דזיקיץ': "ברכות להפועל תל אביב, הם בעטו לנו בתחת" – משחק ראשון בחצי גמר הפלייאוף השני / אילן אגינסקי

זו סדרה בין מקומות שתיים ושלוש בעונה הסדירה, כשהמארחת הדיחה את האורחת ברבע גמר גביע המדינה בביתה של האורחת בתל אביב. האורחת וודאי תשמח לנקום בה על כך בהדחה בחצי גמר הפלייאוף. המאזן ביניהן העונה היה ערב המשחק 1-3 למארחת. רבים חשבו שהסדרה ביניהן תהיה סדרה צמודה ומותחת בחצי הגמר בסדרת הטוב מ-3. המשחק הראשון אמש, אכזב קצת מהבחינה הזו.

מקריי ומנפורד חוגגים את הניצחון
קרדיט צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה.

המשחק היה בשליטה של האורחים מתל אביב למן הפתיחה ועד לסיום. האורחים הציגו משחק נהדר בשני צידי המגרש עם הגנה חזקה ואגרסיבית. הגנה חזקה ואגרסיבית? זה הרי מה שאפיין את המארחת לאורך כל העונה (ולראיה אור קורנליוס נבחר על ידי מנהלת הליגה וגם על ידי חלק מכתבי הופס לשחקן ההגנה של העונה) וירושלים ספגו בממוצע 73.9 נקודות בלבד בעונה הסדירה- הכי מעט בליגה. אבל אמש זה היה ההיפך הגמור, המארחת הצליחה לקלוע ברבע הראשון כולו 8 נקודות בלבד וספגה 16.

נסיונות של מאמן ירושלים, אלכסנדר דזיקיץ' ברבע השני לשחק בהרכבים יותר גבוהים או לשמור סוגי הגנות שונות לא עזרו. מה שעוד לא סייע היה ערב הקליעה החריג לרעה (0/16 מהשדה ל-2 הזרים שהובילו את הקבוצה על גבם כל העונה – קרינגטון ורנדולף). המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאה 23-40 לאורחים. במחצית השנייה המארחים לא הצליחו לחזור למשחק וההפרש כבר הגיע למחוזות ה-30 נקודות יתרון (55-86 בסיום).

קרדיט: עודד קרני, מנהלת הליגה.

בשלב מוקדם ברבע הרביעי עלה לשחק גלעד לוי, הגבוה (218 סנטימטרים) בן ה-20 שמיעט לשחק העונה, ויתר שחקני הספסל לקראת משחק מספר 2 בשבת. עוד דבר שקרה ברבע האחרון הוא התגרות של מנפורד ביציע אוהדי ירושלים ובתגובה נזרק חפץ מיציע ירושלים לעבר הפרקט שפגע בשופט עמית בלק. הזריקה של החפץ הכעיסה את המועדון המארח שמתנגד לאלימות וגם עלול לחטוף קנס בשל המעשה.


בהפועל תל אביב יכולים להיות מרוצים מהמשחק באופן כללי ומהופעתו של ג'ורדן מקריי בפרט, הגארד קלע 20 נקודות באחוזים גבוהים וחילק 4 אסיסטים.

הקהל של שתי הקבוצות נתן אווירה חמה כהרגלו.
קרדיט: עודד קרני, מנהלת הליגה

המאמן המנצח, דני פרנקו אמר בסיום – "ניצחנו במחצית אחת מתוך שתיים ואנחנו עם הפנים קדימה", "הנקודות שקלענו היום לא יעזרו לנו במשחק הבא, זה היופי בסדרות, ההבדל בין נקודה הפרש ל-20 הוא לא רלוונטי" "ההפרש הערב הוא לא ההפרש האמיתי בין שתי הקבוצות" "זה לא מובן מאליו שאנחנו נמצאים פה, זה לא קרה למועדון הזה יותר מדי פעמים"
בתשובה לשאלה על הנחיתה המנטלית שצריך לעשות לשחקנים "טבע האדם שהיום כולם יעופו על עצמם… אם העולם היה מלא בשחקנים שהיו יודעים להתמודד עם זה היו יותר שחקנים ברמה גבוהה, יש מיליונים של שחקני כדורסל בעולם, הרוב לא יודעים להתמודד עם זה"
הוא נשאל על ג'ורדן מקריי שהיה טוב "מקריי שיחק באירופה חצי עונה לפני שחתם אצלנו ולפני כן בסין ובאנ.בי.איי, לשחקנים לוקח זמן להתרגל לסגנון המשחק באירופה"
קפטן ירושלים איתי שגב אמר "זה פעם ראשונה שנשברנו העונה, אין לי תשובות ואין לי תירוצים, נלמד ממה שצריך ונתכונן למשחק הבא ונבוא יותר מוכנים"
מאמן הקבוצה המפסידה, אלכסנדר דזיקיץ' אמר בסיום "ברכות להפועל תל אביב, הם בעטו לנו היום בתחת, נצטרך ללמוד מזה ולבוא יותר טובים ומוכנים למשחק הבא"
הוא נשאל מה קרה להתקפה של קבוצתו בחודש האחרון וענה "אנחנו צריכים לעשות דברים מסוימים כדי לנצח והערב זה לא קרה" בתשובה לשאלה על חוסר היכולת של שחקניו לקלוע הערב אמר "אני לא נותן לשחקנים כבוד, הם צריכים להרוויח אותו, משחק אחד לא טוב כמו הערב לא ישנה את מה שאני חושב עליהם, אנחנו צריכים לבוא אחרת למשחק הבא" כשנשאל גם מה צריך לעשות אחרת? "זה לא שאלה של צריך, אנחנו מוכרחים להיראות אחרת, הדרך לא משנה, זה פשוט חייב לקרות"

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה האמת היא שחזיתי זאת
    כי הפועל ירושלים הזו נולדה להיות אנדרדוג ולא פייבוריטית בטח לא מול קבוצה מוכשרת כמו הפועל תל אביב
    אבל היו לכך עוד סיבות
    כשנודע שהקבוצות הללו צריכות להיפגש בחצי ירושלים הפסידה גמר גביע אירופה והתרוקנה
    (גם אז הנקודה הייתה שהפועל באה פייבוריטית נדמה לי שדווקא אם מאלגה הייתה בגמר זה היה קל יותר )
    בקיצור שלירושלים לא היו אנרגיות להרצליה תל אביב חשבו עליהם כל לילה גם העובדה שלירושלים 3 ניצחונות ברצף כולל ברבע גמר גביע בחוץ לא הועילה

    אבל עכשיו ירושלים תחזור להיות אנדרדוג ולהיות ירושלים
    ואני חוזה שהיא תפעיל ציפורנים ותתן משחק הגנה מטורף
    היא תנצח תעביר את ההכרעה הביתה ושם תתעלה ותגיע לגמר

    1. הבעיה הגדולה ביותר של הפועל ירושלים היא שעושה רושם שמכבי תל אביב כבר מעשית בגמר וכידוע יש חוק נגד זה ששתיהן ייפגשו שם…

      1. שנה שעברה ירושלים הפסידה בית ניצחה חוץ בכדי להפסיד בבית
        מכבי הובילה ו….הפסידה פעמיים
        ובכל זאת… אם ירושלים חזרה לגמר אירופאי אחרי 19 שנה היא יכולה לחזור לגמר נגד מכבי אחרי 16 שנה…..

  2. וואו כמה שאני אשמח לדרבי תל אביבי בגמר.
    רק שכל האוהדים יתנהגו יפה וספורטיבי והכי חשוב, תעודדו ובלי אלימות.

  3. תודה אילן. אם היו אומרים לי מראש שיהיה ניצחון חוץ של הפועל תל-אביב לא הייתי מופתע במיוחד, למרות שהחשבתי את ירושלים לפייבוריטית, אבל הירושלמים לא הגיעו למשחק, חוץ מספידי סמית שקלע שליש מהנקודות של הקבוצה

    1. הניצחון עצמו הוא לא החלק המפתיע אלא הדרך שבה הוא קרה, בטח לאור המשחקים הקודמים בין הקבוצות.
      תודה על ההזדמנות.

  4. אחד המשחקים הגדולים של קבוצה ישראלית בארץ בעשור האחרון, לא פחות, בהתחשב במעמד, במקום וביריבות.
    "בהפועל תל אביב יכולים להיות מרוצים מהמשחק באופן כללי" – אנדרסטייטמנט.
    להחזיק קבוצה ביתית על 8 נק' ברבע הראשון במשק כזה מעיד על הכנה מצוינת, מיינדסט חזק והשקעה של כל השחקנים.
    רנדולף וקרינגטון עם 0 מ15 מהשדה, זה כנראה לא יחזור שוב.
    הגישה של אונוואקו הייתה מרשימה וההליכה של הפועל ת"א אליו בתחילת הרבעים ה1 וה3 הייתה חכמה.
    גינת הוא נכס אמיתי, וכשנחה הרוח על ג'ייקובן בראון הוא מ3 הזרים הגדולים אי פעם בארץ no doubt.
    לירושלמיך יש בעיית נגרות לא קלה עם שגב, סולומון, ולאחרונה גם בלייזר ונועם יעקב.
    ואם הנקינס מושבת כמו שהיה אמש, וונדר סנה אפילו לא בסגל – הם בבעיה.
    ראינו בנ.ב.א. השנה שלכל משחק יש את הדינמיקה שלו וככה יהיה גם בשבת. במוסף, המשחק של חולון נגד מכבי בשישי בצהריים הולך להיות אש – מומלץ.
    תודה אילן

    1. אתה צודק, זה משפט שהוא אנדרסטייטמנט.
      לגביי משחק גדול וכו' פרנקו נשאל על זה במסיבת העיתונאים ואמר שזה המשחק הכי גדול מאז… גראן קנאריה וטלקום בון ושהוא לא חושב שצריך לדרג את הניצחונות.
      וכן, לירושלים יש בעיה קשה בהתקפה אם לפחות 2 גארדים+ הנקינס לא קולעים באחוזים גבוהים.

    2. "אחד מ3 הזרים הגדולים אי פעם בארץ"
      אתה זוכר שאנתוני פארקר, שאראס ודונטה סמית' שיחקו פה? וזה רק מתחילת המילניום

  5. ת"א עם 66 (25 קליעות) ו-36 (9 קליעות) באחוזים מטווחי שתיים ושלוש ו-23 אס' על תשעה אי'.
    ירושלים עם 41 (15 קליעות) ו-22 (6 קליעות) ו-שמונה-עשר אי' על עשרה אס'.
    זה כל הסיפור.
    מהקו לירושלים היו אחוזים טובים יותר: 11-7 ולת"א 14-9.

    1. ירושלים כמעט ולא הגיעו לקו עד הרבע האחרון.
      אכן אחוזי הקליעה של ירושלים מהשדה זה משהו שלא רואים כל יום…

    2. זה בהחלט לא 'כל הסיפור'.. הסיפור הוא הגנה מדהימה, הכנה מנטלית מצוינת, חולשה ירושלמית לא מוסברת, נצחון בכל קרב אבוד. הסטטיסטיקה היא שיקוף חלקי ביותר של הנ"ל

  6. תודה אילן על הסיקור. זה בהחלט המשחק הכי טוב של
    הפועל ת"א העונה בעיניי במסגרת המקומית. (לא יודע אם גדול יותר מטלקום וגראן קאנריה) הגיעו מפוקסים וחדים בשני צידי המגרש . משהו השתנה בגישה והתחבר לשם שינוי בפלייאוף הזה , משחקים גם על אונוואקו הרבה יותר והוא מחזיר גם בהגנה על זה. מקווה מאוד שלא יבעטו בדלי במשחק השני בבית , יאללה מספיק שנים שלא היינו בגמר פלייאוף .

          1. מתנצל מראש אין שום סיכוי שאצליח לעשות את זה תוך כדי עודף האמוציות הרגשיות שאהיה בהם במשחק ..מכיר את עצמי במקרים הללו.. ושוב סליחה מראש.. גם ככה כבר יומיים באטרף על האפשרות לחזור לגמר פלייאוף אחרי כמעט 20 שנה.

  7. תודה רבה אילן
    אני גם הייתי אמש בארנה, בתפקיד הסטט'. אפילו יש לי תמונה עם השופטים 🙂

    ברבע השני היה רגע קצת מפחיד – אחד האוהדים צעק לעבר גינת משהו שהדליק אותו ותומר ענה ומשם האוהד וגינת התקרבו וזה הגיע להבאת כוחות (שגם נתנו לי מרפקים קטנים כאלו בגב), האוהדים של ת"א התעצבנו על זה והחלו לזרוק קרשים ליציע התחתון (היחסית ריק) של ירושלים. זה היה מפחיד מאוד ממקום מושבי, לראות אנשים בורחים מהיציע כדי לא לקבל קרש בראש זה הזוי. גם לאחר מכן השופט קיבל מצית או משהו לפנים מאוהדי ירושלים.

    ברמת המשחק – תל אביב עשתה הגנת "שואו" (הארד האדג') כלומר בפיק&רול השחקן הגבוה יוצא ומראה נוכחות, זה הוציא את ירושלים מהשטף וגם החיפוי בהגנה של תל אביב הקשתה מאוד על ירושלים לקנות סלים.
    בהתקפה הפיק&רול של תל אביב היה קטלני, הם הצליחו ליצור מאצאפים קלים שעזרו להם להגיע לסל פעם אחר פעם וכאשר כן הצליחו לסגור את הצבע הקלעים נשארו לבד לשלשות.

    1. תודה שחר על הוספת זווית נוספת והניתוח המקצועי.
      לא ראיתי ממקום מושבי זריקת קרשים, כן היו מעט זריקות חפצים אבל לא היה נראה שזה מרגש יותר מדי את האוהדים והאבטחה. כן אומר שלשים אוהדים של היריבה בגלריה מביא לריקון של האולם באותו יציע בגלל עניינים של השלכת דברים, זה קרה גם ביום שלישי בהיכל מנורה עם האבוקות, למרות הרשת שהתקינו.
      בנוגע לניתוח המקצועי – שחקן גבוה שיוצא החוצה ומראה את עצמו, לא תמיד מצליח לחזור בזמן, מה שאמור היה ליצור בעיית מצ' אפ בצבע אבל הגבוהים של ירושלים לא הצליחו לנצל את זה. על הגארדים של ירושלים (חוץ מספידי סמית') שהחטיאו זריקות פנויות לחלוטין אחרי הנעת כדור יפה חבל להרחיב את הדיבור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט