סיכום מחשבות ראשונות על דראפט 2023/ יהונתן גזלה

אין ולא יהיה מעולם קונסנזוס על בחירות דראפט. אפילו בדראפטים חוזרים, כשמביטים אל עבר העבר לא תמיד ניתן להגיע להסכמה, מכיוון שלמרות הכול, ספורט תמיד יהיה הרבה מעבר לסה"כ חלקיו הממשיים. אז אחרי כל השלב של הניתוחים לפני, פשוט אתחבר לקרביים שלי ביום שישי בערב אחרי השלמת שעות שינה ושתייה מספקת של אלכוהול ואנסה לייצר מחשבה

סן אנטוניו ספרס

בחירות: ויקטור וומבאניאמה (#1), סידי סיסוקו (#44)

הספרס קיבלו את ההחלטה הכי קלה בדראפט אבל המשיכו לעבוד גם אחרי הבחירה בוומבי. היו שמועות שהן רצו את חברו הצרפתי של ויקטור קוליבאלי אבל בסוף הנחיתו את סידי סיסוקו הצרפתי מהגי' ליג בבחירה 44. זה ניצחון כפול, גם שיהיה עוד צרפתי צעיר עם ויקטור, אך גם מדובר על אחד הפרוספקטים המלהיבים השנה בג'י ליג ופרוספקט מצויין. היחס שלהם לסידי במסיבות העיתונאים למרות החגיגה סביב ויקטור חיממה לי את הלב. ככה נראה ארגון חכם.

ליד אמא ואבא

שארלוט הורנטס

בחירות: ברנדון מילר (#2), ניק סמית' ג'וניור (#27), ג'יימס ננג'י (#31), אמארי ביילי (#41)

אני חשבתי שהבחירה בסקוט הנדרסון היא הנכונה עבור מועדון שלפני כישרון צריך שחקן שישנה את האופי הילדותי-מרדני שלה. בנוסף הרכות של מילר בצבע, למרות היותו קלעי עילאי ויוצא דופן לגובהו, לא מבשרים טובות היסטורית. לכן ההשוואה לפול ג'ורג' נראו לי מוגזמים בזמנם…. אבל! אי אפשר להתכחיש שמילר הוא השחקן שנכנס בצורה הכי חלקה לחמישיה של שארלוט. למלו בול, ברנדון מילר, גורדון היוורד, פי ג'יי וושינגטון ומארק ווילאמס. זו חמישייה לא רעה. לדעתי אם מיילס ברידג'ס חוזר הוא יכול להיכנס בין עמדות 3-4 על פי המצ' אפ.

אבל כאן הפסקתי להבין את ההורנטס. להורנטס יש לוג-ג'ם של סנטרים וקומבו גארדים. אז מה הם עושים? לוקחים קומבו-גארדים וסנטר. מבחינת כישרון הם אספו 3 שחקנים שאני שמתי בסיבוב הראשון בין מקומות 27-40. אז הם מצאו כישרון נהדר! אבל היכן ניק סמית' יקבל דקות כאשר ג'יימס בוקנייט בקושי מקושש דקות ברוטציה כשטרי רוזייר אמור לרדת לספסל. אמארי ביילי יראה בעיקר ג'י ליג. גם את ג'יימס נאג'י אני אוהב. הוא חיה רעה מבחינה פיזית שבדיוק זכה עם ברצלונה באליפות ספרד. אבל הם מצאו סנטר עם מארק ווילאמס וניק ריצ'ארדס נתן להם דקות נהדרות גם כן כאשר קאיי ג'ונס בעיקר מתפתח עבור עצמו. שנים ארוכות מדי בתחתית גורמת להורנטס לגרוס כישרונות ולאבדם ללא שום תרומה. אולי יש כאן טרייד באופק

היה האיש של מיץ' ומייקל לאורך הדרך

פורטלנד טרייל בלייזרס

בחירות: סקוט הנדרסון (#3), קריס מאריי (#23), רייאן רופרט (#43)

הבלייזרס לא מחכים לדיים לילארד. סקוט הנדרסון הוא העתיד. דיים כמובן הוא עדיין השחקן הבכיר בקבוצה אך הם לא היו מוכנים להתפשר על העתיד. הם בונים קבוצה שגם תהיה טובה סביבו וגם בלעדיו במידה וידרוש טרייד. אחרי שבחרו בשיידון שארפ שנה שעברה והביאו את ג'רמי גרנט, הם ווידאו שהם אספו סביבו גארדים ווינגים בלי סוף כדי לחזק את ההגנה. הם סיימו את ליל הדראפט עם שלשה שחקנים מעניינים. סקוט הנדרסון בפוינט, מאפשר לתת לדיים מנוחה אך גם להזיזו מהכדור. השאלה מה קורה כעת עם אנפרני סיימונס. יכול להיות שיירד לספסל או שיעבור בטרייד.

בנוסף, ראין רופר הצרפתי ששיחק בניו זילנד השנה והוא אחד השומרים המלהיבים בדראפט וכריס מורי אחיו התאום של קיגן מורי שנותן קצת מהכול. אגב סקוט הנדרסון. הוא לא נמוך בשום דרך או צואה ביחס לפוינט גארדים. עם נעליים הוא 4'6. הוא בגובה של אדם סילבר ושבוע שעבר כשהתאמן עם סטף נראה בדיוק באותו הגובה. בנוסף הוא בעל ידיים ארוכות.

יוסטון רוקטס

בחירות: אמן תומפסון (#4), קאם וויטמור (#20)

אחרי הדראפט שאלו את טרוי וויבר ה-GM של הפיסטונס איך הוא התייחס לליגת ה-OTE שהתאומים תומפסון הגיעו ממנה. תשובתו פשוט פנטסטית: "האלי ברי יפייפיה גם בכניסיה וגם כשהיא עושה קניות אצל הירקן". האנלוגיה מעט מיושנת אבל מי שטוב, בולט לא משנה איפה הוא משחק. יש דברים שפשוט רואים. בדיוק מאותה הסיבה שג'יילן ווילאמס נראה מדהים במכללת סנטה קלרה ב-2022 והת'נדר ראו מעל רמת התחרות.

הרוקטס נתנו דראפט נהדר על הנייר. דגש על הנייר. אמן תומפסון יצר הרבה סימני שאלה סביב רמת התחרות שבחרו הוא ואחיו לשחק בה וחוסר היכולת שלו לפתח זריקה אמינה מבחוץ. הרוקטס לדעתי יתנו צ'אנס לאמן בעמדת ה-PG כאשר הוא ואלפרן שנגון ינהלו את המשחק עבור ג'יילן גרין וג'בארי סמית. אמן הלך פחות או יותר במקום אליו יועד מזה כמה חודשים.

קאם וויטמור לעומת זאת היה בדיוק באותו המקום של אמן עד לפני כשבוע. הוא כמעט נגע בשמים ועוד דובר בו כבחירה רביעית לרוקטס במקום אמן. הנפילה היתה לא נעימה. קאם גם איבד המון שכר בנפילה למקום 20 אך את המתח הנפשי כאשר הוא ממשיך להחליק כמעט אל מחוץ לסיבוב הראשון היה מחזה לא פשוט. מסתבר שהיה דוח רפואי שדלף שהדאיג מאוד קבוצות. עד רגע זה אין שום מידע קונקרטי אבל מדובר בשחקן שהאתלטיות היא נקודת החוזק שלו. לא משנה אם אני מתחבר לשחקן או לא, מדובר על אדם שעבד כל חיו עבור החלום והוא מחליק מבין אצבעותיו כמים בפאטה מורגנה. הפנים של קאם היו מאוד מעניינות בעת הודיע הקומישנר על בחירתו ליוסטון. בדיוק הפנים של מייקל פורטר ג'וניור. אכזבה על סף בכי והקלה שבכל זאת הצליח להיתלות על ענף המשאיר אותו בליגה.

יוסטון ברגע אחד הפכה לקבוצה הכי אתלטית בליגה. אין אף קבוצה שיכולה להעמיד בחמישיה אחת את אמן ת'ומפסון, ג'יילן גרין, קאם וויטמור טרי איסון וקניון מרטין ג'וניור. ברור שזו לא החמישייה, אך הרוקטס הלכו על סילונים וכנראה שהקליעה תגיע מג'אברי סמית ואולי מוויטמור עצמו. שנגון הולך להעיף הרבה אסיסטים העונה.

דאלאס מאבריקס

בחירות: דרק לייבלי השני (#12), אוליבייה (אומקס) מקסנס-פרוספר (#24)

המאבריקס קיבלו יד פוקר של דאבל 10 וניצחו עם פול האוס. לפחות על הנייר. למאבס היה מצב יחודי מצויין. הם רצו את דרק לייבלי, אך ידעו שאם הם לא בוחרים אותו אפשר לתפוס אותו מאוחר יותר. אז הם ירדו למקום 12 והתחלפו עם OKC ב-10 שהיו לחוצים כי הם ידעו שקייסון וולאס על הכוונת של כמה קבוצות. אבל השוס הוא שעל הדרך היא השילה את חוזהו המרגיז של דייויס ברטנס, תוך כדי שליבלי עדיין נופל לחיקה. הסנטר של דוק היה אמור להיות אחד מהבחירות הראשונות בדראפט לפני שהחל את העונה. היה אמור להיות שילוב של עוגן הגנתי מפחיד בצבע עם יד רכה מבחוץ. החלק האחרון לא ממש נראה עדיין מחוץ לאימונים לאחר שחזר לדוק אחרי פציעה, אבל זה שם, צפו בו בסרטונים מתקופתו בתיכון. לדונצ'יץ היה פרטנר לפיק אנד פופ עם פורזינגס, אך זה לא עבד, כי פורזי לא רצה לצלול לצבע. הוא רצה לייצר מצבים מהיי ולאו פוסט. לייבלי יתן ללוקה שחקן שיצלול ויתפוס כדורים באויר ברדיוס נהדר ובמקביל יגן על הצבע. הפוטנציל ההתקפי שלו ימשיך להיות סימן שאלה.

אבל השוס היה שבהמשך הערב, המאבריקס השיגו בטרייד את בחירה 24 כדי לבחור באומקס הקנדי ממונטריאול שמדבר כמו אירופאי מנומס אך על המגרש הוא נמר אנרגטי בכנף. הוא ארוך, בוגר ויכול לתת מימד של כוח ואורך שהשאיר אחריו דוריאן פיני סמית' בעוזבו.

אורלנדו מג'יק

בחירות: אנתוני בלאק (#6), ג'ט הווארד (#11)

אני מעט מבולבל מהמג'יק. הם לא הפסיקו להלל את מרקל פולץ, שחקן שמוכשר יותר מכל רכז בדראפט הזה. אבל למרקל יש 2 חיסרונות. פציעות וקליעה מבחוץ. סאגס אחלה תחליף אבל הוא יותר קומבו גארד אך גם הוא נאבק מבחוץ אז המג'יק מביאים שחקן עילאי, אך עוד אחד שלא פוגע מבחוץ. גם שמעתי שהוא עומד לשחק כווינג. איפה? ליד מרקל? במקום ווגנר? באנקרו? אם זה חלק מטרייד שבדרך אז זה כן עושה שכל אז אמתין כרגע עם חוות דעת. מה גם שאני קשור רגשית בסיפור של פולץ אז אקח מרחק.

בנוסף המג'יק היו חייבים קליעה. נניח שהיה קשה להם לקחת הוקינס שהוא השחקן שהכי מתאים להרכב שלהם ב-11. אבל גריידי דיק היה מונח שם מול העיניים שלהם? הווארד בהתחלה שווק כקלעי בגובה 8'6 אבל הוא נמדד נמוך יותר ובכלל מתאים מבחינת סגנון משחק לשחק כשוטינג גארד. אך הוא לא הראה יציבות בקליעה, קיבל החלטות איומות לא משכנעות עם הכדור ולא בדיוק היה שומר למופת. שמעתי דיבור שכשחזר מפציעתו אחרי תחילת עונה טובה, הוא לא באמת היה בריא. אני נוטה להטיל בכך מעט ספק בגלל שהוא זז על המגרש באופן סביר.

אינדיאנה פייסרס

בחירות: ג'ארס ווקר (#8), בן שפרד (#26), מוהאבי קינג (#47), אייזיאה וונג (#55)

הפייסרס קיבלו את השחקן שעשה הכי הרבה שכל עבורה. שמעתי הרבה השוואות בין דריימונד לג'ארס. הוא לא המוסר שדריימונד או גאון הגנתי ייחודי. אבל הוא חזק מאוד, יכול להוריד כדור לקרקע ולהוות שחקן מטרה לא רע בשורט רול כאשר הוא יכול לעלות מבחוץ או לשהות לכיוון הסל ולקבל החלטות. בן שפרד הוא צלף ששיחק בבלמונט 4 שנים ונתן 41% משלוש מ-6 ניסיונות. אני ראיתי בו שחקן סיבוב שני אבל הוא שחקן טוב שיכול לתת משהו מיידית. אני לא חושב שהם ישאירו את מוהאבי קינג הניו זילנדי שהשנה שיחק לא רע בכלל בג'י ליג איגנייט. הוא ככל הנראה ימשיך לשחק בג'י ליג ולחכות להזדמנות. הוא שחקן אנרגטי ומלהיב אך כגארד השליטה בכדור לא מדהימה והוא בוסרי מאוד. חייב פיתוח

יוטה ג'אז

בחירות: טיילור הנדריקס (#9), קיונטה ג'ורג' (#16), ברייס סנסאבו (#28)

הג'אז נתנו בראש מבחינת השמות שהנחיתו. הנדריקס הוא שילוב מבוקש של הגנת צבע וקליעה מבחוץ בעמדת הווינג הגבוה. קיונטה ג'ורג' הוא וויילד קארד שאני רואה אותו קולע פעם 8 שלשות במשחק. ברייס סנסאבו הוא פשוט סקורר מוכשר וחסר מצפון עם הגנה גבולית והיסטוריה רפואית בעייתית. השאלה היא איפה הכול נכנס. אבל לג'ז יש יתרון. הם מצאו כוכב אחד, לורי מרקנן ויש להם כ-8-10 שחקנים ברמה גבוה. בינתיים רק הקו הקדמי סגור עם הנדריקס, מרקנן ווקר קסלר..

טורונטו ראפטורס

בחירות: Gradey Dick (#13)

בדיחות בולבול בצד, הראפטורס הופתעו למצוא את דיק פנוי אחרי אורלנדו ועטו על המציאה. הוא יותר מקלעי, הוא שחקן שלם ויסודי. יש לו מובס יפים אל תוך הצבע ומהמיד ריינג' והוא גם יכול להגיע אל הטבעת. השאלה היא מה ישאר מהראפטורס בסיום הבנייה שלהם. בינתיים הראפטורס פשוט אספו חתיכה שיכולה לעזור להם

אטלנטה הוקס

בחירות: קובי בפקין (#15), מוחמד גואיי (#39), סת' לנדי (#46)

אני מחסידיו של באפקין אבל הוא לא יכל להגיע לקבוצה פחות מתאימה. באפקין הוא קומבו גארד שיכול להוביל עם הכדור בידו, אך לקבוצה שיש כבר את טריי יאנג, דז'ונטה מארי, בוגדנוביץ' וארון הולידיי. ובכל זאת הם בחרו לקחת אותו. כנראה מתוך אמונה בו כפלייקר. בפקין הוא בעל קליעה מעולה ויכולת לסיים בטבעת. הוא גם בעיני יותר מתאים ממורי ליד טריי אם הוא נשאר או ליד מורי עם טריי זז בטרייד. בסיבוב השני ההוקס לקחה פרויקט פיתוח עם הגנאי

בסיבוב השני, אטלנטה הלכה עם פרויקט פיתוח הסנגלי של וושינגטון סטייט שהוא בעיקר גוף כדורסל מעניין, שפעם ב-10 משחקים הראה משהו. אני בספק אם יראה מגרש אותו כנל סת' לנדרי הצלף בן ה-23 של פן סטייט. ההוקס עמוקים באופן בלתי נסבל.

לוס אנג'לס לייקרס

בחירות: ג'יילן הוד-שאפינו (#17), מקסוול לואיס (#40)

פירות מחלקת הסקאוטינג של הלייקרס פזורים בליגה כמו הגנים המשובחים של ווילט צ'ייברלין (על פי האגדה). האקסים של הזהובים-סגולים מככבים בשלל קבוצות ורוטציות בליגה: אינגרם, קוזמה, רנדל, ג'וש הארט, אלכס קרוזו, לונזו עד הפציעה זובאץ ועוד. מאוסטין ריבס עשו שחקן חמישייה שגם הוא ירצה את שק הזהב שלו. הפעם הם יצאו עם שלל מצויין. עוד עושה משחק נוסף לזה של אוסטין ריבס. הוד-שאפינו הוא בעל IQ סופר מתקדם הרואה מסירות נהדרות. הקליעה לא איי איי איי, אבל תוספת פליימייקינג לא תזיק בטח מהספסל. מקסוול לואיס היה אמור להיבחר בסיבוב הראשון אך החליק. הוא ווינג ורסטילי ומעניין ששיחק בקולג' קטן בשם פפרדיין. הוא הפך לשחקן מגוון שעושה קצת מהכול. אבל בוא שחקן קאץ' אנד שוט טוב

וושינגטון וויזארדס

בחירות: בילאל קוליבאלי (#7), טריסטן ווקצ'ביץ' (#42)

אני לא הבנתי את הבחירה בבילאל. כי חיפשתי את התשובות בוידאו ולא במשרדי הרופא. עכשיו אני מתחיל להבין. את סיפור הצמיחה של בילאל מ-1.80מ' ל-1.98 מ' בין גיל 16-18 אני מכיר. הלילה בזמן הדראפט הוא הוצג בתור 8'6 (2.03). הוויזארדס והספרס שחפצו בו לא ראו את בילאל של מטרו92 הצרפתית. הם רואים את יאניס. יש לילד כבר מוטת ידיים של 3'7. אבל כנראה שיש מידע שהוא ממשיך לצמוח. הוא עוד לא בן 19 ויאניס צמח עד גיל 20. אם אכן הוא כבר לא גארד או ווינג בגודל סביר אלא מפלץ של 9'6 – 10'6 עם מוטת ידיים ענקית זה ישתלם. מוסר העבודה של הילד להבנתי טובה. הגובה אגב אמיתי כשרואים את המרחק שלו מראשו של אדם סילבר, הקומיש.

הבחירה בטריסטן וקצ'ביץ הסרבי של פרטיזן שנולד באיטליה, היא מעניינת. הוא כבר בן 20 ועדיין מאוד בוסרי אך הוא סנטר בגובה 0'7 (2.13 מ') עם יד רכה מבחוץ ומשחק של ווינג. בדיוק כמו בילאל גם וקצ'ביץ צמח כמה ס"מ לאחר שהיה סביב ה-9'6 עד גיל 18. הוא שיחק עם ים מדר ודונטה אקסם העונה. אבל את הרושם עשה כאש הגיע למשחקי קומביין והשחיל שלשות על ראשי השומרים שלו

ניו אורלינס פליקנס

בחירות: ג'ורדן הוקינס (#14)

לפליקנס הייתה רק בחירה אחת והם בחרו בשכל. קלעי בתנועה זה מצרך קטלני כשיש קבוצה בעלת סופר סטאר המקפל הגנה. הוא מזכיר לי את ג'ורדן פול אבל הוא פחות מכדרר או משחק עם הכדור. הפליקנס תנצל את הלהביורים של הוקינס כדי לטוס למתפרצות ולהרעיד רשתות במשחק מעבר. הוא קלעי באמת נדיר גם בהתקפות עומדות וגם בהתקפות מעבר

דטרויט פיסטונס

בחירות: אסאר תומפסון (#5), מרקוס סאסר (#25)

מגן ווינג איכותי, ארוך עם זריזות רגליים זה מאסט במאבקי פלייאוף. אסאר הוא כביכול האח הפחות אתלטי לבית תומפסון אך הוא די והותר. הוא עדיין יודע לייצר לעצמו ולאחרים מצבים. הפיסטונס גם צפו בו משפר בחודשים האחרונים את הקליעה. בפלייאוף של OTE קלע 40% משלוש ב-8 ניסיונות ב-10 משחקים. גם באימונים מאוד הרשים. זו בחירה מסוכנת, כי בבחירה חמישית קבוצה צריכה לבחור בשחקן שמשנה את הפרנצ'ייז באופן משמעותי. אני ממש מתרגש לראות סוף סוף את אייבי, קייד, אסאר ודורן עולים בחמישייה.

אני מבין את הבחירה בסאסר. הוא גארד סילוני ונמוך שלוחץ על הכדור. קיליאן הייז ואייבי על הצד הגבוה יותר וגארדים של פעם כמו סאסר יודעים לייצר לעצמם ואחרים על הספסל מצבים. הייז יכול לזוז לעמדה 2 מהספסל. לא בחירה גאונית אבל הגיונית.

ברוקלין נטס

בחירות: נואה קלוני (#21), דאריק ווייטהד (#22), ג'ילן ווילסון (#51)

הנטס בחרו בסדר הפוך. משלושת הבחירות דווקא ג'יילן ווילסון בבחירה 51 ככל הנראה ישחק. וויטהד יקבל דקות במידה והזריקה מבחוץ תיכנס וקלאוני כרגע ישחק יחסית מעט אחרי שלנטס כבר יש שחקן בשם ניק קלקסטון שמאוד מזכיר את קלאוני. וויטהד בעיני הוא השוס הגדול. הוא עבר 2 ניתוחים ושיחק בעיקר בסוף העונה. הוא קלעי נהדר אך איבד צעד בגוף שהיה מאוד אתלטי בתיכון

אוקלהומה סיטי ת'אנדר

בחירות: קיסון וואלאס (#10), קיונטה ג'ונסון (#50)

קייסון שחקן טוב, בערך 3'6 עם מוטת ידיים של 9'6 עם יכולת הגנתית מצויינת משחק מגוון ויעיל. אבל יש לת'נדר את את לו דורט כשומר גארדים מעולה ויש להם מספיק עושיי משחק עם שיי, גידי ובשנה הבאה אחד הרוקיז המרתקים, צ'ט הולמגרן. אבל לו דורט הוא שחקן החתום על חוזה ל-5 שנים עם שכר מאוד נוח עבור התפוקה שלו. במידה והת'נדר תרצה לבצע טרייד גדול, לא מעט קבוצות ירצו את דורט שהוא אחד משומרי הגארדים הטובים בליגה וקלעי משתפר. אז קייסון הופך לחשוב. בינתיים ישחק בחמישייה השנייה ויתן להם בוסטים של אנרגיה וקצת פליימייקינג.

ג'ונסון היה בחירה מעניינת. במיוחד כאקורד סיום של הסרט הרע שחווה כפי שכתב באופן מהמם יריב קרן.

גם הוא מעט נמוך כווינג כ-4'6 אך יש לו מוטת ידיים של 1'7 עם שרירים של טאנק. כיום המשחק שלו יותר מזכיר את דיוויד רודי.

גולדן סטייט ווריורס

בחירות: ברנדין פודז'ימסקי (#19), טרייס ג'קסון-דייוויס (#57)

הווריורס העבירו את ג'ורדן פול בטרייד מוקדם יותר והביאו שחקן שהוא קצת יותר איטי ואולי יתקשה להפיד בינו לבין המגן ובחרו גארד שהוא יותר אחראי ומגוון. כבחירת דראפט יחידה לא אהבתי אותה בגלל שהם זקוקים בדחיפות לסנטר או כל גבוה איכותי. אבל אז בדרך נס שאין לי איך להסביר אותה הם קיבלו את טרייס ג'קסון דיוויס שבמוק הקודם היה אצלי בסיבוב הראשון ובשני כמעט נכנס לסיבוב הראשון. ה-אול אמריקן המצויין הזה הוא מוסר אילעי, יודע לשחק בהיי פוסט ובעיקר למסור מסירות שמכניסים אליו לצבע. נכון שהוא לא האתלט הכי מרהיב בדראפט וקצת קצר כסנטר עם 8'6 ומוטת ידיים של 1'7. אבל בוא סוס בגודל של כ-250 פאונדס, ריבאונדר טוב, ופשוט שחקן מצויין. גם כאן לדעתי יש מידע מודעיני רפואי כי אף אחד לא חזה כזו נפילה לסנטר של אינדיאנה.

מיאמי היט

בחירות: היימה האקז ג'וניור (#18)

להיט אין זמן לשחקן שצריך ללמד אותו לשחק כמה שנים. הם בשיא של ריצה לאליפות ומאמינים בשחקנים שמתאבדים על המגרש ברגעי האמת ומוכנים לחיות תחת משטר כמעט צבאי של תזונה ואימונים. הבחירה של הסיניור מ-UCLA היא הגיונית ביותר. בכלל הוא הראשון להודות שג'ימי באטלר הוא השחקן האהוב אליו. הוא ממש סוג של חיכוי. קליעה בינונית מבחוץ שאיכשהו נכנסת ברגע הכי נכון, משחק מי ריינג' ופוסט אפים כולל מסירות החוצה ויכולת לחיות על קו העונשין. אני יחסית בין היחידים שראיתי ששמו אותו כבחירת סיבוב ראשון סביב ה-20-25. אבל זה עושה הרבה שכל. גם היתה שמועה שהווריורס רצו אותו.

סקרמנטו קינגס

בחירות: קולבי ג'ונס (#34), ג'ילן סלאוסון (#54)

רק בשביל זיו. כי אני מתעלם מקבוצות שלא היו בסיבוב הראשון. בשלב מסוים, לא הבנתי את המהלך של הקינגס להיפתר מבחירה 24, אך ב-34 הם הנחיתו שחקן שגם יכל להיבחר ב-24. אצלי הוא היה בסיבוב השני אך מבחינת צורך הוא יושב להם מעולה. ג'ונס שהריץ קסוויר לסוויט 16 בטורניר, הוא אתלטי עם קליעה לא רעה שיודע להוריד כדור למסור ובכלל מאוד מגוון. אני לא אוהב את ההשוואות לג'וש הארט שפחות או יותר היה השחקן הכי טוב במכללות בשלב מסויים. אבל הגודל והסגנון דומה. הוא מגן כנף טוב אבל לא מדהים. הוא פשוט נראה ווינג טוב לספסל הקבוצה. את ג'יילן סלאוסון אני לא מכיר מספיק טוב. רק ששיחק 5 שנים במכללה קטנה.

דנבר נאגטס

בחירות: ג'וליאן סטרותר (#29), ג'ילן פיקט (#32), האנטר טייסון (#37)

הנאגטס ממשיכים במגמה להביא שחקני רול פליירס שיתרמו מיד, אחרי הבחירה בכריסטיאן בראון. סטרות'ר מגונזגה הוא קלעי מצויין ווינג גבוה שלא עמד בציפיות ממנו בתחילת דרכו בגונזגה, אך נשאר, השתפר ולדעתי יראה רוטציה לפחות בעונה הרגילה יחד עם פייטון ווטסון שאמור לתת קפיצה. בנוסף בסיבוב השני אספו שחקנים שבתכלס לא אמורים כבר להיות במכללות. ג'יילן פיקט בן ה-24 שחקן שנה חמישית שנתן עונה מלהיבה בפן סטייט שהוא בעל גודל מצויין שפלירטט עם טריפל דאבלים בכמה משחקים והאנטר טייסון פורוורד קלעי בן 23. אפסייד מעניין את הנגאטס כשמפניה דאשתקד.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. לדעתי ברנדון מילר זה בחירה נוראית בגלל ההתנהלות שלו מחוץ למגרש. גם אם הוא לא הואשם ברצח בסופו של דבר, הוא היה שם ולקח חלק באירוע הזה. ההתנהגות שלו לכל אורך הדרך היתה מתחת לכל ביקורת, כולל ההצגה המגעילה שלו על המגרש, והביאה לבלאגן שלם באלבמה. הצליח להוציא אפילו את ניק סייבן מדעתו. מי שהצליח לעשות כזה בלאגן בתוכנית הספורט מכללות הכי טובה, כנראה יעשה את זה בקבוצה כמו שרלוט. בדיוק ההיפך ממה ששרלוט צריכה.

    1. ראה גה מוראנט.שחקנים מגיעים לקבוצות לא מתאימות .קבוצות כמו ממפיס, ניו אורלינס(ויליאמסון)שרלוט לא מתאימות לגדל שחקנים בעייתיים.
      שחקנים מהסוג הזה צריכים אגודות רציניות.
      למזלו של ויקטור הוא הגיע לסן פופוביץ אנטוניו.

    2. בגיל צעיר הסתובבתי לעיתים עם ילדים שעשו…נקרא לזה שטויות למרות חוק ההתיישנות. הייתי ילד טוב בולטימור (אין סתירה, יש שני סוגים של בולטימור, מרכז העיר וכל השאר), אבל רציתי לרצות את החברים עם ניסיון הרחוב. פעם מישהו מהם ביקש ממני אבן גדולה. לא ידעתי למה. אבל חשבתי שהוא הולך לעשות משהו מצחיק. זה היה בשבת בבוקר, הוא לקח את האבן וזרק על ווטרינה של חנות וניפץ את החלון. ברחנו. היינו בכיתה ו' והלב שלי דפק וזה היה הפעם האחרונה שלא שאלתי שאלות.
      מילר היה ילד טוב אבל אתה פאקינג בן 20 וזה לא אבן בחנות בשבת אלא אקדח באמצע הלילה כשהחברים שלך ביציאה ואתה יודע שיש בעיות.
      גם ג'ה גדל במשפחה תומכת.. ממש לא ברחובות או בגטאות הקשים. אנשים כאלה חייבים בעיניי פיקוח. אולי עדיף למילר שזה קרה לפני. אך היה חסר לי שלפחות יקח אחריות, וירגיש צער. אבל מה אני יודע. אני לא פסיכולוג. אולי ההשפעה של ההורנטס תהיה טובה על הבחור וזה יהיה נקודה קטנטנה בעברו.

    3. שרלוט סגרה צמד פורוורדים שהולכים להגיע רחוק בפלייאוף בתי הכלא בארה"ב, רק חסר שיחזירו לעוד עונה את מונטרז הארל וקיבלת קו קדמי שהוא חמישיית העונה של הPrison League.

      1. צחוק צחוק (ומה שכתבת באמת מצחיק), אבל הדברים האלה קורים בליגה הזאת כל הזמן. אני לא מבין איך עדיין יש קבוצות שלא לומדות לקח. אני זוכר שכשלברון התחיל לשחק, קליבלנד העיפה מהקבוצה את כל מי שהיא ידעה שיכול להיות השפעה רעה על לברון. עבד מצויין, ולברון ג'יימס זה הכוכב עם הכי פחות הסתבכויות הזויות. בשום סרט אנחנו לא רואים את לברון ג"ימס נעצר עם כלי נשק או משהו כזה. אבל שרלוט זה בדיוק ההיפך המוחלט. שם יש בדיוק את האנשים שרק יגרמו למילר לעשות את כל הדברים שהוא לא אמור לעשות, והוא יגרום להם את אותו דבר.

        אנחנו כבר יודעים בדיוק עם איזה סוג אנשים מילר מסתובב כבר כשחקן קולג'. ההיסטוריה מוכיחה שזה לא צפוי להשתפר כשחקן נ.ב.א. וכמו שג'ון כתב, הוא בכלל לא הביע צער על מות הנערה שהותקפה, ואפילו עשה מזה צחוקים בשידור חי. ואחרי כל זה הוא מעיד על עצמו שהוא אדם נפלא. ברור שלאיש הזה יש בעיות רציניות, והבחירה בו היא סיכון לא קטן. לא מבין את ההגיון בבחירה הזאת. טוב נו, שרלוט ובחירות דראפט זה כבר סיפור ידוע.

        1. אני לא מצפה לכלום משארלוט. מילר במקרה הטוב יתבזבז שם ובמקרה הרע יהיה מעורב בתקרית נוספת ומשם שילך לחפש מי יסתכל לכיוון שלו בנבא (כנראה שממפיס, הם אוהבים שם לנופף באקדחים).

  2. עוד לפני הקריאה, תודה ענקית על ההגשה של הדראפט, הניתוחים והתחזיות. וכמובן גם על הפסוט הזה.
    מורה נבוכים 🙏

    1. גם אני הגבתי לפני הקריאה. אחרי שורה שתיים אתה מבין שאתה קורא עבודת דוקטורט.

      1. סתם כי בחירה שנייה היא בדרך כלל מנחוסית ועוד יותר מנחוסית שיש שחקן גבוה וגארד שמתלבטים.דוגמא אחרונה למשל באגלי ודוניציץ או לפניה אודן ודוראנט(למרות שזה היה אחד ושתיים ולא שתיים ושלוש) וכמובן ברוח הסרט שראיתי בשישי בואי וגורדן

      2. עידו – באופן מוזר אכן בחירה 2 פחות מוצלחת מבחירה 3 מחינת אחוז האולסטארים שיצאו מהבחירה. זה משהו כמו 40% לבחירה מספר 2 ו-56% לבחירה 3. אבל שוב זה עדיין בגדול אחד בכול 2 בחירות הופך לאולסטאר, כך שקללה זו הגזמה פרועה. בנוסף בחירה 8 היא ממש מקוללת. רק 3 % הפכו לאולסטארים לעומת בחירה מספר 9 עם 33% אחוז. הבדיקות לדעתי משנת 2020 אבל לא אמור להיות שינוי מאוד משמעותי.

        1. מבחינת MVP זה חצוי:
          בחירה 2 מובילה 8-10 על בחירה 3 בתארי MVP, ו- 4-5 מבחינת כמות הזוכים.
          כאשר בודקים MVP של הגמר, אז בחירה 3 מובילה עם 6-7 בזכיות, אבל מפסידה לבחירה 2 מבחינת כמות הזוכים (2 לעומת 5).

          1. והאמת – שזה היה צריך להיות עוד יותר מובהק לטובת בחירה 2, כי תארי MVP של הגמר חולקו רק מסוף "כהונתו" של המנצח הגדול ביותר בתולדות הליגה, ביל ראסל (שנבחר 2).

  3. זהו, עבר חלף הדראפט. עכשיו רק נשאר הקטע הקטן הזה של הקריירה וההתאמה לקבוצה, שטויות.
    תודה רבה יונתן, על הטור הזה ועל כל המוק דראפטים שהכינו אותנו לרגע הגדול

  4. תודה ג'וני!
    אני באיחור מאוד גדול כגיל, לוקח לי הרבה זמן לעכל את תנועת השחקנים בליגה (רגע ווסטברוק כבר לא בלייקרס?)
    לגבי כריס פול בג"ס, רק שאלה קטנה – זכור לי שהיו כמה וכמה הקנטות הדדיות בינו לבים שחקני ג"ס, בעיקר סטף. אז זהו, הכל היה מקצועי וברוח טובה, אין דם רע, רק כבוד הדדי בין שני הצדדים?
    די נו, הכל היה wwe?

  5. פשוט תודה ג'ון, אתה מספר אחת בתחומך. יש כל כך הרבה מה להגיד אבל נסכם בתודה ונעקוב אחריהם בעונה הקרובה. השחקנים הצעירים תמיד עניינו אותי יותר מהכוכבים הגדולים של הליגה, לתת את הבמה לתהליכי הפיתוח או הקיפוח שלהם זאת אחת המטרות שלי ככתב.

    1. למדתי לא להתנפח יותר מדי, למרות שזה קשה. כי לפעמים אני פוגע יופי. אך הנפילות שלי גם קשות. אני עדיין מאמין בלנארד מילר למרות שמסתבר שאף אחד אחר בליגה חוץ מה-GM של מינסוטה לא…

  6. תודה גון טור פנטסטי כרגיל , היכולת כתיבה שלך פנטסטית, ראיתי סרטונים של הילדים חצי מהם נגרים שלא יראו דקות בליגה.
    .
    וובניאמה מפלצת לא מעולם הזה, בתמונה בגובה שלו הוא נראה אבא בין ילדים, רק שחלק מהילדים גבוה 1״7

  7. כתבה מצויינת כמו שכתבו כבר למעלה. השנה מעניין לא רק מי נבחר, אלא גם מי שלא נבחר בדראפט. בפעם הראשונה שחקן השנה במכללות לא נבחר בדראפט. אולי גם בצדק. לאוסקר טשיבוויי אין יכולת קליעה, וכנראה שבנ.ב.א של היום אין מקום לשחקנים כאלה. העליונות הפיסית שלו נגד בני 19 במכללות תהיה פחות משמעותית בנ.ב.א., שם יש שחקנים בוגרים יותר וחזקים יותר. אפילו בטורניר המכללות ראינו איך שחקנים קצת יותר פיסיים מהממוצע עוצרים אותו יחסית בקלות, ומעיפים אותו ואת קנטקי מהטורניר בשלב מוקדם.

  8. הבחירה בקוליבאלי היא על סמך אפסייד נטו. הוא עוד לא בן 19, ולכן יכול מאוד להיות שיגבה לא מעט בשנה/שנתיים הקרובות. לא מדובר בשחקן שמשחק עם הכדור בידיים שלו, אלא יותר בכזה שחותך לסל ומקבל את הזריקות שלו מאיך שהמשחק זורם. יכול מאוד להיות שציוות שלו עם שחקן כמו אבדיה יהיה טוב.
    אם פורטלנד יודעת מה היא עושה, שתארוז את דיימ בחבילה למרבה במחיר ושתתחיל לבנות על הנדרסון. חבל לבזבז את הפוטנציאל שלו כשיהיה בצילו של דיימ.

  9. תודה גון .אני הרבה יותר גבוהה ממך על קיסון וואלס. אני חושב שהוא טופ 5 של הדראפט קל וש או קי סי יודעים מעולה מה הם עושים. לגבי הקינגסזה היה מוזר לוותר ככה על הבחערה אבל ראשון הולמס לא היה להם בתוכניות וכרגע יש להם קרוב ל40 מיליון מתחת לתקרת השכר. מקווה שיצליחו להביא שחקן שלישי איכותי ולהחתים את וזנקוב,בארנס לילס וטרנס דיוויס. מקולבי גונס התחלתי להתלהב אחרי שדיברו עליו באתרי האוהדים של הקינגס לפני הדראפט. גילן סלוסון הוא יקיר האנליטיקס ומקווה שישתלב) לא צפיתי בו לפני הדראפט בכלל(

  10. לעובדה שדיוויס המתין עד לבחירה 57 כדי שג"ס תקח אותו תרם הסוכן שלו – אח של דנלבי – שסרב לחוזי WAY-2 שהוצאו לדיוויס בשלבים המוקדמים של הסיבוב השני.
    .
    עגל לשאלתך, דרימונד גרין אמר אתמול (אין לי לינק) שהוא לא אוהב את פול אבל מעריך אותו כשחקן. אגב דדי טוען בעקשנות שגרין לא ימשיך בג"ס.

    1. יצא היום דיווח על מה ששמעתי – זו היתה אמורה להיות ממפיס שהתכוונה לפנות עבורו מקום, אבל היום נטען שהתכניות שלהם השתנו אחרי שקיבלו את סמארט.

            1. אולי הוא מתכוון שגרין שחקן חופשי. אולי לא. אצל דדי כל תגובה אתה צריך לנחש מה הוא רוצה וזה לא מתחכום יתר. והוא גם יודע דברים אבל ששש אסור לגלות בפורום אנונימי באינטרנט

            2. כי הוא שחקן חופשי…

            1. הרושם שלי שאף אחד , אפילו לא גרין יודע. הוא מנסה ללחוץ על ג"ס כדי להוציא מהם כמה שיותר כסף. כשיגיע רגע ההכרעה הוא יצטרך להכריע, במידה ותהיה לו הצעה שגבוהה מזו של ג"ס, בין נאמנות לחבר לבין כסף.
              השחקנים בנבא נוהגים לומר שהכל ביזנס ואיגואגלה מטיף לכל הצעירים בג"ס שהכסף הכי חשוב ובכל זאת אני חושב שמערכת היחסים בין גרין לקרי חשובה לו.

            2. רן, אני קצת מגשש כאן מעבר לדברים העקרוניים שאמרתי ששמעתי.
              ועכשיו לפי חוסר התגובה שאני מקבל לרעיון שהעליתי, אני מתחיל לחשוב שאולי בכלל מדובר בלייקרס.

            3. טוב, זה לא הלייקרס. סופי.
              הורגים אותי פה, אבל זה משעשע וממש בסדר פעם ב.

            4. הלייקרס לא יביאו את גרין הוא לא מתאים לסגנון, מה לברון יעשה אם עוד שחקן ללא קליעה, גם מבחינת תקרת שכר זה לא הגיוני בטח אם הארכת חוזה של ריבס.
              .
              זה יהיה גולדן סטייט הכל כבר סגור בדיבורים אליו, בעטו בנוסף את פול בשבילו

            5. הסתכלתי קצת על קבוצות שעשויות להיות מעונינות ויש להן מה להציע לג"ס:
              טורונט מקבלת את גרין וקמינגה
              ג"ס מקבלת את אננובי ובושר.
              אבל יש שתי נקודות, יוגירי לא עושה עסקאות מעמדת נחיתות וג"ס, בעיקר לנוכח העובדה שOG יכול לעזור בשנה הבאה תרצה תוספת – גרידי דייק אם כי אולי תסתפק בפרשס אוצואה.

  11. לגבי דאלאס, חשבתי שהם במוד של לנצח עכשו. מה בדיוק עוזר להם בחור בן 19 מוכשר ככל שיהיה (מקובלת עלי ההערכה הזו) שלא כל כך הסתדל בעונת הקולג היחידה שלו?
    .
    אוקלהומה צוברת המון ילדים מוכשרים אבל היא צריכה כמה ותיקים שיראו את הדרך. לדעתי הם בזבזו הזדמנות מצויינת שנה שעברה להביא ותיק או שנים שהיו מכניסים אותם לפליאוף.
    .
    דראפט זו ממלכת אי הודאות הגדולה ביותר. מאות אלפי שעות לימוד וניתוח ושנה שנתיים אחרי כל כך הרבה אכזבות והפתעות.
    .
    ג'ון, אתה עושה סטאטיסטיקה על ההצלחות מול כשלונות שלך בשנים קודמות? יהיה מענין לראות. סה"כ הניתוח שלך הוא ברמה גבוהה ומענין לראות את הסטאטיסטיקה.
    .
    אחרי כל זה ג"ס עדין צריכה, דחוף, מספר 4 ומספר 5 לחמישיה השניה. נשארו לה רק 2 נכסים, קמינגה (סביר יותר) ומודי (פחות סביר שיוחלף). יש הצעות?

      1. הוא מחוץ לתקציב ויש לו סטאטיסטיקה חלשה לפי הראפטור של 538. לא נראה לי שהם במצב להחליף את קמינגה בכל מחיר. כנראה ותיקים במינימום זה הנתיב היחיד. ניקולה וצביץ הרוויח עד היום 155 מיליון. האם 33 הוא יסכים לבוא במינימום?

        1. טעיתי בקולינס. חשבתי גון קולינס. זאק הוא בתקציב אבל אני מאד אופתע אם ג"ס יתנו תמורתו את קמינגה. אולי אם סאן אנטוניו יוסיפו בחירת דראפט

  12. טור נהדר ומקצועי כרגיל
    כמה הערות:
    אם אני מבין נכון הבחירה הראשונה של שארלוט מגיעה לספרס ב24?
    אם זה כך הבחירה במילר היא הכי טובה עבורנו בלי קשר לאיכותו כשחקן. האופי הבעייתי יעשה את השאר. סיכוי לא רע שננחית בחירת טופ 5 בשנה הבאה.
    (גם הבחירה הראשונה מטורונטו תהיה גבוהה להערכתי והבחירות העתידיות של אטלנטה הן מתנות שלא יפסיקו לתת9)
    כיום אין לספרס pg פותח איכותי (טרה ג'ונס מעולה כרכז מחליף), השאלה כמה הספרס יכולים ורוצים להביא את ונווליט. לא הייתי לוקח את פול ולא את לילארד.
    עוד נקודה מעניינת הוא אנדרו טימי שינחת במילווקי כאנדראפטד. אני מאד אוהב את השחקן הזה. אם ברוקס יישאר יש סיכוי שטימי יוכל להתפתח יפה כסנטר מחליף וסולידי

    1. כריס פול הוא שחקן שהרבה שחקנים לא אוהבים, ויש שחקנים שכבר לא מוכנים לשחק איתו. גם הגיל יכול להיות משמעותי כי לא בטוח שוומבניימה יהיה שחקן מספיק דומיננטי כבר בשנה הראשונה שלו, ועד שהוא ישתפר יכול להיות שפול יידעך בגלל הגיל. לא בטוח שכריס פול זה הכיוון שקבוצה שנבנית סביב שחקן צעיר צריכה ללכת אליו.

  13. תודה יונתן. אני לא מבין את הבחירה ה-15 של ההאוקס – קובי בפקין – כשהגארדים הם העמדה היחידה שהם מסודרים בה, במקום לבחור סנטר, העמדה שהם הכי פחות מסודרים בה. במעורב של מחר אסביר מה עלה במחשבתם כשבחרו בו.

    1. מנחם – אין עמדה שההוקס זקוקים לה יותר מאשר ווינג נורמלי שמייצר נקודות ומהווה עוגן הגנתי. מה שדאנדריי האנטר היה אמור להפוך. באפקין לדעתי היא בחירה של best player available
      להוקס יש גם את קאפלה וגם את אוקונגוהו שבפרמטרים מסויימים עולה עליו. כרגע ההוקס קבוצה חלשה מבחוץ אך כאשר הם הגבירו את הקליעה הם העלו שחקנים חסרי הגנה כמו הרטר דאז ובוגדנוביץ'. הם חייבים 3D אמיתי אבל שיודע לייצר מהכנף.

  14. אני רואה שלילארד לוחץ על הנהלת פורטלנד להביא את גרין. זה ידרוש מפורטלנד לותר על חלק גדול מהעומק שלה (לפנות מקום על בסיס עסקה של סימונס תמורת כלום לא תפנה מספיק מקום כי שומר המקום של גרנט ומקסי הם 45 מיליון) . כרגע יש לה התחייבויות ב 123 מיליון דולר וזה לא כולל את חידוש הלחוזים למקסי, גרנט,קאם ראדיש ויובנקס = צעד התאבדותי.
    הדרך היחידה לבצע צעד כזה הוא להגיע לעסקה של החתם והחלף מצד ג"ס אלא שלמעט סקוט הנדרסון אין לפורטלנד אף שחקן שהיא רשאית להכניס לעסקה או כזה שג"ס מעונינת בו. לגבי סקוט, לא ברור לי אם ג"ס רשאית לקבל אותו בעסקה, כנראה שכן בגלל שהוא רוקי לא חתום. לא נראה לי שההנהלה של פורטלנד תחליף את סקוט בגרין ובדרך תותר על העומק.

    1. פורטלנד חייבת לבעוט את לילארד,

      מי יחליף את כשרון העל סקוט בנגר גרין, הוא אנטצאובל נכון לעכשיו.

    2. גרין יקבל חוזה ענק ל 4 שנים מהקבוצה החדשה שלו.
      משהו כמו 35 לשנה ראשונה.
      חוזר לנחש שמדובר בממפיס.
      איזו הגנה מפחידה תהיה להם אם זה נכון…

      1. לדעתי זה חוזה ארוך בגולדן סטייט, שחייבים גבוה ואין להם תחליף לנגר.
        דאלאס שחייבת הגנה, ומאמינה בצמד נחמד ליד גרין

      2. לממפיס יש חוזים ב 140 מיליון. כדי לתת לגרין 35 היא צריכה לרדת ל 100 ואחר כך יהיה לה רק את ה MTE של 5 מיליון. זה ישאיר אותם בלי אוויר ובלי JJJ או ג'ה. אפילו אם יוותרו על ג'ה כך סתם הם לא יפנו מספיק מקום. האופציה השניה שלהם זו עסקה עם ג"ס אבל בניגוד לטורונטו אין להם שחקנים שג"ס תהיה מוכנה לקבל.

        1. הם מתכוונים להיפטר מאדאמס, קלארק וקנארד.
          זה אמור להספיק, ובטח יציעו לגולדן סיין אנד טרייד לפני שיבצעו את המהלכים והווריורס יהיו חייבים להסכים.
          או שאני טועה וזה ״סתם״ יוסטון.

          1. זה מהלך מענין. אבל אם כל הערכה הרבה שלי לגרין להחליף שלושה שחקנים טובים במגוון תפקידים בו, בגילו , עם בעיות הגב שלו, זה נראה לי מהלך מאד מסוכן. גם אם בפליאוף הרוטציה קצרה הרי שהדרך לשם עוברת ב 82 משחקים בעונה הרגילה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט