תם השרב וגם הבצורת – הפועל תל אביב העפילה לגמר הפלייאוף לאחר 18 שנות היעדרות ותפגוש את מכבי לדרבי לוהט / אילן אגינסקי

העונה הסתיימה בטעם מעט חמוץ עבור הפועל חולון והפועל ירושלים ששתיהן הפסידו 2-0 בסדרה מול מכבי והפועל תל אביב בהתאמה וסיימו את דרכן בחצי הגמר הפלייאוף לאחר 2 משחקים בלבד.

המאושרים. קרדיט תמונות: עודד קרני, מנהלת הליגה.
המאוכזבים. קרדיט תמונות: עודד קרני מנהלת הליגה.

אתחיל מהמשחק הראשון מבין השתיים – האלופה היוצאת הפועל חולון שבעונה הקודמת עשתה עונה נהדרת, בה זכתה באליפות וגם הגיעה לפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א, לא הצליחה לשחזר את הישגיה באף אחד מהמפעלים.

במשחק עצמו חולון נלחמה בכל כוחה. בהתחלה עלתה עם הרכב שלושה פוורורדים (ארצי, דאוסן וג'ונסון) ואח"כ ברבע השני עם הרכב שלושת הגארדים שלה (רגלנד, משגב והאריס) שהצליח לצמק את ההפרש לכדי 5 נקודות יתרון לפני שמכבי ברחה שוב ליתרון דו ספרתי במחצית.

המחצית השנייה הייתה מעין תחרות קליעה שלא היטיבה עם המארחת. מכבי לא הפסיקה לקלוע היטב מכל טווח ונותרה רק שאלת ההפרש בסוף המשחק. 85-112 בסיום.

ביום כמו יום שישי האחרון, שמכבי קולעת ברבע הראשון 7 שלשות ב-70 אחוז לשלוש ומסיימת את המשחק עם 18/34 שמהווים 53 אחוזים לשלוש (קולסון לבדו עם 5/6 ל-3) ו-23/31 לשתיים (74 אחוז) ומוסרת 34! אסיסטים קשה מאוד לנצח אותה.

קרדיט: עודד קרני מנהלת הליגה.

חולון השקיעו המון אנרגיות ומגיע להם המון כבוד על ההגעה לפלייאוף ולחצי הגמר וההופעה שלהם בו לאחר שרבים כבר "הספידו" אותם. עכשיו נותר לראות מי יאמן את הקבוצה בעונה הבאה ומי מהזרים הוותיקים והנהדרים שלהם ימשיך בקבוצה.

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק התייחס מאמן המארחת גיא גודס לסדרה וגם סיכם בקצרה את העונה שעברה על קבוצתו: מה קרה בסדרה? "זה לא סדרה, זה 2 משחקים. קשה לנו נגד מכבי, מהרבה סיבות, יש קבוצות שנגדם המאצ' אפ יותר קל". "להגיע למקום רביעי ולפגוש את מכבי מייצר לך לא תקרת זכוכית אלא קיר בטון. משנים פה, משנים שם אבל בסוף דברים חוזרים על עצמם ואין המון מה לעשות" "עשינו ביחד משהו היסטורי שקשה מאוד לשחזר" "העידוד היה מדהים אבל לא הצלחנו להחזיר לקהל. בשמי ובשם כל הצוות שלי תודה רבה לקהל"

זו גם ההזדמנות לומר תודה רבה לגדי רבינוביץ' על האירוח בחולון.

קרדיט: עודד קרני, מנהלת הליגה.

במוצאי שבת ב-21:00 בהיכל קבוצת שלמה נפגשו הפועל תל אביב והפועל ירושלים באותה סיטואציה בדיוק כמו חולון בשישי, הפסדת? נגמרה העונה, שלא כמו שלב רבע הגמר או כמו בסדרות ב-NBA פה אין זמן לתקן. והלוואי ושנה הבאה סדרות חצי הגמר והגמר ישוחקו בסדרת הטוב מ-5.

המחצית הראשונה הייתה בשליטה תל אביבית כשההפרש נע סביב ה-5-8 נקודות. באמצע הרבע האחרון הפועל ירושלים הצליחה להשוות את התוצאה (53) ולגרום לאוהדיה דפיקות לב ותקווה שאולי… אך משם הפועל תל אביב לא הביטה לאחור. 5 נקודות רצופות של ג'ורדן מקריי ועוד כמה של ג'יילן הורד והעובדה שבמשך כ-2 דקות שירושלים רק זרקה מבחוץ ולא הצליחה לקלוע, הביאו להפועל תל אביב את הנצחון במשחק – (68-77) בסדרה והעפלה ראשונה זה 18 שנה לגמר הפלייאוף.

כוכב הנצחון. קרדיט: עודד קרני, מנהלת הליגה.

ברכות להפועל תל אביב על ההעפלה. שתי הקבוצות עשו עונה אירופית יפה מאוד, הפועל תל אביב הגיעה בכושר יותר טוב לישורת האחרונה בליגה. ירושלים לענ"ד מסיימת את העונה בטעם מעט חמוץ לאחר הזכייה בגביע והדומיננטיות שהיא הפגינה בשלבים מתקדמים של העונה.

טעימה קטנה מהצד המנצח והמאושר.
עוד טעימונת.

מאמן ירושלים אלכסנדר דזיקיץ' אמר לאחר ההפסד "אני מאוד גאה בחבורה של השחקנים ובמה שעשינו על המגרש. אנחנו מודעים לדברים הטובים ולדברים הגרועים שהיו עונה, כמובן את הגרועים נשמור אצלנו. אנחנו לא מכבסים את הכביסה המלוכלכת בחוץ, ננסה ללמוד מה צריך לעשות כדי שבשנה הבאה אנחנו נשחק בגמר" "היינו ריקים, פיזית ורגשית, כי נתנו את כל מה שיש לנו (בפיינל פור ליגת האלופות). מיד אחרי זה היתה הסדרה נגד הרצליה שהיא קבוצה טובה ומנוסה עם אולם ביתי. ואז הפועל ת"א שיש לה ישראלים שיכולים לשנות את המשחק וכבר בתחילת העונה אמרתי שהיא אחת המועמדות לזכות באליפות"

עוז בלייזר אמר "זה לא משהו שאפשר להסביר. עבדנו קשה כדי להגיע לגמר ואז לסיים אותו באכזבה כזו, לקח לנו זמן לעכל. זה לא פשוט למצוא את הכוחות המחודשים. ואז היתה לנו סדרה שסחטה אותנו מול קבוצה שלא היה לה מה להפסיד. הפועל ת"א שמרגע שסיימה את היורוקאפ היה לה את הזמן לחדש את הכוחות ולהתמקד המטרה שלה"

מאמן המנצחת דני פרנקו אמר בסיום "אני שמח על הדרך שהמועדון עשה העונה. היה לנו חשוב להתחיל את העונה חזק. אחרי ההדחה מאירופה, היתה אצלנו ירידה טבעית. זה שהתחילו לרדת עלינו, אולי עזר לנו. אנחנו שחיים את הקבוצה ביום יום יודעים שיש אילוצים ותנאים וידענו שאנחנו צריכים להרים את עצמנו במאני-טיים. אני שמח שאנחנו נמצאים איפה שהיינו כל העונה".

קפטן הקבוצה תומר גינת שחזר אליה בתחילת העונה אמר "כל השנה אני אומר שאנחנו צריכים לשאוף הכי גבוה. יש פה קבוצה מיוחדת חברתית ומקצועית שיכולה לעשות משהו שידברו עליו שנים".

תודה לאריה ליבנת מ"הארץ" על העזרה עם התגובות בסיום המשחק אמש.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

    1. זו אכן שיטה קצת מוזרה, ברבע הגמר שלרוב אלו משחקים פחות מותחים עם פחות עניין משחקים הטוב מ-5 ואילו בחצי הגמר והגמר הטוב הטוב מ-3.

  1. תודה אילן.
    למעבר מסדרות לפיינל-פור בזמנו היה חלק מצמצום הפערים בין מכבי ת"א ובין היתר בכדורסל הישראלי, וייתכן שזה היה פתרון טוב לשעתו, אבל הוא גרם לכך שקשה להגדיל את כמות המשחקים. הכדורסל בארץ טוב ויש לנו תחרות ברמה גבוהה וצמודה, גם אם מכבי עדיין פייבוריטית במעט ברוב המקרים, וחבל שאנחנו ניאלץ להסתפק בסדרה קצרה. הטוב מ-7 נשמע לי מעט מוגזם בהתחשב באורך של העונה, אבל סדרות של הטוב מ-5 הן בהחלט מתבקשות בעתיד הקרוב.

    1. אורך של העונה זה דבר שניתן לצמצום. מי קבע שצריך לשחק שלושה סיבובים? למה לא לשחק 2 סיבובים ואז פלייאוף?
      יש בעיות לו"ז אם קבוצות ישראליות מגיעות לשלבים המאוחרים באירופה. זו בעיה "חיובית" שצריך לראות איך פותרים.
      ותודה לך על ההזדמנות. לא מובן מאליו.

      1. למיטב הבנתי כל הגדלה נוספת של מספר המשחקים בסדרות תגרום לקיצור הליגה.
        העניין הוא כספי, פחות משחקי ליגה שווה פחות כסף לקבוצות הקטנות, במיוחד מזכויות שידור.
        הפתרון: להגדיל את הסדרות להקטין את הליגה וחלק מהכסף שמתקבל מהסדרות מהטלוויזיה הולך לקבוצות הקטנות.

    2. המעבר הזה לפיינל פור, יחד עם איבוד הזהות של הקבוצות וההצפה בזרים מזדמנים (שלהבנתי היה תהליך גלובלי) היה אצלי הגורם העיקרי לניתוק שלי מהכדורסל הישראלי.

    1. בהחלט טמטום. יצור כלאים שנוצר במעין פשרה כשנפרדו מהפיינלפור..הגיע הזמן לבטל את הפלייאוף עליון/תחתון המיותר ולתת שני סיבובים וסדרות רבע,חצי וגמר של הטוב מ-5. בזווית של אוהד הפועל ת"א שהיה במשחק אתמול, הייתה תחושה מיוחדת באוויר , זה כנראה הרגע הכי גדול של קבוצת האוהדים הזו שעושה עוד קפיצת מדרגה

      1. קודם כל ברכות.
        אני הקטן חושב שזה הישג מדהים שלכם אחרי שנים…
        (אני עוד זוכר את הפועל תל אביב של ארז אדלשטיין ומתן נאור, גילי מוסינזון וכו')
        דבר שני – הוספתי עוד טעימות מהקהל.
        דבר שלישי – אני אישית חושב שמול נסצי הייתה אווירה יותר חזקה של עידוד למרות שהמשחק ההוא היה גארבז' מתחילתו ואתמול היה יותר צמוד. מעניין לשמוע את דעתך.

        1. זה הישג אדיר שלנו. וואו שאלה טובה על הקהל , אני חושב שזה נכנס לטופ 3 שלנו העונה אחרי המשחק מול ונציה בשמינית גמר יורוקאפ והדרבי בית כמובן. עכשיו כמו אוהד הפועל אמיתי אני בחרדה לא להפסיד את הסדרה בבית ושמכבי יחגגו לנו על הראש .. בכל אופן בעיניי זה יחסי הכוחות הכי מאוזנים בסדרה בין מכבי להפועל בערך מאז הסדרה ההיא של 91/92 .

  2. לזה שהגיב בהתנשאות על הערתי אחרי המשחק הראשון שג'ייקובן בראון הוא 1 מ3 הזרים הטובים ששיחקו בארץ – מקווה שראית את המשחק.

    1. ראיתי את המשחק. ספידי סמית' קלע 18 נקודות ברבע אחד מול הרצליה במשחק הראשון של הפלייאוף השנה. אף אחד לא חושב שהוא אחד מעשרים הזרים הטובים שהיו פה.
      ג'ייקובן בראון שחקן מוכשר, אין בכך ספק, אבל הוא לא מגרד בכלל את אנתוני פארקר, שאראס, דונטה סמית' ועוד. אפילו בהפועל, נייט רובינסון קפץ לביקור. לא קרוב.
      הוא גם לא הזר הכי טוב בארץ *כרגע*

      1. לא רוצה להיכנס לדירוגים.
        אני חושב שהוא שחקן גדול שהגיע בענק אתמול והביא לקבוצה שלו גמר פלייאוף.
        אני חושב שהוא מסוג השחקנים כמו ברייאן רנדל(אחד השחקנים שפעם ממש אהבתי) וכריס ג'ונסון שהפציעות עצרו להם את הקריירה והם יכלו להגיע הרבה יותר רחוק אבל זה לא הפך אותם לפחות שמחים או ממורמרים על כך.
        ג'ייקובן לפני כל משחק עובר אצל כל האנשים על הפרקט ונותן להם כיף.
        כריס ג'ונסון הגיע למסע"ת אחרי המשחק מול מכבי ודיבר קלאסה. אולי אתמלל את דבריו ואוסיף פה יותר מאוחר.

        1. מה יש לי לבדוק?
          מדובר בשחקן מצוין שעשה שנים יפות עם ירושלים, לקח שם גביע עם סל ענק ברבע הגמר על אות'לו האנטר (רגע השיא שלו בקריירה עד כה. וזה אומר הרבה. גם גלן רייס ג'וניור עשה את זה, רק בגמר) ומכבי. נותן שנים יפות גם בהפועל תל אביב. באמת מרשים עם מספרים יפים. אבל הוא הד קייס, ושחקן מאוד פציע.
          זה לא קרוב לדונטה סמית' (שתי צלחות אליפות, אחת מהם על מכבי – האחרון שעשה את זה), דומיננטיות חריגה בליגה, בטח לשחקן מחוץ ליד אליהו, ג'רמי פארגו, שלוש אליפויות, כולל אחת אדירה עם קטש בגלבוע גליל, וזה לפני שנדבר על זרים שהיו במכבי, כמו דווין סמית, שאראס, אנתוני פארקר, שהיו כל יכולים בליגה הקטנה שלנו וזהרו גם באירופה (פארקר היה מצוין גם בנ.ב.א.).
          אתה חושב שהוא גדול מג'ו רגלנד (גילוי נאות: אחד הזרים האהובים עליי בליגה, לצד כריס ג'ונסון)? שנתן מספרים מדהימים באילת ובחולון? שלקח אליפות? שסחב קבוצה לפלייאוף הBCL? שסחב השנה סגל פצוע וחסר למקום הרביעי ולחצי גמר הפלייאוף? למה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט