שחקנים חופשיים 2023 – שוטינג גארדים (2) / עמיחי קטן

ב-30/6 בשעה 18:00 שעון ניו-יורק ייפתח שוק השחקנים החופשיים, וזאת הזדמנות טובה לדבר על השחקנים החופשיים המובילים בכל עמדה. אחרי שאתמול דיברנו על רכזים, היום נעסוק בשוטינג גארדים, מחר בסמול פורוורדים, ובהמשך בפאוור פורוורדים וסנטרים.

1: ג'יימס הארדן (פילדלפיה סבנטי סיקסרס):

העונה: 21 נקודות, 6.1 ריבאונדים, 10.7 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 53.6% אפקטיבי, 38.5% לשלוש, 86.7% מהקו.

מלך האסיסטים של הליגה קלע ב-40.6% בלבד ל-2 נקודות לאורך הפלייאוף מצד אחד, אך גם סיפק 2 תצוגות של 40+ נקודות עם 2 סלי ניצחון נגד בוסטון, מה שלא הספיק לניצחון בסדרה. יכול להיות שהשדרוג בעמדת המאמן יעזור לפילי להיות טובים יותר אם הארדן יישאר, מה שלדעתי יקרה בסבירות גבוהה, אבל כבר תקופה ארוכה מדברים על חזרה אפשרית ליוסטון, גם אם לא ברור לי מה יוצא לו מזה (חוץ מכסף בטקסס בלי המיסים).

2: ברוס בראון (דנבר נאגטס):

העונה: 11.5 נקודות, 4.1 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים, 1.1 חטיפות, 54.5% אפקטיבי, 35.8% לשלוש, 75.8% מהקו.

מקצועית, ההתאמה בין בראון לדנבר מצוינת, והיא חלק משמעותי בטבעת שהוא יכול לענוד על האצבע, אבל השאלה היא עד כמה הכסף חשוב לו. המקסימום שדנבר יכולים לשלם לו זה 7.8 מיליון לעונה הקרובה, וסביר להניח שיהיו קבוצות שיציעו לו יותר, בין אם את המיד-לבל המלא שעומד על יותר מ-12 מיליון ובין אם קבוצה עם מקום בתקרת השכר כמו יוסטון.

3: ג'ורדן קלארקסון (יוטה ג'אז):

העונה: 20.8 נקודות, 4 ריבאונדים, 4.4 אסיסטים, 51.9% אפקטיבי, 33.8% לשלוש, 81.6% מהקו.

כמות הדקות של קלארקסון עלתה משמעותית בעקבות הטריידים של יוטה בקיץ שעבר, ועדיין מספרי הנקודות והאסיסטים שלו השתפרו גם ביחס לדקות המשחק. בפעם הקודמת שקלארקסון שיחק 30+ דקות בממוצע למשחק, יחד איתו בחמישייה שיחק גם קובי ברייאנט, ואולי העונה האחרונה מעידה על התבגרות במשחקו של מי שצפוי לככב במדי הפיליפינים באליפות העולם הקרובה. הישארות ביוטה על הפרק, כמו גם מעבר ליוסטון או לקבוצה שמחפשת שחקן שישי אמין.

4: ג'וש הארט (ניו-יורק ניקס):

העונה: 9.8 נקודות, 7.8 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 58.8% אפקטיבי, 37.2% לשלוש, 75% מהקו.

הארט יצטרך לקבל החלטה עד חמישי בלילה האם להישאר עם החוזה הנוכחי שלו בניקס, שעומד על 12.9 מיליון, או לצאת לשוק החופשי כבר השנה. המעבר שלו הניקס הזניק אותם לריצה נהדרת שהסתיימה במקום החמישי במזרח וניצחון בסדרת פלייאוף לפני הפסד צמוד לאלופת המזרח שבדרך. נראה שהיחסים בין הניקס להארט טובים מאוד והוא צפוי להישאר בקבוצה, בין אם באותו חוזה או בחוזה חדש, אלא אם יקרה משהו חריג.

5: אוסטין ריבס (לוס אנג'לס לייקרס):

העונה: 13 נקודות, 3 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים, 61.6% אפקטיבי, 39.8% לשלוש, 86.4% מהקו.

אוסטין ריבס היה נכס חיובי מבחינת הלייקרס כבר בעונה שעברה, אבל בעונה הנוכחית מצבו השתדרג לעין ערוך, בעיקר אחרי השינויים של הטרייד דדליין, והוא הפך לשחקן השלישי בחשיבותו בקבוצה שהעפילה לגמר המערב, ואולי אפילו היציב ביותר מבין ה-3. הלייקרס כמובן ישמחו שריבס יישאר אצלם, והוא גם שחקן חופשי מוגבל, כך שהשאלה היא רק האם תהיה איזו קבוצה שתציע סכום שהלייקרס לא ירצו להשוות.

6: קאריס לברט (קליבלנד קאבלירס):

העונה: 12.1 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 3.9 אסיסטים, חטיפה, 51.7% אפקטיבי, 39.2% לשלוש, 72.2% מהקו.

הדרישות מלברט בקליבלנד פחות גבוהות, כך שהוא קלע העונה הכי מעט מאז 2018, אך עשה זאת ביעילות הכי גבוהה מאז עונת הרוקי שלו ב-2017. באופן אישי, לברט היה בסך הכל בסדר בריצת הפלייאוף הקצרה של קליבלנד, כשהקאבס גם נאלצו להכניס אותו לחמישייה בשלב מסוים. כרגע נדמה ששני הצדדים רוצים שלברט ימשיך בתור השחקן השישי של קליבלנד, ולא נראה שיש רודפות אחרות בולטות.

7: דונטה דיווינצ'נזו (גולדן סטייט ווריורס):

העונה: 9.4 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים, 1.3 חטיפות, 57.4% אפקטיבי, 39.7% לשלוש, 81.7% מהקו.

בתוך העונה המבולגנת שעברה על האלופה היוצאת, דיווינצ'נזו דווקא רשם את העונה הסדירה הכי יעילה בקריירה שלו, ולמרות פלייאוף שבו היעילות שלו ירד, קשה להטיל ספק בכך שהווריורס ישמחו להחזיר את דיווינצ'נזו אם הוא עצמו ירצה בכך, בין אם באפשרות השחקן שלו, ובין אם בחוזה חדש בסדר גודל דומה. עם זאת, אם השיקול הכלכלי יהיה מרכזי יותר מבחינתו, גולדן סטייט ייאלצו לוותר עליו, והרבה קונטנדריות אחרות ישמחו לשחקן כמותו על המיד-לבל.

8: מקס סטרוס (מיאמי היט):

העונה: 11.5 נקודות, 3.2 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים, 53.5% אפקטיבי, 35% לשלוש, 87.6% מהקו.

סטרוס המשיך העונה בהגדלת נפח המשחק שלו במיאמי, ובפלייאוף הוא כבר היה שחקן חמישייה במשרה מלאה. בפלייאוף, הקליעה של סטרוס הייתה קריטית, כשבמשחקים בהם הוא קלע 2 שלשות או יותר ההיט עמדו על מאזן 11- 3, לעומת מאזן 2- 7 במשחקים בהם סטרוס קלע שלשה אחת או שהחטיא את כל הניסיונות שלו. סיכוי טוב שתהיה מי שתרצה לקחת אותו במיד-לבל או מעבר לזה, והשאלה היא האם מיאמי היא אחת מהן, לאור חוסר היציבות שלו והעומס בעמדה 2.

9: סת' קרי (ברוקלין נטס):

העונה: 9.2 נקודות, 1.6 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים, 56.8% אפקטיבי, 40.5% לשלוש, 92.7% מהקו.

גם בעונה קצת פחות טובה, שבה הוא קלע הכי מעט מאז 2018, היעילות של סת' נותרה בשלה בצמרת הקלעים מחוץ לקשת, וקבוצות רבות ישמחו לשירותיו של קלעי כמותו. מעניין יהיה לראות מה יהיה השיקול המרכזי מבחינתו, והאם נראה אותו בקונטנדרית או לפחות קבוצת צמרת, או שאחת מקבוצות התחתית תחפש קלעי שירווח את המשחק עבור הכוכבים הצעירים שלהן.

10: ג'יילן נאוול (מינסוטה טימברוולבס):

העונה: 10.8 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 50.2% אפקטיבי, 28.9% לשלוש, 77.8% מהקו.

לאורך העונה, נאוול לא תמיד היה יציב, אבל הפך את עצמו לסקורר המוביל של הספסל של מינסוטה, לפחות כל עוד הוא היה בריא. בפלייאוף נאוול שוב קם על צד שמאל וקלע 4 נקודות ב-2/16 מהשדה במשחקים 2-5 נגד דנבר, אבל עם קצת יותר ניסיון הוא יכול לשפר את היציבות שלו. כקבוצה שזקוקה לסקוררים מהספסל, בעיקר בקו האחורי, נראה הגיוני שמינסוטה יעשו מאמץ לשמור על נאוול.

שמות נוספים:

אלק ברקס (דטרויט פיסטונס) – סקורר שממשיך לתת דקות טובות מהספסל, וקצת נשכח בגלל הנוכחות בדטרויט. יכול להתאים לכל מיני קבוצות במחיר זול.
ג'וש ריצ'רדסון (ניו-אורלינס פליקנס) – מרבה לעבור בטריידים כנכס יעיל בזכות החוזה הקודם הנוח, והפעם יהיה מעניין לראות אילו קבוצות ינסו להציע לו חוזה.
טיילן הורטון-טאקר (יוטה ג'אז) – הלייקרס התייאשו והרוויחו את אוסטין ריבס במקום, אבל הורטון-טאקר מספיק צעיר כדי לעשות קפיצת מדרגה בעצמו.
מאטיס ת'ייבול (פורטלנד טרייל בלייזרס) – בתקופה הקצרה בפורטלנד הוא הפגין גם שיפור מסוים בקליעה, ואם הוא יוכל לשמור עליו הוא גם יוכל לשחק יותר דקות ולהביא את ההגנה שלו יותר לידי ביטוי.
לוני ווקר (לוס אנג'לס לייקרס) – לא יציב, אבל לפרקים מדובר בסקורר שמוסיף המון לקבוצות מסוימות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. יהלי אולמר

    מצוין עמיחי, קראתי כל מילה בעיון
    מה יש להארדן לחפש ביוסטון? לא יודע, רק עוד כסף, מועדון (תרתי משמע) שאוהב אותו וים בחורות, לא חסר כלום
    חוץ ממנו, השוק השנה מאוזן ברמתו, זאת אומרת שהולכים לשפוך הרבה כסף על ה2-3 שחקנים הכי טובים כאן.

    1. השאלה גם מה התפקיד שיציעו לו, אני לא מאמין בו כמנטור ולכן אם הייתי יוסטון לא הייתי מציע לו חוזה כי בדיוק בחרתי רוקי בעמדה הזאת בבחירה הרביעית

  2. בראון יעזוב בוודאות.
    השאלה היא אם רק ל MLE מלא שח איזה קונטנדרית, או שקבוצה חכמה עם מקום תחת התקרה תלך עליו עם יותר כסף.
    בכל מקרה זו תהיה פגיעה קשה מאד בדנבר שאין לה עומק גם ככה.
    .
    יש פה כל מיני שחקנים שהם לא שוטינג גארדס לדעתי אבל לא משנה ממש.
    .
    לא יודע למה – דונטה נראה לי התאמה מעולה לניקס.
    לא מתוך משהו ששמעתי, סתם תחושה.
    .
    חצי שמועה ששיקגו מנסים לתפור סיין אנד טרייד לואן וליט, אבל המידע היותר עקבי עדיין מדבר על יוסטון יחד עם ברוקס ואולי לופז.

  3. רשימה לא רעה של שחקנים. בראון, דיויצ'נזו יקבלו חוזים יותר טובים וקשה להאמין שיישארו. מיאמי יתנו לסטרוס ללכת כי הם רוצים את לילארד והוא חירבן יותר מדי משחקי פלייאוף עם ההחטאות החופשיות שלו וטעויות קשות בהגנה (אי סגירה לריבאונד על וויט במשחק 6 ובראון במשחק 5).

  4. בכללי, מכולם די ברור, שהארדן הפך להיות הרבה יותר פוינט מאשר שוטינג, כבר כמה עונות הוא בצמרת המוסרים בליגה. כמו שנניח מקובל להגיד על לברון שהוא פוינט-פורווארד ויוקיץ שהוא פוינט-סנטר, אז הארדן הוא פוינט גארד…

  5. ועכשיו לנושא עצמו……מקווה שבראשון מספיק חכם להשאר בדנבר, הארדן כזה טיפוס מעצבן שיישאר בפילי המגעילים. כל היתר קצת תנודות לא יזיקו, אני אוהב את ריבס אבל לא סובל את הלייקרס (מקווה שיעבור ).

    1. לא סביר. המקסימום שדנבר יכולים לתת לו זה באזור 25 ל שלוש שנים לעומת קרוב ל 40 לשלוש שנים מקבוצה מתחת ל תקרת המס. זה לא כסף קטן לשחקן כמוהו

  6. אחלה סקירה
    אוסטין ריבס הקלע הצעיר השלישי בחשיבותו בקבוצה, עם מנטאליטי נכון, מזכיר לי את הארדן אי אז כשקיבל את המפתחות ביוסטון.
    יצא טוב לשני הצדדים. גם אם בלי אליפות.
    מעניין אם יביה משהו כזה עם ריבס.
    ושהארדן ישאר. אני מאמין ששינוי במאמן יתן את האקסטרה צעד….
    🤣

  7. והייתי שמח לדעת בהמשך מה החוזה האחרון שהיב לכל אחד, או אופציית שחקן.
    כתבת על חלקם, אני חושב שזה בכללי נתון חשוב להבנה של הסיטואציה.
    תודה בכל מקרה
    🙏🙏

  8. ווג' אומר היום שיכול להיות שהארדן יעשה אופט אין ולא יהיה פרי אייג'נט, אם זה קורה זה יתן לפילי מקום לחוזה מקס שנה הבאה בגלל החוזה הנגמר של הארדן וטוביאס

    אם זה קורה 100 אחוז הארדן מקבל כסף מתחת לשולחן

  9. ירון, החלום

    בס"ד
    תודה רבה עמיחי.
    פוסט מפורט ומושקע.
    בבקשה שלא יחזירו את הארדן ליוסטון.
    לא מתאים לטיים ליין, ולא כמנטור.

כתיבת תגובה