כולו לב – סיפורו המוזר של קיונטה ג'ונסון / הגולש יריב קרן

כולו לב – סיפורו המוזר של קיונטה ג'ונסון / הגולש יריב קרן

יריב קרן הינו איש תקשורת וגולש וותיק באתר.

אם היו מציעים לכם חמישה מיליון דולר, בשביל להפסיק לעשות את הדבר שאתם הכי אוהבים בעולם למשך שארית חייכם, האם הייתם מסכימים?

אם כן, כנראה שאתם לא קיונטה ג'ונסון, שנבחר הלילה במקום ה-50 בדראפט על ידי אוקלהומה סיטי, ומהווה את אחד הסיפורים המטורפים ביותר מתוך 58 השחקנים שנבחרו הלילה לשחק כדורסל בליגה הטובה בעולם.

נחזור רגע להתחלה, בעצם לכיתה י"ב – קיונטה ג'ונסון קולע 18.5 נקודות בממוצע ב-20 המשחקים של העונה בתיכון, ומגויס כפרוספקט של ארבעה כוכבים לאוניברסיטת פלורידה אחרי שקיבל הצעות גם מטקסס טק וג'ורג'יה. נריץ קצת קדימה בזמן – ג'ונסון הופך לאחד השחקנים האהובים והמרכזיים בגייטורס של פלורידה, ובמהלך עונת 2020 מעלה בהדרגה את ממוצעיו, כמו גם את מנייתו בדראפט של אותה שנה.

ואז זה קרה:

הדבר ממנו אוהדי ספורט בכל העולם חוששים יותר מכל – לראות שחקן נופל על הפרקט כמו עצם דומם. אין הרבה רגעים מפחידים יותר, תשאלו את כל מי שנכח באצטדיון כאשר כריסטיאן אריקסן עבר אירוע דומה, לנוכח עיניהם של אוהדים רבים יותר בטורניר היורו. אז כן, ב-12 בדצמבר 2020, בעת שחזר לפרקט עם קבוצתו מול היריבה פלורידה סטייט, התמוטט ג'ונסון הצעיר לעיניי חבריו לקבוצה, הובהל לבית חולים, ואושפז שם במצב קשה ובתרדמת. על אף שמצבו הוגדר יציב, כלל לא בטוח היה שיפקח שוב את עיניו.

ג'ונסון התאושש, בסופו של דבר, והחל בשיקום פיזיולוגי ומנטלי קשה, במהלכו התבשר על כך שהביטוח שלו, (דבר שלא מובן מאליו כלל בארה"ב, שם לא לכולם יש ביטוח), מוכן לשלם 5 מיליון דולר, אך בתנאי אחד – איסור מוחלט על קריירה ספורטיבית כלשהי אי פעם.

ברשותכם, אחזיר אתכם לפסקה הראשונה – אם היו מציעים לכם חמישה מיליון דולר, בשביל להפסיק לעשות את הדבר שאתם הכי אוהבים בעולם למשך שארית חייכם, האם הייתם מסכימים?

לכאורה, אתם מסודרים לכל החיים, אולי אפילו תצליחו למנף סכום כזה לכדי הון גדול יותר, אבל לא תעשו יותר את מה שאתם אוהבים . מצד שני, אם אתם מוותרים על הסכום, ממשיכים לנסות לשחק, לוקחים את ההימור הכי גדול בעולם על עצמכם ואז בסוף זה קורה שוב… איזה באסה נכון?

ג'ונסון החליט להמר על עצמו. הגארד\פורוורד המוכשר עבר למכללת קנזס סטייט, אחרי שנה מחוץ לפרקט בה עשה כל מה שנדרש על מנת לחזור לשחק, ג'ונסון עמד בסטנדרט של עצמו, והמשיך לשפר ממוצעים לקראת דראפט 2023. ב-36 משחקים כשחקן קנזס קלע ג'ונסון 17.5 נק', הוריד 6.8 ריבאונדים, מסר 2.2 אסיסטים, והגיע עם קבוצתו לשמונה הגדולות של טורניר המכללות.

ב-23.06.2023 השלים קיונטה ג'ונסון את החלק הראשון של המסע, עליו אפשר לכתוב ספר / לביים סרט, ולהקליט שלושה פודקאסטים שונים, ונבחר לשחק בליגת הכדורסל הטובה בעולם, שזה בפועל כל מה שהוא רצה לעשות, גם אם זה עלה לו חמישה מיליון דולר.

אלמלא היה מתמוטט וכמעט מת במהלך משחק, כנראה שקיונטה היה נבחר במקום גבוה יותר בדראפט, אבל חשוב לומר שלא בטוח שהוא השחקן הכי נוצץ בדראפט הזה, בעצם, בטוח שלא. כנראה שיש רק דבר אחד שהוא כן "הכי" בדראפט 2023 – השחקן שהכי הייתי רוצה שיצליח.

חלילה בלי לייצר השוואות או פרובוקציות, רק לאחרונה גילינו שלעתים אפילו אלופי נ.ב.א ו-FMVPs נבחרים בדראפט במהלך פרסומת לטאקו. אולי גם התקפי לב לא קטנים יכולים לייצר שחקנים גדולים, וכמה שיהיה כיף לראות את זה קורה. 

לפוסט הזה יש 56 תגובות

      1. בטח.
        אני אמצא משהו אחר לאהוב,חוץ מזה דרישת הויתור היא על כדורסל בתור מקצוע אבל בתור תחביב הוא יוכל להמשיך כל יום מתי שירצה.

    1. זה לא עד כדי כך פשוט.
      תחשוב שבשלב הזה הוא כבר חמש שנים לפחות 'מוכוון קריירה'. צריך לעשות פה גם שיקול של מה אתה מוותר עליו מבחינה פיננסית.

      1. מבחינה כלכלית זה סוג של הימור.
        גם אם ההסתברות לקריירה היא 50%(מהסיפור נשמע שהרבה פחות) עדיין הייתי מעדיף 5 מליון דולר ביד אבל זה גם כי אני ממש מאמין בחוק התפוקה שולית פוחתת ושמגבול מסוים לכסף כבר אין כמעט משמעות.

  1. תודה רבה,

    אני עוקב אחרי הסיפור שלו כבר כמה שנים. ראיתי את ההתמוטטות שלו בזמן אמת כי עקבתי אז אחרי סקוטי בארנס ששיחק במשחק מולו והדרבי של פלורידה החל 4 פרוספקטים דאז: סקוטי בארנס, בפלורידה סטייט ו-קיונטה, סקוטי לואיס וטריי מאן בפלורידה. קיונטה היה הכוכב של הקבוצה אבל לאחר האירוע כולם תמכו בפלורידה וטרי מאן נתן עונה שהביאה אותו ל-NBA. לדעתי אפילו העליתי להופס באחד התגובות. הוא ממש נלחם נגד כול הסיכויים. הוא לא היה נבחר גבוה בכול מקרה כי בכול זאת כבר עברו כמה שנים והוא תמיד ייחשב סיכון רפואי גם אם קיבל את האישור לשחק. הוא גם מעניין כפרוספקט כי הוא 4'6 עם מוטת ידיים ארוכות של 0'7 וקליעה מצויינת וחזק כמו שור. אני בעד שיקבל חוזה ושיוכיח לכולם שאירוע לבבי הוא לא סוף החיים

      1. אפשר לקבל השתלה של דפיברילטור וקוצב לב (לחבר שלי יש), ואז אם יש תקלה אתה חוטף 'זץ' שמיישר אותך, אבל אם זה קורה מי יתן לך לשחק אחר כך?

        1. כריסטיאן אריקסן משחק עם קוצב לב, אבל לו היה דום לב. מה שהיה לקיונטה זה מיוקרדיטיס (דלקת בשריר הלב אם אני לא טועה). לא אותה בעיה רפואית.
          גילוי נאות – המגיב אינו רופא

    1. ואחרי שעבר לקנזס סטייט הוא שיחק משחק מלא נגד הגייטורס.
      https://www.youtube.com/watch?v=cVHH4KQWbCA

      המשחק במסגרת התחרות בין ליגת הביג-12 (שם משחקת קנזס סטייט) לבין ליגת האס.אי.סי. (שם משחקת פלורידה). לא ברור אם היריבה פלורידה נבחרה בכוונה כדי שג'ונסון ישחק נגד הקבוצה שלו לשעבר. קנזס סטייט היתה אמורה לנצח את המשחק הזה בקלות, מה שאכן קרה.

  2. תודה יריב, כיף לראות אחרים כותבים על כדורסל מכללות.
    לא כתבתי על קנזס סטייט העונה כמכלול, אך ג'ונסון היה מעורב באחד הרגעים האייקוניים ביותר שחוויתי ככתב: האלי הופ בעין עקומה ותוך כדי הטעיית ויכוח שהוא קיבל מהפוינט גארד שלו, מארקיז נוואל (שלא נבחר לצערי אך נראה אותו מככב בליגה, לבחור יש המון כדורסל). הוא ישתלב נהדר באוקייסי, מקווה שיכנס לרוטציה שלהם ביום מן הימים.

    1. למה לתאר במילים אם אפשר לראות את המהלך?
      https://www.youtube.com/watch?v=vuSqecSnOfw

      חבל שלא רואים את המהלך מההתחלה שלו, כי הוא התחיל בטראש טוק בין איזייה תומאס לבין נואל בתחילת ההתקפה. תומאס הציק לנואל כל המשחק (כנראה שהוא לא השתנה מהימים שלו כשחקן) ונואל התחיל לענות לו בזמן שהוא מנהל את ההתקפה המכריעה של המשחק. שני טיפוסים שמצאו אחד את השני.

      אגב, למהלך הזה יש ערך היסטורי כי באסיסט הזה נואל שבר את שיא האסיסטים למשחק בהיסטוריה של טורניר המכללות, שזה שיא שהחזיק איזה ארבעים שנה.

  3. ואוו עוד אחד מרגעי האי קשר המרגשים …
    בטוח לא קשור …כי היו כבר מקרים כאלו לפני ,אך אחרי התדירות עלתה פלאים ,ממש כמו האירוע לב אותו עבר סוני קורברלי בקו הסיום בוולטה.קטלוניה,רק שקורברלי לא חזר לרכב מאז .

    1. קשור בטח קשור. זו תופעת לוואי ידועה, הקדמת המכה לתרופה. הגוף שלו ידע שבקרוב מתחילים לחסן, ולכן החליט להתמוטט עוד לפני כדי לא לקבל חיסון.

        1. אי אפשר פוסט אחד עם בעיה בריאותית בלי שמתנגדי החיסונים ידחפו את ה"מסקנות" שלהם?
          .
          וזה שמישהו התמוטט לא אומר כלום
          תביא סטטיסטיקות במספרים גדולים ממקור אמין בתור התחלה

            1. תודה, אקרא בלילה

            1. כמעט לחלוטין מדויק
              רק שזריקת הנשק הביולוגי הזו מעולם לא נפלה להגדרת חיסון !
              ולראיה אחוז חולי הקורונה בין המוזרקים
              עלה משמעותית על אלו שלא השתתפו בניסוי המזוויע הזה .

          1. לגצרי התבלבלת :
            על איזה חיסון מדובר :
            מדובר על אישור לטיפול בחירום לאוכלוסיה בסיכון מוגבר למות ,וגם זה לא קרה
            מתחת לגיל 50 לא היה ולו נפטר אחד מקורונה לפי פירסום של משרג הבריאות עצמו !
            ההיתר נקרא EUA ראשי תיבות שאתה אמור למצוא את משמעותן בקלות .
            בנוסף לכך משרדהבריאות לא בדק כלל ולא פיקח על תכולת הזריקות ,כלומר נתן לגורם זר
            אישור גורף לביצוע ניסוי בבני אדם כאן תחת כנפי אינוס התו הירוק .
            אז לפני שאתה מצהיר הצהרות אנא בדוק עד כמה אתה מעורה ומבין מה קרה כאן !

        2. אני איתך בכל הנוגע לחיסון הרע הזה ולהשתקה סביבו, אבל בדקתי כי המקרה עניינן אותי, ובארה"ב התחילו חיסונים ב-10.12.22 לאוכלוסיות מוחלשות, וב-14.12.22 לכולם, ואילו המקרה אירע ב-12.12.22.
          אז אלא אם קיבל איכשהו חיסון מוקדם מהרגיל, זה לא מהחיסון.
          המחלה (המקורית) גם פוגעת בשריר הלב, וזה יכול להיות קשור. זה יכול להיות גם לחלוטין לא קשור.
          החיסון, לפי אינספור עדויות מהשטח, פוגע עשרת מונים גם בשריר הלב, וגם יותר קרישי דם במקומות אחרים (שבצים למשל), ולהרבה יותר זמן מהמחלה עצמה (בתקשורת זה נקרא מגיפת ה"אין קשר").
          אבל כאן כנראה זה לא המקרה.

  4. טודו דיפורטה כותב בקישור :
    טריסטסה פלורידה סטייט בקישור שהעלית יריב :
    גו'נסון הא סופרידו פרווימנטה דל קורונה ווירוס….דיא דה אייר הא קאידו אל סוולו …
    בגדול תיאורית האין קשר לזריקת פייזר מי קרא לרעל חיסון …מענינת ,
    ההזרקות החלו כידוע בינואר 20 לא ?

    1. אתה יודע שמותר לך לעבוד קצת ולתרגם לעצמך את הכתוב באמצעות לחיצה על מקש אחד שאומר תרגם ציוץ?

      Johnson had previously suffered from the coronavirus and yesterday his body fell while the game was being played, he is hospitalized with an induced coma at UF Health in Gainesville.

    2. והתשובה לשאלה שלך בסוף אגב היא לא. אישור השימוש לעת חירום ניתן על ידי הFDA ב11 לדצמבר 2020, ובינואר 2021 התחילו ברולאווט לחסן בארה"ב.

      מצאת כבר את האחות שלא נראתה מעולם או שהכתבה שהבאתי לך הייתה מבחינתך בעצם שקרים של הכוחות הנסתרים ששולטים בחיים של עולם?

      1. אופס אהה זו העתה תופעת לואי של המחלה לא של זריקת הרעל,תודה על התיקון ,אז אם כך יש לו סיכוח לא רע בכלל, כי מתופעות הךוואי של הזריקה
        לא שמעתי על החלמה .

            1. רק לידיעתך, ה"מחקר" של פרופ' רצף לוי שאתה כל כך נתלה בו, אתה יודע מה הוא בדק?

            2. כן.
              נסתפק בזה, אין לי שום טעם לחזור להתנצח פה על הנושא.

          1. אין בעיה, רק אשמח אם תשלח לי מראה מקום אחד שפורסם ע"י מומחי מח"צ שמראה שחיסוני הקורונה גורמים לעלייה במקרי התמותה מאירועים לבביים.

            1. דברים שלעולם לא יקרו במאה דולר

  5. תודה יריב, בהחלט גם הלב שלי איתו, מקווה שיצליח.
    זו עוד בעיה של חברות ביטוח, שאם כבר והן משלמות לך את הפיצוי על מקרה רפואי, הן מתנות את זה בכך שלא תחזור לעבוד במה שעבדת קודם. לא רק בספורט בהכל.

  6. בענין הקורונה – מציע לראות את The long game bigger than basketball. חשבתי לעשות סיקור על הסדרה. היא לא על קורונה אבל אתם יכולים לראות בזמן אמת את ההשלכות שהיו לקורונה על קבוצה שלמה שחטפה קורונה ופשוט לא יכלו לשחק כדורסל אחרי שחלו. שחקנים שיצאו להם בדיקות לא תקינות של א.ק.ג. וכו'.

  7. 1. שני בנים של אחיינית שלי כמעט מתו ממיוקרדיטיס, ולשניהם זה קרה אחרי שחלו. לפני שחוסנו (היו צעירים מידי להתחסן בזמו שחלו.
    2. אשכוס, מכיוון שחוסנו הרבה יותר אנשים מאשר שחלו, די ברור מספרית שיותר נפגעו מתופעות לוואי של החסונים מאשר מכל מיני דברים שהם תוצאה ישירה של המחלה.
    3. ספציפית לגבי מיוקרדטיס, ממה שידוע לי, עוצמת הפגיעה ממי שחלה בקורונה, לעומת מי שזה קרה אצלו כתופעת לוואי לחיסון, היא בכלל לו בית השוואה. זה לגמרי סקאלה אחרת. אם יש לך מידע ספציפי בתחום, אנא שתף.

  8. הסיפור של ג'ונסון הוא סיפור בלתי רגיל מהרבה סיבות. גם אחרי שהוא ניסה לחזור לשחק, אף מכללה לא רצתה אותו. קנזס סטייט היתה במצב שכמעט כל השחקנים שלה עזבו, ונשארו לה רק שני שחקנים, אז הם לקחו את כל שחקן שאף אחד אחר לא רצה. ככה ג'ונסון מצא לעצמו קבוצה, אבל הלך במודע לקבוצה ש*כל* הפרשנים צפו שתהיה הקבוצה הגרועה בליגה, ובהפרש. היו כאלה שחשבו שהם לא ינצחו אפילו משחק ליגה אחד. אבל ג'ונסון בכל זאת העדיף ללכת לקנזס סטייט ולא לקחת את החמישה מיליון דולר. הוא התחבר שם עם סיפור ענק אחר, שהוא הרכז הננס מרקיס נואל (שבקבוצה אומרים שהוא 1.72 מ', אבל עמדתי לידו והוא בערך 1.65 מ'). לאף אחד מהשניים האלה לא היה שום סיכוי לשחק בנ.ב.א, כל אחד מסיבה אחרת. אבל הם שיחקו יחד בצורה וירטואוזית שלא תאמן, ונגד כל הסיכויים הובילו את הקבוצה המוזרה הזאת לנצחון אחרי ניצחון. הם נעצרו רק באליט-8, והיו רחוקים זריקה אחת מהפיינל פור. המאמן טנג זכה בעקבות זאת בתואר מאמן השנה. שניהם גם אנשים נחמדים וחביבים, וכל כך מגיע להם לשחק בנ.ב.א. אחרי שאף אחד לא האמין בהם חוץ מהם עצמם. שני השחקנים האלה זה סיפורים נפלאים, ונקווה בשבילם שזאת רק ההתחלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט