אירועי דיומא – 17.05.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 11

קטע 10 של אתמול היה קשה מאד מהרבה בחינות. זה התחיל עוד לפני הקטע, כשלמצעד הנוטשים של המירוץ עקב קורונה הצטרפו רוכבים רבים, ביניהם גם דומניקו פוצוביבו ומאדס וורטס מ-IPT. בהמשך גם אחד מהמועמדים הבולטים ב-GC, אלכסנדר ולאסוב, נאלץ לפרוש מהמירוץ בשלב מוקדם של הקטע עקב מחלה. אם לא די בכך, מזג האוויר ברוב שלבי הקטע היה נוראי, והגשם שירד יצר תנאים כמעט בלתי אפשריים לרכיבה (עד כדי כך שהמארגנים שקלו להותיר רק את חלקו השני של הקטע). הדבר כמובן הביא להתרסקויות רבות לאורך הקטע, בעיקר בחלקו הראשון. והייתה לנו גם תחרות, כשמלפנים קיבלנו קבוצת בריחה שכללה את אלסנדרו דה מארקי, מגנוס קורט וגם דרק ג'י מ-IPT. במרדף של הדבוקה אחר הבורחים, מי שהוסיפה שמן למדורה הייתה קבוצת בחריין ויקטוריוס, שבירידה מהטיפוס המוקדם של היום החליטה לברוח קדימה עם שלושה רוכבים, ביניהם גם המאיץ יונתן מילאן וגם דמיאנו קארוזו המצוי גבוה ב-GC. המהלך יצר פניקה בדבוקה, ולמרות שהבורחים נתפסו, זה הוביל לפיצול מאד גדול של הדבוקה, כולל מספר מאיצים שנתפסו מאחור, וגם להתרסקות של האוסטרלי ג'יי ויין. המהלך התברר גם כסוג של ניצחון פירוס, היות ולחבורה המדוללת שנותרה מהדבוקה לא היה מספיק כח אש על מנת לתפוס את הבורחים, ששיתפו פעולה היטב מלפנים. כשהיה ברור לקראת הסיום שהניצחון יילך לבורחים, קיבלנו כצפוי מעט משחקי חתול ועכבר, אך התוצאה שלהם הייתה צפוייה בהינתן הנוכחים, וקורט המשופם חצה ראשון את הקו לפני ג'י ודה מארקי, על מנת להפוך לדני השני במירוץ (אחרי פדרסן) המשלים את סדרת הזכיות בקטעים בגראנד טור. אשר לג'י, הרי שהוא משיג את המקום השני בפעם השנייה במירוץ, מירוץ אדיר לקנדי הצעיר של IPT. מאחורי הבורחים, חבורת ה-GC המדוללת הגיעה יחדיו אל הקו, מה שאומר שגראן תומאס נותר עם החולצה הוורודה, כשאחריו רוגליץ' (2+), גגן הארט (5+), אלמיידה (22+), לקנסונד (35+), קארוזו (1:28+), קמנה (1:52+), סיבאקוב (2:15+), דנבאר וארנסמן (2:32+).
קטע 11 מתנהל בחלקו הראשון לאורך הים הטירני, וממשיך להצפין לאיזור פיימונטה. הקטע כולל שלושה טיפוסים, כולם בעלי שיפועים נמוכים יחסית. יכול ללכת במידה שווה לבריחה או למיאוץ סיום. שידור ביורוספורט 1 ב-11:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה פאקו.
    .
    איזה יום…אני לא מפסיק ללכלך על סטייג'ים "לא מעניינים", ומדחיק שתמיד חלקם מתפתחים להיות מופע זיקוקים.
    נכון, לפעמים זה בגלל מזג אויר או קורונה, אבל בכל מקרה הבלגן שנוצר טוב לנו כצופים.
    .
    באמת היו הרבה התרסקויות. ראיתם את זאת?
    https://youtu.be/P-N5pw9G84s?t=141
    אלברטו בטיול עצבני בצדק..
    .
    לגבי הסיום – אין מה לעשות. השלישיה עבדה יפה כדי להחזיק עד הסוף, ומשם (ולמעשה גם עד לשם) זה כבר בעיקר ענין של נסיון וחוכמת מירוצים. אתה לא צריך להיות הכי חזק אלא הכי חכם ומנצל הזדמנויות.
    ג'י בסה"כ עשה את שלו. ברור שהיה מעדיף לקחת את הסטייג', אבל כל DS בדבוקה כבר רשם אותו בפנקס.
    .
    נ.ב.
    במשפט האחרון – "קטע 10 מתנהל בחלקו הראשון לאורך הים הטירני"…צ"ל "קטע 11"

    1. תודה, תוקן.
      במקרה של קורט הוא גם הכי מנוסה בסיומים כאלה וגם הכי חזק שם, באמת שלא היה כוחות.
      ההתרסקות של בטיול הייתה בהחלט הזוייה ודי סימלה את כל מה שקרה בקטע הזה.

  2. גם היום בהחלט יכול להיות של הבריחה וגם היום ירכבו בגשם (לפחות בהתחלה).
    יאללה סיימון קלארק וסטיבן וויליאמס – תורכם.

  3. המזל הרע של קוויק סטפ נמשך כשעוד ארבעה נוטשים בגלל קוביד ונשארו להם רק בלריני ון-ווילדר וסרי במירוץ.
    מישהו יהיה מאד לחות להיכנס לבריחה היום…

    1. זה שילוב של כמה דברים: העובדה שבחלוקה די גסה יש לנו שני חלקים די מאופיינים לג'ירו הזה, כשהראשון פחות מיועד ל-GC והשני כן (בדרך כלל הם די מערבבים). אבל חוץ מזה באמת היו לנו איזה שלושה נצחונות של בריחה בקטעים שלא היו כל כך מיועדים לזה, שניים ב-GC בשבוע שעבר, ועוד אחד של אתמול שיותר התאים למיאוץ סיום. בשני הקטעים של ה-GC זה נראה כאילו המובילים שמרו כח להמשך. אתמול זה קרה בגלל מזג האוויר והמהלך המופרע של בחריין ויקטוריוס. זה ימשיך לקרות גם בגלל הנטישות – יותר רוכבים שהמוביל שלהם כבר בבית, אז הם חופשיים לברוח.

  4. זאנה וג'ייקו מנסים שוב את הטריק שנתן לבלינג את הזכייה בקטע 3. כמה ספרינטרים כבר מאחור, אבל היום זה פחות קטע בשביל בלינג בגלל הסיום השטוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט