דיון לקראת משחק 3 בין מכבי למונאקו / צוות הופס כדורסל אירופי

אתר היורוליג

21:05 מכבי תל-אביב – מונאקו:

אחרי צמד משחקי הבית של מונאקו, בהם מכבי ניצחו את הראשון 79- 67 ומונאקו ניצחו את השני 86- 74, הסדרה עוברת לתל-אביב לשני משחקים, כשמכבי יקוו לשמור על הביתיות בשניהם ולהעפיל לפיינל-פור, ואילו מונאקו ישאפו לנצח לפחות באחד המקרים ולהחזיר את ההכרעה אליהם. לקראת המשחק הערב, התכנס הצוות לדיון על שני המשחקים הראשונים ולקראת המשחק הבא. איתנו בצוות היום – אילן אגינסקי, אהרון שדה, דרור פישר ועמיחי קטן.

שאלה 1: במבט כולל על 2 המשחקים במונאקו, האם לדעתך מכבי יכולים להיות מרוצים לקראת 2 המשחקים הביתיים השבוע?

אילן: מכבי יכולים להיות מרוצים כי הם השיגו את המטרה והעבירו את שני משחקי ההכרעה לביתם, שם המאזן שלהם העונה הוא הטוב ביורוליג לקבוצת בית.

אהרון: כן. ביתר פירוט, מכבי השיגה את מה שהיא רצתה. זה גם המקום להזכיר שבשני הביקורים האחרונים בפיינל-פור מכבי הגיעה באותה פוזיציה (בשינוי קל) – גנבה משחק חוץ וניצחה 2 משחקי בית (השינוי הקל שבויטוריה ב-2011 היא גנבה את השני). מכבי מגיעה מהעמדה שעליה חלמה, בטח בעונה ביתית שכזו.

דרור: מכבי יכולה להיות מאוד מרוצה משני המשחקים שלה במונאקו. אם נסתכל על 2014, השנה האחרונה בה מכבי רשמה ניצחון בפלייאוף, נגלה שבמשחק השני הצהובים הובסו בבמילאנו ושבו להיכל לסיים את העבודה עם שני ניצחונות יפים. כנ"ל מול לבוראל ב-2011 – הפסד במשחק הראשון, ניצחון הירואי במשחק השני ושני ניצחונות ביתיים מול קבוצה יותר טובה ואפילו בלי הרכז הבכיר של מכבי, דורון פרקינס שנפצע בתחילת משחק 3 וגמר את העונה. מכבי מבחינתה עמדה במשימה, ידעה להמר על מה שצריך להמר וחזרה עם יתרון ביתיות שהרבה, כולל אותי, לא חשבו שתצליח להשיג.

עמיחי: כן. מאז המעבר לסדרות של הטוב מ-5 ב-2009, ז'ליקו אוברדוביץ' הוא המאמן היחיד שיצא עם יתרון 2- 0 משני משחקי חוץ, ב-2017 עם פנרבחצ'ה והשנה עם פרטיזן. מכבי גם שיחקו טוב יותר ממונאקו בסך הכולל, והם יכולים להיות אופטימיים לגבי ההמשך בכושר הנוכחי ועם הביתיות.

שאלה 2: מכבי סבלו משיפוט עוין בשני המשחקים הראשונים, ובמיוחד במשחק השני בו נשברו שיאים של עבירות טכניות ועבירות תוקף לחובת מכבי. האם ואיך אתה חושב שזה ישפיע על המשך הסדרה?

אילן: אני לא חושב שהשיפוט היה "עוין" במשחק הראשון, אולי הוא היה פחות טוב אבל לא יותר גרוע ממה שהיה לולנסיה נגד מכבי בולנסיה, כלומר טעויות שיפוט זה חלק מהמשחק, לפעמים זה איתך ולפעמים נגדך אבל טעויות אנוש זה מה שיש. במשחק השני אכן היה שיפוט מזעזע שכלל עבירות שלא היו והרחקות שלא לצורך. בסיקור שלו הבאתי סרטון המתעד את העבירות שלא היו צורף לסיקור המשחק מס' 2 – לכו לראות.
איך זה ישפיע על המשך הסדרה? – לענ"ד זה לא ישפיע. לכל משחק יש שלישיית שיפוט שונה ואין חפיפה כלל בין השופטים, ולכן אין סיבה שהדבר יחזור על עצמו. מוזר בעיניי שהיורוליג או מי מטעמו לא בודק/מתריע על השיפוט במשחק 2, אם כי ריאל גנבה את ההצגה ואת הפוקוס.

אהרון: אני מאמין שהשיפוט יתאזן בתל-אביב. לפעמים זה מעיר את הקהל כמו שקרה (בנסיבות שונות מאוד) בין הפועל ירושלים לא.א.ק. אתונה.

דרור: השיפוט לא ישפיע על המשך הסדרה כי כל משחק לגופו, אבל הוא ישפיע מאוד על הקהל. האוהדים של מכבי זעמו בכל הזדמנות שהייתה להם ברשתות על השופטים ועל שחקני מונאקו, מה שייצור אווירה לוהטת במיוחד בהיכל מנורה. מאמין שהפעם השיפוט יהיה יותר נוטה לכיוון מכבי בגלל הביתיות וההשפעה שיש לקהל על השופטים במשחקים כאלו, אבל לא על זה צריכה להיות מוכרעת הסדרה.

עמיחי: בכל אחד מהמשחקים נשרקו לחובת מכבי 9-10 עבירות יותר מאשר למונאקו, שלא בצדק, אך בכל זאת מכבי עשתה את שלה בחוץ. לא סביר שנקבל שיפוט ביתי ברמה שמתקרבת לזה באחד מהמשחקים בתל-אביב, אבל זה עשוי להשפיע על הקהל שיפעיל לחץ, מה שישפיע אולי אפילו יותר מהרגיל.

שאלה 3: ג'ורדן לויד רשם שיאי קריירה במשחק 2 והוביל את מונאקו לניצחון. איך מכבי צריכה להתמודד איתו הפעם?

אילן: לויד שחקן נהדר, אבל אני לא חושב שהוא ינצח את מכבי לבדו, מה גם שיום קליעה כמו שלו לא תופסים כל יום. צריך לשים את הפוקוס על מייק ג'יימס, ששמעתי כבר מי שאמר שהוא לא היה טוב במשחקים 1-2, ולענ"ד ולדעת מאמן מונאקו הוא היה טוב מאוד והוא המנוע של הקבוצה הזו.

אהרון: אני בגישה שהברק לא מכה באותו מקום פעמיים, מה עוד שיש להם סוללת גארדים חזקה, והוא לא לבד. לא הייתי משנה יתר על המידה, כי מחר זה יכול להיות מישהו אחר, ומכבי צריכים להיות אגרסיביים באופן כללי.

דרור: ג'ורדן לויד ואלי אוקובו הם האקס פקטורים של מונאקו ועם שניהם צריך להתמודד בצורה דומה – לגרום להם ליצור בעצמם או לזרוק לשלוש. מונאקו לא קבוצת שלשות טובה באף צורה והערב שהיה ללויד בחמישי שעבר היה חד פעמי מתוך איזו מחשבה שהייתה לשחקניו של קטש ששוב מונאקו לא תפגע לשלוש. הטיפול אולי צריך להיות יציאה יותר אגרסיבית על השלשות שלו, אבל יותר חשוב למנוע ממנו את החדירה לצבע.

עמיחי: לויד כנראה לא יחזור על משחק של 33 נקודות ב-10/14 מהשדה, אך מכבי יצטרכו להמר קצת פחות על הזריקה שלו. הרעיון ההגנתי בתחילת הסדרה, לפיו אפשר להמר על השלשות של כולם, עבד במשחק 1 ולא עבד במשחק 2, ומכבי יצטרכו להחליט יותר בחכמה על מי אפשר להמר ואת מי צריך לסגור יותר.

שאלה 4: בונזי קולסון לא ממש היה פקטור ב-2 המשחקים הראשונים. איך מכבי יכולים להכניס אותו לעניינים?

אילן: קולסון במשחק הראשון היה טוב וקלע את הנקודות החשובות ברבע הראשון. במשחק השני הוא נקלע לבעיית עבירות בשלב מוקדם של המשחק כיאה לשיפוט שהיה, וכמו כל מכבי למעט בראון ובולדווין לא היה בעניינים. לא חושב שצריך לעשות משהו מיוחד כדי להכניס אותו לעניינים.

אהרון: אני מאמין שבתל-אביב הוא יקלע יותר טוב, ואם זה לא יילך אולי להעביר אותו קצת לעמדה 3, שם ייתכן ויהיה לו קל יותר בהתקפה כשלשומר שלו לא יהיה יתרון פיזי.

דרור: מהלכי הפוסט של בונזי קולסון לא היו קיימים בסדרה מול מונאקו, וזה לאו דווקא דווקא דבר רע. בימים שלא הולך למכבי התקפית, מכבי חייבת ללכת לקולסון בפוסט כדי להשיג נקודות. עד עכשיו הצהובים לא התקשו התקפית, אז מהלכי הפוסט של קולסון היו מזעריים עד לא קיימים. בהיכל האנרגיות של הקהל יעירו אותו והוא יקלע את הזריקות אותן החטיא בצרפת, או לפחות את חלקן, כך אני מאמין.

עמיחי: כל עוד ההתקפה זורמת, מכבי יסתדרו גם בלי קולסון, אך היו רגעים במשחק 2 בהם מכבי התקשו וניסו ללכת לקולסון, שלא הצליח לייצר מצבים. בגדול, מכבי יצטרכו לסדר לו מיס-מאצ' מול אחד מהגארדים של מונאקו, ובכלל, יהיה כדאי לבחון שוב ושוב את ההגנה שלהם, ובעיקר של מייק ג'יימס שכנראה ימאס בהגנה בשלב כזה או אחר.

שאלה 5: מלבד בולדווין ובראון, אף אחד במכבי לא בלט במיוחד בשני המשחקים הראשונים. מי לדעתך יכול להיות אקס פקטור של מכבי?

אילן: היליארד מוכיח בסדרה שהוא לא רק "פיור שוטר", אלא גם שומר לא רע ומקריב עבירות עבור הקבוצה, ובכלל מנסה לתת כמה שיותר בדקות המעטות שהוא משחק. היליארד קצת מזכיר לי את דיוויד בלו בסוף הקריירה שלו, כשכבר לא היה רק קלעי אלא שומר מעולה על 4/5 עמדות, שהביא למכבי גביע יורוליג. בסוף הוא המבוגר האחראי וכמעט היחיד עם ניסיון פלייאוף משמעותי, כשגם ללורנזו ובולדווין יש ניסיון, אבל לא כמו שיש להיליארד.
בכל זאת, אם יורשה לי, היליארד הוא הבחירה הקלה. האקס פקטור יכול להיות ג'רל מרטין שעד כה היה חושך מוחלט. קטש אמר במסיבת העיתונאים אתמול שהוא עוד מאמין בו. זו ההזדמנות שלו לבוא ולהוכיח לכל המצקצקים לגביו שהוא אמנם בעונה ראשונה באירופה וזה מעבר קשוח, אבל הוא בכל זאת שווה חוזה לעוד עונה לפחות.

אהרון: היליארד היה קלעי משמעותי מאד בבאיירן מינכן עם 14 נק' למשחק לערך. איפה שהוא זה לא כל כך הסתדר במכבי, אבל מול ריאל הוא תרם 2 שלשות חשובות שהיו הפקטור לניצחון המשמעותי. הוא מזכיר לי שחקן אחר שלא התחבר עד הפיינל פור, ואז היה לפקטור שהביא את הגביע, והוא קומאטוס הזכור לטוב. אני מאמין שזה הזמן שלו והוא בהחלט יוכל להיות פקטור התקפי משמעותי, בוודאי אם קולסון ימשיך לא לפגוע.

דרור: ג'רל מרטין היה חלש מאוד בכל רגע שדרך על הפרקט במונאקו, לפחות התקפית. עכשיו הוא שב להיכל ואם יצליח לקלוע יותר מ-1/12 מהשדה בשני המשחקים הבאים, מכבי תנצח בוודאות.

עמיחי: יש למכבי הרבה אקס פקטורים פוטנציאליים, אבל אני אלך על ג'ון דיברתולומאו. בגדול, ג'ונדי הבטיח לעצמו דקות משמעותיות העונה בכל מקרה, אבל כשחקן שניזון מאנרגיות, הוא מועמד מרכזי לשיפור ביחס למשחקים הראשונים. ג'ונדי עומד על 24% מהשדה ב-6 המשחקים האחרונים (6/25), וזה בדיוק הזמן שלו לקחת את האנרגיות של הקהל ולחזור לכושר (20/40 לשלוש במחזורים 20-30).

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. תודה רבה.
    משחק לא קל בכלל. מונאקו קבוצה איכותית יותר ומחזיקה בסגל בשחקן כמו מייק ג'יימס. נקווה שיד אליהו יעשה את שלו ומכבי תעשה את העבודה העבודה בשני משחקי הבית

  2. לויד שיהיה בריא דווקא מצטיין השנה במפגשים מול מכבי, כך שכדאי להיזהר ממנו. אולי לא כמו במשחק הקודם, אבל הוא צפוי להיות טוב.
    נקווה שיד אליהו, ו11,000 הצופים הנהדרים שלו (דרך אגב, ראוי לציון שבמדינה לא יותר מדי מוצלחת ספורטיבית כמו שלנו, יש קהלים כמו מכבי, הפועל י-ם, חולון וגם היריבה העירונית שלנו, נו, ביתר שמשון), יצליחו לטעון אנרגיות בשחקנים התומכים של מכבי. קולסון, כהן וג'ונדי הם החשודים המיידיים.
    תודה רבה חבר'ה ויאללה מכבי

        1. הארדן הוא מנטור שידרג גם את אמביד בתחום

          קטע מצחיק ניסיון להיתקע במגן ולזרוק ראש (הראש נזרק יפה השריקה לא הגיעה) תראה איך המגן בורח מהר ונותן לעבור חחחחחחח

          https://youtu.be/sL8jjviszm8?t=69

          איזה הגנה מצחיקה חחחחחחחחחח WWE מישהו הקשיב לשטויות של פיפן שהיה שתוי
          https://youtu.be/sL8jjviszm8?t=8

  3. אני רואה שהבלאנקוס קצת התאוששו בבלגרד.
    מצד שני, יופי של משחק לים מדר, הוא קלע יותר נקודות מכל שחקן במכבי…

    1. לדעתי הסיבה שלא לקח זה כי משחק קודם היה צריך לקחת רבע ראשון ולא היה לו לסוף המשחק
      הוא בונה על משחק צמוד ורוצה שישאר לו

  4. ריאל מנצחת את פרטיזן 80-82.
    פרטיזן ללא 2 השחקנים החשובים ביותר שלה בסגל, פאנת'ר ולאסור.
    ביום חמישי 'המשחק' בה' הידיעה.
    בעיניי זאת סדרה איכותית בהרבה משל מונקו מכבי.
    2 ליגות או רמות שונות

  5. טוב סיכום שלי
    1 חששתי מפתיחה מוחצת שלהם
    מכבי לא היו ביתרון שנייה אחת כל המשחק וזה מבאס לגמרי
    היו כמה הזדמניות להפוך אם מכבי היו הופכים פעם אחת הם יכלו להישבר
    2 מכבי גם לא ידעו לנצל מומנטום בהמשך לסעיף הראשון הם תמיד הורידו לאיזור ה 3 והצרפתים החזירו לאיזור ה 9
    3 קטש לא שלט במשחק עשה חילופים לא תמיד במקום
    במיוחד הפריע לי שהוא לא לקח שום צאלנג והיו לו לא מעט סיבות לקחת
    הוא רצה לשמור לסוף
    אבל לפעמים להרהר את השופטים זה עדיף

    4 בצד של מונאקו משחק מושלם הם שלטו בקצב המשחק באופן מופתי ניצחו 9-12 את מכבי בר התקפה
    קלעו טוב מהקו
    השלשות נכנסו נהדר
    והכי חשוב יחס אס איבודים מטורף
    של 5/17

    5 אבל אחרי הכל ההפסד היה יותר מנטלי אחוזי השלשות של מכבי כמשל ומכבי צריכה להוכיח שיש לה את הצד המנטלי

    6 מבט למשחק הבא
    במונאקו רק גיימס שיחק מעל 32 הבאים בתור אחריו הגיעו לא הגיעו ל 27.00
    בעוד במכבי כל השלישייה הגדולה שיחקה 32 ומעלה כולם יוחר מגיימס
    זה אומר שיש עליהם עומס
    בנוסף מכבי צריכה להרוויח שחקנים למשחק 5 …אם וכאשר
    ולכן הייתי מרחיב את הרוטציה גם בסיכון של משחק 4
    במילים אחרות אני מעדיף להגדיל את הסיכוי של משחק 5 על הסיכון שבהרחבת הרוטציה במשחק 4
    תוכנית המשחק
    חמישייה
    בראון בולדווין הילארד קולסון וניבו
    ג'וני הראשון מהספסל מהגרדים
    בגבוהים צריך לשחק הרבה עם פויתרס וסורקין האחרון גם כ 4
    כל השלישיה הזו צריכה לקבל לפחות 15 דק
    גם מרטין וכהן יקבלו את הצאנס אולי כהן יתחיל לצלוף לשם שינוי
    הרוטציה תהיה הכרחית כאמור
    1 לשמירת רעננות מחייבת
    2 להכניס מישהו נוסף למשחק מכריע
    אם וכאשר מכבי תגיע למשחק 5
    אז למיטב זכרוני יש לה עוד דרבי קודם לכן שם הייתי נותן צאנס של ממש למנקו לראות אולי שווה איזה זיטון

    אם נגיע למשחק 5 נרחיב יותר
    אבל במשפט אחד עם האופי הנכון נוכל לנצח שם

  6. מונאקו באה במוד מוצדק אגב של משחק על החיים , די שלטו במשחק מהרגע הראשון ומכבי בעיקר רדפו, מייק ג'יימס היה מפוקס מאוד ,מונאקו כמעט לא איבדו כדורים ופחות אפשרו למכבי לרוץ ובהגנה עצרו והאטו משמעותית את שני היוצרים העיקריים של מכבי בראון ובולדווין, משחק קרוב למושלם מבחינתם מבחינת ביצוע תוכנית משחק. מכבי חייבת את בולדווין ובראון הרבה יותר טובים במשחק הבא אם היא לא רוצה להיפרד כבר בחמישי מחלום הפיינלפור שלה.

  7. עמיחי זה יפה כסיסמא ונכון למשחק הקודם. במשחק אמש נשרקו 25 עבירות נגד מכבי ו-27 נגד מונאקו, שתי הקבוצות הגיעו מספר פעמים זהה לקו העונשין וקיבלו 26 זריקות משם.

  8. מה שכן נחמד מדי פעם לשמוע אוהדי מכבי מתלוננים על שיפוט בהתחשב בזה ששנים הם נהנו פה בליגה משיפוט אומר זאת בלשון המעטה אוהד… מרסר נותן אגרוף ולא מורחק, פניני מאחל סרטנים לשחקנים ונשאר במשחק, סמי בכר וטפירו וזה רק מה שעלה לי בשלף.

    1. בשנים האחרונות זה כבר לא נכון
      גם לפני כן זה לא בהכרח חד צדדי
      אבל כדאי להתייחס עניינית לסדרה
      זו סדרה מזעזעת מבחינת שיפוט
      יש לעיתים שיפוט מזעזע אבל גם מזעזע וגם חד צדדי זה יותר מדי.

    2. מכבי תא צריכה לתעל את הזעם נגד השופטים להעלאת רמת המשחק שלה ולא לתלונות על קיפוח.
      אם היא תצליח בזה אז הכל יקום ויפול על משחק 5

כתיבת תגובה

סגירת תפריט