אגרסיביות, עצבים ו-6 טכניות שנשרקו נגד מכבי בהפסד למונאקו, המשחק במדריד פוצץ / אילן אגינסקי, מונאקו

קרדיט: יורוליג

את המשחק אמש הפסידה מכבי בתוצאה 74:86. המחצית הראשונה הייתה אגרסיבית, מונאקו באה להילחם על המשך העונה שלה ועל הכבוד שלה. בסופה של המחצית הייתה מכבי בפיגור נקודה בלבד 41-42 למונאקו. ברבע השלישי מונאקו כבר הובילה בדו ספרתי אך ברבע האחרון מכבי כבר צימקה את ההפרש ל-8 נק' והייתה מחשבה שניתן להפוך את המשחק, אך אז נשרקו כמה שריקות שהוציאו את הרוח מהמפרשים הצהובים. בסופו של דבר אני חושב שמכבי יכולה להיות מרוצה, את המטרה של לגנוב את הביתיות היא השיגה וכעת היא תנוח מעט ותנסה לנצח פעמיים בבית.

על אף שאני לא אוהב לדבר על השופטים והשיפוט, נראה שאין מנוס מלהזכיר את השיפוט לפחות במשפט. התחושה שהשיפוט לא היה מאוזן גרם להרבה אמוציות ועצבים אצל שחקני מכבי. התחושה באה לידי ביטוי בכך שנשרקו לחובת מכבי לא מעט עבירות תוקף גבוליות ולא פחות מ- 6(!) עבירות טכניות כולל 2 שחקנים (בולדווין והיליארד) שהורחקו בגינן.שחקני מכבי לא הסכימו להתייחס לשיפוט בסיום המשחק (מחשש שייענשו וייקנסו על ידי היורוליג) מאמן מכבי עודד קטש הסכים לומר "שזה לא נעים לא לקבל את אותם שריקות בשני הצדדים" וש"במשחק כ"כ אגרסיבי יש לשיפוט תפקיד מכריע" קטש התייחס למשחק עצמו "אני גאה בשחקנים שלו על איך ששיחקו והמטרה היא לסיים את הסדרה בבית בשבוע הבא".

סיכום טעויות השיפוט והעבירות הטכניות.

מאמן מונאקו, סשה אוברדוביץ' דיבר על כך שלקבוצתו לא היה זמן הכנה מספק למשחק הראשון בגלל משחקי הגביע הצרפתי ביום ראשון בערב ושהם למדו את המשחק הראשון והתכוננו בהתאם. עוד הוסיף שמכבי קבוצה מנוסה עם שחקני יורוליג בעלי נסיון במעמדים ואילו שחקניו חדשים במפעל. בהתייחסותו לקהל הצהוב שבמשחק הראשון ישב בכל חלקי האולם ועשה המון רעש ואווירה והערב לא הורשה להכניס ציוד עידוד "אתה מצפה למשחק בית ואז אוהדי יריבה יושבים בכל היציעים הביתיים וזה לא תקין"

שחקן מונאקו ג'ון בראון אמר בסיום: "אנחנו נצטרך להיות מפוקסים במשחק השלישי ולחסום כל רעש וכאב שהם הולכים לגרום לנו"

ה- m.v.p של המשחק ג'ורדן לויד (אקס אילת) שקלע במשחק 33 נקודות, אמר לעיתונאים הישראלים שחיכו לו במיוחד כחצי שעה אחרי סיום המשחק, על השאלה האם ראינו 2 קבוצות שונות של מונאקו בכל אחד מהמשחקים "זה כדורסל, כשהכדור נכנס הכל טוב וכשלא זה קטסטרופה" על משחקים 3-4 בשבוע הבא- "כבר שיחקנו בתל אביב והובלנו בדו ספרתי, נצטרך ללמוד לשמור על זה" וגם "בתל אביב זה יהיה אנחנו נגד כל העולם, אני אוהב לשחק בהיכל מנורה, אז בשבילי זה יהיה נהדר"

אי אפשר להתעלם ממה שקרה במדריד במשחק מס' 2 בסדרה בין ריאל מדריד לפרטיזן בלגרד שהופסק כ-2 דקות לפני סיומו. קטטה בין שחקנים התחילה לאחר שגרשון יאבוסלה מריאל תקף פיזית את רכז פרטיזן דונטה אקסום, הטיל אותו אל הרצפה ופצע אותו. המשחק הופסק בתוצאה 80:95 לפרטיזן וכך גם יסתיים. פרטיזן עולה ל-0:2 בסדרה מול ריאל מדריד ויכולה להיות הראשונה שתעפיל לפיינל פור. נחכה ונראה איזה עונש יקבל יאבוסלה ואיזה עונש תקבל ריאל בעקבות האירועים.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה אילן. מכבי עשו את שלהם עם ניצחון החוץ האחד, אבל השיפוט בשני המשחקים היה ביתי עד כדי שערורייתי, ולא רק ברבע האחרון של משחק 2, אם כי שם זה באמת שבר את ניסיונות הקאמבק של מכבי

    1. אין ספק שהיו טעויות שיפוט כל המשחק.
      ההרחקות ברבע האחרון עם הטכניות היו הקש ששבר את מכבי.
      הוספתי קישור ליוטיוב שמסכם את כל טעויות השיפוט לאורך כל המשחק.

    1. מה שקרה הוא ככה:
      פרטיסן הגיעו למדריד וניצחו את המשחק הראשון בשנייה האחרונה בשלשה של פאנת'ר.
      במשחק השני הם נתנו הצגה מדהימה ובמצב של 80-95 לטובתם, כדקה וחצי לסיום וכשברור שהם מנצחים, סרחיו יול נכנס, ופשוט נתן אגרוף סתם ככה לקווין פאנת'ר.זה היה גועל נפש מזוקק, לא קשור לכדורסל, וממש הוציא (לי לפחות) את החשק לראות ספורט.
      בכל אופן, פאנת'ר איכשהו – ואישית אני לא יודע איך הוא הצליח, אולי קשור לסיפור החיים המדהים שלו – לשמור על איפוק.
      אבל..
      בעקבות העבירה המזעזעת של יול הייתה הסתערות של שחקני שתי הקבוצות זה על זה וכאן התחילו העניינים להדרדר, כולל הפעולה המבישה של יאבוסלה (מאחור, על שחקן שלא רואה אותו) וכו'. אגב, למי שראה את המשחק (כמוני), היה די ברור שהאמוציות של יאבוסלה המתוסכל יפרצו החוצה בשלב כזה או אחר, מה שאכן קרה.
      בכל אופן, העובדה שיול לא הוענש בצורה כלשהי היא חרפה לדורות. מבחינתי מה שעשה מכתים את הקריירה שלו והעובדה שהתנצל על מעשיו וכו' וכו' וכו' לא משנה את הפציעה של אקסום וההתדרדרות הכוללת.
      איכס.
      לשאלתך..

      1. +1966
        למייטב הבנתי יאבו קיבל עונש השהייה מ 5 משחקים כך שהוא לא רלוונטי יותר בסדרה.
        השאלה היא מה קורה עם השאר? מה עם סרחיו המסריחיו? אני חושב שלפחות 3 שחקנים ממדריד לא צריכים להיות בכלל במגרש בגומלין.
        הפסד טכני בסדרה כבר יותר שפוי בעיני.

  2. לא ראיתי את המשחק אתמול, אבל במשחק הראשון השיפוט היה ביתי באופן מוגזם, בעיקר ברבע האחרון.
    ממש לא לעניין ש(כנראה) לא נלמד הלקח וזה חזר על עצמו במשחק השני

    1. בלשון המעטה.
      איך יכול להיות שיול, שהיה אחראי על תחילת האירוע עם העבירה המזעזעת יוצא נקי? הוא ישלם על זה בבלגרד ללא כל צל של ספק – זה יהיה העונש האמיתי.
      יאבוסלה היה צריך ללכת לכלא על הפגיעה באקסום.
      זה הכל

      1. איך ישלם? יצעקו לו בוז?
        צריך היה להעיף אותו את ראש הקנונייה. אבל רואים כמה גם המפעל הזה צבוע.
        אנחנו רואים את זה המון בספורט. ברצלונה (כדורגל), יובנטוס (כדורגל), NBA והשיפוט, פיפה והמונדיאל האחרון במדינה משלמת שוחד ובנוייה על מותם של מעל ל 6000 פועלים ועכשיו גם בכדורסל בגביע אירופה.
        ריקבון

  3. שני המפעלים הבכירים של הכדורגל והכדורסל האירופאי ניחנים בהמון צביעות אין ספק. פיפ"א כמו שכתבת רזי בכלל הביאו את הצביעות והשחיתות לרמה אחרת.
    היורוליג כבר הרבה שנים בגדול מפעל סגור ומרקיב זה לא חדש כל כך. בהתייחס לכדורסל באותו אירוע פרטיזן שלטה באופן מוחלט במשחק 2, השועל הסרבי עושה זאת שוב, בזווית הפרובנציאלית כיף לראות בשני המשחקים הללו בדק' חשובות את ים מדר על הפארקט בעיקר האמת בשל ההגנה שלו. לגבי מכבי-מונאקו, עקרונית מכבי עשתה את שלה והעבירה את ההכרעה לביתה שהשנה חזר אחרי הרבה שנים להיות מבצרה . לא הייתי ממהר עוד לקנות כרטיסים לפיינל-פור אבל הם בהחלט הפכו לפייבוריטים ברורים כרגע משהו כמו 75%-25% לטובת מכבי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט