלושה קטעים שלא יעניינו כלל את חברי ה-GC. מדובר בקטע מעבר במרכז צרפת, לא הרחק מאותו פוי דה דום (זהו גם שם המחוז), הכולל שורה של טיפוסים מהדרג הבינוני עד הסיום בירידה. נראה בהחלט כמו קטע התפור על קבוצת בריחה, הצפוייה להיות גדולה ומשמעותית, עם חשודים מיידיים כואן ארט, ואן דר פול ומגנוס קורט. שידור ביורוספורט 1 מ-12:45.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 76 תגובות

  1. תודה פאקו.
    .
    בסטייג' 9 היה הכל מהכל – בריחה איכותית, מאבקי GC, הכל מתנקז לסיום מפואר..
    לא הבנתי למה לא נתנו לקהל לעלות להר. מדיבורי השדרים הבנתי שגם רכיבת אופניים מותרת שם רק יום אחד בשנה, אז אולי יש שם איזו ביוספירה מיוחדת, או שזה קשור למתקן שיש למעלה (שלא הבנתי מהו).
    בכל מקרה השקט היה מאוד מוזר.
    .
    בזמן אמת היה נראה לי שהמהלך של יורגסן היה קצת מוקדם מדי.
    חשבתי שהמקום היותר טבעי ונכון להתקפה יהיה לקראת סוף העליה הבלתי מדורגת, כ-35 ק"מ לסיום.
    הוא כמעט הוכיח אותי על טעותי, אבל כנראה שלחץ קצת יותר מדי כדי להחזיק את הפער כל הירידה ובשיפועים היותר אנושיים של פוי-דה-דום, וראו איך הוא ממש דועך עם כל סיבוב של הפדלים.
    .
    וודס עשה כמעט הכל נכון.
    בויווין עבד בשבילו נהדר עד ששפך מנוע, והשאיר אותו במצב מצוין.
    הפספוס / היסוס האם להיצמד לקבוצת הרדיפה (מוהוריץ' והחבר'ה) כמעט עלה לו ביוקר, אבל הנסיון בא לידי ביטוי – לא נכנס לפאניקה, לא עשה שטויות, אלא שיחק על היתרונות שלו to perfection.
    .
    הקבוצה העיקרית שפספסה את הבריחה היתה טרק.
    אמנם צ'יקונה הוא מתמודד ראוי לנצחון בקטע, ואם לנקות רגשי פטריוטיות הייתי שמח לראות אותו ראש בראש עם וודס – אבל כל רגע שלא רואים את התלבושת המזעזעת שלהם הוא רווח נקי. גם ככה היה קשה עם הנצחון של פדרסן בסטייג' 8; אני מת עליו, אבל התלבושת…
    .
    קחו אויר, 3 ימים רגועים יחסית (מקסימום ספרינט סיום או איזה התקפה של 30-40 ק"מ. יפה כשלעצמו אבל פחות דרמטי) ובשישי חוזרים עם הגרנד קולומבייה לכבוד יום הבסטיליה, בסטייג' קצר ועצבני.

    1. צ'יקונה זה אחד המטפסים הכי פחות יציבים שיש. שפך שלשום לאגר בשלב מוקדם, וראו את זה קורה בשלבים קודמים בטיפוסים אפילו יותר קלים מזה. ממש דוגמא טובה להבדל בין רוכב GC לגיטימי למישהו שהוא לא.

  2. תודה כרגיל פאקו!
    אשמח לדעת לפי מה יודעים שזה יום שלא יעניין את הGC? זאת אומרת, ממש לא ייתכן שאחד הרוכבים יחליט לתת בריחה רצינית דווקא היום דווקא בירידה? למה לא?

    1. היתרון שהוא ישיג יהיה קטן אם בכלל. קבוצות ה-GC אולי לא מתכננות בריחה, אבל הן כן עם העיניים על הכדור כל הזמן, ואמורות ישר להרגיש מהלכים כאלה ולעצור אותם. היוצא מן הכלל כאן הוא נגיד אם יש רוחות צד. זה מצב שבו הקבוצות מלפנים יכולות ליצור ספליטים, ואז רוכב שנתפס בהפתעה מאחור יתקשה מאד לחזור לדבוקה, אבל זה דורש תנאים מיוחדים של רוחות, שברוב המקרים ידועים מראש. עדיין במקרים שזה קרה קיבלנו דרמות מרתקות (נגיד בוואלטה של 2020 שבה קוויקסטפ ומוביסטאר של קאראפאז כמעט תפסו את רוגליץ' עם המכנסיים למטה).

      1. וחוץ מזה, מיום שישי מתחיל רצף של קטעים רצחניים עבור ה-GC, אז הרוכבים והקבוצות שלהם ינסו לשמור כמה שאפשר אנרגיות עבור זה. היום עוד אולי זה יחסית רחוק, אז נגיד אפשר לגנוב איזה הפתעה, אבל אחר כך זה ממש סיכון שלא ממש שווה את זה.

  3. רמקו הודיע אתמול רשמית שישתתף בוואלטה עכשיו רק צריך שרוגליץ' יודיע רשמית…המסלול השנה רצחני – אנגילרו+טורמלה כמנה עיקרית עם עוד מספר מנות צד טעימות.

      1. לא סוג הרוכב הזה:
        לקח לו שלוש או ארבע שנים
        לנצח את ולוורדה באחד מאלו
        שולוורדה שיאן בהם,
        אך בסוף זה קרה .
        טיונס הוא אחד שתמיד פורע שטרות.

  4. יש גם רבע גמר ווילימבילדון ועוד ארבע שעות נולה מול רובלב.
    נובאק צריך עוד 3 נצחונות בשביל להמשיך לדעורררר (ע העלק) לאבר (EVER) השקיעה עם עוד שיא עולם וחריטה נצחית על אנדרטת הטניס.

    1. יהיה מעניין. רובליוב המצוין, שטרם התקדם מעבר לרבע הגמר בגרנד סלאמים, משחק בסגנון שונה מיריבו של נובאק בשמינית הגמר, הוברט הורקאץ'. האחרון מתבסס על מכות הפתיחה החזקות והמדויקות שלו, ממרום שני המטרים אליהם הוא מתנשא. רובליוב הרוסי, לעומתו, משחק היטב גם בנקודות ארוכות יותר ויודע להניע את יריבו מצד לצד. כך או אחרת, הסרבי מועמד לנצח ואולי אכן נראה אותו מנצח בטורניר גדול בפעם ה-24.

  5. יורגנסן כרוניקה של כישלון ידוע מראש :
    באותו גירו בו פאולו סבולדלי הוביל
    עד לקטע המכריע בסיום דנילו די לוקה פתח מבערים בעליה :
    איל פלקון סבולדלי למיטב זכרוני שנת 2004 לא הגיב .
    דנילו פתח פער מטורף ובסיום העליה היה המוביל במירוץ :
    כעת נשאר לו רק לסיים את הקטע במהירות סבירה והוא הוא מנצח גראן טור
    הכל היה לטובתו ירידה מישור וזהו
    למה סבולדלי המנצח הכמעט בטוח
    לא הגיב?
    שנים מתאמנים לטובת הרגעים הללו והנה ברגע המכריע …מה קרה כאן ?
    ובכן יוהאן ברוניל ישב ברכב קבוצת הדואר ואמר לפאולו לא להתרגש
    לא לבזבז כוחות לחינם !
    תיזמון קוראיםלזה ולפתע החל דנילו
    להאיט להאט בירידה מנסה לשחרר
    את השרירים וננה הגיע כמעט לעצירה מוחלטת …
    השרירים בגדו בו נתפסו לא יכל להמשיך …עצר .
    בקטע הכי חשוב בחייו הגוף בגד :
    דנילו רכב הרבה מעבר לסף האנאירובי רכב על כוח הרצון …
    אך הגוף לא הספיק לפנות את החומצה הלקטוזית :
    יוהאן ברוניל ידע לתזמן את יכולתו
    במדויק ,ברגע בו דנילו נמחק
    איל פלקון התעורר לחיים וטס
    בירידה ובמישור כדי לנצח את הגירו
    השלישי בו הוא מנצח ולראשונה
    במדי קבוצת הדואר .
    למוביסטאר בה בדרך כלל יושב ברכב הקבוצה אדון פאבלו לאסוטרס החתום במו ידיו על ההחזרה השערוריתית של מארק סולר מהבריחה בוולטה,,זו שגרמה לפוג לנצח באותו הקטע ,והיום לסולר להיות חלק בקבוצת האמירויות שלו ,אין את זה!
    מי שנולד בבאראקו אווילה חולם
    בילדותו על מלחמות האבירים בטחנות הרוח…אך הדבר לא אומר
    כי הוא למד חשבון….
    אמנם אל צאווה חימנז סאסטרה הבן דוד של קרלוס סאסטרה מנצח הטור שאף הוא יליד באראקו ידע
    לתזמן היטיב לתזמן את ההתקפה
    באנגלירו שכבר הוזכר כאן וניצח ממש בסיום בספרינט את פאבל
    טונקוב האומלל אך זה היה אז…
    היום מביסטאר
    במ

    1. נקטע אז אמשיך:
      היום מוביסטאר קבוצה חסרת שכל …
      ליןרגסון במדים הללו אין ולא היה שום סיכוי.
      עדיף עבורינו .

  6. התחלה רצחנית לקטע כשאף בריחה לא מצליחה לתפוס ואפילו פוג בוחש בעניינים. זה כבר הפיל את ון ארט חלל וכרגע מוהוריץ' ואלאפיליפ מתאבדים על הירידה.

  7. הקטע היום :
    קטע המסתיים בגלישה אם כבר הזכרתי את גדול הגולשים איל פלקון
    הרי שהוא נותן עדיפות לגולש הטוב מכולם היום זה שמשתמש בדרופר
    באופני כביש הוא מאטיי מוהוריץ
    גם וודס סיימון פדרסן קורט ואן אארט ואן דר פול בתמונה הקטע
    הזה מאד מעניין .
    בקשר לדירוג הכללי לכאורה לא אמור להיות מעניין אלא שפוג רטכב מושלם ורוכב קלאסי מצטיין יש לו יתרון כאן על ווינוגראד ופוג מנצל כל יתרון .
    איש המפתח של יומבו הוא ואן אארט שהוא הרטכב הקלאסי הטוב
    שלהם השובר שוויון עם פוג .
    ולכן קשה לדעת איך הקטע הזה יתפתח .

  8. בינתיים קריס ניילנדס נראה ביום ממש טוב, מכסה כל מהלך ושוב הבריחה נסגרת.
    נראה שגם ון דר פול מאחורה – מאד מעניינת הפתיחה . גם כמה רוכבי GC שנשרו – גודו ובארדה לצד נילסן פאוולס עם חולצת הנקודות.
    שתי דקות כרגע בין שתי הדבוקות.

      1. Ipt במצב מצויין שבו יש לה 4 רוכבים מקדימה, וכל החשודים המיידיים (כמעט, חוץ מסיינט ג'וליין) לא שם. חייבים להכניס אחד או שניים לבריחה. קריסטס זה באמת רעיון טוב, אם עוד נשאר לו אחרי כל הסגירות העל

  9. אמור להיות לואן דר פול יתרון גדול אם יצליחו לתפוס את מי שמלפנים, אחרי העבודה שואן ארט עשה היום (בגלל זה פחות מבין למה ואן ארט עובד איתו).

            1. מלחמות בני האור.

            2. חחח דווקא עקבתי כל הזמן

  10. עדכונים מווימבלדון. אלינה סביטולינה האוקראינית העפילה לחצי הגמר לאחר שגברה בשלוש מערכות על המדורגת ראשונה בעולם, איגה שווינטק הפולניה. ילידת העיר אודסה, שחזרה לא מכבר לסבב לאחר לידת בתה (בעלה הוא הטניסאי הצרפתי גאל מונפיס), דורגה במקום ה-76 ערב הטורניר. סביטולינה בת ה-28 שיחקה היטב גם ברולאן גארוס והגיעה עד לרבע הגמר.
    יריבתה בחצי הגמר תהיה מרקטה וונדרושובה הצ'כית, שנדרשה אף היא למערכה מכרעת כדי לגבור על ג'סיקה פגולה מארה"ב.
    המנצחת ביניהן תופיע לראשונה בגמר ווימבלדון. וונדרושובה, שמדורגת במקום ה-42 בעולם, שיחקה בגמר הרולאן גארוס ב-2019 (נוצחה על ידי בארטי), ואילו סביטולינה השוותה היום את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים. היא שיחקה פעמיים בחצי הגמר לפני 4 שנים, בווימבלדון ובאליפות ארה"ב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט