אירועי דיומא – 18.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 12

קטע 11 של אתמול, הארוך ביותר במירוץ, היה אמור להיות הרבה יותר שקט מהטירוף של קודמו, אך תקרית אחת במהלכו העכירה לחלוטין את מצב הרוח. עוד לפני הקטע קבוצת קוויק סטפ הפרישה ארבעה רוכבים נוספים למצעד פורשי הקורונה, מה שמותיר את מצבת הרוכבים בקבוצה הבלגית על שלושה בלבד. בקטע עצמו קיבלנו קבוצת בריחה של שישה רוכבים אלמוניים למדי, שקיבלו רצועה קצרה למדי מהדבוקה. אלא שכ-70 ק"מ לסיום קיבלנו את התקרית המדוברת, זאת כאשר כביש חלקלק לאחר פנייה בירידה הוריד לקרקע את אלסנדרו קובי, כשאחריו ירדו לקרקע גם פאבל סיבאקוב, גראן תומאס ופרימוז' רוגליץ'. הארבעה חזרו לאופניהם, כשהשניים הראשונים סיימו את הקטע במצב חבוט למדי, אלא שעוד אחד שלא ממש חזר לאופניו היה טאו גגן הארט, שהתרסק בצורה קשה יותר, ונלקח ישירות לבית החולים באמבולנס. פציעה מדאיגה למדורג שלישי ב-GC, שהראה כושר שיא עד כה, ועוד מכה משמעותית למירוץ. בכל הקשור להמשך הקטע, הרי שהבורחים נתפסו ללא קושי מיוחד, כשהאחרון שבהם נתפס ע"י הדבוקה 5 ק"מ לסיום. לפני קו הסיום קיבלנו כצפוי מיאוץ אל הקו, שבו הצליח פסקל אקרמן להקדים את יונתן מילאן בפוטו פיניש, כשמארק קבנדיש הוותיק משלים את הפודיום. המאיץ הגרמני היה בקו הראשון של המאיצים לפני שלוש שנים, ומאז ירדה מעט קרנו, ונראה אם ניצחון אתמול יחזיר אותו לחזית. בכל הקשור להובלה במירוץ, לא קיבלנו שינויים מלבד הנטישה של גגן הארט, וגראן תומאס ממשיך להוביל, כשאחריו רוגליץ' (2+), אלמיידה (22+), לקנסונד (35+), קארוזו (1:28+), קמנה (1:52+), דנבאר וארנסמן (2:32+), דה פלוס (2:36+) ופארה פאנטר (2:48+).
קטע 12 נשאר באיזור טורינו, כשהעניין העיקרי בו יהיה הטיפוס מדרגה 2 במרחק 30 ק"מ לסיום. נראה לגמרי כמו קטע לבריחה, שצפוייה להיות היום גדולה ומשמעותית. שידור ביורוספורט 1 ב-12:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. קשה להאמין איך מכל החמישה שהתרסקו יחד אתמול בירידה דווקא תומאס שהוא הרוכב הכי חסר מזל שיש בערך יצא ללא שריטה. רק נזכיר שגגן הארט קיבל את האופציה לקחת את הג'ירו שלו לפני שלוש שנים אחרי שהגלגל של תומאס פגש בבידון תועה שהתגלגל אל הכביש. מסתבר שתומאס השתמש בקובי בתור כרית אוויר וכך הפעם הוא מקבל את הצ'אמס שלו. רק שלא יסמוך על קובי לרכך לו את הפגיעה שוב כי האיטלקי נאלץ לפרוש הבוקר.סיבאקוב בינתיים ממשיך. רוגליץ' עם שפשוף עמוק מאד שסביר שישפיע עליו בהמשך.
    הספרינטרים קיבלו את שלהם אתמול – אז יאללה קלארק הקטע היום עליך.

    1. סמוך על תומאס, יש לו עוד הרבה הזדמנויות במירוץ הזה. הוא עוד מסוגל להתרסק עם החולצה הוורודה בקטע הייצוגי בסוף המירוץ.
      ונראה לי שהבריחה היום תהיה יותר גדולה מהדבוקה.

  2. הבריחה מתפצלת לכמה קבוצות, כשבקבוצה הקדמית יש לנו את סבסטיאן ברוויק מ-IPT . נשים בו את מבטחנו למרות שלדעתי טומס סקווינץ׳ הוא המטפס הטוב מכולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט