אירועי דיומא – 17.06.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דה סוויס – קטע 7

עולם האופניים זועזע אתמול לפני פתיחתו של קטע 6, כאשר נודע בדיעבד כי הרוכב השווייצרי ג'ינו מאדר, שהתרסק בירידה המסוכנת מטיפוס אלבולפס (יחד עם מגנוס שפילד) בסיום הקטע הקודם, נפטר כתוצאה מההתרסקות. את מאדר בן ה-26 מקבוצת בחריין-ויקטוריוס כבר ראינו זוכה בקטע בג'ירו ובקטע במהדורה של לפני שנתיים של המירוץ הנוכחי. מותו הטראגי ודאי צפוי להצית שוב ביתר שאת את הדיונים בדבר בטיחותם של הרוכבים במהלך המירוצים, כאשר מלבד פציעות קשות אותן אנו רואים לצערנו חדשות לבקרים, הענף כבר גבה את חייהם של רוכבים, כמו למשל הבלגי וואוטר וויילנדט, שנפטר בנסיבות דומות בג'ירו של 2011. קטע אתמול כמובן נוטרל בידי המארגנים, ובמקום זאת קיבלנו רכיבה לזכרו של מאדר ב-30 הק"מ האחרונים של הקטע, כשקבוצתו רוכבת בחזית הדבוקה.
קטע 7 של היום ינסה איכשהו להמשיך את ההצגה, בהנחה שהמירוץ כולו לא יופסק לאור הנסיבות (עדיין לא ידוע בעת כתיבת שורות אלו). מדובר בקטע מרובה טיפוסים בדרגות קושי מגוונות עם סיום במישור. נראה כמו קטע שתפור על קבוצת בריחה. שידור בלינק הזה ב-16:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. פרטי האירוע :
    יום אחרי הקטע היה חסום בשל מפולות שלגים .
    מפולות לא קורות ,הן נגרמות ,כלומר יודעים לצפות אותן מראש.
    למי שלא מכיר זו סינית , לשוויצרי
    שנולד וחי שם ,זהו חלק בלתי נפרד מהחיים.
    במילים אחרות לא היה מקום בשום
    אופן לקטע ירידה שם!
    פרטי. התאונה עצמה הן :
    רוכב אחד נופל לא רחחק מהכביש
    קם בכוחות עצמו וחוזר לאופניים
    חוזר מן הסתם האופניים לא חצו
    את מעקה ההפרדה, חוזר ומגלה
    כי בשל פריקת כתף אין באפשרותו להמשי.ך , רןכב שני נופל 10 מטרים
    נמוך יותר, לערוץ הפשרת השלגים
    נשאר שם דקות ארוכות ללא תנועה .
    השאלה מה עצר את הרוכב השני
    מה הגביר את מהירות נפילת הרטכב הראשון ?
    הנתון הרוכב השני מדווח על מהירות סביב ה 97 קמש מהשעון שלא נפגע , או 28 מטר לשניה
    איך השעון לא נפגע ?

  2. התיחסות לחלר הראשון :
    כל מי שמכיר שלג יודע כי ניתן לתבוע את המארגנים על הריגה ,מן הסתם התביעה בדרך.
    התיחסות לחלק השני :
    ג'ינו מאדר היה שוויצרי הכיר שם היטיב ,מן הסתם כדי לרדוף
    השתמש בבלימה מאוחרת.
    שפילד אמריקאי לא סביר כי הכיר
    טוב .
    ההסטוריה יודעת לספר כי שפילד התרסק לא מזמן בנגד שעון כלומר
    רוכב שלוקח סיכונים רבים .
    עכשיו העובדות מציגות מצב
    כי מאדר בולם מאוחר בתוך הסיבוב ולכן מפתיע את שפילד
    שלא צופה את הקו הנכון ולא מספיק לבלום .
    סביר להניח כי שפילד פוגע במאדר
    אשר משכיב אופניים לתוך הסיבוב
    ומשתמש בהיגוי הפוך .
    בשל הפגיעה האופניים מחליקים
    החוצה מהסיבוב מהירות הרוכב הראשון עולה והוא עף קדימה החןצה מהסיבוב ,מהירות הרוכב השני יורדת נבלם בשל הפגיעה
    התנגשות אלסטית וגם הוא עף החוצה מהסיבוב .
    הסבר אפשרי להתרחשות .

  3. בשל פריקת הכתף לא סביר כי אותו רוכב אשר חזר לאופניו ולא הצליח לרכב ,יכל להעביר את אופניו מעל מעקה ההפרדה ,כלומר יש לנו חיזוק
    להנחה כי האופניים לא חצו את המעקה .

    1. במקום שבו הם עפו לא היה מעקה הפרדה כך שזה שלא רלבנטי לדיון.
      לשפילד היה מזל למאדר לא – הוא נפגע בראש.

  4. נורא.

    אבל לא הבנתי מה הקשר למפולת שלגים, ומה הקשר למארגנים.
    האם הם אמורים לבטל ירידות? ירידות בסוף קטעים?

    וזה ללא ספק חלק מהספורט הזה – הוא מסוכן. כמו מכוניות, כמו טיפוס, כמו קפיצות בשלגים ועוד. ההשוואות לגלדיאטורים מפעם לא נכונות לדעתי. השאלה האם יש דרך שבה אף רוכב לעולם לא יוכל למות – אני לא חושב. אולי רק לבטל מיאוצים וירידות. שזה בערך כמו לבטל את הענף.

    אני מנחש שאחוז המתים מסך הרוכבים והרכיבות הוא נמוך למספר המתים בשוק הנדלן המקומי, ובו יש יותר סיכוי לעצור את מספר הנפגעים.

    1. ובכן לא :
      כל קטע המאוים במפולת.צריך להתבטל !
      לא קשור לעליה ירידה או מישור
      במקרה הזה הקטע המאוים היה בירידה
      .

    2. פחות עניין של מפולות שלגים. מה שרמקו מתלונן עליו הוא שניתן היה בקלות לסיים על הפסגה. סיום קטעים בירידה תלולה ללא ספק מעלה את הסיכון כי לרוכבים יש אינסטיב לקחת הימורים וסיכונים.
      הירידה הזו הייתה עם כבישים וראות יחסית טובים אבל כשאתה בשיפוע כזה ועף ב-100 קמ"ש אין שום דבר שיגן עליך ואז התוצאה יכולה להיות מחרידה כמו שראינו שלשום.

      1. כתבתי כבר בהתחלה :
        בשבילך מפולת זה סינית .
        אתה לא מצליח אפילו להבין
        מהם 20 טון שלג שנופלים עליך
        במהירות 250 קמ"ש .
        ולוקחים אותך להתחכך בסלעים
        במורד .
        זו חוסר אחריות ,ממש כמו לא לסגוור
        קטע כביש לאילת בשיטפון זוכרים את שני ההרוגים ? .
        אם המארגנים מסכנים רוכבים
        בקטע בו קיים חשש למפולות
        אז כבר סיפור הירידה מאבד משמעות
        היה כאן אירגון חובבני רודף בצע
        שלא התחשב כלל בסיכונים.
        ראשית המירוץ אמור לקדם תיירות במקרה הזה תיירות סקי .
        שנית כל מי שחי שם לא זז מילימטר
        בלי לבדוק סכנת מפולות .
        ביום של סכנת מפולות הכבישים המאוימים לאתר נסגרים המסלולים נסגרים וכולי .
        כל יום בכל אתר נשלח בבוקר הסקי פטרול לסגור מסלולים המאוימים
        במפולות..
        לאחר שהבנו מהם מפולות אתה אומר
        שזה בסדר לתת לרוכבים לרכב באזור מאוים במפולות ?
        לא הבנתי
        בקשר לרמקו הוא התלונן בצדק מפני
        שלא היה מודע לחובבנות האירגון.
        בהנחה שלא היתה סכנת מפולות עדיין לא היתה כל סיבה לירידה בסיום קטע .
        להבנתי שפילד לא שמר מרחק מספיק
        מג'ינו מאדר לא היה כאן קשר למזל
        למאדר שנדחף לתהום לא היה שום סיכוי
        לשפילד היה כי כוח התגובה מההתנגשות
        בלם אותו .
        אך החובבנות כאן היתה גרועה בהרבה
        התוצאה אם היתה מתרחשת מפולת
        בזמן הקטע אז יתכן והיו עשרות רוכבים
        נפגעים או נהרגים .

            1. בגלל סלעים שהתדרדרו לכביש. בשביל מפולת שלגים צריך שלג.

            1. אין לנו באמת מידע לגבי זה.

            2. מפולות סלעים
              נרגעתיבאמת לא בעיה….סלעים. נופלים לא מסכנים אף אחד…
              יש לנו אומדן מרחק מהכביש לכן כתבתי כי אני מניח
              יתכן הנחה פחות סבירה כי לא היתה התנגשות.
              אך העובדה שלא נמסרו פרטים על התאונה או תאונות כשלעצמה
              ובתקצירים אפילו הדברים לא הוזכרו היא כשחעצמה מחשידה .
              בקשר למפולות סלעים או שלגים האחריות תמיד על הגורם המארגן .שלגים נראו היטיב בוידיאו והם אלו שלחצו את הסלעים מטה
              ,

            3. כמות השלג שהייתה שם ממש קטנה. התדרדרות הסלעים בכלל לא על הטיפוס הזה חבל שאתה מתעקש.
              סכנה להתדרדרות סלעים לכביש יש בכל כביש בהרים.

  5. התכנון כרגע שה-20 האחרונים יהיו מנוטרלים מבחינת ה-GC (מהטופ של הטיפוס האחרון) אבל כן תהיה תחרות על הקטע (תלוי אישור uci)

    1. בחריין ויקטוריוס (הקבוצה של מאדר) וטודור סייקלינג (הקבוצה השוויצרית), לא ימשיכו במירוץ מסיבות מובנות.

        1. קסדת אופנוען במקרה כזה רק הייתה גורמת לו לשבור את המפרקת. בתור מי שיודע את המשקל על הראש אתה מבין שלא ריאלי לתחרות רכיבה.

            1. סתם תוספת.

            2. עידו צודק
              עמדתי לכתוב זאת והחלטתי לותר , חד משמעית תגרום לשבירת מפרקת .
              אין שום דבר שיכול להציל אדם הפוגש בראשו סלע במהירות 30
              מטר לשניה .
              היו לי כמה חברים ברחיפה שפגשו סלע עם קסדת מרחפים במהירות
              8 מטרים לשניה לצערי
              אף אחד מהם לא נשאר עדיין איתנו .

            1. אני אגיד שזה היה רעיון שלי ואתבע 50%

            2. חחח קיים מזמן !

  6. Étape 3 : Gimont Portes du Gers – Nistos Cap Nestès – La Route d'Occitanie – La Dépêche du Midi
    רוט דה אוקסיטניה קטע 3
    189 קמ טיפוס 3750 מטר מצטבר
    שהי טיפוסים ,סיום בפיסגה
    קטע שמתחיל באזור התעלות ויורד
    דרומה יופי של קטע .
    יש טלפון ישראלי לעיתונאים אולי
    אתקשר בהמשך
    שיהיה בהצלחה .

  7. וודסי עושה את העבודה ולוקח את הקטע בצרפת בספרינט הסיום בעליה מול כריסטיאן רודריגז.
    הוא גם שם את עצמו בעמדה מצויינת להגן על התואר בסיום מחר.

  8. מייקל וודס מנצח בקטע השלישי ברוט ד אוקסיטניה.
    חבורת החוד תפסה את.רובן גררו ממובי סטאר לקראת הסוף
    וודס היה מלווה כמעט עד הסוף בדומניקו פוזוביבו תוצאה יפה וקבוצתית.

  9. בטור דה סוויס המירוץ מתנהל לאורך כל היום ללא נסיונות בריחה – סביר להניח שזה יישאר ככה עד לספרינט הסיום.

    1. בנוסף לקבוצות שפרשו במלואן עוד קצת פחות מעשרים רוכבים אחרים החליטו לא להמשיך אחרי שקיבלו את החופש מהקבוצה. ב-IPT אימפי, ניילנדס ושולץ החליטו לפרוש בעוד שריטו הולנשטיין השוויצרי החליט להמשיך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט