אירועי דיומא – 09.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 9

קטע 8 של אתמול היה קטע דמוי קלאסיקות, מרובה טיפוסים קטנים בחלקו השני, כולל הסיום בעלייה. הקטע התנהל בקצב מסחרר, שגבה מספר קורבנות, כולל אחד מכמיר לב במיוחד – מארק קבנדיש. קאב התרסק כ-60 ק"מ לסיום יחד עם פיו בילבאו, ונאלץ לנטוש את המירוץ לאחר שנפגע בעצם הבריח, מה שימנע ממנו לנסות ולשבור את שיא הזכיות בקטעים בטור, כמה חבל. מלבד זאת, קיבלנו קבוצת בריחה שכללה את אנתוני טורג'יס, אנתוני דלאפלאס וטים דקלרק. השלושה הצליח להחזיק איכשהו מעמד בחזית, בקרב שנראה די אבוד מול הדבוקה הרודפת. כ-16 ק"מ לסיום החליט טורג'יס לברוח לשני חבריו, ופצח בבריחת סולו אל הקו. זה החזיק מעמד רק 8 ק"מ, עת הדבוקה בהובלת יומבו ויסמה הגבירה את הקצב, תוך שהיא גם מותירה מאחור כמה מהמאיצים הטהורים. לקראת הסיום בעלייה, מאדס פדרסן פצח במיאוץ ארוך אל הקו. יאספר פיליפסן ניסה להדביק אותו, אך לא הצליח בכך, מה שהותיר את הניצחון אצל הדני, כשוואוט ואן ארט משלים את הפודיום. פדרסן הוא אלוף עולם וקלאסיקן מעוטר עם נצחונות רבים על החגורה, כולל נצחונות בכל שלושת הגראנד טורים (סדרה שהשלים בג'ירו האחרון). בגזרת ה-GC קיבלנו שינוי אחד, זאת כאשר סיימון ייטס התרסק כ-6 ק"מ לסיום, מה שגרם לו לאבד 47 שניות ב-GC. מלבד זאת יונאס וינגגור ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגאצ'אר (25+), הינדלי (1:34+), רודריגז (3:30+), אדם ייטס (3:40+), סיימון ייטס (4:01+), גודו (4:03+), בארדה ופידקוק (4:43+) וקוס (5:28+).
קטע 9 של היום, האחרון לפני יום המנוחה הראשון של המירוץ, מחזיר אותנו בכל הכח אל מאבקי ה-GC במירוץ, ואל אחד הטיפוסים הקשים ביותר שנקבל במירוץ הזה. הטיפוס המדובר הוא זה המסיים לפוי דה דום, מהדרגה הגבוהה ביותר. מדובר על טיפוס באורך 12 ק"מ בשיפוע ממוצע של כ-8 אחוזים, קשה מאד לכל הדיעות, אך למעשה זה קשה אף יותר, זאת כשהחצי השני של הטיפוס הוא בשיפוע ממוצע של כ-12 אחוזים. היום אנו כמובן צפויים לחזור לדו קרב המרתק בין יונאס וינגגור לטאדיי פוגאצ'אר. בינתיים קיבלנו חבטה אחת וחבטה נגדית שהשניים הנחיתו זה על זה, כשהיום אנו צפויים לקבל אחת נוספת, והשאלה היא כמובן מי יהיה זה שינחית אותה. שאלה מעניינת נוספת תהיה על הטקטיקה הקבוצתית, בפרט זו של יומבו ויסמה. הקבוצה ההולנדית הייתה זו שנטלה את היוזמה בשני קטעי הטיפוס בפירנאים, והתוצאה הייתה חצוייה, והשאלה כעת תהיה אם צרעות הטרף ישנו את הטקטיקה, או שינסו להמשיך לשלוט בתוצאה. שידור ביורוספורט 1 מ-13:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. 12:07 עידו על קבנדיש- "חבל אבל יהיו לו עוד הזדמנויות והקבוצה לגמרי מוכוונת להביא אותו לשם"
    .
    12:08 – קבנדיש נפצע וגומר את המירוץ

  2. תודה פאקו.
    .
    נשבר הלב לראות את קאב, יושב ברכב ומבין שנגמר הסיפור.
    רוכב ענק שתמיד כיף לראות.
    כלומר – מישהו שמצליח לגרום לענין בספרינטים!!! חייב להיות מישהו מיוחד 🙂
    .
    בשני הסטייג'ים האחרונים לא היה משהו מעניין, מלבד קאב ומחלוקת נוספת על הספרינט של פיליפסן.
    לדעתי, אגב, זה היה הרבה יותר בוטה ומסוכן מסטייג' 3, שם לקח להם 20 ד' להגיע להחלטה.
    כמו ש-LR אמר – לשופטים אין "קהונס" לפסול מישהו כל עוד אין התרסקות ופציעה (ולא הספילה של MVDP לא נחשבת. לפסול מישהו שממילא לא מתמודד על הקטע זה רק כדי שיוכלו להגיד שעשו משהו).
    .
    הפרופיל היום לא קשה במיוחד, עד שמגיעים לעליית הסיום – מפלצת אמיתית, וגם מראה מרשים.
    התסריט המתבקש הוא סיבוב נוסף בין פוג ליונאס.
    למרות שקשה לי לראות משהו אחר קורה, בטח שמחר יום מנוחה אז לא צריך לשמור כוחות, אני עדיין מקווה שנראה גם מטפסים נוספים מנסים משהו.
    הסיכוי הריאלי היחיד של מישהו אחר הוא להיות חלק מקבוצת בריחה, בתקווה שתהיה גדולה ואיכותית (לפחות 12-15 רוכבים) שיעבדו יחד.
    תנאי הכרחי נוסף הוא שלא יהיה בבריחה אף רוכב בטווח של פחות מ-6-7 ד' מהחולצה הצהובה, כי אז קבוצות ה-GC בפלוטון יעבדו כדי לסגור את הפער אל הבריחה (אם בכלל יאפשרו לה לצאת).
    .
    אולי בעצם גם התקפה מהעליה הבלתי מדורגת בקמ ה-150?
    אם יוצאים שם – ועדיף 3-4 יחד, כי יש עוד 19 קמ עד שהטיפוס מתחיל – יכול להיות שזה יצליח…
    אולי
    אולי
    אולי

    1. ממש הזלתי דמעה על קאב באוטו. היה פשוט כואב לראות.
      והספרינטים של פיליפסן (וואן דר פול שעוזר לו) מעוררים הרבה מאד מחלוקת. אני אכתוב על כך גם בפוסט הסיכום, אבל זה בדיוק כמו שכתבת, ההחלטות של UCI בעניין מוכוונות תוצאה סופית – אין התרסקות, אין פסילה. לא פעם ראשונה שזה קורה.

    2. אם ipt רוצים לצאת עם פודיום מהשבוע הזה, הם צריכים ללכת על בריחה חזקה עם וודסי וטיונס ביחד, בתקווה עוד מישהו שיעבוד בשבילם, שולץ זו אופציה טובה

            1. לא הייתי ממהר לקבוע זאת. השיפועים בסוף אכזריים.

            2. טוב, נראה שאני טועה. הדבוקה נראית בעליל לא מעוניינת.

  3. כמה מילים על צפיה במירוץ אופניים :
    צופה מזדמן מסתכל על הטלוויזיה
    לפעמים נופל על משדר טוב המראה בכל רגע נתון את המרחק בזמן בין הבריחה לרודפים .
    אך בו בזמן באתר הטור אם מחפשים בגוגל tdf live , תקבלו
    את המצב המלא של כל חלקי הדבוקה בריחהמרכזי ו פיגור במוד גרפי וכיתוב בזמן כך שניתן לדעת
    הכל כולל פרופיל מיקום ואחטזי שיפוע בכל רגע נתון .
    בנוסף קימת תצוגה גרפית של תנאי מזג האוויר כך שאין צורך. ממשי כמובן עדיף בשדר ופרשנים טובים .
    טקטיקה עד עכשיו :
    הטקטיקה היא לא רק התמודדות
    ביון יונאס לפוג אלא הרבה מעבר .
    האמירויות החלו עם שליחת אדם ייטס לבריחה כפיתיון כדי לשחק 1 2
    ייטס הצליח להשיג את החולצה הצהובה ,והכל מבחינת הקבוצה היה נראה טוב,
    לטובת קיזוז היתרון הקבוצתי של יומבו האמירויות הוסיפו את טקטיקת העוקץ :
    פוג יצא לאסוף שניות בונוס במירוצי הביניים כדי ללחוץ את יונאס עוד יותר .
    טקטיקת העוקץ מוכרת לנו מאיגרוף דוקא אך באופניים היא לא פחות אכזרית :
    הקרב המפורסם בין מוחמד עלי לגורג פורמן התקיים. בין שני מתאגרפים :
    האחד קל וזריז הדבורה והשני כבד וחזק מאד.
    הדבורה רקדה ועייפה את הדוב במשך עשרה סיבובים נמלטה ממכוותיו שפגעו באוויר השתמשה בכוחו כדי להתישו ובסופו של הקרב יצאה עם הניצחון המיוחל הנוקאאוט והתואר העולמי המיוחל .
    אלא שלטווח ארוך היה למכות שכן פגעו אפקט קטלני :
    מוחמד עלי חלה באלצהיימר ואילו פורמן חזר לקרב נוסף בגיל קרוב ל 50 .
    מכאן לאופניים ביום הבריחה הגדולה בו זכה הינדלי
    הורידה יומבו את נפטיש פוג העייף ממירוצי הביניים שילם את המחיר
    בקרוב לדקה ואילו הפיתיון אדם ייטס נפל אחורה ,הכל נראה עובד לטובת יומבו אלא שיונאס עבד מלפנים משך את ציקונה ושות שלא עבדו ולא פירגנו בהמשך ואז הגחע קטע הטיפוס השני .
    יונאס העייף נעזר בווט עדכחמישה קמ לסיום על מנת לשבור את פוג
    אלא שזה שמר כוחות יום לפני .
    יונאס כאשר ראה שכלום לא עובד היה צריך לשמור על פטג מאחור
    וכך לחסוך 40 אחוז אנרגיה רכיבה הגנתית .
    אלא שהוא העדיף לשבת מלפנים …
    פוג המנוסה לנרות גילו ישב על גלגלו וכך שרף אותו לאט משאיר לו
    לבזבז 40 אחוז אנרגיה מיותרת וברגע הנכון עבר קדימה והותיר את יונאס מאחור .
    בסיום המירוץ יתכן כי נחזור לקטע הזה אשר גילה מי החזק בראש בין השניים.

      1. זה פוסט של קבוצת אינטרמארשה. הם לקחו את התמונה הרשמית של מארגני הטור בתור הפריוויו לקטע של היום, עם וינגו ופוג על הפוי דה דום (הטיפוס המסיים), והוסיפו לה את לואי מנקיז, המטפס המוביל שלהם.

      2. המדיה הרשמית של הטור הוציאה טיזר לקראת הסטייג', עם פוג ויונאס.
        קבוצת אינטרמרשה "ערכה" והוסיפה רוכב שלהם, לדעתי Louis Meintjes

  4. ובבריחה נגמרה הסבלנות ומתחילים לעשות שטויות.
    יש עוד הרבה זמן שכדאי להם לעבוד יחד, גם למטפסים הפחות טובים ביניהם.

      1. לגמרי.
        וואלה לא האמנתי, אבל נראה שיורגנסן יצא בזמן.
        מעניין אם יצליח להחזיק בשיפועים הקשים, או שהוא כבר באזור האדום ויאבד שם הרבה זמן

            1. אבל לא מאוחר מדי…

  5. מכה מוראלית נוספת ליומבו, פוג פשוט נראה יותר חזק
    איזה שלב! עוד לא נרגע
    הניצחון הכי גדול של ipt באופן חד משמעי

  6. וואו איזה ניצחון אדיר של וודס, ברובע, בלי פאניקה, שאפו.
    ומהצד השני שוב יורגנסן המסכן מסיים רביעי בלי פודיום, בדיוק כמו הבריחה בקטע ה16 שנה שעברה שהול ברח ווודסי לא נתן לו לסגור עליו

  7. עוד שלב שמראה כמה ניסיון הוא חשוב בענף הזה. מזכיר את הניצחון של קלארקי שנה שעברה שחיכה עד הסוף. צריך עצבים של ברזל.
    וודסי נראה בכושר נפלא. לא אתפלא אם נראה אותו מדבר חזק עוד בהמשך.
    אי, איזה נחת

  8. ויחד עם הניצחון הזה וודסי חוזר להיות הרוכב שהביא הכי הרבה נקודות העונה לIPT (עקף את דרק והג'ירו המדהים שלו)

      1. זוכר שהיה מקום באתר של pcs, כרגע לא מוצא.
        באופן אישי מה שאני עושה זה 1. נכנס אישית לעמודים של הרוכבים בpcs – יש למטה סיכום נקודות עונתי של הרוכב. 2. יש לי טבלת אקסל קצת לא שפויה שהתחלתי להרכיב מאמצע הג'ירו. אם יש מעוניינים מוכן לשלוח לכם למייל.

        1. לכאורהנאין קשר לזריקה :
          שנאמר עיניים להם ולא יראו
          אוזניים להם ולא ישמעו …
          ריקמה צלקתית משמע דלקת בלב
          תופעת הלוואי שפייזר לא מצאה לנכון לסםר עליה לנסיינים !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט