טייטום שבר את השיא של קרי, בוסטון התפוצצה בדרך לגמר המזרח / תומר שנאן

בוסטון סלטיקס (4) 112 – פילדלפיה סבנטי-סיקסרס (3) 88

הארדן ואמביד קרסו, טייטום התפוצץ והסבנטי סיקסרס הולכים הביתה בבושת פנים.

אחרי דקות צמודות בפתיחת ההתמודדות הייתה זו דווקא האורחת שפתחה מבערים ועלתה ליתרון 9.

פילי הצליחה לשמור על היתרון בפתיחת הרבע השני, אלא שאז טייטום וחבריו התעוררו והצליחו לחזור כשבמחצית התוצאה עמדה על יתרון מזערי לטובת הסלטיקס.

מפתיחת הרבע השלישי הר הגעש בטידי גארדן התפוצץ. טייטום חימם את הידית, הורפורד נעל את אמביד, שחקני פילי איבדו את הראש והסלטיקס חרכו את הפרקט בדרך ל-21 הפרש פחות מחמש דקות לסיום הרבע.

הסיקסרס סיפקו תצוגת החטאות שלא הייתה מביישת שוט אראונד של ילדי קט-סל, כאשר פעם אחר פעם השחקנים נשארו חופשיים לגמרי על קשת השלוש ופעם אחר פעם הכדור טייל לו על הטבעת ויצא החוצה. מנגד סמארט ודרק וייט הראו להם איך עושים את זה נכון כשחדירה של הראשון מצאה את האחרון פנוי על קשת השלוש, ולפני שריברס וחניכיו הבינו מה קורה שלשה נוספת של טייטום קבעה כבר יתרון 28 לבוסטון. שתי קליעות עונשין של האריס המתיקו מעט את הגלולה, והסלטיקס עולים לרבע האחרון ביתרון 62:88 אחרי רבע בו קלעו 33 נקודות מול 10 בלבד של פילדלפיה.

הרבע האחרון היה המשך ישיר של הרבע השלישי. טייטום רדף אחרי השיא שקרי קבע מול הקינגס בסיבוב הראשון והגיע ל-51 נקודות במשחק 7, סמארט הביא המון אנרגיות והסלטיקס שייטו לעבר ניצחון קליל על הסיקסרס. אמביד והארדן מאוכזבים, הכיסא של ריברס מתנדנד והסלטיקס בדרך למפגש מול ההיט בגמר המזרח!

טייטום הוסיף 13 ריב', 5 אס' ו-2 חט' לנקודות שקלע בבוסטון, כאשר ג'יילן בראון מוסיף 25 נק' ו-6 ריב'.

האריס הוביל את קלעי פילי עם 19 נק' ו-5 ריב'.

לפוסט הזה יש 104 תגובות

    1. אני רוצה לצחוק אבל לא יכול בגלל אוהדי פילי פה
      הפרוצס נבנה בחטא ונקבר בחטא. ריברס יפוטר ובמקומו יביאו את נרס לדאבוני.

      1. לדעתי אתה לא יכול לרדת מהעגלה של בוסטון ולעלות לעגלה של הגאון. הגעת עד לכאן סבלת שנים. מציע לך להמשיך זה בא ממקום של סימפטיה בוזטון נראין טוב.

            1. ברור אבל לא מתחבר לצוות

    1. בעולם מתוקן זה היה קורה כבר מזמן אבל העולם הזה כידוע זה קלקול אחד אחד גדול. מורי מתעקש לתת לו גב .. נקוה

  1. כל הכבוד לבוסטון , הגנה מעולה שהתלוותה לבחירת זריקות טובה ואגרסיביות משני צידי המגרש , הורפורד נתן הגנת עילית. מקווה שישמרו עח הקצב גם מול מיאמי
    מעניין אותי את מי דןק ריברס יאשים הפעם , מאז שהגיע לפילי זה היה אשמת בן סימונס מול אטלנטה , הארדן והחוסר חשק מול מיאמי ומי אשם הפעם ?
    אם יביאו את נרס יעשו לעצמם טובה גדולה אבל הם חייבים להחליף חלק גדול מהסגל , אמביד חייב לידו כוכב אמיתי הוא לא מצליח לסחוב לבד בפלייאוף , רק לראות איך קלעו עליו היום ואת חוסר היכולת שלו להיכנס למשחק , כמובן שזה אשמת המאמן שלא מסדר לו בידודים בצבע אבל כאן בא ההבדל מול יוקיץ , האחרון שחקן שקולע מכל טווח ביד יותר רכה ויודע להכניס אחרים למשחק וזה סופר חשוב .
    נמאס מכל המגוננים על דוק ריברס בפלייאוף כמה פעמים יתנו לו עוד הזדמנות , בלי הקשרים שלו היה נזרק ממזמן מהליגה , לא יכול להיות שהקבוצה שובקת ברגעי האמת ככה , הוא היה חייב למצוא דרך להאט את הקצב במשחק כזה.

    1. כמובן שאני מתכוון לחברעו בתקשורת שמגוננים עליו. אף מאמן לא מקבל כאלו הזדמנויות , קיבל אינספור קבוצות ברמה גבוהה ואין כמעט קבלות חוץ מעונת אליפןת בבוסטון

      1. הוא מאמן מצויין שמשפר כל קבוצה שהגיע אליה, אבל כן, משהו קצת דפוק שם וכנראה שפחות מתאים לקבוצות שרוצות אשכרה לנצח בפלייאוף.

    2. לסחוב? אמביד? סחבו אותו. הוא לא הסיבה שפילי השיגו 3 ניצחונות.
      כל הסדרה הוא עושה במכנסיים ברבעים אחרונים. היום ספציפית הוא התחיל לשקשק כבר במחצית.
      בינתיים הוא בדרך הבייתה ויוקיץ' בגמר מערב, MVP עאלק.

    3. בתקופה הזאת, כשמגיעים לרגעים המכריעים בפלייאוף, הסופרסטארים חייבים לדעת לנהל התקפה שהיא לא יחידנית
      כשיש לך את דוראנט או אמביד זה לא מספיק רחב לרגעים האלה. חייב סופרסטאר שגם יודע לנהל משחק.
      .
      אפשר להגיד שהורפורד הוא השומר הטוב בליגה הזאת על אמביד? כי זה באמת מדהים מה שהוא עושה.. יכול להיות שהסיבה שפילי החתימו אותו על החוזה ההזוי ההוא היה רק כדי שהוא לא יצטרך לשחק נגדו

      1. משהו כנראה קצת נדפק ביחסים של נרס עם השחקנים בטורונטו, לא יודע אם יתאים בקבוצה כמו פילי. לדעתי יודוקה היה מתאים שם אבל מאוחר מידי איתו.

  2. טייטום בגמר אזורי רביעי בשש עונות.
    .
    למי מהשחקנים הנוכחיים בליגה יש רזומה דומה? שואל באמת אם מישהו יודע איך מבררים.

    1. גמר אזורי רביעי וגמר אחד בלבד
      מיאמי גמר 3 ב4 עונות. באטלר ואדביו..
      ועם כל הכבוד לטייטום בוסטון עם סגל מצוין הרבה שנים שאין להרבה סופרסטארים
      ועוד נק' המזרח לטעמי כבר הרבה שנים מאוד ריכוזי ועם מעט מאוד קבוצות שמתחרות על הכרטיס לגמר
      בצד המערבי לגולדן סטייט הייתה כמעט כל שנה יריבה אחרת

      1. זו תהיה הפעם השלישית מארבע העונות האחרונות שמיאמי ובוסטון יפגשו, והן 1-1. מאז 2018 לא עלתה אותה קבוצה מהמזרח לגמר (השנה ישבר בודאות).
        .
        מילוואקי הייתה הפייבוריטית של וגאס, ועפה סיבוב ראשון. ה-mvp בסיבוב השני. מקום שמיני עלתה לגמר מזרח. ריכוזי, אבל מצליח להפתיע. רק להזכיר שדוראנט וקיירי, גם עם הארדן, לא הצליחו לעבור סיבוב שני.
        .
        לבוסטון באמת יש סגל מעולה. גם לגולדן ב-2015 היה. גם למיאמי ב-12. גם ל–… איזה מן טיעון זה? שקבוצה טובה היא רק השחקן המצטיין שלה?

  3. לטייטום יש שתי בעיות עיקריות — שליטה בכדור ויציבות. הוא נע ונד, והרבה פעמים לא מספק סדרת משחקים מאוזנת בפלייאוף.
    .
    אבל מלבד זה — הוא כל כך טוב. יש לו את כל ארסנל הזריקות הקיימות~, הוא שומר טוב מאוד, השתפר בריבאונדים מאוד והתחזק, ויכול להתפוצץ כמו מעט שחקנים בליגה, ובקריירה הקצרה הוכיח שהדבר תקף גם במשחקי הדחה בפלייאוף (חמשת הרבעים האחרונים, משחק 6 במילווקי). לא מבין את מי שלא חושב שהוא סופרסטאר. 17-27, 74.6 ts%, שיא הנקודות למשחק 7. כשהוא טוב, אין הרבה שטובים ממנו. והוא טוב הרבה, הרבה…

    1. מדהים איך במשחק ורבע האחרונים הוא הגיע ודפק סוף סוף כרטיס. כמו מכונה שהיתה על הילוף ראשון ושני ופתאום קפצה להילוך 5 במכה כאילו מישהו שם אותו ממצב OFF על ON במוד טורבו. אבל צריך לזכור שפילי התפרקו לגמרי וכבר לא עשו כלום טוב כולל הגנה בחצי השני.

  4. טאטום הופיע בגדול אחרי סדרה לא משהו. בוסטון יגיע לאן שטאטום יקח אותם, הוא הכוכב הבלעדי שלהם. יש לו פלייאוף לא טוב כי הוא לא יציב, ולמזלו בוסטון מספיק טובים כדי לחפות על זה, אבל מעכשיו הם חייבים אותו עקבי ובפורמה של הכוכב שהוא מסוגל להיות
    .
    פילי (וריברס) שוב מפשלים שהכסף על השולחן.
    ריברס שנים כבר חי על אותה אליפות בבוסטון (וכי השחקנים אוהבים אותו) אבל הוא חייב עוזרי מאמן טובים מאוד שישברו לו את התקרה.
    פילי צריכים לזנוח את אופציית הארדן, אם כי קצב המשחק שלו מתאים לאמביד, ולתת למקסי לרוץ (או לחילופין לחזק מסביב לאמביד והארדן עם טרייד של מקסי, פשוט כי הוא בעל השווי הגבוה ביותר, בהנחה שאמביד לא על השולחן).

  5. צריך גם להסתכל על האחריות של דריל מורי בפילי. הוא לא עשה את השינויים הנדרשים בשלוש שנים שהוא שם , אני עוד מקבל את ההימור על גיימס הארדן על סמך ההיסטוריה שלהם , למרות שעכשיו ברור שזה לא הימור משתלם . אבל מבין המשלימים, מלבד מאקסי שפרץ קדימה מי עוד בסגל הראה שיפור ? טוביאס האריס היה צריך מזמן לעוף וההבאה של טאקר או כל שחקן אחר לא השתלמה ,דריל מורי צריך להיות הרבה יותר אקטיבי כפי שהיה ביוסטון כשבנה להם צוותים משלימים טובים. הוא צריך לראות איך מקיף את הארדן ואמביד בשחקנים משלימים טובים מלבד מקסי כי מה שיש שם כרגע הוא ממש לא זה (בהנחה שהארדן לא הולך ואז זה סיפור אחר).
    מילה על הארדן , כברמלא אותו שחקן , חוסר המקצוענות שלו , גרמה לו לאבד הרבה מהזריזות שלו והמהירות , בפלייאוף הוא צריך ליצור לעצמו נקודות וזה לא עוזר שהוא לא יכול לייצר שני משחקים רצופים של מעל ל 25 נקודות בפלייאוף.

          1. מסכים הוא כל שנה נראה שנה מלעשות קפיצה שהקליעה נכנסת הוא נראה אולסטאר, אבל בימים אחרים הוא חושך, הוא אחלה שחקן חמישיה אבל לא הכוכב השני

  6. האמת המרה צריכה להשמע, אמביד לא טוב מספיק זה נטו אליו. פצוע שב בצד, יש לו מאצאף מהחלומות מול הגמדים של בוסטון והוא עדיין בוחר לשחק מחוץ לקשת, לא הבנתי אית הפציעה אמורה להפריע למשחק הפוסט. הוא האשם המרכזי.
    .
    עכשיו לגבי השאר הארדן בגילו לא אמור לקחת משחקים על עצמו, אין לו כבר את היכולת הזאת כסקורר, כשהקליעה נכנסת אחת לכמה משחקים הוא נראה נפלא בדומה לקליי תומפסון הבעיה זה בלילות האחרים שם הוא אסון, הוא לא מספיק טוב כאופצייה שנייה גם הוא. האריס זה תרמית פונזי, וטאקר מועיל כמעודדת בגילו אין לו כבר מה לתרום חוץ מלהרים את המגבת.
    .
    בעמדת המאמן יש לנו את הדביל ריברס, שמקבל קרדיט מ2008. רן הפרונט אופיס נוראי, לצערי התקרה של הקבוצה הזאת סיבוב שני לא יותר מזה. האם האריס יחליט לפרק הכל אין לי מושג הערך של הקבוצה עולה באל ריצת פלייאוף ולא מעט בעלים זה חשוב מאליפות.

    1. עכשיו יהיו רבים וטובים שיזכירו לי בצד שאותם מילים כתבתי על יוקיץ עונה קודמת, ואני אוכל את הכובע ביד הענק הסרבי ששולט בליגה ביד רמה העונה (הוא קילומטרים משאר השחקנים ביכולת), ההבדל בינו לבין אמביד שהוא שיחק מצויין התקפית גם בפלייאוף הקודמים, אמביד פח אשפה כל פלייאוף.

          1. זה יפה שאתה מודה בטעיות שלך תוך כדי שיעול מסווה, ממשיך לצעוק בכל חור את ההבלים שלך בצעקות, וחוזר ומנפנף בכל פעם שאתה בפוקס כן פוגע.
            תחסוך לנו את ההתחסדות שלך. לפחות את זה.

            1. איזה יופי שבאת והוספת לדיון, האתר לא היה אותו דבר בלעדיך, סתם משעמם עם אווירה טובה ובלי הקנטות אישיות, הקטנות, הטרלות ופאסיב אגרסיב.
              אתה נדבך חשוב באתר, אני לא אבזבז את זמני עלייך.

            2. כמות הזמן שביזבת על לכתוב לי תגובות שבה אתה כותב שאתה לא תבזבז עלי את הזמן…
              זה בסדר אתה מבזבז את הזמן לכולנו. אז עכשיו אמביד לא מספיק טוב. עד שיגיע לו מאמן שידע איך להפעיל אותו ואת הקובצה ואז פתאום אמביד כן יהיה טוב. אתה מעייף כל כך וצפוי כל כך.

            3. אשך איך זה מרגיש להיות עם הפונפונים והאמיוג'ים של המעודד? טוב לך בתפקיד?

            4. מאוד. הוא המצפן המוסרי שלי.
              גווו ברוך! 💁‍♀️🙋‍♀️🙅‍♀️

            5. אם אני אתלקק אליך ואומר בדיוק את מה שמתאים לדעות שלך תוכל לעודד גם אותי?

  7. תודה רבה תומר, אחלה סיקור.
    .
    מאזן הלילה – פיפטי פיפטי – בוסטון אמנם ניצחו אבל המשחק לא היה גרוע. סבבה.
    .
    ריברס – הביתה. הגיע הזמן. כבר מזמן הגיע הזמן. מעניין מי יחליף אותו.
    .
    סגל – לא רע בכלל לדעתי, קשה לי לראות מה אפשר לשפר באופן משמעותי מבחוץ, אבל בלי ריברס נראה לי שיש מקום לשיפור פנימי.
    .
    הארדן – לא חושב שימצא לעצמו מקום טוב יותר, וכל התזוזות שלו בשנים האחרונות מעלות חשש ממשי שיגמור כנווד טבעת נוסח כרמלו. לא חבל? שישאר ויעבוד.
    .
    בוסטון – לא הייתי ממהר לחגוג. הם יום עסל יום בסל, והלילה היה העסל. מול מיאמי אין הרבה מקום לטעויות.

  8. תודה תומר. מסוג המשחקים שאני שמח שנרדמתי במחצית והשלמתי בבוקר, כי המחצית הראשונה עוד הייתה לא רעה. פילדלפיה הפסידו את הסדרה הזאת על הרבע האחרון של משחק 6 והשלישי הלילה, בהם הם קלעו 13 ב-5/20 מהשדה ו-10 ב-3/21 מהשדה בהתאמה, בזמן שטייטום קלע 16 ו-17 בהתאמה. בקבוצה שמתפרקת ככה קשה שלא להאשים את המאמן, ואני אתאכזב ממי שמנהל את העניינים שם אם ריברס ימשיך לעוד עונה.
    בצד של בוסטון, הם לא יציבים, אבל ככה הם היו גם בעונה שעברה, ואז הכל התחבר להם במשחקים המכריעים עד הגמר. בינתיים הם בכיוון דומה.

    1. הקבוצה שהייתה לסימונס הייתה יותר טובה – קרי, גרין, תייבול, האווארד מהספסל. מקסי היה בכלל שחקן שביעי

  9. חברה אני מסרב להתלהב.
    מה שהכי הרגיז אותי ב 8 השנים האחרונות בוסטון וחזר ביתר שאת השנה, זו תכלס מדיניות, הוא חוסר השימוש בספסל.
    אני מבין שזו ליגה של כוכבים וזה הפלייאוף אבל אני לא קונה ששחקן כמו גרנט וויל והאוזר שהיו טובים השנה לא יכולים לתרום מהספסל. לא מול אטלנטה ולא מול פילי? מתי הבזוקה מתכונן להשתמש בהם? אולי בפגרה? כולם מקצרים רוטציה אבל בבוסטון זה קיצוני וחריג!
    אי אפשר לצפות שבשלוש וחצי דקות אחרונות הבזוקה המשומש מעלה את המחליפים ומצפה מהם להכניס יותר מ 2 עד 4 נקודות. גם מאד מעליב שהסיפיליס שהיה אצל סטיבוט עבר לאידיוטקה ועכשיו בקיצוניות אצל בזוקה. 48 שנית לסיום הוא נתן הוראה לא לקלוע יותר. ואני שואל, למה זה טוב? זו מחלה שמגיעה בירושה מהסטיבוט!
    זו סיבה עיקרית שאני על העגלה של דנוור ולא על זו של בוסטון.

        1. אתה רוצה שהוא יתן לגרנט וויליאמס, לוק קורנט, סם האוזר ופייטון פריצ'ארד לשחק?
          אין להם מקום על המגרש בפליאוף (בקושי בעונה הרגילה יש להם מקום)

          1. לא יודע אם קורנט אבל גרנט וויל, בטח! האוזר? כן.
            גריפין? כן ואפילו פריצארד. ראית את השלוש וחצי האחרונות במשחק?

            1. אתה מתכוון לזמן במשחק שיכלו להכניס חמישה אנשים רנדומלים מהקהל וזה לא היה משנה לתוצאה?הסלטיקס טובים יותר בלי שהם רואים מגרש. הירידה באיכות מהשביעיה לחבורה הזאת היא עצומה.

            2. תוג, אני לא חושב ככה.
              יש לי הרבה שעות סלטיקס השנה, אולי יותר מכל אחד פה באתר, ואני התרשמתי לטובה מחלק מהמחליפים שמניתי ובעיקר גרנט והאוזר.

            3. אוקיי

            1. כי זה פלייאוף ובפלייאוף לא שומרים כוחות. הספסלים מתקצרים וכל משחק נותנים את הכל ומשחקים על המוות עם הכי טוב שיש לך. כנראה שמאזולה לא סומך על גראנט ופריצ'ארד יותר מידי (טעות לגבי גרנט, פחות לגבי פריצ'ארד לדעתי).

            2. אברי, נכון, זה פלייאוף ומקצרים אבל הסלטיקס לקחו את הקיצור לכיוון של האקסטרים.
              זו הקבוצה שהכי קיצרה את הרוסטר מכל קבוצות הפייאוף.

  10. מאשימים את אמביד אבל אם הורפורד שמר עליו טוב אז צריך לשנות ולדאוג שטייטום לדוגמא ישמור עליו.
    קבוצות מחפשות מצאפים טובים. לפילי היו 6 משחקים למצוא מה עובד ולא שינו כלום.
    קבוצה מאוד לא מאומנת
    פירס גארנט ואלן הסתדרו לבד
    אמביד לא מהסוג הזה, יש לו יכולת אישית אבל לא חוכמת משחק, ולא מבין לבד מה לשנות

    1. גארנט ופירס ואלן ממש לא הסתדרו לבד והיום לסלטיקס עוד כמה שחקנים נהדרים וגם שחקנים מוגבלים שידעו את מקומם ותפקידם היטב והשלימו את הקבוצה מצוין כמו הציר הפותח פרקינס.

      1. לבד הכוונה עם ריברס שפשוט נתן להם ביטחון.
        לתת את הכדור לאמביד על העונשין מול הורפורד לא עבד. היה צריך לשנות. אמביד לבד לא מבין מספיק כדורסל בשביל לנסות משהו אחר.
        פירס וגארנט היו משנים בעצמם

  11. יוצא מהיום הזה עם אפס משלוש, אבל לא סוף העולם.
    1. הפועל הפסידה למכבי בדרבי, אבל יש עוד פלייאוף ואפשר לתקן.
    2. ירושלים פספסו את הגביע, אבל באמת נתנו עונה נהדרת, והיו בבירור פחות טובים מיריבתם. חבל אבל אין מה לעשות.
    3. בוסטון התגברו על עוד משוכה (קריטית) בדרך ל 18 ושבירת שוויון עם הלייקרס. לא טוב וחבל, אבל יש עוד איפה לתקן

  12. הסיבה המרכזית לניצחון ולהפרש לצד היכולת הכללית של טאטום וההגנה של הקבוצה, היא השלשות כשמהשלוש במשך חלק נכבד מהמשחק הסלטיקס קלעו טוב יותר מהשלוש מאשר משתיים. בסוף סיימו עם 54-26 משתיים לעומת 33-15 (את שלוש הזריקות האחרונות החטיאו).
    פילי קלעו 46-23 משתיים שזה טוב אך קלעו 37-8 מהשלוש.
    לא הזיקו לסלטיקס שמונה-עשר אס' ו-7 חט' (וגם 7 חס') על שבעה אי', לעומת חמישה-עשר אס' ו-4 חט' (ו-7 חס') על שנים-עשר אי', וכן שישה כ"ח יותר בהגנה (בהתקפה לשתי הקבוצות היו שבעה כ"ח).
    https://www.nba.com/game/phi-vs-bos-0042200217/box-score

  13. תודה תומר. טייטום ממצב את עצמו כאיש שמופיע בקלאץ'.
    האם לשם שינוי ייגמר הקרדיט האימוני שדוק ריברס חי עליו מאז האליפות ההיא עם בוסטון של 2008?

  14. תודה תומר.
    ביום שפילי לא קולעת שלשות וטייטון קולע כאילו שאין לו אלוהים דוק, אמביד והארדן הולכים שוב הביתה.

    1. הפוטנציאל ההגנתי של בוסטון, הוא אולי הטוב בליגה, אבל השלם קטן מסך חלקיו. אצל הלייקרס זה הפוך: למעט דייויס (שהוא בעיני שחקן ההגנה הכי טוב בליגה), מדובר בקבוצה שמוציאה יותר ממה שהיא והשלם גדול מסך חלקיו

    2. בעיקרון די ברור שההגנה של הסלטיקס טובה יותר אבל איך שהלייקרס נראים כרגע צריך לשכוח את כל מה שחשבנו עליהם לאורך העונה.

      אגב, מעניין איך רובנו פה כבר נפנפנו את מיאמי ודנבר כלא רלוונטיות.

  15. מעל הכל בעיני , מדובר בשתי קבוצות לא מאומנות. אין שום תרגיל אחד שהקבוצה מריצה …לכל היותר יש פיק גבוה ואז משהו קורה. אם השלשות נכנסות אז יש ריצה של 30-5 לצד כזה או אחר.
    הכדורסל בידודים הזה סופו להינגף מול קבוצת כדורסל בראשות גאון סרבי ….קבוצה שמשחק כמו קבוצה עם שיטה ומשחק הנעת כדור.
    בתור חובב כדורסל אני מקווה שהשיטה הזאת תנצח כי נמאס כבר ממשחק הארדני מכוער של כידרור , סחיטת עבירות והליכה לקו .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט