שחקנים חופשיים 2023 – סמול פורוורדים (3) / עמיחי קטן

ב-30/6 בשעה 18:00 שעון ניו-יורק ייפתח שוק השחקנים החופשיים, וזאת הזדמנות טובה לדבר על השחקנים החופשיים המובילים בכל עמדה. אחרי שדיברנו שלשום על רכזים ואתמול על שוטינג גארדים, היום נעסוק בסמול פורוורדים, מחר בפאוור פורוורדים ומחרתיים בסנטרים.

1: קריס מידלטון (מילווקי באקס):

העונה: 15.1 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים, 49.9% אפקטיבי, 31.5% לשלוש, 90.2% מהקו.

אחרי הפציעה בפלייאוף של 2022, מידלטון החמיץ את רוב העונה בהתאוששות מהפציעה הזאת ומאחרות, ושיחק ב-33 משחקים בלבד בהם הוא לא הצליח לשחזר את היכולת מהעונות הקודמות. למרות ההדחה המוקדמת של הבאקס, מידלטון רשם מספרים טובים יותר באותם 5 משחקים, וכעת הוא ויתר על חוזה של כ-40 מיליון לעונה הבאה, כנראה מתוך מטרה לחתום על חוזה ארוך טווח אצל הבאקס.

2: קמרון ג'ונסון (ברוקלין נטס):

העונה: 15.5 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, 1.4 חטיפות, 57.9% אפקטיבי, 40.4% לשלוש, 84.2% מהקו.

החמיץ כחצי עונה בשל פציעה והועבר מפיניקס לברוקלין, שם הוא השלים את תהליך המעבר הקבוע לחמישייה, וקינח בפלייאוף טוב מבחינת המספרים האישיים שלו. מכיוון שהוא שחקן חופשי מוגבל, קשה לראות את הנטס מוותרים על ג'ונסון, אבל ייתכן שקבוצה כמו יוסטון או דטרויט תנסה לזרוק עליו סכומים גבוהים מדי שאולי יגרמו לנטס להתלבט בעניין.

3: קייל קוזמה (וושינגטון וויזארדס):

העונה: 21.2 נקודות, 7.2 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים, 51.8% אפקטיבי, 33.3% לשלוש, 73% מהקו.

שתי העונות של קוזמה בוושינגטון היו טובות מבחינת המספרים האישיים שלו, והוא השחקן החופשי שקלע הכי הרבה בכל הליגה בעונה האחרונה, יחד עם ניהול משחק שהשתפר משמעותית בשנתיים ליד אבדיה. קשה לראות אותו חוזר לוושינגטון אחרי הויתור על ביל ופורזינגיס, וייתכן שקבוצה כמו סקרמנטו תוכל להתאים לו, שם הוא יהיה גרסה משודרגת של האריסון בארנס מבחינה התקפית.

4: קלי אוברה ג'וניור (שארלוט הורנטס):

העונה: 20.3 נקודות, 5.2 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים, 1.4 חטיפות, 49.7% אפקטיבי, 31.9% לשלוש, 76% מהקו.

אוברה רשם עונת שיא בנקודות, ריבאונדים וחטיפות, אך עשה זאת בעילות הכי נמוכה שלו מאז ימיו בוושינגטון, כך שמילוי המקום שהוא נתבקש לעשות בשארלוט פגע ביעילות שלו. ייתכן ששארלוט טובה יותר בעונה הבאה תאפשר לאוברה להיות יעיל יותר בתפקיד משני, וייתכן שהוא יבחר לעשות את זה במקום אחר, בין אם קבוצה טובה יותר ובין אם קבוצה שתשלם לו יותר.

5: דילון ברוקס (ממפיס גריזליס):

העונה: 14.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים, 46.8% אפקטיבי, 32.6% לשלוש, 77.9% מהקו.

ההפסד ללייקרס בסיבוב הראשון של הפלייאוף הדגיש את החסרונות של ברוקס וגרם לכך שממפיס החליטו לוותר עליו, אבל עדיין מדובר בשומר מהטובים בליגה ושחקן שלפעמים יכול לקלוע טוב, גם אם במצטבר היעילות שלו רעה מאוד. הדיווחים הם שברוקס שואף לקבל יותר מהמיד-לבל ויוסטון הם המטרה המרכזית, אבל יהיו קבוצות טובות יותר שישמחו לקבל אותו כמומחה הגנה שיכול גם קצת לקלוע מדי פעם.

6: טורי קרייג (פיניקס סאנס):

העונה: 7.4 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים, 55.6% אפקטיבי, 39.5% לשלוש, 71.1% מהקו.

העונה השלישית ברציפות אותה קרייג מסיים בפיניקס, שהיא גם הראשונה אותה הוא פתח אצל הסאנס, הייתה הטובה ביותר שלו מבחינת כמות הדקות והנתונים הסטטיסטיים בממוצע למשחק, וגם הטובה ביותר שלו באחוזים מחוץ לקשת. בפלייאוף הוא שיחק פחות משום מה, על אף שהוא קלע ב-70% אפקטיבי ושיא אישי של 14 נקודות פר 36 דקות. כרגע נדמה לי שהוא ימשיך בפיניקס.

7: קאם רדיש (פורטלנד טרייל בלייזרס):

העונה: 9.7 נקודות, 2.2 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים, חטיפה, 51.8% אפקטיבי, 31.3% לשלוש, 85.3% מהקו.

העונה האחרונה הייתה היעילה ביותר בקריירה הקצרה של רדיש, כשב-20 המשחקים שלו בפורטלנד הוא גם שיפר את כמות הנקודות שלו ביחס לתקופה בניקס, כולל שיא קריירה באסיסטים בממוצע למשחק. היכולת של הבלייזרס להשוות כל הצעה, יחד עם הרצון שלהם להחזיק בשחקנים צעירים, בין אם על מנת לפתח אותם ובין אם על מנת להעביר אותם בתמורה לכוכב, אומרת שככל הנראה רדיש יישאר אצל הבלייזרס.

8: ג'ו אינגלס (מילווקי באקס):

העונה: 6.9 נקודות, 2.8 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים, 60.3% אפקטיבי, 40.9% לשלוש, 85.7% מהקו.

אינגלס התאושש טוב באופן אישי מהפציעה בעונה שעברה, והשתלב טוב בתפקיד משני במילווקי, אבל כמות הדקות שלו ירדה בפלייאוף, בעיקר בשל החולשה ההגנתית של הבאקס. נכון לעכשיו, יש דיווחים על כך שאינגלס שוקל לשחק באוסטרליה העונה ולשמור על עצמו לקראת המשחקים האולימפיים בשנה הבאה, אבל כל קבוצת NBA תשמח לקבל שחקן כמותו על חוזה מינימום.

9: טי ג'יי וורן (פיניקס סאנס):

העונה: 7.5 נקודות, 2.9 ריבאונדים, אסיסט, 53% אפקטיבי, 32.8% לשלוש, 80% מהקו.

וורן החמיץ כמעט שנתיים בשל פציעה, ואט אט חזר לכושר העונה, תחילה במדי ברוקלין ואחר כך אצל פיניקס, הקבוצה בה הוא פתח את הקריירה. שני משחקי פלייאוף טובים נגד דנבר אולי קצת שדרגו את מעמדו של וורן, אבל התרחיש הסביר הוא עדיין חזרה שלו לפיניקס על חוזה נמוך, אולי מתוך תקווה שעונה טובה שלו תאפשר לו להרוויח יותר בפעם הבא שיצא לשוק.

10: ג'יי קראודר (מילווקי באקס):

העונה: 6.9 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים, 60.6% אפקטיבי, 43.6% לשלוש, 83.3% מהקו.

עונה לא פשוטה עברה על קראודר, שהתחילה באיבוד המקום בחמישייה של פיניקס, מה שהוביל לכך שהוא דרש טרייד ולא שיחק עד אז. גם הטרייד למילווקי לא שדרג את מצבו, כשהוא מקבל מעמד של שחקן ספסל די משני, כולל בסדרת הפלייאוף נגד מיאמי, אז הוא כבר יצא לחלוטין מהרוטציה בשלב מסוים. לא מעט קונטנדריות ישמחו להביא את קראודר על חוזה נמוך, ויהיה מעניין לראות מי תזכה.

שמות נוספים:

יוטה ווטנאבה (ברוקלין נטס) – קלעי שלשות מהטובים בליגה שיכול לתרום לכל קבוצה שמחפשת קליעה, כלומר כולן.
טרנס רוס (פיניקס סאנס) – סקורר שקצת לא מצא את עצמו בפיניקס מסיבות לא ברורות, אבל ייתכן שחילופי המאמנים ישאירו אותו שם.
חואן טוסקנו אנדרסון (יוטה ג'אז) – שחקן שנותן מקבצים קצרים של הגנה ואנרגיות, ואפילו עם מעט ניהול משחק במקרה הצורך.
אנטוני לאמב (גולדן סטייט ווריורס) – הווריורס ישמחו להשאיר אותו על חוזה מינימום, אבל לאמב שילב קליעה והגנה היטב והוא יכול להיות שווה יותר.
דני גרין (קליבלנד קאבלירס) – הניסיון של מי שזכה באליפות ב-3 קבוצות שונות יכול להתאים לכל קונטנדרית, במיוחד אחרי שהוא כבר התאושש מהפציעה הלא פשוטה של פלייאוף 2022.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה עמיחי. כל הכבוד שאתה מוציא מים מהסלע וממשיך לכתוב גם בפגרה.
    יש פה כמה שחקנים שיכולים לעשות שינוי בקבוצה שהם עוברים אליה.
    לפניקס יש הרבה החתמות לעשות אבל מעט כסף. (וורן, רוס וקרייג – זה בערך כל הרוטציה שלהם מעבר ל 4 הראשיים. )

  2. תודה רבה.

    מידלטון וג'ונסון ישארו בקבוצות שלהם, אין הרבה מה להוסיף.

    קוזמה ואוברה ניפחו מספרים יפה השנה אבל הערך שלהם די ידוע לכולם וקשה לי להאמין שקבוצות יתאבדו עליהם. קוזמה למינסוטה יכול להיות מעניין (אם יש להם כסף). מה שמעניין זה ששניהם בני 27, מה שאומר שכנראה זה יהיה החוזה הגבוה האחרון שלהם.

    השאר אלו מחליפים במקרה הטוב, לא ישנו גורלות.

  3. תודה עמיחי. נשבע שבלי האזכור שלו הייתי חושב שדני גרין פרש. מעניין מי תיקח את ברוקס וכמה תיתן לו, השם הכי מעניין פה בעיניי זה קאם ג'ונסון.

  4. קראודר לג"ס יהיה נהדר. שנה אחת ואם יהיה טוב ישדרג חוזה כמו דיוינצנזו.
    .
    קלי אוברה זה זהב שוטים. הוא לא יתרום לקונטנדרית.
    .
    דילן ברוקס זה מרכוס סמארט ודרימונד גרין שלא הצליח באפיה. להגיע למצב שהקבוצה שלו פשוט אומרת לו תודה ולהתראות לא רוצים ממך כלום רק תלך מעיד על כך שההשפעה שלו על ג'ה היתה נוראית. לא מומלץ לקבוצות עם צעירים. אולי לברון יקח אותו.
    .
    החוזה של וטנאבה יפתיע. הוא אמנם בן 29 אבל עושה רושם שיש לו מוסר עבודה והוא מתאים לקבוצה צעירה לחוזה של 3/15

כתיבת תגובה

סגירת תפריט