אירועי דיומא – 24.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 17

קטע 16 עם הטיפוס המפלצתי להר בונדונה הביא לנו סוף סוף את קרב ה-GC אליו ייחלנו מתחילת המירוץ פחות או יותר. עוד לפני הקטע התבשרנו שסיימון קלארק החולה לא יתייצב לקטע, בעוד שבהמשך התברר שפאבל סיבאקוב החבוט לא יצליח לסיימו. בתחילת הקטע קיבלנו שוב קבוצת בריחה גדולה שכללה כמה מנויים מתמידים בדמותם של בן הילי, דווידה באיס, טומס סקווינץ' וכמובן גם דרק ג'י שלנו. הילי עבר ראשון את כל הפסגות הראשונות, מה שהעניק לו לראשונה במירוץ את חולצת המטפסים. אלא שזה לא היה יומה של הבריחה הפעם, כשבטיפוס המסיים דבוקת ה-GC גרסה את כל שאריות הבריחה עד לאחרון. הקצב המהיר הפיל כצפוי את החולצה הוורודה של ברונו ארמיראי, שנפרד ממנה לשלום. כשקבוצת האמירויות של ז'ואאו אלמיידה עברה לחזית, בפרט לאחר שג'יי ויין סיים להכתיב את הקצב, קיבלנו פיצול של קבוצת ה-GC, כשבחזית נותרו רק אלמיידה, גראן תומאס, פרימוז' רוגליץ', ספ קוס ואדי דנבאר, כשאחרון הבורחים וחברו של דנבאר לקבוצה, פיליפו זאנה, עזר למוביל קבוצתו לפרק זמן מסויים. מעט לאחר מכן קיבלנו התקפה של אלמיידה, שאליו גישר בהמשך תומאס. רוגליץ' ודנבאר התקשו לתפוס את השניים, אך למזלם הם נשענו בכבדות על יכולת הטיפוס של קוס, שדאג לשמור אותם במרחק סביר מהבורחים. הצמד מלפנים המשיך לשתף פעולה עד לקו, שם אלמיידה היה החזק מבין השניים, וזכה בניצחון. אלמיידה, כמו חברו מקנולטי שזכה בקטע הקודם, הוא רוכב צעיר (האוחז בחולצה הלבנה), אך כזה שפוקד את המסלול זמן רב עם מספר זכיות בדרג הוורלד טור, וגם לו זהו הניצחון הראשון בגראנד טור. אשר לתומאס, הוא יתנחם בעובדה שהוא חזר ללבוש את החולצה הוורודה, הפעם בפער גדול יותר מזה שאחז בו בפעם הקודמת. בכל הקשור לרוגליץ', הוא אמנם הגיע שלישי אל הקו, כשדנבאר מסיים עימו, אך גם הוא עשוי להיות מרוצה מהעובדה שהפסיד רק 25 שניות ביום לא טוב. לפיכך תומאס כעת מוביל במירוץ לפני אלמיידה (18+), רוגליץ' (29+), קארוזו (2:50+), דנבאר (3:03+), קמנה (3:20+), ארמיראי (3:22+), לקנסונד (3:30+), ארנסמן (4:09+) ודה פלוס (4:32+).
קטע 17 ייתן לנו הפוגה קלה ממאבקי ה-GC. זהו קטע שטוח המגיע לחוף האדריאטי באיזור ונציה ומסתיים בעיירת החוף קאורלה. צפוי כמובן לתת לנו מיאוץ סיום עם מעט המאיצים שנותרו לנו כאן בדמותם של מילאן, אקרמן, גביריה, קבנדיש ומתיוס. שידור ביורוספורט 1 ב-13:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה פאקו.
    .
    תהיה טקטית שעלתה לי במהלך הקטע אתמול.
    מקובל שהקבוצה של המוביל במירוץ שולטת בדינמיקה. אבל אתמול נוצר מצב שברור שבסוף הקטע אמיראי ייפרד מהורודה, בין אם בגלל נצחון מהבריחה ובין אם בגלל האפשרות הסבירה של מאבקי GC.
    אם כך, מה האינטרס של FDJ להתאמץ ולשלוט?
    יש לי תיאוריה, אבל מעניין אותי לשמוע מה אתם אומרים. בסה"כ סביר שאני טועה.
    .
    היה ראיון/כתבה קצרה עם ספ קוס, נדמה לי בספורט "הארץ" לא מזמן.
    הוא העיד על עצמו כמי שלא בנוי להתמודד עם הלחץ של להיות הרוכב המוביל, ומתאים לו לעשות קריירה של דומסטיק (דומסטיק-על..).
    אולי זו גם הסיבה שהוא לא נהיה שען ברמה שמספיקה להתמודדות על גרנד-טורים, למרות שהוא במערכת של יומבו-ויסמה – תראו איך כל אחד שם משתפר בתחום.
    .
    לא רוצה שתומאס יקח. לא יודע למה, אבל אני לא אוהב אותו. אולי המשקפיים..
    אלמיידה זה אחלה (ברור שמעדיף את רוג, אבל עובדים עם מה שיש).
    מפה לשם UAE זה כבר לא "פוג ועוד 15"…
    .
    בשולי החדשות – קאבנדיש הודיע שיפרוש בסוף העונה.
    לא צריך להפתיע במיוחד. הוא בוודאי הרבה מעבר לשיא, וגם את העונה הזו כמעט ולא התחיל כי לא מצא קבוצה עד הרגע האחרון.
    אבל עכשיו שיש הודעה רשמית – אתם רואים סיכוי שהוא לא בסגל לטור, בשירת ברבור לשבירת השיא?

    1. הצעירים בסדר גמור. להזכיר שרמקו עוד לא בן 24 ואלמיידה לובש את החולצה הלבנה?
      יש עוד מספיק אחרים שלכל אחד היה את המזל הרע שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט