הדרך לשאנז אליזה 2023 (1) – הפריוויו לטור / דוד "פאקו" סעדה

בשבת הקרובה תצא לדרך המהדורה ה-110 של הטור דה פראנס. הנה כמה מילים על מה שהולך להתרחש בשלושת השבועות הקרובים.

המסלול: לא שגרתי. זה התיאור הכנראה מדוייק ביותר שניתן לומר על המסלול שהמהדורה הקרבה תביא לנו. מארגני המירוץ בחרו כאן בשורה של החלטות שהולכות הצידה מהמרכז המוכר מהטורים הקודמים. שלושת הימים הפותחים יתנהלו בחבל הבאסקים בספרד, משהו שדווקא מתאים למגמה של השנים האחרונות, בהן הטור נפתח שלא על אדמת צרפת. מה שאולי פחות שגרתי בפתיחה הוא העובדה ששני הקטעים הפותחים הם גבעיים ופחות מתאימים למאיצים, כשגם הקטע השלישי בעל הסיום השטוח ידרוש מאמץ מהמאיצים עד ההגעה לשם. בכלל, המאיצים יצטרכו לעבוד מעט יותר קשה עד ההגעה לסיום: הם יקבלו את המנה הקבועה של 6-7 קטעים המיועדים עבורם, אך כמחציתם פחות שטוחים מכפי שהיו רוצים לראות. את העניין האמיתי נקבל כמובן בקטעי הטיפוס, וגם כאן אנו לא מקבלים את המתכון המוכר: יש לנו שמונה קטעי טיפוס מהדרגה הקשה ביותר, אך רק במחציתם הקטע מסתיים בפיסגה. מלבד זאת, הטור הנוכחי מקמץ בפסגות הקלאסיות של המירוץ לדורותיו. השם הידוע ביותר כאן הוא הטורמאלה (שגם הוא לא מסיים את הקטע), בחלק הפירנאי של המירוץ המגיע מייד לאחר החלק הפותח בחבל הבאסקים. עוד פסגה ידועה היא הגראן קולומבייה בעלת "השרוכים" המרהיבים, שהפעם תגיע בסיום קטע יום העצמאות הצרפתי, בקטע הצפוי להיות מלהיב במיוחד. החלטה לא שגרתית נוספת תגיע מכיוון הנג"ש – כאן נקבל קטע אחד ויחיד לקראת סיום המירוץ, אך גם הוא יהיה בעלייה. חידוש נוסף שהמירוץ הנוכחי יביא קשור לזמני הבונוס: מלבד זמני הבונוס של 4,6,10 שניות לשלושת המסיימים ראשונים בקטעים, זמני הבונוס בטיפוסים נבחרים לקראת סיומי קטעים יביאו לרוכבים 2,5,8 שניות (במקום 1,2,3 עד כה), מה שוודאי יביא לשינוי ניכר של הדינמיקה בקטעים אלה. זה היה אמור לקרות גם בקטע הפותח של המירוץ, אך המארגנים החליטו לבטל זאת על מנת למנוע מצב מוזר בו מנצח הקטע עשוי לא ללבוש את החולצה הצהובה בסיומו.

השרוכים. אסור בד"כ להחמיץ, בטח לא הפעם.

דו קרב בצהרי היום: כמו בכל טור, גם הפעם השדה משופע בשמות ענק, אלא שמעל כולם יזדקרו שניים המהווים את הפייבוריטים הגמורים לניצחון במירוץ – מנצח הטור הקודם, יונאס וינגגור, ומנצח השניים שלפניו, טאדיי פוגאצ'אר. שני כוכבי העל צפויים לתת לנו כאן מאבק שקול ופתוח לחלוטין, מה שיהפוך את המירוץ הקרוב למעניין במיוחד. מלבד השניים, השדה משופע בשמות ענק כמיקל לאנדה, אנריק מאס, סיימון ייטס, ריצ'רד קאראפאז, רומאן בארדה, דויד גודו, ג'אי הינדלי, בן אוקונור, פיו בילבאו, דני מרטינז, ג'וליו צ'יקונה, מתיאס סקלמוס ומתיאו יורגנסון. כל אלה ינסו להיות מעט יותר מאשר התפאורה לדו קרב בין שני הפייבוריטים.

אז למה זה יהיה של פוג:
כי עד להתרסקות במירוץ ליאז'-באסטון-ליאז' באפריל (בה שבר את ידו), פוג נראה לחלוטין בספירה אחרת מול כל מי שהתחרה נגדו, כולל מירוצים שלא מהווים את איזור הנוחות שלו, כמו הטור של פלנדריה. והתמונות מהשבועות האחרונים מראות שהוא התאושש יפה מהפציעה.
כי במאבק ראש בראש היחיד בין פוג לוינגו העונה, במירוץ פאריס-ניס, פוג היכה את וינגו (וגם את כל שאר היריבים) שוק על ירך.
כי קבוצת האמירויות שלו הביאה לו עזרה רצינית בהרים, עם חברים כאדם ייטס, ראפאל מייקה ומארק סולר. לפחות בהרים, הקבוצה הזאת נראית הפעם שקולה לזאת של יומבו ויסמה, הכוללת את ספ קוס, וואוט ואן ארט ו-וילקו קלדרמן. אלא שקוס, מטפס על אמנם, סוחב את הג'ירו האחרון ברגליו, קלדרמן החליף ממש לפני הטור את סטיבן קרוייזויק הפצוע, ו-ואן ארט הוא כוכב על, אך לא ברור אם יסיים את הטור (ועל כך בהמשך).
כי לוינגו אין הפעם את פרימוז' רוגליץ', שהתפקוד שלו כמוביל נוסף היה אחת הסיבות העיקריות לניצחון של הדני בטור הקודם. מהצד השני יש לפוג את אדם ייטס, מוביל GC לגיטימי לחלוטין, שיכול לתפקד כאן כמו הרוג של פוג.
כי לפוג יש יתרון בפאנץ' על וינגו, מה שיכול להקנות לו את שניות הבונוס הקריטיות במירוץ הצפוי להיות צמוד כמו הנוכחי, בפרט עם התוספות בזמני הבונוס במהלך הקטעים.
כי מדובר ביצור התחרותי ביותר בענף היום, שהחיוך הקבוע על פניו לא יכול להסתיר את האש הבוערת שבו, ודאי לאחר ההפסד בטור האלמותי של השנה שעברה.

לא להאמין לחיוך.

אז למה זה יהיה של וינגו:
כי כמו בשנה שעברה, הוא יודע להביא את עצמו לשיא בדיוק בתקופה הנכונה, כפי שגם ראינו במופע היחיד שלו בקריטריום הדופינה לפני פחות מחודש. את פוג למשל ראינו זוהר בתקופה יותר מוקדמת של השנה, בדיוק כפי שהיה בשנה שעברה, וכולם זוכרים איך זה נגמר אז.
כי מאז ההתרסקות בליאז'-באסטון-ליאז' באפריל, לפוג היו יומיים בדיוק של ימי מירוץ תחרותיים עד לטור, משהו שיכול להיות מאד משמעותי אפילו עבור פנומן כמוהו.
כי הטור הנוכחי כולל הרבה מאד קטעים גבעיים, שיכולים להכריע באחת את גורל המירוץ כולו, בפרט אם הרוחות יעשו בהם את שלהן. כאן לקבוצת יומבו ויסמה של וינגו יש יתרון מכריע לעומת קבוצת האמירויות עם חבורה אדירה של רולרים הכוללת את ואן ארט, בנוט, ואן בארלה ולאפורט, כולם זוכי קלאסיקות מוכחים.
כי בהמשך לנקודה הקודמת, קבוצת יומבו ויסמה מראה באופן עקבי חשיבה מחוץ לקופסה, דבר שהתבטא בצורה המובהקת ביותר בטור הקודם. זה עוד דבר שיכול לעשות את ההבדל בטור צמוד.

לא להאמין לפרצוף התמים.

אז למה זה יהיה של מישהו אחר:
כי מדובר עדיין באחד הענפים הבלתי צפויים ביותר בספורט.
כי המתחרים כאן הם לא קוטלי קנים. יש כאן זוכי גראנד טורים (קאראפאז, סיימון ייטס, הינדלי), פודיומיסטים של גראנד טורים (לאנדה, מאס, בארדה) וגם צעירים המצויים בתקופה פורצת דרך (סקלמוס, יורגנסון). אגב, גם איגן ברנאל אמנם שייך לקבוצה הראשונה, אך הוא לצערנו עדיין לא חזר לעצמו מאז התאונה עם האוטובוס.
כי יש במירוץ רק קטע נג"ש אחד, וגם הוא בעלייה. זה מעקר במידה מסויימת את אחד היתרונות הגדולים ביותר של וינגו ופוג, שני שעני על בפני עצמם, ונותן למתחרים הזדמנות בלתי חוזרת להתגבר על מחסום שבימים כתיקונם הוא די בלתי עביר מבחינתם.
כי הקורונה עדיין איתנו. לפרטים ניתן לפנות לאלוף העולם רמקו אוונפול.

לאנדה, קאראפאז והינדלי. ינסו להיות יותר מאשר תפאורה.

אז מי יזכה: נו, לא ברור?

התחרות המוזרה על הירוקה: הטור הנוכחי יהווה, כמו תמיד, ועידת צמרת של מאיצי הענף. בגזרת המאיצים "הטהורים", נקבל כאן חברים כיאספר פיליפסן, פאביו יאקובסן, דילן גרונבייגן, קיילב יואן, מאדס פדרסן, בריאן קוקאר, פיל באוהאוס ומארק קבנדיש. בקטעים המעט יותר גבעיים, נקבל שוב את המאבק המסקרן עד מאד בין שני הארכי יריבים – וואוט ואן ארט ומתיו ואן דר פול. היות וכאמור שני הקטעים הפותחים תפורים על מידותיהם של השניים, אזי די ברור שהשניים הולכים לנהל מלחמת חורמה על החולצה הצהובה בשלבים המוקדמים של הטור (יחד עם חברים כמו ביניאם גירמאי וסיינט ז'וליאן אלאפיליפ). היה ניתן לצפות שזה יגלוש גם למאבק על החולצה הירוקה (בה זכה ואן ארט בצורה מוחצת בטור הקודם), אלא שכאן נכנס נושא בלתי צפוי נוסף, שלא קשור לטור עצמו – אליפות העולם. עד השנה, אליפות הכביש הייתה נערכת בחודשי הסתיו, לקראת סיום העונה. אלא שהשנה, האליפות תיערך בסקוטלנד בסגנון שונה, כשהיא תאגד את כל ענפי האופניים, כולל שטח, סייקלוקרוס, וולודרום ומה לא. אליפות הכביש תיערך ב-6.8, כשבועיים לאחר סיום הטור, עם מסלול התפור למידותיהם של השניים. אם לא די בכך, הרי שאשתו של ואן ארט צפוייה ללדת במהלך הטור, מה שאולי עוד יוריד את המוטיבציה שלו לסיים את הטור. כל אלו הן אולי ספקולציות, אך לא מדובר בדברים בעלמא, כך שהמאבק על חולצת המאיצים הירוקה עשוי להיות בלתי צפוי לחלוטין. עוד במוקד נקבל את השאלה המסקרנת אם קבנדיש קשישא יצליח לשבור את שיא הנצחונות בטור, וחסר לו ניצחון בקטע בודד על מנת לעשות זאת, מה שיהווה הישג מטורף כשלעצמו, ובפרט לנוכח התחרות המסתמנת.

ואן דר פול ו-ואן ארט. יסיימו את העבודה?

ומה עם כוחותינו: קבוצת ישראל פרמייר טק (IPT) תגיע לטור הנוכחי לאחר הופעה בלתי נשכחת בג'ירו, שהושגה בידי ההרכב הצעיר של הקבוצה. לטור הקבוצה תשלח הרכב שונה לחלוטין, שאותו יובילו מייקל וודס ודילן טיונס. נראה שמדובר בהרכב מנוסה ומתבקש ביותר – וודס וטיונס נראים בכושר טוב בתקופה הנוכחית, ומסוגלים בהחלט לצוד קטעים (נראה שמקום בעשירייה הראשונה הוא מחוץ לטווח הציפיות). עוד נראה כאן את הוגו הול וסיימון קלארק, שניהם זוכי קטעים בטור הקודם. ואת התמונה ישלימו ניק שולץ, קורבין סטרונג, גיום בואבן וקריסטס ניילאנדס, כולם בעלי פוטנציאל להפתעה בבריחות. מה שתפס את תשומת הלב הוא דווקא מי שלא יהיו כאן. כריס פרום, למרות ההיסטוריה המפוארת והפודיום בקטע בטור הקודם, לא ירכב כאן, החלטה שנראית מתבקשת למדי לנוכח כושרו הנוכחי. עוד חברים שלא נראה כאן הם הרוכבים הישראלים. גם כאן זה נראה כהחלטה מתבקשת – עומר גולדשטיין חוזר מפציעה, ויתקשה להציג כושר כמו בגראנד טורים של השנים הקודמות. גם אלוף ישראל, איתמר איינהורן, הוא מאיץ שיתקשה להגיע להישגים לנוכח התחרות כאן. הכל נכון, אך עדיין מדובר במציאות שצובטת בלב, בעיקר לנוכח המטרה הראשונית של הקבוצה, שהיא קידום הרכיבה הישראלית במסגרות התחרותיות.

IPT בטור, יותר פרמייר טק, פחות ישראל.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 128 תגובות

  1. פוג בא לקחת בכח את מה ששלו ונגזל ממנו בערמומיות בשנה שעברה.
    הוא הגיע לעונה הזו במוד קניבליסטי במיוחד ושום תאונה ב-LBL לא תעמוד בדרכו.
    למי שמודאג מהכושר בו יחזור שני המירוצים באליפות הבית הראו שהוא ממשיך בדיוק מאיפה שהפסיק (למי שכבר שכח 12 ניצחונות ב-21 ימים על האופניים)
    הוא הראה כבר שאין שום תוואי שטח שלא מתאים לו ואפשר לצפות שיתקוף בכל יום נתון.
    וינגו מגיע גם בכושר מצוין אבל כשפוג בטופ שלו קשה לראות מישהו שמתמודד מולו.
    אגב הקבוצה שיומבו הביאו שהיא הרבה יותר אול-טריין ממטפסים מעידה שהם מתכוננים לפוג אגרסיבי ומן הסתם ינסו גם ליזום מהלכים משלהם.
    בקיצור הטורף יוצא לשחר לטרף (אבל עם חיוך).

    1. 1 אני לא בטוח שאפשר להסיק הרבה מאליפות סלובניה, בעיקר שהרוכבים היותר חזקים משם לא השתתפו
      צריך לקוות שימבו באמת יתמקדו בוינגו, ולא יסיטו את תשומת הלב שלהם לעזור לואן ארט, כמו שכבר קרה כמה פעמים לרעת הקבוצה, ואני לא בטוח שההרכב הזה מנבא טובות

      1. אני גם חושב שהוא הפייבוריט, אבל פחות בצורה מובהקת ממה שאתה חושב עידו. יש לו יתרון ברוב הפרמטרים על וינגו (דברים שפירטתי בטור), אבל ההפסקה שלו לפני הטור היא נעלם גדול.

      2. טוב, והוא גם שבר על אותו מסלול את השיא שלו ב2020 (אם כי בתנאים פחות טובים) אז אפשר לראות בזה איזה אינדיקציה, אבל עדיין כמו שכתוב שני ימי תחרות. לפני הטור זה מעט מאד

        1. אני למדתי כבר תמיד לקחת אותו באובר.
          מזכיר שאמרנו (כמו הרבה אחרים) מה יש לו לחפש בקלאסיקות בבלגיה מול כל הקלאסיקנים. אז ראינו מה יש לו לחפש…
          מזכיר גם שהפציעה היא לא מהסוג שמשביתה אותך טוטאלית ומצריכה שיקום ארוך לכושר. בטוח שהיו לו שעות ארוכות של רכיבה בבית…

          1. לא חושב שהיה שלב שבאמת אמרו את זה, בכל שלושת השנים האחרונות היו לו הצלחות קלסיקות כולל מקום שני בפלנדרס, פשוט השנה הוא בחר להתמקד בהם יותר.
            וכן נראה לי שהחשש העיקרי הוא לא מהכושר שלו, אלא מכמה הוא מוכן עכשיו לטור של שלושה שבועות

            1. הוא ודאי מוכן. השאלה בעיקר בקצה אם וינגו יהיה בשיא (כפי שהוא באמת נראה עכשיו).

            2. בהחלט היו המון תהיות לגבי השטוחות. ברור שלומברדיה ו-LBL זה הטריטוריה שלו.

        2. אני אגב מסתכל גם על מירוץ הכביש – הוא הפך אותו לנג"ש של מאה ועשרים קילומטר בערך כשהוא די סוחב את מזגץ על הגב.

      1. הלשון הציורית של מר גילרי. בגדול, הייתה פה הצטרפות נסיבות שהביאה להפסד של פוג לוינגו (מלבד האיכות של האחרון כמובן): קבוצה יחסית חלשה, שגם סבלה מאד מפרישות בעיקר בגלל הקורונה, מאבק מול וינגו ורוגליץ׳ ביחד, כשלא היה ברור מי היה המוביל, בסיוע אדיר של יומבו ויסמה. כל זה כבר לא מתקיים בטור הנוכחי (למעט בלת"מים כמובן).

            1. נכון. היה טור נהדר שנה שעברה וינגו ורוג התישו את פוג שהיה די בודד

  2. תודה פאקו.
    מעריך שזה יהיה טור שישבור שיאי צפייה לאחר הסדרה על הקודם שעלתה בנטפליקס.

    בגזרת ההימורים, עד שלא יוכח אחרת פוגאצר הוא החזק והשלם ביותר.

    לדעתי זה לא פחות ממחדל הסמיכות של אליפות העולם לטור, זה שני האירועים הגדולים של השנה חבל שאחד יפגע בשני

  3. לקנדים של IPT יש משימה קשה לשחזר את ההצלחה של בן ארצם מהג'ירו. נקווה לניצחון בקטע למרות שאני לא אתנגד לראות את הקבוצה בבריחות המשמעותיות כל יום כמו בג'ירו. יש גם קונסטלציה מסויימת בה קורבין סטרונג מתמודד על הירוקה או לפחות על מיקום גבוה בה (כי כן קצת נסחפתי).
    ישראלי כמו שאמרת לצערנו לא יהיה לנו כאן אבל הקבוצה יצאה עם קיט מיוחד לטור בהשראת שביל ישראל… נו טוב גם זה משהו.

    1. הסיבה העיקרית היא שבניגוד לגירו, הפלוטון יהיה הרבה יותר רעב לקטעים, הגירו השנה היה חריג בכמות הבריחות שבו

  4. כל מיחה מדויקת :
    הטור הזה יהיה של פוג ווינגו ואחרים :
    כפי שדרש יפה דני נוימן יש רק שתי אפשרויות :
    או או או .
    תודה רבה דוד .

            1. אסור לשכוח את תחילת
              הקריירה :
              יש כאלו. הקוראים לזה קפיצות…

  5. אם אני לא טועה אליפות העולם בסייקלוקרוס(מה שהיה מאד יכול להשפיע על שני הניצים) עדיין תתקיים לקראת סוף עונת הסייקלוקרוס בסביבות ינואר

  6. בנוסף לכל מה שנאמר כאן, הטור הזה הוא גם האחרון של סאגאן ופינו, שני רוכבים שהיוו חלק לכמה מהרגעים הטובים ביותר בטור בעשור האחרון

            1. למדתי לקחת את הבחור עם מלח.

            2. אז שום דבר אי פעם לא רשמי….

  7. במילותיו של המפדל הגדול מכולם
    למרות שאני בספק אם שמו יאמר משהו למתענינים בספורט :
    "כל משתתף במירוץ.הזה הוא המנצח "
    נאמר במקור על המירוץ כנראה הקשה מכולם :
    פורט אליזבת אל איסט לונדון.
    משאיר לכם לנחש מי הדובר
    מוכן לשים דולר שאף אחד חוץ
    מהקפטן ניב שכטר לא ידע ,
    אומנם לרזי יש רקע שיאפשר
    לו לדעת דר רזי סליחה אך מעריך כי אפילו הוא לא ידע .

            1. אז גם ראית עבור מי היא מתחרה היום…

            2. חחח רק עכשיו
              לא ידעתי שיש קבוצה כזו בכלל

            3. She's taking everything Vlad worked for

    1. היא מוכרת מאד, אבל בטריאתלון. למעשה היא מישהי ברמה עולמית בענף הזה, אבל כן – פחות לכביש. ניצלה גם את זה שעומר שפירא ילדה לא מזמן.

            1. חחח בדקתי קודם ולא

    2. קשה …
      לומר על אתלטית בסדרגודל הזה לא מוכרת ….
      אפשר לומר כי הציגה את הענף במערומיו .בזמנו השתתפה
      אלופת הארץ באופני כביש בזמנו
      בטראתלוןאילת היתה טראתלטית בעבר והשיגה במקום אחד את דורון אמיץ
      אז אלוף הארץ באופני שטח .

  8. תודה פאקו.
    אין על הסקירות שלך.
    אני מתכוון להיות עוקב שקט אחרי הטור(ים) שלך.
    אתה וגילרי זה פוג ווינגו (תחליטו מי זה מי), ויש כאן עוד רוכבים חזקים, תענוג

  9. תודה רבה!
    כיף לקרוא את כל יום את הסיכום ואת התגובות במהלך המירוצים.

    פאקו ועידו אתם כוכבים!

  10. כיף כיף כיף
    תודה פאקו, היה שקט לאחרונה בפיד אופניים.
    לא הבנתי למה דרק לא נכנס לקבוצה. בכל אופן באסה על זה שאין ישראלי, אבל לצערי אין אף אחד כרגע שמתקרב לרמה של לתת משהו. עומר היה בתקופה טובה שנה שעברה אבל עכשיו ממש לא.
    אני דווקא אהבתי את הקיט של הקבוצה, בניגוד גמור לקיט אחר- של טרק. ריבונו של עולם זה נראה כמו עיצוב מפאוור פוינט, שילד בין 16 גרר את הריבוע עם הסמל לכל מיני מקומות בחולצה.
    איזה טור מחכה! חמסה חמסה בלי פציעות ועניינים כאלה, תהיה מלחמה יפה מאוד. רוגליץ באמת חסר, אבל אחרי הטור של שנה שעברה, אני חושב שזה אולי הטור שהכי חיכיתי לו, ואני צופה כבר מעל עשר שנים. (אני יודע שזה לא הרבה אבל עדיין).
    יאללה שיתחילל
    חבל שהקטע הראשון לא זמין לשומרי השבת

    1. צ'מע דרק מראה יכולת התאוששות יוצאת דופן, אבל זרוק גם לאחרים פירור. בכל מקרה הוא חתום עד המילניום הבא בערך, אז יהיו לו עוד הרבה מאד הזדמנויות.
      והקיט של טרק, שיהפכו להיות לידל-טרק החל מהטור הזה, הוריד עליהם הרבה מאד אש וגופרית מאז שפורסם, ולגמרי בצדק. אולי אחד הקיטים היותר מזעזעים שראיתי מאז ומעולם.

      1. ושוב – הבעייה עם הקיט של IPT היא פחות איך שהוא נראה (הוא נראה סבבה לגמרי), אלא העובדה שמדובר בקיט שהוא מחווה לארץ ישראל, בזמן שאין בסגל הקבוצה למירוץ אף ישראלי.

            1. אהההה… את שביל ישראל?

            2. 👌

            1. לא..

            2. nevermind

            3. הם לא בוורלד טור? (או איך שזה נקרא)

            4. אז נשמע לי הגיוני כי הבנתי שהתקציב שלהם יגדל

            5. רק מה יש לאירופאים האלה עם עיצורים ברצף חח (Lidl)

            6. המקום בטור של הסופרמרקטים.

            7. אהה.. 🙂

            1. 🙂

  11. פאקו, עידו – מי יהיה ההפתעה של הטורניר? ההוא שכמעט יהיה על הפודיום?

    ויעידו המיליון הודעות פה שיש יותר ויותר עניין בטור.

    נראה כאילו פוג הולך לאכול אותם שלמים. שנה שעברה זה הרגיש שהוא מאמין שהוא פשוט לא פגיע והיה זחוח קצת, לא יקרה לו שוב. וינגו יצטרך לשבת לו על הזנב כל הזמן ולקוות שיהיה לו יום אחד פחות טוב. מעניין מה יוסמו זוממים, מקווה שמשהו מעניין שוב 🙂

    1. יש עניין באופניים בכללי כי הדיונים פה מצוינים ולא יודע איפה יש עוד בעברית ברמה כזו או בכלל (אולי בפייסבוק)

    2. הםםם, הייתי רוצה להגיד מישהו מבחריין ויקטוריוס אחרי האסון בשווייץ בטח כשבילבאו מתחיל בבית. מצד שני קשה לראות אחד מהם מצליח.
      אם כבר דיברנו טרק-לידל אז סקלמוס הראה שהוא מוכן לקפיצה למים העמוקים. גם קרלוס רודריגז אופציה או מתאו יורגנסון שהראה המון פוטנציאל בשנה שעברה.

      1. סקלמוס נראה הכי מעניין, אבל גם אצלו לדעתי נקודת השבירה היא הרבה לפני השניים האלה.
        ללא רוג, יומבו תצטרך לשלוף עוד שפן מהכובע, וזה יהיה קשה מאוד מכיוון שפוג מגיע מאוד מכוון ועם קבוצה חזקה יותר משנה שעברה. על הנייר יהיה קשה לקחת לו את זה. כמובן שבטור כמו בטור, יש תמיד הפתעות שלא דווקא קשורות לכושר, ולכן אי אפשר לקבוע לגמרי מנצח לפני התחרות.
        אבל יהיה קשה מאוד לקחת את זה לפוג

    3. הפתעת הטור תהיה הפתיחה בפאיס ואסקו :
      לטור יש פתיחה שבלונית משעממת בשפלה המוציאה על ההתלה את הענין ממנו .
      מאחר והפעם ההתחלה בשבוע רצחני בנוסח הוולטה
      הקבוצות הרגילות לעבוד בערך
      קצת פחות משבועיים עבור דירוג
      כללי יאלצו לשנות את המתכונת
      שני המובילים יאלצו ל העביד את פועליהם קשה יותר ולכן רוכבים
      ערמומיים כגון קאראפאז סקלמטס אלהפיליפ ושות יוכלו להתברג מאחור

      1. צריך לזכור גם בלור קולומביאני מסוים
        שחזר לרכב עכשיו ולראות באיזו מידה החלים ועד כמה הקבןצה ופידקוק יוכלו
        לאתגר את המובילים אך בכל מקרה
        די ברור כי כדאי לשמור כוחות לצפיה בוולטה שדי סביר כי הטור יהיה מנה ראשונה מבחינת הענין אך הוןלטה נראית הרבה יותר מבטיחה ופתוחה .

  12. דעה אולי לא פופולארית, אבל אני חושב שעשו בשכל לא לתת לישראלים מקום רק כי הוא ישראלי. הקבוצה מקדמת ישראלים כל הזמן, דרך מרוצים אחרים ודרך האקדמיה. חשוב מאוד להביא את הרוכבים החזקים לטור, גם כי הכסף על השולחן, אבל גם בפן הישראלי- הרוכבים הישראלים צריכים לדעת שכדי להגיע לטור הם צריכים להיות ברמה ששווה טור. ואם הם יעבדו קשה יש להם את הקרש קפיצה לעשות את זה.
    כרגע פשוט אין אף ישראלי שמתקרב לרמה. בקושי מישהו שיכול לסיים…

  13. וואו מה זה…לא הספקתי לקרוא היום, ופתאום יש פוסט פרה-טור עם מעל 100 תגובות!
    מדהים
    .
    יש עוד 3 שבועות לניתוחים והתלהבויות, אבל בקצרה – אני לעולם לא מהמר נגד פוג, ולא מתכוון להתחיל הפעם.
    הוא חזק מתמיד, הבלורית במקום, ולשם שינוי יש לו קבוצה ברמת קצה סביבו.
    גם משום מה יונאס תמיד נראה לי קצת לא מחובר, גם כשהוא נותן ביצועים כמו בדופינה.
    אגב, יחס ההימורים לכל אחד מהם הוא בערך 1:2 (או 2:1? הכוונה שאפשר להרוויח כפול ממה ששמים). כלומר אם תשימו 1,000 דולר על כל אחד מהם, סיכוי טוב מאוד שתהיו מאוזנים בסוף.
    .
    מועמדי פודיום נוספים:
    אדם ייטס, גאודו (ממש התהאהבתי בו בסדרה של נטפליקס), בן אוקונור, סקלמוס (או איך שכותבים את זה. נו, הדני), מאס.
    אני לא חושב שמישהו מאינאוס, EF, בחריין וכאלה יצליח לא לסבול מיום רע.
    .
    קווין סימונס מלך! וכמובן פאקו.
    וגם ג'וליו צ'יקונה. אני לגמרי נותן לו נצחון בקטע.
    .
    איזה כיף!

      1. קטע פתוח לגמרי סיכוי טחב לבריחה
        והכל תלוי מזג אוויר.
        בארץ הבסקים אי אפשר לנתח קטע בלי לדבר על מזג אוויר :
        וכשמדברים על מזג אוויר צריך לזכור
        את מילותיו של אלוף העולם המכהן אשר פרש במהלך אליפות העולם באומרו מונדיאל דה לוקוס…
        הוא לא כיוון לדג….אולי בעצם כן …
        את אותה אליפות עולם בהירוגייט אנגליה
        בכביש מלא ממטרות ניצח הוויקינג צאדס פטרסן אשר מאז הוכיח כי אסור להתעלם ממנו ולא מאלוף העולם הסדרתי לאחריו אלהפיליפ, את מיקלה לנדה הבסקי כבר הזכרת ,
        ובכן בערב כשתהיה תחזית נדבר על
        הקטע הפותח הזה ,והצפי כמובן הסייקלוקרוס חזק בתמונה .

  14. ובכן מזג האוויר בגובה צפויה רוח חזקה 18 קשרים דרומית
    במפלסים נמוכים הרוחות חלשות 7 קשרים דר מע.
    על פניו נראה כי בריחה חזקה שעשויה ללכת עד הסוף צפויה לצאת 55 קמ לסיום לפני הגבעה הראשונה בגובה 305 מטרים למיטב זכרוני .
    המסלול צפוי להיות יבש בשעה הזו והראות צפויה להיות סבירה אך זו ארץ הבסקים …
    מרס פטרסן מייקל וודס מתיו ורן דר פול אלה פיליפ פידקוק ועוד צפויים
    לצאת לבריחה הזו .
    אין הרבה רוכבים שיכולים לפרק
    את פוג ווינגו וסקלמוס בתוואי כזה ,אך למתיו כאשר הוא בכושר שיא אין בעיה .
    על מצבו של אגן ברנל אנו צפויים לקבל איתות מחר ,כבר אפשר לומר
    כי אם נבחר להוביל את אינאוס מצבו טוב ממה ששיערנו .
    שורה תחתונה יהיה מעניין .

  15. אופס דילן ואן ברלה …
    בענייןמיקלה לאנדה התוואי הזה לא
    בשבילו .
    ובעניין קבוצת האופים צרפת כל יום , הקבוצה ממנה יצא טומי פוקלר
    האמיץ ,עליה נדבר יותר מחר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט