סיקור וניתוח למשחק 3 של גמר המזרח / עמיחי קטן

מיאמי היט – בוסטון סלטיקס (2- 0 למיאמי טרם המשחק):

קווין לאב פתח עם 5 נקודות מהירות, אבל 8 נקודות של בראון ו-4 אסיסטים של סמארט העניקו לבוסטון יתרון 16- 14 בזמן שלאב נפצע ולא חזר למשחק. כאן החלו החילופים ומיאמי ניצלו את זה לריצת 7- 0 ואחריה ריצת 9- 0, בהנהגת קיילב מרטין שקלע 8 נקודות ברבע, כשבין לבין בוסטון קלעו 4 נקודות. סל נוסף של רוברט וויליאמס סגר את הרבע כשמיאמי ביתרון 30- 22.

דאנקן רובינסון פתח את הרבע השני עם שני ליי-אפים והמשיך לרבע מרשים מבחינתו של 10 נקודות ו-3 אסיסטים. בוסטון עמדו בקצב ב-4 הדקות הראשונות של הרבע, אך אז רובינסון מצא את אדבאיו לאלי-הופ ואת מרטין לשלשה והיתרון הפך לדו-ספרתי. באטלר הצטרף לחוגגים ושלשה של רובינסון קבעה כבר יתרון 22, אבל אז בוסטון עברו לשמירות כפולות על באטלר והצליחו לצמצם קצת, בדרך ל-61- 46 למיאמי במחצית.

הרבע השלישי היה רבע ההחטאות של בוסטון מחוץ לקשת, כשהאורחים עמדו על 1/13 מהטווח הזה ברבע (ברכות לדריק וויט על הקליעה). בצד השני, מיאמי הצליחו להגיע לצבע ולקלוע שוב ושוב, כשההפרש חצה מהר מאוד את קו ה-20 ואף הגיע לשיא של 33. הרבע השלישי נגמר ב-30 הפרש, וברבע האחרון כבר לא ראינו את הכוכבים, כשחבל רק שהאסלם לא נכנס, למרות שהקהל ביקש את זה במפורש.

גייב וינסנט הוביל את מיאמי עם שיא קריירה בפלייאוף של 29 נקודות, דאנקן רובינסון קלע שיא עונתי של 22 (כולל את העונה הסדירה), קיילב מרטין קלע 18, באטלר הסתפק ב-16, 8 ו-6, אדבאיו קלע 13 וסטרוס קלע 10. כקבוצה, מיאמי עמדו על 19/35 לשלוש (54.3%).

אצל בוסטון, טייטום ניגר 14 ו-10 ב-6/18 מהשדה, בראון גירזן 12 ב-6/17 מהשדה, גרנט וויליאמס קלע 12 ומאנשי הרבע האחרון בלבד, פריצ'רד קלע 12 עם 5 אסיסטים וקורנט קלע 11.

ניתוח בכמה נקודות על המשחק:

1. הנעת כדור קבוצתית – שתי הקבוצות סיימו עם 25 אסיסטים, אבל אצל בוסטון סמארט עם 8 ופריצ'רד עם 5 היו היחידים שחילקו יותר מ-2 כאלה, לעומת באטלר (6), מרטין (4), לאורי (4), רובינסון (4) וגייב וינסנט (3). הנתון הזה נכון גם לגבי משחק 1 (4 שחקנים של מיאמי לעומת 2 של בוסטון), כשבמשחק 2 זה היה שוויון 3 בתחום הספציפי הזה, אבל משחק 2 גם היה היחיד שבו בוסטון חילקו יותר אסיסטים.

2. המרווח הלאומי – מיאמי עומדים על 47.8% יוצאי דופן לשלוש בסדרה הזאת לעומת 29.2% של בוסטון, אבל הקליעה של מיאמי מתעצמת בדקות של דאנקן רובינסון, בהן ההיט קולעים ב-52.8% מבחוץ (הכי גבוה מבין שחקני הרוטציה הקבועים של מיאמי), לעומת 44.6% בדקות בלעדיו (הכי נמוך במיאמי). מדובר בקלעי מצוין שקלע ב-73.7% מחוץ לקשת נגד מילווקי ועומד על 53.3% בסדרה הזאת, אבל צריך להוסיף לזה גם את הריווח שהוא נותן לאחרים ואפילו יכולת מסירה מפתיעה (השווה שיא קריירה למשחק פלייאוף של 4 אסיסטים).

3. מפתח 39% – בוסטון עומדים בפלייאוף הזה על מאזן 7- 1 כשהם קלעו ב-39% ומעלה מחוץ לקשת, לעומת מאזן 1- 7 כשהם היו מתחת ל-39%. בעונה הסדירה זה היה 34- 3 עם 39%+ (33- 1 אם הרף הוא 39.5%) לעומת 23- 22 עם פחות מזה. גם בפלייאוף שעבר הם היו קשים מאוד להכנעה בימים של קליעה טובה מבחוץ (5- 1 במשחקי 40% ומעלה), אבל אז הם מצאו את הדרך לנצח מספיק פעמים גם בימי קליעה רעים. בפלייאוף הנוכחי זה קרה רק במשחק 3 נגד פילדלפיה.

4. אנקדוטה על קודי זלר – קודי זלר הוא המחליף הקבוע של באם אדבאיו בפלייאוף הזה, והפעם, בחסות ההפרש הגבוה, הוא זכה לשיא פלייאוף עונתי של 17.5 דקות, בהן הוא השווה את שיא הקריירה שלו לחסימות במשחק פלייאוף עם 2. מעניין לציין שכל הופעות הפלייאוף בקריירה של קודי זלר עירבו את מיאמי, מכיוון שהפעמים הקודמות היו במדי שארלוט ב-2014 ו-2016, ובשני המקרים ההורנטס הפסידו להיט בסיבוב הראשון.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 92 תגובות

    1. חזר לספסל אבל לא למשחק (יכול להיות שלא רצו לסכן אותו)
      נקווה שלא חמור מדי ושיוכל לשחק כבר בגיימ 1 של הגמר

    2. לפי מה שספולספטרה אמר קווין הרגיש שהוא יכול לחזור במחצית השנייה אבל ספו לא רצה לקחת סיכון ובחסות הפער הגדול השאיר אותו על הספסל.

  1. הסלטיקס הם כמו עדר בלי רועה.
    כל השנה הסתמכו כמעט אך ורק על כישרון.
    בפלייאוף חוסר האימון בלט במשחקים מול אטלנטה ואחרי כן פילי.
    ניצחו נטו בגלל כישרון יותר גדול בהרבה מאטלנטה שנתנה פייט עם מאמן הרבה יותר טוב ממאזולה. שני הניצחונות של אטלנטה זה טריי ומאמן מצוין. המאבק מול פילי זה שוב נטו כישרון.
    גמר המזרח רואים מה החשיבות של המאמן. יש טקטיקה ויש דרך והיא ביחד עם ג'מי לוקחים את ההיט לגמר האין BA.

    1. הסלטיק הגיעו כבויים למשחק, רק מעצים את כישלון המאמן שלא הצליח להרים אותם.
      הסלטיקס לא צריכים חבר מהגיים, הם צריכים מאמן אמיתי וגם גנרל מנג'ר שיודע לבחור אחד כזה ולא אחד שימשיך במדינות מוכרת.

        1. עגל, גם אתה תהיה מתוסכל אם תעלה למשחק אחרי משחק ותקבל דהזהוו, והמאמן שלך לא ייתן לך שום כלים. כדורסל אייסו לא עובד מול מיאמי. מה התוכנית הבאה שלך ג'ו?

  2. מיאמי קבוצה מיוחדת – כל כך כיף לצפות בהם
    בוסטון מתפרקת בלייב. המעמד גדול על מאזולה. בוסטון חייבים בדחיפות להחתים מאמן חדש כדי לשמור על חלון ההזדמנויות פתוח.
    ספולס גאון, ריילי אגדה ובבאטלר נשים מבטחנו.

  3. זו לא הסלטיקס כפי שאמורה להיות קבוצה של המועדון הזה!!!
    המקום לבוא בטירוף, מה שבגלל היה צריך להיות בבית מתחילת הסדרה, בפיגור של שני משחקים הם משחקים כך?!?!?! הסלטיקס הנוכחיים של הפלייאוף הזה איבדו כיוון אופי ולא ראויים למועדון וטאטום אינו מכוכבים הגדולים המתעלים הפלייאוף בקביעות, לעומת באטלר למשל.

  4. תודהעל הסיקור.איזו התפרקות מפוארת של הסלטיקס.
    אחוזי הקליעה של מיאמי לשלוש בסדרה באמת אדירים הרבה מזה כתוצאה מהנעת הכדור והתנועה שלהם בהתקפה שמסדרת להם לא מעט זריקות פנויות באופן יחסי .
    אין ספק בכלל שהדבר הכי בולט בסדרה הוא ההבדל בין שני האנשים על הקווים בוסטון משלמת את שכר הלימוד של הפלייאוף הראשון שמאזולה מנהל מהקווים לעומת הנסיום האינסופי של ספולסטרה במעמדים הללו.

  5. The 5 stages of losing to the Heat in the playoffs:
    .
    Denial: They can’t keep playing like this
    .
    Disbelief: How do they keep playing like this?
    .
    Anger: There’s no f’ing way they should be playing like this
    .
    Bargaining: They must’ve made a deal with a devil
    .
    Depression: Damn

  6. אי אפשר להקל ראש בהישג המדהים של ההיט.
    ספולסטרה הוא המאמן הטוב בליגה, ההתאמות שהוא עושה בפלייאוף, זה בלתי נתפש. עם חומר שחקנים אלמוני ("נגרים" כינה אותם שימון והבטיח שבוסטון "ינגבו אותם". טוב, הוא גם היה בטוח שדנבר תתרפס בפני הלייקרס וזה המאצ'אפ הכי קל עבור "המלך", למרות שכולם אמרו לו ההיפך), כוכב קשוח וסנטר נייד ("טוב כמו קאפלה") ורבגוני.
    להוריד את הכובע

    1. אם הסלטיקס וטאטום לפני כולם היו משחקים בגאוות הסלטיקס ובאופי המתאים למועדון הזה ומתעלים בדקות המכריעות הם היו מובילים עכשיו בסדרה ומנצחים אותה ולא משנה מה מאמן מיאמי ושחקניו היו עושים.

  7. שני הגמרים איזוריים יסתיימו בסוויפ ? זה דבר שלא קרה לעולם .
    לגבי הגעה של קבוצה לגמר מהמקןם השמיני – כאן אני לא בטוח.

    1. שני הגמרים האזוריים הסתיימו בסוויפ רק ב-1957, אבל אז זה היה הטוב מ-5 ולא הטוב מ-7. אז זה סידר לנו משחק 7 עם 2 הארכות בגמר, ולתרחיש כזה אני בטח לא אתנגד.
      היו כמה מקרים של סוויפ ו-4- 1, כשאני זוכר את 2015 ו-2017, אבל אולי יש עוד.

          1. זה מושפע כמובן מהשינוי בסגל של הלייקרס לקראת סוף העונה שמאוד שיפר אותם ביחס ליכולתם בשאר העונה.

    1. דהשוט מזמן לא הוכנסת לצנטרישוט😂 לפחות בנוגע להיט נראה לי שרבים וטובים אוכלים את הכובע. ספק כמה שמו אותם בגמר הליגה או אפילו בגמר אזורי בבראקט המקורי שלהם. אבל לך תהמר נגד פלייאוף ג'ימי וספולסטרה (וריילי)

  8. תודה רבה עמיחי!
    קיילב מרטין הוא חתיכת הפתעה ושיחוק (היה ידוע שיש לו פוטנציאל מעולה אבל לא תיארתי לעצמי שהוא יפרק ככה את בוסטון). הוא ואוסטין ריבס ועוד כמה חבר'ה הם המרעננים הרשמיים של הפלייאוף הזה.
    חלק מההתקפות של מיאמי הזכירו לי את הספרס הגדולה של 2014. זו עבודה של מאמן גאון. תענוג.
    באטלר או יוקיץ' יזכו באליפות ראשונה. לפעמים יש צדק בעולם.

    1. מרטין ממש הפתעה מבחינתי במיוחד בביטחון שלו בקליעה וההגנה הנהדרת. בכלל וזה קטע מוזר, נראה כאילו אין להיט חולשות הגנתיות למרות שהם משחקים עם לאב, זלר, רובינסון ולאורי. לעומת זאת הטיים-לורד אכזבה הגנתית, קלעו לו על הפרצוף המון פעמים וגם לוקחים אותו לסל בקלות

  9. האמת – מה יש לבוסטון להפסיד?
    הם כנראה מבינים שעם המאמן הזה הם לא ממשיכים.
    אם ככה – למה לא לזעזע לחלוטין את המערכת, ולפטר את ג'ו כבר עכשיו?
    איך זה יכול להידרדר? יפסידו עוד משחק? זה כנראה יקרה בכל מקרה.
    אבל, זה גם עשוי ליצור "אפקט שייע פייגנבוים", שבו פתאום קבוצת תחתית מבינה שתיכף יורדים ליגה אם לא משנים גישה לחלוטין – וזה יכול להביא לניצחונות וגל חדש של אמונה.
    אם ממילא אתה לא רואה איתו עתיד – למה לא לנסות להציל את העונה, אפילו אם הסיכוי קלוש? זה גם מראה לשחקנים שאתה עושה הכל כדי לנסות לשנות ולהצליח.

    1. מעניין.
      לפטר את מאזולה ואז להכריז-
      "ווי דיסיידד טו גו טו א הול ניו דיפרנט דירקשן – אינטרדוסינג דוקטור רזי הופמן אז אוור ניו קואץ', אנד יו וויל נוור בי לייק- טייק א גאד דאם טיים אאוט יו מאדר פאקר קואץ' מרג'רין – קוז דיס דוקטור טייקס אול דה טיים אאוטס הי כן, אינקלודינג צ'לנג', אנד זן סאם".

      1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, ענק. ישר ליומן של שי.
        שמי אגב דוק רזיברס.
        ואם נהייה רציניים רגע. אני? מאמן? זה הרבה פחות מקצועי מאשר למנות עוזר של עוזר מאמן עם ניסיון.
        וסיפור, אחרי שסיימתי תואר שני בדקתי בלי הרבה רצון גם את האופצייה לחזור לעבוד כמורה אבל המנהלת רצתה אותי גם כמורה מחנך והיות שאני לא אוהב חפיף אמרתי לה ישר שזה לא מקצועי לדחוף למורה מקצועי תפקיד של מחנך שלא למד כיצד להתמודד איתו. קצת נעלבה….

      1. שי
        זה לא הזמן להיות מכובד ומקצועני.
        אם ממילא זה יקרה עוד 48 שעות (הפיטורין), למה לא להקדים ואולי לזעזע מישהו ומשהו?
        זה בטוח ייכנס גם לכל השחקנים לראש בתור צעד דרסטי, ויכול להשפיע לטובה. קשה לי לראות איך זה יכול להרע את מצבם.
        שוב – אלא אם כן יש סיכוי מבחינתם שהוא ממשיך

        1. זה לא יזעזע אף אחד, זה סתם ישפיל את המאמן.
          מה מאמן חדש יוכל להטמיע מעכשיו לעכשיו?
          הם כבר הפסידו את הסדרה בכל מקרה.
          נותר לסכם בעל-פה עם נרס ולחכות שהסדרה תיגמר, בעוד משחק-שניים, כדי לעשות את המהלך כמו שצריך.

      1. מסכים איתך.
        הוא לא היה הבעיה. אמנם חסר ניסיון וזה הפריע,וכנראה שחסר לו עוזר תותח כמו שהיה לאודוקה…
        לטעמי, אם החלטת למנות מאמן רוקי מתוך המערכת, אתה צריך לתת לו לפחות שנתיים. אם לא למד מהטעויות של עצמו – אז תעיף אותו.
        אני גם לא ממש משוכנע שמאמן אחר יצליח שם, יש שם כל מיני עיוורי צבעים ונעלבים למינהם ונרס לא נראה לי שיתקבל ע"י כל השחקנים. ונראה שהם באמת אוהבים את מאזולה

  10. צריך לדבר על דאנקן רובינסון. הבחור היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה ומחוץ לליגה.
    הצוות המקצועי (המשובח והמהולל יש לציין) לא ספר אותו ועכשיו כשהירו בחוץ, הוא חזר להיות רלוונטי. עושה את כל הדברים הנכונים ומהווה איום מתמיד מה- 3 ומרווח את המשחק של הקבוצה.
    אני כבר רואה הפקה של נטפליקס (או לפחות של הולמארק)

      1. אך מצופה ממנו להרבה יותר ולהתעלות בדקות המכריעות ולתת בגמר המזרח לא משחקים די טובים אלא טובים מאוד עד מעולים, כמו באטלר.

        1. הוא סחב את בוסטון במשך 3 רבעים ולא הצליח ברבע האחרון כשלא הייתה לו עזרה. לא שהוא היה מדהים במיוחד, אבל במכלול של בוסטון הוא מתפקד טוב יותר מרוב האחרים

          1. נכון, ועדיין במאני טיים כשקשה הוא לא מתפקד.
            אי אפשר לסמוך עליו שייתן לך נקודות כשהקבוצה מתקשה, כמו שעושים הכוכבים הגדולים באמת.
            הוא טיר מתחתיהם.

  11. איזה משחק מוזר ולא צפוי לסדרה מוזרה ולא צפויה.
    מיאמי מאומנת מצוין ובוסטון לא, הכל בסדר, יאדה יאדה, אבל תסבירו לי איך הם קולעים כל כך טוב מהשלוש?!
    אתמול 54% מטורפים.
    .
    שמעון חייב לנו התנצלות על
    (1) הפצת תיאוריות קונספירציה על מה הליגה רוצה.
    (2) חוסר הבנה בסיסי בכדורסל.
    (3) חפירות על (1) ו-(2).

    1. לגבי (2) דווקא הכתבות והניתוחים של שמעון באתר מעולים בעיניי, ולי חבל שלא הוא לא כותב יותר.
      בתגובות אני מניח שהוא יסכים שהוא הולך יותר על ווליום 🙂

          1. חחחחחחחחחחחחחח
            בדיוק חשבתי על זה
            כמו שהייתי אצל ה G ליג. חבל שנשאר לי רק את הפיקטיבי טוג לריקודי בטן.
            מה אני יעשה בלעדייהם כל הפגרה?

            1. למה זה בעיה בדיוק? המוח האנושי הוא דהר מדהים במקרה שלא אוהבים תגובה פשוט מתעלמים, למרות כל השטויות ששמעון כותב והוא כותב בסיטונאות, הוא תמיד שומר על שיח חברי ונעים.
              .
              יש מגיבים שכותבים תגובות לגופו של כותב שמנסות לעקוץ ולרדת בכל הזדמנות ולא בדרך חברית כמו זו, לדעתי הם גרועות הרבה יותר, עדיין הפתרון הוא פשוט להתעלם אם זה לא בא טוב בעין.

            2. הבעייה היא שלך ושל עוד כמה.
              פיתרון מצויןזה לא לקרוא מה שהוא כותב.
              אף אחד לא מכריח אותכם.

            3. ברוך ורזי, וואי וואי, הכל בסדר, אל תהיו כאלה כבדים.
              חוץ מזה שאנחנו מפתחים באמלחיה תוסף שמסנן תגובות (של כל אחד)
              🙂

    2. יאמר לזכותו של שמעון שכולם כולל סוכניות ההימורים ואף אוהדי מיאמי בהלם מוחלט ממה שקורה בסדרה הזאת

    3. עגל הליגה עשתה הכל שהלייקרס יעלו מול ג"ס ומול דנבר. לא הצליחו מול דנבר, חכה אולי עוד יצליחו. מורי היה גדול עליהם.
      אז להיפך ההתנצלות צריכה לבוא מכם.

      לגבי בוסטון מעולם לא רשמתי שהליגה או מישהו מעוניין בהם אז זה לא קשור אליי. בבוסטון אין שום כוכב להעצים או להאדיר שהליגה תשרת אותו. לברון עוד לא עבר לשם.

      לגבי 2
      YOU ARE TOO PETIT
      https://www.youtube.com/watch?v=Q2Z5nB4NV7M

    1. כי לא מספיק יכולת בכדורסל נטו אלא צריך גם אופיוי אי וקילרים ולהתעלות במשחקים המכריעים ובדקות המכריעות ובזה חבאם יש יותר מאמביד באופן משמעותי.

  12. אנקדוטה קטנה שלא ראיתי מישהו שמתייחס לכך
    בהינתן שיהיה הגמר של דנבר מול מיאמי
    הרי שאם דנבר תזכה בתואר זה יהיה המסלול הקל בהיסטוריה מבחינת דירוג העונה הסדירה
    מקומות 8 4 7 8 דירוג ממוצע של 6.75
    בעוד שאם מיאמי תזכה בטבעת יהיה זה המסלול הקשה בהיסטוריה
    מול מדורגות 1 1 2 5 דירוג ממוצע 2.25

    אם אחד מהדברים הנ"ל לא קורה המשמעות היא שיש לנו לראשונה בהיסטוריה חזרה מ 3-0

כתיבת תגובה

סגירת תפריט