אירועי דיומא – 26.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 19

קטע 18 היה קטע הטיפוס הראשון מבין שניים קשוחים בדולומיטים. כפי שאולי היה צפוי, קיבלנו כאן קבוצת בריחה איכותית מאד, שכללה חברים כתיבו פינו, פיליפו זאנה, וורן בארגי, אורליין פארה פאנטר וכמובן את הנציגות הקבועה של IPT בדמותם של מארקו פריגו ומי אם לא דרק ג'י. הבריחה הייתה מלפנים לאורך כל הקטע, כשהדבוקה דאגה שהחבל לא יהיה ארוך מדי, עקב קרבתו של פינו לאיזור ה-GC. הנסיך הצרפתי כצפוי גרף את מלוא הנקודות בקטגוריית מלך ההרים ברוב הפסגות שבדרך. בטיפוס הקשה לקוי פריגו נשר מהקבוצה, ובהמשך הטיפוס האצת קצב של פינו פירקה את הקבוצה, והותירה עימו רק את זאנה. השניים המשיכו לרכב יחד כל הדרך עד לקו הסיום, וכאן זאנה היה החזק מבין השניים וזכה בקטע. לאלוף האיטלקי הצעיר זהו אמנם רק ניצחון ראשון בדרג הוורלד טור, אך הוא הראה בהחלט את איכויותיו במהלך המירוץ, וניתן לצפות שיגיעו עוד כאלה בעתיד. אשר לפינו, הרי שהוא זכה לשיברון לב נוסף על קו הסיום, במה שהיה צפוי להיות נסיונו האחרון לניצחון במירוץ זה (ואולי בקריירה בכל הקשור לגראנד טורים). הוא יסתפק שוב בחזרה לחולצת המטפסים הכחולה, כשהפעם נראה שהסיכוי שלו לשמור עליה עד לסיום הוא מצויין. מאחורי השניים מי שהצליח לגרוף את המקום השלישי היה בארגי, כשג'י בעוד הופעה מצויינת נאלץ להסתפק במקום הרביעי. גם דבוקת ה-GC סיפקה לנו כצפוי אקשן: באותו הטיפוס לקוי, האצת קצב של ספ קוס בחזית פירקה את הדבוקה, והותירה מלפנים רק את חברו פרימוז' רוגליץ', יחד עם גראן תומאס ואדי דנבאר, בעוד שז'ואאו אלמיידה נותר מאחור. האצה של רוגליץ' הותירה מאחור את דנבאר, בעוד שאלמיידה ניסה להדביק את החבורה הקדמית, קודם בעזרת חברו ג'יי ויין, ואח"כ בירידה מהטיפוס. אלא שעוד האצה של רוגליץ' הרחיקה אותו שוב מהחברים מאחור, והותירה איתו רק את תומאס, אותו הסלובני לא הצליח לנער עד לקו הסיום. כך שבסיום הקטע, רוגליץ' חזר למקום השני לאחר איבוד 20 שניות של אלמיידה, אך תומאס נותר בחולצה הוורודה. הוא ממשיך להוביל במירוץ לפני רוגליץ' (29+), אלמיידה (39+), דנבאר (3:39+), קארוזו (3:51+), קמנה (4:27+), פינו (4:43+), לקנסונד (4:47+), ארנסמן (4:53+) ודה פלוס (5:52+).
קטע 19 הוא קטע הטיפוס השני בדולומיטים, והוא הרבה יותר קשה מקודמו (אולי אף הקשה במירוץ כולו). הטיפוס כולל מספר טיפוסים קשוחים מהרמות הגבוהות, עד שיגיע לגולת הכותרת בדמות הטיפוס לטרה צ'ימה די לווארדו, הלא הן שלוש הפסגות של לווארדו, אתר תיירות ידוע מאד באיזור, הכולל את שלוש הפסגות האלו כאיקון נופי. בכל הקשור לטיפוס עצמו, הרי שמדובר במכסחת רגליים רצינית, הכוללת בקילומטרים האחרונים טיפוסים בשיפועים שבאיזור ה-15 אחוזים. הטיפוס הנ"ל גם הפך לצ'ימה קופי של המירוץ (הפסגה הגבוהה ביותר), לאחר הקיצוץ של הקראנס מונטנה בקטע 13. בקיצור קטע מפלצתי הצפוי להיות בעל השפעה מכרעת על זהות המנצח במירוץ. המנצח כאן הולך להיות מה-GC, חד וחלק, היות ולא נותרו כאן יותר מדי הזדמנויות עבור החברים האלה, מלבד הנג"ש של מחר. גם כאן המוקד יהיה במאבק בין שלושת הראשונים – תומאס, רוגליץ' ואלמיידה. אחרי קטע אתמול, נראה שרוגליץ' התאושש מהכמה ימים הפחות טובים שהיו לו, בעוד שאלמיידה נתפס בחולשתו כמעט בפעם הראשונה. מי שנותר כאן איתן כמו סלע הוא תומאס, הצפוי לתת הופעה טובה גם בקטע מחר. כך שההזדמנות האולי אחרונה להוציא אותו בכח מהחולצה הוורודה תהיה היום, על רקע אותן שלוש פסגות. יהיו זיקוקים. שידור ביורוספורט 1 ב-12:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. תודה דוד.
    האם IPT מקבלת נק' דירוג על הסיכומים הפודיום או מקום רביעי למשל?
    ומה הסיכוי שלהם לחזור לדרג ראשון?

    1. מקבלים, מקבלים.
      הסיכויי חזרה לוורלד טור בעיקר יתבססו על הסיכוי הסביר שתהיה קבוצה (בוא נקרא לה אסטנה לשם דוגמה) שתתפרק.
      בכל מקרה אם זה לא מתרחש אז מעשית צריך לחכות לתום השלוש שנים ולהביא תוצאות.
      בפועל סילבן סחט מה-uci שותפות לכל מירוצי הוורלד טור למעשה. ככה שבפועל זה לא נורא משנה.

      1. נוסיף על כך את העובדה שיש גם דירוג שנתי ששתי הקבוצות העליונות מהפרו טור (מחוץ לוורלד טור) בו מקבלות הזמנה לכל מירוצי הוורלד טור בעונה הבאה. IPT שנייה שם אחרי לוטו סודאל והרבה הרבה לפני שאר הקבוצות (כמו טוטאל הצרפתית). כך שיש סיכוי טוב שגם בלי קבוצות מתפרקות או פוילישטיקים של סילבן נקבל זימון אוטומטי לעונה הבאה (והפרחים לדרק ג׳י והחברים).

    1. הוא רוצה להגיע לרומא ברכבת המוקדמת.
      ופינו לא בבריחה, אבל גם אף אחד מהיריבים הישירים שלו לחולצה הכחולה, אז נראה שהוא די יבטיח אותה היום.

  2. ג'י לוקח את הנקודות של הקאט 1 הראשונה. צריך לסדר שמישהו היום ידביק את מילאן ואת פינו בקורונה כדי שהוא ייצא מהמירוץ עם החולצה הסגולה והכחולה.

    1. נראה לי עוד איזה 20-25 דקות. הבריחה עברה את הפסגה הלפני אחרונה, ואחר כך יש ירידה לפני הטיפוס המסיים. הפלוטון איזה 7 דקות מאחור.

    1. למה אתה חושב שהבריחה תיקח?
      הפלוטון רק עכשיו מתחיל את העליה האחרונה (שמחולקת לשתי פסגות). ברגע שמאבקי GC יתחילו, עם כל ההאצות שלהם, הפער יצטמצם מהר מאוד.
      בנוסף בבריחה כבר התחילו משחקים טקטיים ושיתוף הפעולה יורד.
      לסיכום – אני לא רואה סיכוי שזה לא של ה-GC.

        1. נחיה ונראה..
          אבל דרק ג'י הוא לגמרי הכוכב של הגירו הזה.
          גם השדרים לא מפסיקים להלל אותו. גם היה ביניהם דיון קודם ש-IPT צריכים לעשות חשיבה רצינית על איך לפתח את הקריירה שלו – האם הוא יהיה רוכב גרנד טורים, מירוצי שבוע…בקצרה איך משחקים על החוזקות שלו (יש הרבה. אבל מה הכי חזק בין החוזקות)

          1. הם אמרו בצדק שהחוזקה הגדולה ביותר שלו היא יכולת ההתאוששות, שזאת אולי התכונה החשובה ביותר במירוצי קטעים לרבות גראנד טורים. אם יהתכונה הפריקית הזאת שלו תישאר, אז לדעתי הקבוצה אולי מצאה את אחד ה-GC שלה לשנים הבאות.

  3. משהו לגבי הלינק שפרסמתי למעלה – אז הם הקשיבו לנו ונותנים יותר דגש על המירוצים החשובים בניקוד או שהכותרת לא ממש מדויקת?

  4. רק עכשיו ראיתי – אחלה יום! תומאס נראה טוב!
    פאקו – אם יש לך הסבר קצת יותר על ההחלפה.הזו של רוגליץ והאם זה קורה לפעמים ואתה מצליח להכניס את זה ב דיומא מחר אז תבורך 🙂

    1. זה משהו שרואים לפעמים, הרבה פעמים בנג"ש שכולל עלייה. התנוחה האופטימלית למישורים ולנג"ש היא שהרוכב יהיה רכון קדימה, על מנת שתהיה מינימום התנגדות לרוח. לעומת זאת בטיפוסים מדובר בתנוחה שיותר מקשה על הרוכב לייצר כח. בקטעי כביש הרוכבים יודעים כמובן לשנות את התנוחות לפי הצורך. אלא שבמקרים קיצוניים במיוחד, ולדעתי הנג"ש מחר המתחיל במישור ומסתיים בעלייה אכזרית במיוחד הוא אחד כזה, כדאי שגם יהיו אופניים המותאמים לתנוחה, וזה מה שרוגליץ' עשה היום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט