אירועי דיומא – 19.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 13

קטע 12 של אתמול כלל מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית, כולל אחד קרוב לסיום. הקטע היה תפור עבור קבוצת בריחה, וכך אכן היה כשכבר מתחילת הקטע קיבלנו קבוצה כזו שכללה 30 רוכבים. אלא ש-90 ק"מ לסיום ברחו ארבעה רוכבים מתוכה קדימה – אלסנדרו טונלי, ניקו דנץ, טומס סקווינץ' וסבסטיאן ברוויק מ-IPT. טונלי נשר בטיפוס שלפני הסיום, ומכאן היה ברור שהשלושה הנותרים יאכלסו את הפודיום בסוף הקטע. לקראת סיום הטיפוס, סקווינץ', המטפס הטוב מבין השלושה, ניסה להיפטר מדנץ, בעל הסיומת הטובה מביניהם, אך הגרמני שרד את הטיפוס. בהמשך, מתקפה של דנץ הותירה את ברוויק מאחור, אך האוסטרלי הצליח לחצוב דרכו אל הצמד. השלושה המשיכו יחדיו עד לסיום, וכאן קיבלנו כבר מיאוץ סיום אל הקו בין דנץ לסקווינץ', כשכאן כצפוי דנץ היה החזק מבין השניים וזכה בקטע. האול אראונדר הגרמני מקבוצת בורה משלים כאן ניצחון שני ברצף למדינתו, והניצחון הזה מגיע לאחר מספר שנים בהן ניסה להשיג ניצחון בג'ירו ללא הצלחה. אשר לברוויק, הוא משיג כאן פודיום שלישי לקבוצת IPT, ומעניק לקבוצה הישראלית עוד תקוות עבור דור העתיד של הקבוצה. בכל הקשור לחברי ה-GC, אלה כצפוי השתרכו במרחק רב אחר הבורחים, והגיעו יחד אל הקו. כך שלא קיבלנו כל שינוי בתמונת ההובלה במירוץ, וגראן תומאס ממשיך להוביל, כשאחריו רוגליץ' (2+), אלמיידה (22+), לקנסונד (35+), קארוזו (1:28+), קמנה (1:52+), דנבאר וארנסמן (2:32+), דה פלוס (2:36+) ופארה פאנטר (2:48+).
קטע 13 מסמן את המעבר של המירוץ לחלק שמאופיין יותר בטיפוסים הקשים של ה-GC. זהו קטע ג'ירו כהלכתו הכולל שלושה טיפוסים ארוכים וקשים במיוחד באלפים האיטלקיים, כולל הסיום בקראנס מונטנה. הסיום כאן למעשה היה אמור להיות ה"צ'ימה קופי" של המירוץ, קרי הפסגה הגבוהה ביותר במירוץ, אלא שהוא קוצץ יחסית לתכנון המקורי עקב תנאי מזג אוויר קשים באיזור. במוקד נקבל כאן כמובן מאבק בין חברי ה-GC, לאחר כמה קטעים בהם הם העדיפו להיות מאחור. בפרט כמובן נקבל תשובה ראשונה מי מבין גראן תומאס לפרימוז' רוגליץ' נמצא בכושר טיפוס טוב יותר (וגם במצב גופני טוב יותר לאחר המפגשים עם הקרקע), והאם הפער המזערי ביניהם ב-GC ייפתח לאיזשהו כיוון. שידור ביורוספורט 1 ב-11:45.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה.
    .
    יאלללללללללללללה! סוף סוף הרים!
    קצת מבאס שזה מגיע אחרי הרבה זעזועים בדבוקה, ורמקו בראשם.
    לפני כמה ימים תהינו האם אינאוס יעשו לרוגליץ' 1-2. אז האופציה הזו ירדה מהפרק עם הפרישה של גגן-הארט.
    .
    האם היום תסכימו איתי שהטיפוס הראשון (סאן ברנרדו) דומה לחרמון?
    אבל מה שבא אח"כ כבר לא – אני לא מכיר בארץ 15 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8.6%.
    .
    כמובן שרוג ותומאס ירכזו את רוב תשומת הלב.
    אבל מי יכול להתמודד על נצחון בקטע? לנארד קמנה אלוף הבריחות ומטפס די טוב, אולי איזה EF כלשהו (הילי למשל), ז'ואו אלמיידה תכל'ס אחד הפייבוריטים ל-GC…יהיה כיף.

  2. תנאי מזה האוויר הורידו בסוף לגמרי את סאן ברננדו יהיה לנו קטע קצר ועצבני של פחות מ-80 קילומטר שיתחיל מהטיפוס השני.

          1. לפחות ירידה אחת פחות למות בה …
            אבל אי אפשר בלי הנטישה היומית – אז הפעם מאדס הולך הביתה ונותן למילאן מוטיבציה גבוהה לעבור את שבוע הגהנום שצפוי לו ולהגיע למילאן ( רק שהפעם זה לרומא).

            1. יתנחם בזה שהשיג את הסרייה (ושהוא לא המאדס הראשון שנטש)

    1. עם רוגליץ׳ אף פעם אי אפשר לדעת איך הוא מסיים את המירוץ. אבל בהנחת אי התרסקויות נוספות (כולל זה שהאחרונה לא תפגע בו משמעותית), אז הוא ללא ספק הפייבוריט הגדול עכשיו.

        1. מבחינת יכולת נטו רוגליץ' מטפס טוב יותר. אבל כאמור תמיד יש גורמים סביבתיים.
          לא הייתי מוציא מהמשחק גם את אלמיידה שלדעתי עוד לא טעם אספלט אז יכול להיות שמרגיש טוב מהשאר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט