אירועי דיומא – 25.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 18

קטע 17 היה קטע שטוח לכל אורכו, שהתנהל ללא אירועים מיוחדים או הפתעות מרעישות. לקבוצת הבריחה הקטנה של ארבעת הרוכבים לא באמת היה סיכוי מול קבוצות המאיצים, והבורח האחרון, סנה לייסן הבלגי, נתפס כ-5 ק"מ לסיום. במיאוץ הסיום אל הקו, מייקל מתיוס ברח ראשון קדימה, אך הודבק משני צידיו ע"י האיטלקים אלברטו דאינזה ויונתן מילאן. בפוטו פיניש צמוד במיוחד הוכרז לבסוף דאינזה כמנצח, כשהוא מקדים את מילאן ואת מתיוס. האיטלקי מקבוצת DSM הוא מאיץ מהשורה השנייה, שזכה סה"כ בקטע וורלד טור אחד נוסף בקריירה – בג'ירו של השנה שעברה. בכל הקשור ל-GC, הרי שכאן גם כצפוי לא קיבלנו שום שינוי, וגראן תומאס ממשיך להוביל במירוץ לפני אלמיידה (18+), רוגליץ' (29+), קארוזו (2:50+), דנבאר (3:03+), קמנה (3:20+), ארמיראי (3:22+), לקנסונד (3:30+), ארנסמן (4:09+) ודה פלוס (4:32+).
קטע 18 הוא הראשון מבין שלושה קטעי טיפוס שיכריעו את גורל המירוץ. מדובר בקטע קצר יחסית, 160 ק"מ, הכולל מספר טיפוסים קשים בדולומיטים, כולל הפסגה הכפולה בסיום קודם כל לקוי ולאחר מכן לואל די זולדו. בהחלט ייתכן שנקבל היום מנצח מהבריחה, זאת עקב הצירוף של אורך הקטע, הטיפוס הראשון המוקדם והעובדה שיש לנו עוד שני קטעי טיפוס קשים ברצף מייד לאחר מכן. גם אם כן, לקטע כמובן צפוייה להיות בכל מקרה השפעה על ה-GC. יהיה ודאי מעניין לראות את הדינמיקה בין שלושת המובילים, גראן תומאס, ז'ואאו אלמיידה ופרימוז' רוגליץ'. בפרט הקטע יהווה אינדיקציה למצבו של רוגליץ' – הטיפוסים המסיימים הם דווקא מהסוג היותר חביב על הסלובני, וגמגום שלו היום יעיד על מצבו אולי אף יותר מאשר קטע הטיפוס הקודם שראינו. שידור ביורוספורט 1 ב-13:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. תודה רבה פאקו, אתה עושה עבודה נהדרת בסיקור המרשים. כל הכבוד על ההתמדה בשאר אתרי הספורט בארץ (בהם "כתבים" מקבלים כסף) אין אפילו מילה על התחרות.

    1. תודה על המחמאות, אבל לפחות ב"הארץ" נותנים מדי פעם איזה טור על אופניים, המתייחס למשהו שקרה בתקופה האחרונה. אבל כן, לא ברמת הסיקור היומי. בשאר המקומות אכן אין.

  2. תודה פאקו
    לאור הימים האחרונים סביר להניח שנראה רוכבים מהקבוצה הבריחה, כשההימור שלי שינסו להכניס את הילד וכמובן דרק. אבל צריך לומר בכנות, זה לא נראה כמו שלב שמישהו מהקבוצה יכול לקחת, גם אם המנצח יהיה מהבריחה. הם לא מטפסים אמיתיים. לפחות עדיין

        1. בסוף בשלב ההירואי שלו כל פעם שהיה טיפוס הוא איבד את הראשונים. הצליח לחזור רק בירידות. הוא לא ינצח שלב שנגמר בטיפוס. לא נראה לי

  3. פאקו – מצטרף לתודות 🙂
    ואני אישית מחזיק לתומאס מלא אצבעות. הקושי בלהישאר gc אחרי כל כך הרבה שנים, שמלא מהם דןמנסטיק, בקבוצה כמו אינאוס ועם חיוך חביב רוב הזמן זה מדהים בעיניי.

  4. תודה לכולם עקב החג ושבת לא נספיק לדבר על הימים הקרובים
    אז נרשום בקצרה
    אתמול אינטר זכתה בגביע האיטלקי לאחר 1-2 על פיורנטינה
    בהמשך השבוע .
    הערב יונייטד – צלסי כאשר המארחת צריכה נקודה להבטחת החזרה לליגת האלופות
    בשבת
    המוקד מחזור הסיום בבונדסליגה
    כולו ב 16.30
    דורטמונד מארחת את מיינץ ואם תנצח תזכה באליפות אחרי עשור של זכייה של מינכן
    מינכן תתפלל להפתעה אך קודם תצטרך לנצח בקלן אחרת המשחק של,דורטמונד לא רלוונטי לה
    בנוסף אוניון תארח את ברמן אם תנצח היא צפויה לשחק
    לראשונה באלופות
    מי שתחכה למעידה היא פרייבורג שתתארח בפרנקפורט

    בתחתית שאלקה תצטרך להשיק נק בלייפציג ולקוות .
    למעידה של שטוטגרט בבית מול הופנהיים או של בוכום שתארח את לברקוזן.

    בצרפת פס.ז תחגוג אליפות אם לא תפסיד בשטרסבורג

    באנגליה 18.45 גמר פליאוף ליגת המשנה
    קובנטרי – לוטון המנצחת תעפיל לפרמרלייג

    בפורטוגל מח הסיום 20.00
    בנפיקה 84 נק פורטו 82
    ניצחון של בנפיקה על סנטה קלרה בבית והיא אלופה
    פורטו מתפללת לסנסציה ובמקביל תארח את גמרייש

  5. תודה פאקו על ההשקעה האדירה בדיקורים היומיים האלה, לקהל יחסית קטן.
    אני קורא באקראי, לא מבין הרבה ומגיב מעט מאוד.
    התגובות של גילרי, אקי ואחרים מחכימות.

          1. גם אם כן, הוא יהיה שם בעמדת נחיתות רצינית. קשה להתכונן תוך כזה זמן קצר לטור. גם הקבוצה שלו תהיה בנחיתות משמעותית מאד מול הקבוצות הגדולות האחרות. חושב שיותר סביר שינסה להגן על התואר בוואלטה.

  6. יונייטד על סף הבטחת מקום טופ 4 בליגה האנגלית. האם מקומות 3-4 מקנים השתתפות אוטומטית בליגת האלופות, או שיש איזשהו מפגש מוקדמות עם נציגה מהיבשת?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט