אירועי דיומא – 12.07.2023 – טניס ואופניים

רבע גמר ווימבלדון / עמיחי קטן

אחרי שנובאק דג'וקוביץ' ויאניק סינר העפילו לחצי הגמר אמש אצל הגברים, ואצל הנשים היו אלו אלינה סביטולינה ומרקטה וונדרושובה, היום ייערכו שאר רבעי הגמר. אצל הגברים, המדורג 1 בעולם קרלוס אלקרז ישחק נגד המדורג 6 הולגר רונה והמדורג 3 דניל מדבדב ישחק נגד כריסטופר יובנקס, ואילו אצל הנשים המדורגת 2 ארינה סבאלנקה תשחק נגד המדורגת 25 מדיסון קיז, ואילו המדורגת 3 ילנה ריבאקינה תשחק נגד המדורגת 6 אונס ג'אבור.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 11

קטע 10 של אתמול היה קטע מעבר במרכז צרפת, עם מספר טיפוסים מהרמה הבינונית במהלכו. לאחר פתיחה הקטית לחלוטין, בה צפינו בנסיונות בריחה רבים, כולל של טאדיי פוגאצ'אר, קיבלנו קבוצת בריחה איכותית (שבתחילה הורכבה משתי קבוצות), עם רוכבים כז'וליאן אלאפיליפ, פיו בילבאו, אסטבן צ'אבז, בן אוקונור, מתיאס סקלמוס, מיכל קביאטקובסקי וגם קריסטס ניילנדס וניק שולץ מ-IPT. הדבוקה כלל לא הייתה מעוניינת בקטע, ובעיקר שמרה על הפרש סביר מהבריחה, היות ובילבאו היה ממוקם יחסית גבוה ב-GC. כ-32 ק"מ לסיום, על הטיפוס האחרון של היום, ניילנדס התנתק מחבריו וברח קדימה. הלטבי של IPT הצליח לשמור רוב הזמן על פער יציב מחבריו לבריחה, עם הפרש של בין חצי דקה לדקה. מאחוריו התגבש צוות רודף, שכלל את בילבאו, צ'אבז, אוקונור, גאורג צימרמן ואנטוניו פדררו. הרודפים שיתפו פעולה היטב, ונגסו אט אט בפער של ניילנדס ככל שקו הסיום התקרב, עד ששברו לו (ולנו) את הלב 3 ק"מ לסיום. כק"מ לסיום קיבלנו התקפה של צימרמן, שאותו הדביקו אוקונור ובילבאו, ובמיאוץ אל הקו בילבאו היה החזק מכולם, והקדים את צימרמן ואוקונור. הבאסקי מקבוצת בחריין ויקטוריוס הוא רוכב מעוטר, הידוע בכישורי הירידה הנועזים שלו, שבעזרתם הצליח לזכות בנצחונות רבים בדרג הגבוה, כולל שניים בג'ירו. הניצחון גם הקפיץ אותו גבוה לתוך העשירייה הראשונה ב-GC. בכל הקשור לדבוקה, הרי ששם לא ראינו יותר מדי אקשן אחרי התגבשות הבריחה, מלבד ניסיון רדיפה זוגי מסקרן של וואוט ואן ארט ומתיו ואן דר פול, אך זה לא נמשך זמן רב. כך שמלבד הזינוק של בילבאו, לא קיבלנו שינויים ב-GC, ויונאס וינגגור ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגאצ'אר (17+), הינדלי (2:40+), רודריגז (4:22+), בילבאו (4:34+), אדם ייטס (4:39+), סיימון ייטס (4:44+), פידקוק (5:26+), גודו (6:01+) וקוס (6:45+).
קטע 12 של היום ממשיך להתנהל במרכז צרפת. זהו קטע גבעי עם סיום שטוח, שבתרחיש הסביר ביותר יביא לנו מיאוץ סיום אל הקו. יאספר פיליפסן ינסה להמשיך להתעמר ביריביו המאיצים. יואן, יאקובסן, באוהאוס, פדרסן, גרונבייגן, מיוס, קריסטוף וקוקאר ינסו למנוע זאת ממנו. שידור ביורוספורט 1 מ-12:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. תודה פאקו.
    .
    מעניין איך הרבה פעמים הסטייג'ים שעל הנייר לא אמורים להיות מי-יודע-מה לצפיה הופכים להיות מלאי התרחשויות.
    היה נחמד מאוד, וניילנדס ממש נתן הופעה אדירה, גם אם בסוף לא ניצח – זה בעיקר כי קבוצת הרדיפה אחריו שיתפה פעולה ממש טוב, בצורה כמעט לא אופיינית למצבים כאלה.
    .
    היום החברים כמו פדרסן ודומיו חייבים להפעיל לחץ שיגרום למאיצים הטהורים לנשור, עם כל העליות הקטנות והבלתי מדורגות.
    אולי יומבו יתגייסו לתת לואן-ארט מתנה להולדת הילד (צפוי להיוולד any day), אולי MVDP יוריד את המעטה האלטרואיסטי שיש לו בטור הזה..כמובן גם גירמאי ויש עוד כמה.

    1. קבוצת הרדיפה אתמל שיתפה פעולה יפה כי היו להם תמריצים משני הצדדים, גם לתפוס את ניילנדס, אבל בעיקר כי מאחוריהם דהרה קבוצה עם כמה פינישרים מעולים כקביאטקובסקי ואלאפיליפ. באופן קצת אבסורדי, דווקא אם שתי הקבוצות האלה היו מתאחדות לפני כן, אז לניילנדס היה יותר סיכוי, כי במקרים כאלה הרבה מהחברים בקבוצה מוותרים על התרומה, כי הם יודעים שזה בכל מקרה יעזור לפינישרים החזקים יותר.
      ולגבי היום, מה שהצעת יעזור מול יאקובסן וכאלה, אבל פיליפסן הראה שהוא דווקא יודע להתמודד עם טיפוסים מהסוג הזה.

  2. תודה רבה לשניכם
    פאקו – הכתבות שלך על הטור דה פראנס הם היחידות שאני נכנס אליהם לפני שאני קורא את המעורב של מנחם!!

  3. להבנתי יומבו פחדו מאד מהקטע הזה, בשל יכלותיו העדיפות של פוג
    על יונאסבפרופיל כזה ולכן ואן אארט וספ קוס נאלצו לעבוד למשוך מקדימה.
    גם היום אני לא רואה את יומבו
    משחררים את ואן אארט.
    מצד שני לאמירויות דוקא כדאי לשחרר את מרק סולר ,
    הקטע היום שוב די דומה לקטע מאתמול אני לא רואה אותו מסתיים
    בספרינט המוני .
    יהיה עוד קאע מעניין להבנתי ,עם עדיפות לבריחה ויומבו תמשיך לשחוק את עצמה , פוג יעשה קולות
    של בורח מספר פעמים כדי לדאוג
    שאכן יומבו תעבוד קשה ויחזור לשבת להם על הגלגלים .

      1. גם חושב שהשחקן הטוב בעולם הוא דג'וקוביץ', ושני הגרנד סלאמים שבהם זכה אמורים לדרג אותו ראשון בעולם. אם אינני טועה, הוא חזר למקום הראשון אחרי הזכיה ברולאן גארוס, אך אלקראז נישל אותו משם עם זכייתו בטורניר ההכנה בקווינס, לפני כשבועיים. הספרדי גם משחק (בהצלחה) בטורנירי הכנה רבים יותר מאשר נובאק, ולכן גם צובר נקודות רבות יותר.

        1. לדג'וקוביץ' יש את כל הסבב של ארה"ב בו הוא לא השתתף, מה שמנע ממנו להרוויח נקודות. מצד שני, חצי הגמר ברולאן גארוס נגד אלקרז לא הוסיף לו נקודות מבחינתי

            1. וגם את סינסינטי ואליפות ארה"ב בשנה שעברה שעדיין נכנסים בדירוג

    1. להערכתי, אלקראז יצליח לגבור היום על רונה. הדני, בן גילו של הספרדי, אמנם שחקן מעולה, אך מעדיף את החימר על פני הדשא (אם כי הגעתו לרבע הגמר בווימבלדון מעידה כמובן על הצטיינותו גם על משטח זה). אלקראז שיחק היטב מול ברטיני בשמינית הגמר (אלמלא פציעתו של האיטלקי, שגרמה לו לירידה בדירוג, ספק אילו שניהם היו נפגשים בשלב מוקדם, יחסית, כזה), והצליח להתמודד יפה עם ההגשות החזקות של ברטיני, מהטובות ביותר בסבב, שאלכסנדר זברב, למשל, לא מצא להן פתרון בסיבוב השלישי.

      1. חושב שנראה היום לא מעט נקודות ארוכות בין רונה לאלקראז. שניהם שחקנים התקפיים, אך יודעים היטב גם להחזיר. נובאק שיחק מצוין אתמול מול אנדריי רובליוב, שהפגין בעצמו רמת טניס גבוהה מאוד.

  4. מעט על כריסטופר יובנקס, הפתעת טורניר הגברים. לא רבים הם המקרים שבהם יריביו של דניאיל מדבדייב, המתנשא ל-1.98, יהיו גבוהים ממנו. אחד מהם יתרחש כיום, כשמולו יישחק האמריקאי, שגובהו כ-2.01מ'. יובנקס, שמדורג 43 בעולם, משחק בפעם הראשונה בווימבלדון ומעולם לא התקדם מעבר לסיבוב השני בגרנד סלאמים האחרים. יליד אטלנטה בן ה-27 גבר בסיבוב הקודם, בחמש מערכות, על המדורג חמישי בעולם, סטפנוס ציציפאס מיוון. יובנקס, מעצם גובהו, מגיש היטב ויודע לשחק ביעילות ליד הרשת, כפי שעשה מספר פעמים מול ציציפאס. מדבדייב, מגיש מצוין בעצמו, אמנם שחקן מגוון יותר ומועמד לנצחון, אך ייתכן ונראה משחק צמוד עם שובר שוויון אחד או שניים, כיאה לשני טניסאים שקשה לשבור את מכות הפתיחה שלהם.

  5. בילבאו כמובן הקדיש את הניצחון אתמול לזכרו של ג'ינו מאדר (הוא אחד היחידים בקבוצה במירוץ שגם רכב איתו באותו קטע גורלי).
    בנוסף הוא גם תורם המירוץ הזה לקרן כלשהיא לזכרו של מאדר כשבכל יום הוא מוסיף יורו על רוכב שמסיים אחריו – אתמול נוספו 168 יורו לקרן…

    1. לא ממש. אני התחלתי לסקר כאן את הענף ב-2016 (הפוסט הראשון היה בעקבות הניצחון הפסיכי של ניבאלי בג'ירו). יש אולי שני פוסטים שיעניינו אותך בעניין:
      – פוסט בעקבות שלושת הימים של הג'ירו בארץ, שבהם גם ארמסטרונג הגיע כאן למפגש (שנכחתי בו): https://hoops.co.il/?p=124008
      – פוסט בעקבות הניצחון האחרון של קונטדור בקטע וואלטה, שגם מסכם את הקריירה שלו: https://hoops.co.il/?p=104928

  6. הסתכלתי באתר של הטור, הדירוגים, ומיד אחרי כל המובילים בחולצות השונות, יש את הקבוצה המובילה ואחריה את ניילנדס מipt. לא הצלחתי להבין באיזו קטגוריה הוא מוליך, או למה הוא מופיע שם.

    1. היה בשנה שעברה ובתחילת השנה הנוכחית, אבל בטור הזה פיליפסן פשוט באמת בליגה אחרת. אגב יאקובסן הודיע שהוא עוזב את קוויק סטפ בסוף העונה. מרגיש שהוא לא מקבל את התמיכה שהוא צריך מקוויק סטפ.

          1. ויוויאני לא משתתף – הוא באינאוס, והם החליטו להתרכז לגמרי בטיפוסים. יאקובסן משתתף, אבל סבל לא מעט בטור הזה גם מהתרסקות בשלב מוקדם. לא היה רחוק אתמול מלעוף על מגבלת זמן, אבל הגיע עם יואן והגרופטו בסוף.

            1. תודה!

            2. להבא אקרא את התקציר יותר לעומק..

            3. נסלח לך גם אם לא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט