מסקנות חפוזות 49 / עמיחי קטן

מאז הטור הקודם שלשום, קיבלנו את משחקי 2 בסדרות של דנבר נגד פיניקס והניקס נגד מיאמי ואת משחקי 1 של בוסטון נגד פילדלפיה וגולדן סטייט נגד הלייקרס. הנקודה הראשונה תעסוק בצמד משחקי 2 שהיו לנו, הנקודה השנייה במשחק 1 של בוסטון נגד פילדלפיה והנקודה השלישית במשחק 1 של גולדן סטייט נגד הלייקרס.

1. משחקי 2 על הפרק.

דנבר-פיניקס – הג'וקר שולט. על ההגנה של דנבר דיברתי בהרחבה כאן, וכעת נעבור לצד השני, ונתמקד ספציפית ביוקיץ'. השומר הבכיר של יוקיץ' הוא כמובן אייטון, ולפחות במשחק 2 זה לא ממש עבד הגנתית כשהג'וקר עמד על 10/14 ל-2 נקודות כשאייטון שמר עליו (יחד עם 1/5 לשלוש). יוקיץ' בסך הכל היה עם 12/19 מהצבע לעומת 3/5 מחצי מרחק ו-2/6 לשלוש, כך שייתכן שהסאנס צריכים לנסות לגרום ליוקיץ' לזרוק יותר מבחוץ.

ניקס-מיאמי – ברונסון במחצית השנייה. ג'יילן ברונסון שומר על יציבות בפלייאוף הזה כשהוא קלע 20-30 נקודות בכל אחד מהמשחקים עד כה, אבל אפשר לראות שהניקס פותחים משחקים בצורה מאוזנת ובהמשך נשענים יותר על היכולת האישית של ברונסון. כך למשל, אפשר לראות שבמחצות השניות של הניצחונות של הניקס ברונסון עומד על 15.2 נקודות ב-51.7% מהשדה, 56.3% לשלוש ו-59.2% אפקטיבי, לעומת 8 נקודות ב-33% מהשדה ו-0/5 לשלוש במחציות השניות של ההפסדים.

2. מי לוקח את הזריקות.

פילדלפיה עלו למשחק 1 נגד בוסטון בלי אמביד ועם רוטציה של 8 שחקנים. מתוך 89 זריקות מהשדה, 9 זריקות בלבד לקחו הרביעייה של פול ריד (3/4), ניאנג (1/3), מקדניאלס (0/2) וטאקר (0/0), ואילו יתר ה-80 התחלקו בין מלטון שהיה ביום קליעה מעולה (6/10 מהשדה ו-5/6 לשלוש) ובין 3 השחקנים המובילים של פילדלפיה אחרי ה-MVP הטרי – הארדן עם 30, מקסי עם 24 והאריס עם 16. בגדול, אפשר לומר שההגנה של בוסטון לא מנעה מפילדלפיה להגיע למצבים שהם רצו, וזה אפשר לסיקסרס לייצר לעצמם פרופיל זריקות כמעט אידיאלי ולהגיע ל-119 נקודות ביום קליעה טוב, אבל לא יוצא דופן במיוחד.

3. טוב שתי ציפורים ביד משלוש ציפורים שעל העץ.

עוד לפני הסדרה, דובר על הפער בין השליטה של הלייקרס בצבע ובין זו של הווריורס מחוץ לקשת, ואמנם 3 זה יותר מ-2, אבל הקליעה מחוץ לקשת פחות יציבה כך שיתרון בצבע יכול לא אחת לגבור על יתרון מחוץ לקשת. נציג בטבלה הבאה את פרופיל הזריקות של 2 הקבוצות, וננסה לבחון אותו.

גולדן סטייטלייקרס
האיזור המוגבל בצבע7/11 = 63.6%8/16 = 50%
שאר הצבע7/24 = 29.2%19/31 = 61.3%
חצי מרחק8/18 = 44.4%10/20 = 50%
שלשות עם שומר (עד 4 פיט)5/17 = 29.4%0/1 = 0%
שלשות פנויות (4-6)9/20 = 45%3/11 = 27.3%
שלשות פנויות לחלוטין (6+)7/16 = 43.8%3/13 = 23.1%

אפשר לראות שני תחומים בהם היה מאבק צמוד יחסית – האיזור המוגבל בצבע וחצי מרחק – יחד עם היתרון העצום של הלייקרס ביתר הצבע, והיתרון של גולדן סטייט מחוץ לקשת. עם זאת, כמעט שליש מהשלשות שהווריורס לקחו היו עם שומר צמוד, ובעיקר האמור לסטף (1/6 בשלשות עם שומר קרוב ו-2/13 מהשדה עם שומר קרוב) וקליי (2/6 ל-3 ו-3/9 מהשדה עם שומר קרוב), זאת ביחס לשלשות פנויות (סטף עם 5/7) ופנויות מאוד (קליי עם 3/5).

הווריורס צריכים לכל הפחות לבחון עד כמה הרגליים של הלייקרס יכולות לרדוף אחרי הקלעים שלהם ולמנוע זריקות פנויות יחסית, ולא לנצל כל הזדמנות כדי להרים שלשה בדרגת קושי גבוהה, גם אם יהיו ימים בהם זה ייכנס. בצד השני, הלייקרס זכו למשחק שבו השלשות לא נכנסו, אבל כל היתר כן, ומעניין יהיה לראות איך ההגנה של גולדן סטייט תגיב לקראת המשחק הבא בסדרה, בעיקר בשאלת המאצ'-אפ על אנתוני דיוויס.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני מעביר את זה לכאן:
    שואלים פה איזה אינטרס יש לליגה לפגוע ב"ס אחרי הכל זו הקבוצה שמושכת הכי הרבה צופים הן למגרשי חוץ והן כצופי טלוויזיה. אז זה ההסבר שלי:
    .
    הליגה היא סוג של התאגדות של בעלי הון שקבעו לעצמם חוקים (בשלב מסויים הם נאלצו להתחשב גם בדרישות השחקנים) שנועדו להכניס לכיסהם הכנסה שנתית גבוהה ככל האפשר וגם להשביח את ערך הנכסים (דהינו שווי הקבוצות). פה ג"ס היא גורם סופר חיובי כפי שכבר כתבתי.
    .
    אבל לאנשים כמו לאנשים יש אגו וכשמדובר באנשים שהצליחו לבנות לעצמם אימפריות כלכליות יש להם הרבה אגו. פה ג"ס או יותר נכון הבעלים, ליקוב, דורך על כל כך הרבה אצבעות.
    .
    ליקוב קנה עם שותפים את ג"ס ב 450 מיליון דולר ב 2009. מתוך הסכום הזה 100 מיליון היו הלוואה מהליגה (ז"א משאר בעלי הקבוצות). היום הקבוצה שווה פי 15 ואם מחשבים לפי 350 מיליון אז זה פי 20 ויותר. נכון שהשווי של כל הקבוצות עלה בתקופה הנדונה אף אף אחד לא מתקרב לג"ס.
    .
    חוץ מזה הקבוצה שלו זכתה ב 4 אליפויות תוך ניצול, לתפיסתם, של לופ הולס בהסכם שותפות. תחילה בהחתמה של דורנט ויצירת הסופר טיים ואח"כ תוך שבירת מחסום תשלומי המס, העובדה שחלק מהקבוצות מכפילות את הרווח השנתי בזכות תשלומי המס האלו לא ממש מקלה על בעלי האגו.
    .
    יש עוד דבר שמשחק נגד ג"ס. הכוכב שלה מחזיק בחוזה של חברת הנעלה משנית, אנדר ארמור בעוד שהכוכבים של הלייקרס מיצגים את נייקי.
    .
    שורה תחתונה – 29:6
    .
    שורה ממש תחתונה – מומלץ לג"ס לשחק טוב יותר במשחק הבא.

    1. אני אמנם סבור שהיו כמה טעויות שיפוט לטובת הלייקרס, אבל זה לא מה שהכריע את המשחק לדעתי. שווה אולי לבדוק את זה במונחים עונתיים – הווריורס מקבלים הכי מעט זריקות עונשין והיריבות מקבלות המון

    2. אני הכי בעד קרי ובמיוחד תומפסון, אבל הלייקרס שיחקו היטב.
      וויגינס לא עצר כלום בהגנה
      דיוויס חגג
      אף שחקן ספסל בגולדן לא הגיע וקר מחק כמה שחקנים.
      דריימונד גם היה חלש

      קרי באחד המבחנים הגדולים בקריירה שלו

  2. האמת היא שהמשחק בין גולדן לליקרס היה די שווה והיה יכול להגמר לכאן או לכאן. אם גורדן פול היה קובר את הזריקה מ3 אחרי שקבר אותן כל המשחק זה היה נגמר אחרת. אבל הוא החטיא.
    כל החיתוכים האלה שאפיינים לגולדן נתקלים בידיי המטריה של דיוויס, לברון וונדרבליט, שפשוט חוסמים את המבט לסל.
    מעניין לראות אילו התאמות סטיב קר יעשה בהתקפה. בהגנה נראה לי שנראה יותר אזורית.
    סדרה סופר מעניינת של שתי קבוצות עם סגנון שונה לגמרי. קשה לצפות מה יהיה.
    ילאה כבר שיגיע משחק מס 2.

      1. כן, זה היה מבאס.
        הלייקרס גם במחצית השנייה, בה דייויס היה פחות מרשים התקפית, ידעה ללכת על השחקן החם, אם זה ראסל עם שמונה נקודות רצופות, או ריבס עם שמונה נקודות גם בפרק זמן קצר

      2. הגיוני. לייקרס נחו כמה ימים וג"ס באו יום אחרי משחק 7 … עוד יום מנוחה וסביר שסטף, קליי ופול קולעים ביחד עוד 2 שלשות (לפי האחוזים שלהם בד"כ)
        בקשר לרוטציות – אני לא מבין מה הרעיון, תן לקומינגה 4-5 דקות, עבד ? שימשיך, אם לא אז תוציא אותו, אבל לפחות לא סחטת את החמישיה שלך. זה לא שהצלחתם ולא כדאי לשנות.

  3. אני חושב שקר עשה טעות כשלא נתן לקומינגה דקות.
    זה עוד גוף גדול וחזק והוא שיחק טוב נגדם במהלך העונה, יכול להיות מאוד משמעותי.

    1. ההנחה שלי היא שקר החליט לנסות שחקן רוטציה אחד שלא היה רלוונטי בסדרה הקודמת בשביל ההגנה בצבע ובחר בג'מייקל גרין, שקלע 2 שלשות אבל התקשה בהגנה. יכול להיות שקומינגה יתברר כפתרון טוב יותר הגנתית

  4. בברקט שלי גס מנצחת בשש. ניתן לנצח את הלוחמים בכח עוצמה. זה הוכח בעבר. הסבה שרשמתי להם את הנצחון זה כשקארי וחבורתו מתחילים לרקוד. הרגליים הכבדות לא יצליחו לעמוד בקצב. או כמו שעמיחי רשם: יותר שלשות בלי שומר.

  5. ההגנה של לייקרס הייתה מעולה, ואין סיבה שזה לא ימשיך. הם רואים כמה שזה הצליח להם, והם ימשיכו להיות בסופר מוטיבציה. עם קאר לא ימציא סכימות שיצליחו לשבור את ההגנה הכה אפקטיבית של הלייקרס, אני לא רואה איך הם עוברים אותם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט