דרבי "בוער" שגם קבע את המיקומים בסיום העונה הסדירה ואת סדרות הפלייאוף / אילן אגינסקי

קרדיט: שחר תבורי

לאור משחקה של הפועל ירושלים מול טלקום בון בגמר ליגת האלופות שהתחיל בשעה 21:00 התקיים בשעת ערב מוקדמת דרבי תל אביבי בו הפועל התארחה אצל מכבי, לה זה המשחק הראשון מאז סיום עונתה האירופית ברביעי האחרון. הדרבי הוא גם המשחק האחרון בעונה הסדירה שהכריע את זהות המסיימות במקומות 1-3 בליגה לפני סדרות הפלייאוף.

דרבי הוא תמיד משחק מעניין עם פוטנציאל נפיצות גבוה, והערב אנשי האחזקה הזדקקו למטף כיבוי כדי לכבות את האש שהדליקו אוהדי הפועל תל אביב בהיכל.

האש שהבעירו אוהדי הפועל ביציע. קרדיט: שחר תבורי
כיבוי האש שהדליקו אוהדי הפועל בהיכל. צילום: אילן אגינסקי


מבחינה מקצועית היה משחק בקצב גבוה למן ההתחלה. שתי הקבוצות קלעו ברבע הראשון 60 נקודות משותפות – 28:32 לצהובים בסוף הרבע שאיבדו את ג'וש ניבו שנפצע ולא חזר למשחק.
ברבע השני נרגע קצב צבירת הנקודות אך הוא הסתיים ביתרון של מכבי (42:50) שהיו מעט יותר טובים ואף הובילו במהלך הרבע בהפרש דו ספרתי.
ברבע השלישי הפועל תל אביב חזרה למשחק בהובלתם של בר טימור וצ'ינאנו אונוואקו ואף סיימה אותו ביתרון קל – 67:70.
את הרבע האחרון פתחו הצהובים בסערה עם 0-10.
והצליחו לשמור כל הרבע על פער מהאדומים. שלשה של בולדווין 105 שניות לסיום העלתה את מכבי ליתרון של 7 נקודות (80:87) ונתנה תחושה בהיכל שהאדומים כבר לא יצליחו לחזור. 82-89 למכבי בסיום.

קרדיט: עודד קרני, מנהלת הליגה.

קלעו למכבי תל אביב: – רומן סורקין 22, בולדווין 16, קולסון 15, לורנזו בראון 12, ג'ייק כהן 8, מנקו וג'ון דיברתולומיאו 6 כ"א, ג'רל מרטין 4.
להפועל תל אביב: – בר טימור 17, מקריי 16, מנפורד וג'ייקובן בראון 13 כ"א, אונוואקו 12, גינת 11.

טבלת הליגה הסופית בסוף העונה הסדירה.

המיקומים בסוף העונה הסדירה משפיעים לא רק על אירוח יריבה ממקום יותר נמוך בטבלה בשלב רבע הגמר כשמקום 1 פוגש את מקום 8 ומקום 2 את מקום 7 אלא גם מבטיח ביתיות בשלבי חצי הגמר והגמר ככל שהקבוצות שסיימו במקומת 1 ו-2  מעפילות לשלב זה.

ערב המשחק מכבי תפסה את המקום הראשון במאזן 5-21  והפועל תל אביב את המקום השני במאזן 6-20 כשהפועל ירושלים צופה בעניין מהמקום השלישי במאזן 7-20. הניצחון של מכבי  גרם להפועל ירושלים לעלות למקום השני לאור המאזן העדיף שלה מול האדומים מתל אביב. הפסד של מכבי הערב היה מוריד אותה למקום השני ונותן לאדומים מתל אביב את המקום הראשון.

סדרת הפלייאוף היחידה שהייתה ידועה לפני המשחק היא הפועל חולון ממקום 4 מול גליל עליון ממקום 5. התאריכים הצפויים של הסדרה: 15.5 (20:30), 18.5 (19:00), 22.5 ובמידת הצורך: 24-25.5, 28.5.
כל שאר הסדרות היו תלויות במשחק הערב.
שאר סדרות הפלייאוף הם: מכבי תל אביב (1) – הפועל באר שבע (8) התאריכים הצפויים של משחקי הפלייאוף:  17.5 (18:30), 21.5, 24.5 ובמידת הצורך: 27.5 ו-29.5.
הפועל ירושלים (2) – בני הרצליה (7) התאריכים הצפויים של משחקי הפלייאוף: 18.5 (21:00), 21.5, 24.5 ובמידת הצורך: 27.5 ו-30.5.
הפועל תל אביב (3) – עירוני נס ציונה (6) התאריכים הצפויים של משחקי הפלייאוף: 17.5 (19:30), 20.5, 23.5 ובמידת הצורך: 27.5 ו-29.5.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. צריך לשים סוף לסיפור עם האבוקות. זה עוד יגמר באסון. שימו לב לנתון הבא. שהודלקו האבוקות ע"י אוהדי הפועל תל אביב התוצאה הייתה שיויון 20:20. שתי דקות לאחר מכן התוצאה הייתה 30:20 לטובת מכבי תל אביב. אז אני שואל את אוהדי הפועל תל אביב. האם עזרתם לקבוצה שלכם? התשובה היא חד משמעית לא. ובאותו ענין. אני מצטרף לקריאתו של השדרן גיל ברק. יש לאסור את הכניסה ליציעים (גם בכדורגל) על אוהדים רעולי פנים.

  2. תודה אילן. מהזוית של אוהד הפועל קודם כל מסכים מאוד אתך אלכס על העניין של האוהדים רעולי הפנים.
    בזווית המקצועית כאוהד הפועל המשחק בעיקר היה מתסכל תחושת החמצה מסוימת. מחצית ראשונה מכבי היו יותר דומיננטיים אבל כבר הפועל חזרה והובילה בסוף רבע שלישי והיה תחושה של מומנטום ואז בא רבע רביעי רע מאוד בקבלת החלטות והרבה טעויות קטנות שחיסלו אותנו (סורקין וריבאונד ההתקפה) . יש הרגשה קשה בעיקר שבהפועל אין יד מכוונת על הקווים, פרנקו לא שולט בעסק וגם ניהול המשחק שלו לא משהו. אונוואקו אתמול עשה 12 נק' עם 6 מ-7 מהשדה, איך אחרי עונה שלמה שהוא פה עדיין לא משחקים אליו? הוא היה צריך להיות עם 12-15 זריקות שדה אתמול .
    גינת היה טוב יחסית ועל אף מגבלותיו ההגנתיות לא ברור ההקפאה שפרנקו עשה לו בחלק נכבד מהמחצית השנייה,
    בר טימור היה הכי טוב מבין הגארדים בהפועל ואיכשהו מקריי (שאני מאוד אוהב) אבל בתקופה האחרונה ובפרט אתמול בכושר רע מקבל את ההחלטות בסוף. שום יד מכוונת של המאמן לא מורגשת. מבין 4 קבוצות הצמרת (מכבי, י-ם, חולון והפועל) יש לנו את המאמן החלש ביותר וזה מורגש.
    יאללה פלייאוף- נכנס אליו בתור אוהד עם מעט מאוד אופטימיות ביחס למה שהייתי באמצע העונה ביכולת של הפועל לקחת אליפות.

    1. בקשר למה שאמרת – פרנקו התייחס במסיבת העיתונאים בסיום המשחק לבעיית הריבאונדים. למכבי היה 18 ריבאונדים בהתקפה משמע למכבי תל אביב היו 74 זריקות ולהפועל תל אביב רק 56. אמנם הפועל קלעה באחוזים מעט יותר טובים, אבל זה עדיין פער משמעותי מאוד.

  3. בכושר הנוכחי לגמרי ולצערי מסכים אתך. יש להפועל בעיה קשה על הקווים ובחדר ההלבשה כנראה גם .שתיהן מתמשכות ושתיהן קשורות וכרוכות אחת בשנייה בעיניי.

    1. שמע, ג'ייקובן בראון ותומר גינת הם באנקרים. טימור באחת העונות הטובות שלו וגיל בני הוא נכס. אונוואקו חשוב ולא משנה מה.
      מנפורד, מקריי, הורד וכל היתר לא מספיק יציבים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט