אירועי דיומא – 16.06.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דה סוויס – קטע 6

קטע 5, קטע המלך של המירוץ, הביא לנו עוד מופע בלתי צפוי במירוץ הפתוח והמרתק הזה. קבוצת בריחה חזקה מאד, שכללה בין השאר את וואוט ואן ארט, רוי קושטה, סרחיו היגיטה, נילסון פאולס וגם הוגו הול מ-IPT הגיעה לטיפוס המסיים של היום עם יתרון נאה של ארבע דקות. אלא שכבר בשלב מוקדם של הטיפוס קבוצת AG2R של המוביל במירוץ, פליקס גאל, החלה להפעיל לחץ בחזית דבוקת ה-GC, מה שגרם לרמקו אוונפול לאבד מגע עם הקבוצה. הבריחה הצפוייה של גאל אכן הגיעה, אך היא הייתה רק קדימון למהלך הבאמת אדיר של היום, זה של חואן איוסו, שברח קדימה במהירות בלתי נתפסת. הספרדי החל לפתוח פער על מתחריו לדבוקה, הדביק גם את שני הבורחים האחרונים, קושטה ואנטוניו טיברי, ועד מהרה הותיר גם אותם מאחור. הספרדי לא הוריד את הרגל מהגז גם בירידה שאחרי הטיפוס המסיים, כשהדרך בה ירד ודאי גרמה לדפיקות לב מואצות עבור הצופים בקטע. זה נגמר בניצחון שלו בפער של כדקה מהבאים אחריו. את הספרדי בן ה-20, החתום בקבוצת האמירויות עד שנת 2028 (חסר תקדים), ראינו זוכה לא מכבר בקטע בטור של רומנדי, ולפני כן בפודיום של הוואלטה האחרונה, בדרך למה שנראה כמו קריירה מזהירה. מאחוריו, קבוצת ה-GC בראשות מתיאס סקלמוס הגיעה כאמור כדקה לאחר מכן, כשהדני מצליח להגיע למקום השני, ואחריו בילבאו. שניות הבונוס של סקלמוס, בתוספת פער שניות קטן על גאל, העלו אותו לראשות המירוץ, בעוד שצמצום נזקים קל של אוונפול בהמשך מותיר אותו במרחק לא גדול מדי מהצמרת. כך שבסיום היום, סקלמוס כאמור חוזר לחולצה הצהובה, כשאחריו גאל (8+), איוסו (18+), אוונפול (46+), בילבאו (57+), קלדרמן (1:16+), בארדה (1:29+), אורן (1:54+), אוידטרברוקס (1:57+) וטיונס (3:00+).
קטע 6 של היום נפתח מייד בשני טיפוסים קשים, אך לאחר מכן הופך להיות גבעי ומסתיים בטיפוס קצר בסיומו. יכול להיות מושלם עבור אחד כמו וואוט ואן ארט, אם לא העייפות מהבריחה בקטע של אתמול. יכול בהחלט גם ללכת לבריחה. שידור בלינק הזה ב-16:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. הקטע קוצר בגלל מפולת בדרך של האלבולפאס אותו טיפסו אתמול מהצד השני. לפיכך שני הטיפוסים בהתחלה ירדו מהפרק ונשארו כ-149 קילומטר.
    אתמול הירידה מאלבולפאס גבתה מחיר כבד כאשר מגנוס שפילד וג'ינו מאדר התרסקו בצורה עצבנית ועפו מהכביש.
    שפילד סובל מחבלות וזעזוע מח אבל מאדר שנפל לערוץ עבר החייאה במקום ופונה במסוק לבית החולים.
    נחכה לעדכונים על מצבו.

    1. פחד אימים הירידות האלה. בסדרה שלנטפליקס אישתו של ג'י תומאס אמרה שהיא לא צופה יותר המירוצים, זכר לנפילה מפחידה מעבר לכביש בירידה. לדעתי צריכה להיות רגולציה או לא יודע על ירידות כאלה. זה אמנם מרהיב אבל זה חתיכת דבר מסוכן. גם איוסו היה לא רחוק מלגמור ככה

        1. גם אצלי זאת אחת מטראומות הצפייה הגדולות ביותר מאז ומעולם.
          רמקו אתמול קטל בצדק את המארגנים של המירוץ (עוד לפני שנודעו החדשות הטראגיות) על זה ששמו את הירידה הזאת בסיום הקטע, מה שעודד את הרוכבים לקחת סיכונים מיותרים (כמו שראינו עם איוסו). ירידות הן חלק מהעניין, אבל בתכלס אסור לעודד את הרוכבים לקחת סיכונים מיותרים. לפני כמה שנים ניסו בג׳ירו להוסיף חולצה של "מלך הירידות", וביטלו את זה לאור האש שהם חטפו.

  2. פאקו ועידו, תודה רבה. קראתי בזעזוע על התאונה ומאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לרוכבים שנפצעו.

    במעבר חד, נזכיר את תחרות האתלטיקה מסבב 'ליגת היהלום', שנערכה אמש באוסלו, באצטדיון 'ביסלט' הנודע. המפגש היה עתיר בתוצאות מעולות, וכפי שאפשר יהיה להיווכח מהתוצאות, שהקישור אליהן יופיע בתחתית העמוד, האתלטים מהמדינה המארחת, בין היתר, עשו חיל במקצועות רבים.

    נתחיל מסוף התחרות. יאקוב אינגבריגצן הנורבגי ניצח בריצת ה-1,500 עם שיא אישי ולאומי, 3:27.95, והוביל לא פחות משמונה רצים שירדו מ-3:30.
    ריצת 5,000 המטר לגברים לא יכלה להיות צמודה יותר, כשנדרשה התערבות של מערכת המדידה על מנת להכריע את זהות המנצח. שני הראשונים, בהתאמה, יומיף קג'לצ'ה מאתיופיה וג'ייקוב קיפלימו מאוגנדה, קבעו 12:41.73.
    קרסטן וארהולם הנורבגי חזר לכושרו לפני שנתיים, אז ירד מ-46 שניות בגמר האולימפי בטוקיו. הנורבגי עבר הקפה מלאה, בצירוף עשר משוכות, עם שיא 'ליגת יהלום' חדש של 46.52 שניות.
    וייד ואן נייקרק, שיאן העולם והאלוף האולימפי במשחקי ריו ב-400 מטר, חוזר בהדרגה לכושרו המצוין, שסייע לו לזכות בתארים רבים ולקבוע, כאמור, 43.03 ב-2016. האתלט מדרום אפריקה, שהתאושש מפציעה קשה בברכו, ניצח אתמול בתוצאה של 44.38 שניות.
    תוצאות בולטות נוספות נראו ביידוי הפטיש לגברים, כשוייצ'ך נוביצקי הפולני, האלוף האולימפי, הרחיק את המכשיר בן שבעת הקילוגרמים ל-81.92 מטר. ארמנד דופלנטיס עבר 6.01 מטרים בקפיצה למוט, ואריון נייטון בן ה-19 ניצח במאתיים מטר עם 19.77 שניות.

    התוצאות הבולטות לנשים כללו ניצחון של מארי-ז'וזה טה לו במאה מטר. האצנית בת ה-34 מחוף השנהב קבעה תוצאה נהדרת של 10.75 שניות.
    פמקה בול ההולנדית ניצחה ב-400 משוכות בתוצאה של 52.30 שניות.
    האלופה האולימפית, אלופת העולם ושיאנית העולם בקפיצה משולשת, יולימאר רוחאס מונצואלה, ניצחה בתוצאה של 14.91 מטר.

    התוצאות המלאות:
    https://oslo.diamondleague.com/en/programme-results/programme-2023/#baseFrame#__athSchedule#ScheduleInit#Oslo2023_CURRENTEVENT_JSON

    1. רמזו זאת בתיאור התאונה :
      כתבו נשאר דקות ארוכות במיים ולא הוסיפו.
      לאחר שהודיעו כי הרופא הגיע לתאונה תוך שתי דקות , עם חיבור הודעת מצבו של מאדר.
      ההיקש היה כמעט מתבקש .

      קצרנות האומרת בואו נעבור את הלילה ואז …
      ל

  3. לא מצאתי את תיאור התאונה
    באף כלי תקשורת .
    כולם עם אותה הודעה בלי כניסה לפרטים .
    היחיד שצדבר ישר ולעניין הוא אוונפול האומר בבירור ה סיום בירידה כזו פשוט הזמין תאונה
    עדיף היה סיום בעליה .

  4. צריך להוריד את הכובע בפני אוונפול .
    הבחור מתעקש להיות בן אדם .
    לא משנה מהו המחיר ,בניגטד לאחרים ששותקים ומשלימים עם כל זועה אפשרית הגוררת התעללות נוספת ברוכבים
    אוונפול כמו גם דומולאן בזמנו השואה מדויקת עידו לא מוכנים
    להתכופף .
    גם בלי הירידות המטורפות הגלדיטורים על שני גלגלים כמו גם גלדיטורים אחרים סובלים מספיק .
    התאונות הקטלניות באופנים סקי
    וכולי למיטב ידיעתי קורות בעיקר בירידות .
    אמנם היתה תאונה קטלנית בעליה בוונטו אך היא נבעה מענין אחר לגמרי לא היווצה סכנה לכלל הרוכבים .

      1. זו בערך הכונה …
        עברתי על סירטונים במטרה לראות
        מה היו תנאי הכביש , נראה יבש
        אך האזור מושלג .
        די ברור כפי שדוד ציין שהגיעו למהירות
        תלת ספרתית אם נדבר במטרים הרבה יותר ברור מדובר על סביב ה 28 מטרים
        לשניה.
        אחרי פגישה בגדר ההפרדה נפילה על המפרקת במהירות הזו ונוסיף הפרש גובה עשרה מטרים במקרה הקשה קשה להאמין שמישהו מצליח לשרוד .
        Gcn קיבלו מצופי הסירטונים סביב
        100 גינויים רועמים גורפים
        על הצנזורה שהפעילו (מה באמת אין סיבה להזכיר מילה על התאונה בתקציר?) .
        כלי התקשורת בעולם בתקופת הקורונה שכחו כי זכות קיומם מושתתת על זכות הציבור לדעת.
        לא ברור לי איך חשבו שניתן
        לטאטא תאונה קטלנית כזו מתחת לשטיח .
        שוב על הרקע הזה מצטייר רמקו כאדם ענק המנצח
        האמיתי לא משנה מה יהיה הוא לא שותק !

  5. מגנוס שפילד, שהיה מעורב בתאונה עם מאדר אתמול ונפצע אף הוא, טוען שכשהסתכל על הסטראבה (התוכנה ששומרת את נתוני הרכיבה) מאותו מקום אתמול, הוא ראה שהם רכבו במהירות של 97 קמ"ש. איוסו אמנם עבר את ה-100 קמ"ש באיזור הזה, אבל הוא היה לבד. מן הסתם זה הרבה יותר מסוכן כשיש כמה רוכבים איתך. למי שגם זוכר את הירידה המפורסמת מהר החתול.

  6. כעת בטור שוויץ בקטע הזיכרון לג'ינו מאדר בחריין וויקטוריאס מקבלים את הכבוד ורוכבים בראש.
    הקטע הזה הוא תהלוכת זיכרון קטע מנוטרל רכיבה לזכר ללא תוצאות.
    לא קטע מבוטל אלא קטע חשוב במיוחד .
    ערוץ הספורט המעביר את השידור
    לא הבין את ההבדל וביטל את השידור .
    אכנס להסבר התאונה בהזדמנות
    למדתי את פרטי האירוע .

  7. מפולת.שלגים :
    מפולת שלגים החא בדרך כלל
    תוצאה משיכבת החלקה אזור בו
    היה קרח כתוצאה משלג שנמס ביום וקפא בלילה ועליו ירד שלג טרי .
    או כתוצאה מרוח עזה במדרון מעל הרוח המעלה שלג מהמדרון לפיסגה ומשם מטה.
    ובכן יש לנו חורף מאוחר השנה ראו
    זאת בקטעים הגשומים כאשר באזורים הנמוכים ירד גשם בגבוהים
    ירד שלג .
    כתוצאה מכך הגיעה המפולת עד כאן לא חידשתי כלום .
    השאלה היא האם היו קטעים חלקים בכביש אתמול אשר גרמו להחלקה הקטלנית.
    התשובה החד משמעית היא בכלל לא משנה אם הכביש היה רטוב או לא !
    למה :
    כי תנאים למפולות היו !
    אהה מהם תנאים למפולות ?
    התשובה כל מדריך הרים גבוהים
    מקצוע אלפיני המשלב בין הדרכת סקי לטיפוס לומד מהם התנאים
    הגוררים מפולות .
    כל אתר סקי מחזיק איש מקצוע אשר תפקידו לסגור אזורי סקי בהם
    קיים חשד למפולות ולשלוח אנשי מקצוע לנטרל מפולות .

    מהי מפולת שלגים:
    בגדול בין כמה עשרות למאות טונות שלגים המחליקים במורד במהירות
    המגיעה עד 250 קמ"ש .
    לאחר ששורות אלו נכתבו ברור לחלוטין כי התאונה הטראגית נגרמה באשמתם הברורה של המארגנים כי כאשר קיימים תנאי מפולות אסור לרכב באזור.
    להרחבה למתענינים הקישו בגוגל
    טל ניב מפולות שלגים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט