שחקנים חופשיים 2023 – פאוור פורוורדים (4) / עמיחי קטן

ב-30/6 בשעה 18:00 שעון ניו-יורק ייפתח שוק השחקנים החופשיים, וזאת הזדמנות טובה לדבר על השחקנים החופשיים המובילים בכל עמדה. אחרי שדיברנו בימים הקודמים על רכזים, שוטינג גארדים וסמול פורוורדים, היום נעסוק בפאוור פורוורדים ומחר נסיים עם הסנטרים.

1: דריימונד גרין (גולדן סטייט ווריורס):

העונה: 8.5 נקודות, 7.2 ריבאונדים, 6.8 אסיסטים, חטיפה, 57% אפקטיבי, 30.5% לשלוש, 71.3% מהקו.

דריימונד יצא מחוזה של 27.5 מיליון עם גולדן סטייט, ועכשיו השאלה היא האם הוא יבחר להישאר שם, כנראה בחוזה נמוך יותר אך ארוך טווח, או שמא יעדיף להצטרף לקבוצה אחרת. הקבוצות העיקריות שמעוניינות בשחקן ההגנה של 2017 על פי הדיווחים כרגע הן פורטלנד, סקרמנטו ודטרויט.

2: ג'רמי גרנט (פורטלנד טרייל בלייזרס):

העונה: 20.5 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים, 55.4% אפקטיבי, 40.1% לשלוש, 81.3% מהקו.

הפורוורד של פורטלנד רשם עונה טובה מאוד מבחינת המספרים האישיים שלו, אבל לא הצליח לקדם את הבלייזרס קבוצתית. יהיה מעניין לראות אם הם ינסו לשמור עליו ולבנות קבוצה נוספת סביב לילארד, או שהפעם הם יחליטו לוותר ולהעביר את לילארד, ואז תהיה התלבטות אם לשמור על גרנט או לא.

3: האריסון בארנס (סקרמנטו קינגס):

העונה: 15 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים, 55.6% אפקטיבי, 37.4% לשלוש, 84.7% מהקו.

בארנס מסיים תקופה של 4 וחצי שנים בסקרמנטו, בהן הוא היה נכס משמעותי עבורם, והמבוגר האחראי ברוב התקופה הזאת, כולל בהצלחה של העונה האחרונה, אבל ייתכן שסקרמנטו ינסו לנצל את המקום בתקרת השכר כדי להביא לו תחליף משודרג. במצב כזה, ייתכן שהוא יחפש לעבור לקבוצה מנצחת במחיר זול יותר, ואולי גם להפוך למחליף, לראשונה בקריירה.

4: רוי האצ'ימורה (לוס אנג'לס לייקרס):

העונה: 11.2 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 0.9 אסיסטים, 53% אפקטיבי, 31.9% לשלוש, 73.9% מהקו.

ההימור של הלייקרס על האצ'ימורה התברר בפלייאוף כהברקה, כשהיפני ניצל היטב את המבטים הפנויים שקיבל וקלע היטב, ואפילו תרם מדי פעם בהגנה. הלייקרס ישמחו להשאיר אותו, אבל זו בעיקר שאלה של מחיר, ואוסטין ריבס הוא מטרה חשובה ודחופה יותר עבורם, כך שהצעה גדולה של קבוצה אחרת עשויה לגרום ללייקרס לוותר ולא להשוות.

5: גרנט וויליאמס (בוסטון סלטיקס):

העונה: 8.1 נקודות, 4.6 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים, 57.5% אפקטיבי, 39.5% לשלוש, 77% מהקו.

מעמדו של גרנט וויליאמס קצת ירד העונה תחת מאזולה, וגם בפלייאוף הוא נע בין רגעים בהם הוא יצא מהרוטציה ובין רגעים בהם הוא חזר לתפקיד משמעותי, בעיקר בגמר המזרח. הגעתו של פורזינגיס לבוסטון מצמצמת את הצורךבקו הקדמי, אבל מגבירה את הצורך בשחקני הגנה טובים, כך שזו בעיקר שאלה של מחיר מבחינת הסלטיקס שיכולים להשוות כל הצעה.

6: פי ג'יי וושינגטון (שארלוט הורנטס):

העונה: 15.7 נקודות, 4.9 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים, 1.1 חסימות, 52% אפקטיבי, 34.8% לשלוש, 73% מהקו.

שארלוט עברו עונה לא פשוטה עם הפציעות של לאמלו בול ופרשיית מיילס ברידג'ס, ואת ההזדמנות הזאת וושינגטון ניצל באופן חלקי בלבד, עם שיפור מינורי בסטטיסטיקות האישיות שלו. ההורנטס צפויים להיות יותר טובים בעונה הבאה, אבל זה יבוא על חשבונו של וושינגטון, כך שאם קבוצה תהמר עליו במחיר גבוה כנראה שההורנטס יוותרו על הזכות להשוות עבור שחקן ש

7: טריי ליילס (סקרמנטו קינגס):

העונה: 7.6 נקודות, 4.1 ריבאונדים, 0.9 אסיסטים, 56.5% אפקטיבי, 36.3% לשלוש, 81.5% מהקו.

לאורך העונה תפס ליילס את עמדת הגבוה המחליף של סקרמנטו רוב הזמן, אבל במאצ'-אפ נגד גולדן סטייט בפלייאוף הוא גם שיחק בעמדה 4 לא מעט. בכל מקרה, מדובר בגבוה מחליף שנותן קליעה טובה מבחוץ וקצת הגנה ויכול להתאים כמעט לכל קבוצה, בין אם כמחליף של גבוה ספציפי ובין אם כשחקן הבכיר ברוטציית המחליפים של עמדות 4-5.

8: ג'יילן מקדניאלס (פילדלפיה סבנטי סיקסרס):

העונה: 9.4 נקודות, 4.3 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים, חטיפה, 51.8% אפקטיבי, 33.2% לשלוש, 84.1% מהקו.

האחים מקדניאלס הופכים לשניים מהשומרים הבכירים בכנפיים, וג'יילן היה לא רע בהזדמנות המועטה שהוא קיבל פילי. אני לא אופתע לראות אותו תופס את מקומו של פי ג'יי טאקר בחמישייה אם יישאר בפילדלפיה, במיוחד אחרי שבתקופה הקצרה שלו שם הוא עמד על 40% לשלוש לעומת 32.2% העונה במדי שארלוט לפני הטרייד.

9: ג'ף גרין (דנבר נאגטס):

העונה: 7.8 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים, 53.4% אפקטיבי, 28.8% לשלוש, 74.4% מהקו.

כמו השחקן השישי של האלופה, גם השחקן השביעי שלה הופך לשחקן חופשי, אבל במקרה שלו יותר סביר שנראה אותו נשאר על חוזה ידידותי למשתמש, וכך הקדנציה שלו בדנבר, שהיא כבר הארוכה ביותר שלו באותה קבוצה מאז 2015, תגיע לעונה שלישית. כן כדאי לשים לב לירידה באחוזים שלו ביחס לעונת 2022.

10: דריו שאריץ' (אוקלהומה סיטי ת'אנדר):

העונה: 6.4 נקודות, 3.6 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים, 54% אפקטיבי, 39.1% לשלוש, 82.9% מהקו.

המעבר לאוקלהומה עשה טוב לשאריץ' ולקבוצה כולה כשהוא זכה למעמד של המבוגר האחראי שם, והיה חלק מהריצה שהספיקה למקום בפליי-אין ובמרחק של משחק אחד מהפלייאוף. נדמה ששני הצדדים ישמחו ששאריץ' יישאר באוקלהומה, אלא אם הת'אנדר יחליטו לפנות דקות בעמדה לצעירים יותר, ואז יהיה מעניין לראות מי תרצה לקחת את הקרואטי.

שמות נוספים:

ג'ורג'ס ניאנג (פילדלפיה סבנטי סיקסרס) – קלעי שלשות שיכול לגרום להרבה נזק ליריבות במעט דקות, על אף החסרונות ההגנתיים הקיימים. יותר מתאים לעמדות 2-3 מאשר לעמדה 4, אבל אני עובד עם רשימה קיימת.
ג'מייקל גרין (גולדן סטייט ווריורס) – נאלץ לשחק העונה כסנטר מחליף במשרה מלאה, אך יוכל לתרום יותר בקבוצה שתמצא תפקיד שיותר מתאים לו.
דריק ג'ונס ג'וניור (שיקגו בולס) – פציעות עיכבו את התפתחותו של אלוף ההטבעות מ-2020, אבל הוא יכול לתת הגנה ואנרגיות להרבה קבוצות.
קייטה בייטס-דיופ (סאן-אנטוניו ספרס) – שחקן הכנף שכבר הפך לאחד מהוותיקים של הספרס יקווה להיות גם חלק מתהליך הצמיחה שעשוי להתחיל שם עכשיו.
ווניין גבריאל (לוס אנג'לס לייקרס) – ההגנה וההאסל שנתן גבריאל ללייקרס במקצבים קצרים ויעילים הוכיחה את עצמה כמשמעותית ברגעים הטובים שלהם העונה, והוא יכול לעשות את זה עבור כל קבוצה בחוזה נמוך.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

    1. דריימונד שווה 10-15 מליון בכיף.
      נגר, אבל תורם בשאר האספקטים.
      גרנט וויליאמס יכול לתת תחת גם למאמן פחות טוב.
      יש לו בשפע.

  1. מקווה שמיאמי יביאו אחד מהשחקנים הבכירים ברשימה- גרנט, וויליאמס ואפילו ליילס. בכלל לא בטוח שמרטין יכול להחזיק את עמדת 4 בכל העונה ושחקן עם אחוזים טובים ל3 ובעל הגנה סבירה יהיה חתיכה חסרה בפאזל.

      1. הדבר הכי גרוע שהיה יכול להיות זה הארדן חותם 3-4 שנים
        בתכלס אף קבוצה עם קאפ ספייס לא רוצה אותו, פילי לא הציעו לו חוזה ארוך ויקר ונראה גם שהוא לא רצה לשחק בשביל ניק נרס
        עכשיו לפילי יש שני חוזים נגמרים על 80 מליון דולר ויש להם הרבה אופציות .
        זה עדיף מהארדן עוזב בשביל כלום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט