אירועי דיומא – 27.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 20

קטע 19, קטע המלך של המירוץ, היה הקטע השני בדולומיטים, שכלל כמה טיפוסים קשים במיוחד כולל הסיום האכזרי לטרה צ'ימה די לווארדו. כמו כמעט בכל הקטעים במירוץ הזה, מי שנתנה כאן את הטון הייתה קבוצת הבריחה, שכללה מטפסים טובים כקרלוס ורונה, סנטיאגו בויטראגו, מגנוס קורט ושוב האחד והיחיד – דרק ג'י. הקבוצה התגלגלה קדימה לאורך הקטע הקשה, תוך כדי שג'י אוסף את מירב נקודות מלך ההרים בכל הפסגות. הקבוצה גם עברה שינויים רבים לאורך הדרך, כולל פיצולים ואיחודים בעליות ובירידות, עד לטיפוס המסכם. שם ראינו כ-6 ק"מ לסיום בריחה של ג'י קדימה, כשהיחיד המצליח לשמור עימו על קשר עין הוא בויטראגו. השניים התנהלו בקצב איטי על השיפועים האכזריים של הטיפוס, כשהקולומביאני הלך והתקרב, עד שהדביק את הקנדי 1.5 ק"מ לסיום. מכאן כבר לא הייתה דרך חזרה, ובויטראגו המשיך קדימה ללא מענה, עד שחצה ראשון את הקו. למטפס מקבוצת בחריין ויקטוריוס זהו הקטע השני בו הוא זוכה בג'ירו, אחרי אחד שאותו השיג בצורה דומה בשנה שעברה. אשר לג'י, הרי שנגמרו כבר המילים לומר על הבחור, שמלבד המקום השני שהשיג (בפעם הרביעית במירוץ), הוא גם עבר למקום השני בשתי הקטגוריות של המאיצים ושל מלך ההרים, כשלדבריו אחרי הקטע, כל מטרתו במקור הייתה כניסה לבריחה על מנת לצבור נקודות במיאוץ הביניים המוקדם. לא ייאמן. בכל הקשור ל-GC, הרי שגם כאן קיבלנו לא מעט אקשן: הדבוקה הובלה כצפוי רוב הזמן ע"י קבוצת אינאוס, כשחובה לציין את העבודה האדירה שביצע כאן לורנס דה פלוס. בטיפוס המסיים, האצה של פרימוז' רוגליץ' (שהחליף לפני כן את אופניו לכאלו המותאמים לטיפוס) פירקה את הדבוקה, והותירה מאחור אף את ז'ואאו אלמיידה, אך גראן תומאס כדרכו נותר דבוק לרוגליץ'. הפורטוגלי הצליח לפלס דרכו בחזרה אל השניים, אך כאן התקפה של תומאס הותירה את המדורג שלישי שוב מאחור. תומאס המשיך קדימה במהירות כשהוא כמעט מצליח לנער את רוגליץ', אך האחרון הצליח לחזור ממש לפני קו הסיום, ואף לגנוב למוביל במירוץ 3 שניות, שהיו יכולות אף להיות יותר אם היה מצליח לעקוף גם את מגנוס קורט מהבריחה, שהגיע שלישי בקטע (ומעניין אם השניות האלו יחסרו לסלובני בהמשך). כך שבסיום היום מרובה האירועים, תומאס ממשיך להוביל במירוץ לפני רוגליץ' (26+), אלמיידה (59+), קארוזו (4:11+), דנבאר (4:53+), פינו (5:10+), ארנסמן (5:13+), קמנה (5:54+), לקנסונד (6:08+) ודה פלוס (7:30+).
קטע 20 הוא קטע הנג"ש השלישי של המירוץ, שיהיה גם האחרון התחרותי ב-GC. הקטע באורך 19 ק"מ הוא מישורי לחלוטין בחציו הראשון, אך בחציו השני כולל באופן מאד לא שגרתי את הטיפוס הקשה ביותר של המירוץ להר לוסארי שבאלפים המזרחיים, טיפוס המגיע בשיאו לשיפועים של 18.5%. כפי שראינו אתמול עם רוגליץ', והיום די בטוח שרוכבים אחרים גם יעשו, אופני הנג"ש המותאמים למישורים (עם ההילוכים והתנוחה הרכונה המתאימים למהירויות גבוהות והפרופיל חותך הרוח של הגלגלים) יוחלפו לפני הטיפוס באופניים הרגילים המתאימים לטיפוסים. אשר לתחרות, הרי שנראה די סביר שהקרב על הזכייה במירוץ יהיה בין תומאס לרוגליץ' (היות והזמן שאלמיידה איבד בשני הקטעים האחרונים, למרות היותו שען טוב, הוציא אותו מעשית מהמירוץ). כאן מובן שתומאס נמצא בכסא הנהג. מלבד הכרית שיש לו ב-GC, הוא הפגין לאורך כל המירוץ יכולת יציבה מאד בטיפוסים, והראה גם יכולת מצויינת בנג"ש השני, שני רק לאוונפול שלצערנו כבר לא כאן. עוד נקודה לטובתו היא העובדה שהוא יזנק אחרון, מה שיאפשר לו לדעת בזמן אמת את מצבו יחסית למתחרים, בפרט רוגליץ'. אשר לסלובני, אזי הוא כידוע לא ממש מחובבי נג"ש מסיים בעלייה, אם כי כאן הוא יקווה למהפך דומה לזה שהוא חווה בפעם האחרונה מהצד הכואב בטור של 2020. אולי הוא ישאב השראה מהעובדה שנקודת הפתיחה בטארוויסיו היא אתר סקי שבו הוא זכה בתחרות קפיצות סקי בגלגולו הקודם כספורטאי, וגם שכל הקטע נמצא ממש על הגבול של מולדתו. בכל מקרה הולך להיות כאן מותח עד לשנייה האחרונה. שידור ביורוספורט 1 ב-12:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. תודה רבה.
    אפילו שידעתי מה קרה, נכנסתי לקרוא את התיאור המרתק כאן.
    כל הכבוד גם לדרק ג'י.
    האם הוא משתתף בטור דה פראנס?

  2. אחרי שהקבוצה הראשונה סיימה ואחרי הריקון של קונטדור אתמול – זה ברוטלי. מישהו עלול לאבד את עצמו על השיפועים האלה.

  3. תודה פאקו יום מעניין. מתי בערך מתחיל פרימו?
    וגם תודה על התגובה הדיומא של אתמול לגבי ההחלפה.
    שתי שאלות על ההחלפה אתמול – זה לא נדיר שמחליפים אופניים בכוונה בקטע שהוא לא נגש? כי הרי זה לא שהאופניים שהיו לו היו נגש. היום אני מניח שנראה את כולם מחליפים לפני העלייה – לא? השדרים אתמול גם דיברו שזו פלאטה אחת מקדימה והרבה יותר גדולה כמדןמני. זה היה לי אתמול מחזה מוזר.

    1. זה באמת נדיר מאד בקטע רגיל ופחות בנג"ש מהסוג הזה. רוגליץ׳ ויומבו ויסמה כאן לקחו לקצה את מיקסום היתרונות, משהו שהוא דווקא בפילוסופיה של אינאוס (הם בטח דפקו על המצח אתמול).
      לא בטוח שכולם יחליפו אופניים, רק מי שבאמת אכפת לו מהתוצאה. יכול מאד להיות שדווקא דרק ג׳י ופינו שתיאורטית עוד יכולים להתחרות על הכחולה (די בספק שיקרה) יתחילו כבר עם אופני טיפוס מההתחלה ויתנו קצב של חימום בחלק השטוח על מנת לתת את הכל בטיפוס (כי נקודות מלך ההרים נספרות רק על התזמון בחלק השני). קשה לי להאמין שיקרה, אבל לך תדע.

  4. חגיגה עכשיו בקלן אחרי שבאיירן מנצחת את קלן ודורטמונד הפאתטיים מפסידים למיינץ ומפסידים את ההזדמנות לקחת אליפת מבאיירן אחרי יותר מעשור. היתה פה דרמה כשקלן השוו מהנקודה הלבנה אבל המחליף גמאל הבקיע גול והחזיר את באיירן לניצחון. השחקנים חיכו על כר הדשא עד המשחק דורטמונד מיינץ נגמר ואז החלו החגיגות אבל השנה באיירן היו גרועים בכל המסגרות. הם צריכים חלוץ מהחמישייה הפותחת או שאין תקומה.

    1. התלבטתי אם לכתוב את זה בפריוויו – בנג"ש הראשון הוא גם שפך מנוע בטיפוס האחרון אחרי שדי הוביל לפני כן (שהיה הרבה יותר קל כמובן). חשבתי שילמד מזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט