אירועי דיומא – 15.06.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דה סוויס – קטע 5

קטע 4 של אתמול הביא לנו שני טיפוסים קשים למדי לקראת הסיום. בהתחלה קיבלנו קבוצת בריחה של עשרה רוכבים, שכללה בין השאר את ליליאן קלמז'אן, יונתן נרוואייז ודריל אימפי מ-IPT. אלא שהמהלך של היום הגיע 22 ק"מ לסיום, על השיפועים החדים של הטיפוס המסיים, והוא הגיע מהאוסטרי פליקס גאל, שסיים שני בקטע הקודם. האוסטרי תקף בעוצמה רבה מתוך קבוצת ה-GC, המשיך קדימה תוך כדי שהוא פותח פער של דקה על הדבוקה, ולא הביט לאחור. בקבוצת ה-GC לא ממש שיתפו פעולה על מנת לנסות ולתפוס אותו, וכאן ראינו יותר נסיונות בריחה, בעיקר של רומאן בארדה, בעוד שרמקו אוונפול התקשה להחזיק עם הקבוצה. זה לא ממש שינה לאוסטרי מלפנים, והוא השלים את בריחה הסולו המרשימה, תוך שהוא מקדים את כל מתחריו בכדקה שלמה. לגאל בן ה-25 מקבוצת AG2R זהו הניצחון הראשון בדרג הגבוה, שגם העלה אותו להובלה במירוץ. מאחוריו קיבלנו לקראת הסיום התאוששות של אוונפול, שהצליח להדביק את החברים, ואף לפרוץ קדימה לקראת הסיום, תוך שהוא מקדים את החולצה הצהובה של מתיאס סקלמוס בשנייה. כך שבסיום היום, גאל כאמור עלה להובלה, כשאחריו סקלמוס (2+), אוונפול (16+), בילבאו (57+), קלדרמן (1:12+), איוסו (1:18+), בארדה (1:25+), אוידטרברוקס (1:26+), שפילד (1:33+), ואורן (1:50+).
קטע 5 של היום הוא קטע המלך של המירוץ. זהו קטע ארוך הכולל שני טיפוסים קשים בחלקו הראשון, ולקראת הסיום את הטיפוס האימתני לאלבולפאס, טיפוס של כ-17 ק"מ בשיפוע של כ-7%, משהו שלא מבייש אף גראנד טור. לקטע יהיה משקל מכריע בשאלת הזכייה במירוץ כולו. אם אפשר לומר משהו על המירוץ הזה, זה שהוא די לא צפוי, ואנו מקבלים בכל פעם הבלחה מרוכב אחר. נראה ששלישיית גאל-סקלמוס-אוונפול היא החזקה ביותר כרגע, אך עדיין על טיפוסים פחות קשים ממה שראינו עד כה. כך שמדובר בקטע מסקרן מאד, שקשה לחזות את התוצאה הסופית בו. שידור בלינק הזה ב-16:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. אתמול בטור בלואז בבלגיה היה קטע הספרינט הראשון, עם חברים חזקים כפיליפסן (שניצח), יאקובסן, קריסטוף, ו-ואן דר פול, ועודד קוגוט הצעיר מצליח להשתחל למקום 9, מה שגם נתן לו את חולצת הרוכב הצעיר.

  2. בכלל, עם מירוץ הקטעים הקצר בצרפת, שאשמח שתעזור לי עם השם שלו, רוב קבוצת ipt נמצאת היום בדרכים. הלוואי שיבוא כבר הניצחון המיוחל

  3. הבריחה של היום מגיעה למרגלות הטיפוס לאלבולפאס עם יתרון של ארבע דקות. בריחה מאד חזקה שלשמחתנו מכילה גם את הוגו הול. הבעיה שהיא מכילה גם אחד ווט ון ארט ועוד הרבה רוכבים חזקים.

  4. ון ארט נושר, הבעיה שגם הול..
    נילסן פאוולס, רוי קושטה, אנטוניו חתולים טיברי וקווין סימונס עכשיו בראש.

      1. זה עדיין יהיה מאד קשה. סקלמוס שען מצויין, וצריך לקרות הרבה כדי שרמקו יסגור עליו את הפער בנג"ש המסיים. נראה כרגע שסקלמוס בכסא הנהג.

        1. ובוא לא נשכח שיש עוד שני קטעים לפני – עם רמקו מרגיש פתאום יותר טוב אנחנו יודעים מה הוא מסוגל לעשות גם אם הפלוטון יתנגד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט