לורנזו בראון בטוח שמכבי תל אביב תגיע לפיינל פור. עם תצוגת האוהדים אמש, היא התקרבה לשם צעד גדול / אילן אגינסקי, מונאקו

קרדיט: האינסטגרם הרשמי של מכבי תל אביב

"כולם מדברים על האווירה בתל אביב, אבל זה הרגיש כאילו אנחנו משחקים בבית", סיכם אמש (שלישי) מאמן מכבי תל אביב עודד קטש את הניצחון על מונאקו 67-79 במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף.

יהיה זה עוול לנתח על המשחק ולדבר רק על ההגנה האגרסיבית של מכבי, השלשות של מונאקו והחזרה של אלכס פוית'רס ליורוליג לאחר כחמישה חודשים היישר למשחק פלייאוף – מבלי להתייחס קודם לשמונה מאות האוהדים, על פי הערכות, שהגיעו למונאקו. חלקם עשו מסע ארוך מישראל לנסיכות הקטנה והמנומנמת באמצעות קונקשנים ורכבות מכל רחבי היבשת – וינה, באזל ומילאנו הן רק רשימה חלקית ששמעתי מאוהדים. הדבר לא הרתיע מאות מהם מלעזוב את הארץ בערב יום העצמאות ה-75, ולגרום למכבי להרגיש – כמו בסלוגן של אל על – "הכי בבית בעולם". שירת התקווה של האוהדים והשחקנים – ישראלים וזרים – עם דגלי ישראל, הייתה רק חותמת סופית לתחושת הביתיות ולהצגה שנתן הקהל של מכבי אמש.

קרדיט: הדר סגל

ג'ייק כהן היטיב לתאר את התחושות בסיום: "קודם כל יום העצמאות שמח(בעברית), היה מדהים לראות באולם כמויות של ישראלים וצהובים. בתחילת המשחק הם גרמו לי לצמרמורת"

אתמול בצהריים דיברתי עם אוהדים שהודו שהם מעט חוששים מהמשחק. אפשר להבין אותם, לנוכח העובדה שלמרות התקופה הטובה שקבוצתם נמצאת בה – בכל עונה הסדירה היא לא הצליחה לנצח מחוץ ליד אליהו אף אחת משבע הקבוצות שהעפילו איתה לפלייאוף. כדי להגיע לפיינל פור בסדרה של הטוב מחמישה משחקים, כשהראשון והשני מביניהם – ובעת הצורך גם החמישי – נערכים במונאקו, מכבי הייתה צריכה "לגנוב" את הביתיות ולנצח לפחות פעם אחת במונאקו כדי להעביר את אפשרות ההכרעה לתל אביב. היא אכן עשתה זאת, ואולי גם לאוהדים הרבים שהגיעו ולאווירה הביתית שהקנו הייתה תרומה לכך.


אגב, לא ברור איך קבוצת יורוליג בכירה מארחת באולם כמו ה-"סלה גסטון מדיסן" – אולם קטן וצפוף, שגם אחרי השיפוץ שנעשה בו בקיץ מכיל רק כ-4,600 מקומות, ומזכיר אולמות פחות מוצלחים ברחבי ארצנו. החום והצפיפות בתוך האולם הלא-ממוזג היו קשים מאוד.

לאחר המשחק אמש גברה האמונה בקרב השחקנים והאוהדים שניתן להשלים את המשימה כמעט בשלמותה כבר מחר בערב פה במונאקו, באותה השעה ובאותו המקום.

קרדיט: יורוליג

לורנזו בראון ניפק עוד משחק מרשים (15 נק', 4 אסיסטים ו-2 חטיפות ב-31 דקות) נגד קו אחורי מהטובים במפעל, ובסיום ערכתי עימו ריאיון קצר.

מה אתה חושב על התצוגה האישית שלך הערב?

"אני פשוט רוצה לעשות את העבודה שלי הכי טוב שאפשר ולעזור לחבריי לקבוצה".
האם התבוסה במונאקו ב-19 נק' הפרש בתחילת מרץ, שבה לא הצליח לקלוע ב-18 דקות של משחק, ישבה אצלך איפשהו בראש?

"זו הייתה עונה ארוכה, מה שהיה בעבר נשאר בעבר ואין לו שום משמעות לעתיד".
האם אתה חושב שאתם מסוגלים לנצח את הסדרה ולהגיע לפיינל פור?

"מכבי היא קבוצת פיינל פור, והערב עשינו צעד גדול בכיוון. נמשיך לנסות לנצח משחק אחר משחק, להכריח את מונאקו למסור ולא לתת לכוכבים שלהם לשחק אחד על אחד – וננצח את הסדרה הזו".

תודה רבה לרועי גלדסטון, סמנכ"ל התקשורת של מכבי תל אביב, ולצוות הופס – עמיחי ושחר על ההזדמנות.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מכבי הייתה אתמול טובה יותר ממונאקו, אבל לא במיטבה. הקהל הישראלי מאידך, נתן תצוגה של MVP, ויש לו מניות בניצחון. כל הכבוד.
    תודה רבה אילן, מקווה שתהנה גם במשחק הבא, ולמה לא, בוא נחלום גם על ניצחון (לחלום לא עולה כסף, ומי שלא חולם אדום)

  2. תודה רבה
    עקב ימי הזיכרון לא הספקתי לתת את הניתוח שלי
    לפני הסדרה
    נקודת המפתח הקליעה שלהם מבחוץ
    מונאקו לא קולעת טוב מחוץ לקשת וזה די מפתיע שכן היא קבוצת גארדים
    הגרוע ביותר זה מייק גיימס עם 29 אחוז עונתי
    לטוב ביותר יש 38 אחוז
    לברצלונה וריאל למשל יש 5 שחקנים לכל קבוצה שקולעים באחוז טוב מזה
    להערכתי ללא קליעה מבחוץ למכבי יהיה קל משמעותית
    שכן מונאקו היא יותר קיצונית ממכבי בהסתמכות שלה על הגארדים
    ודווקא בפנים נראה שהיתרון של מכבי
    בטח כשפויתרס חזר

  3. וואי, אילן, אני לא מכיר אותך, אבל כבעל האתר ואחד מאנשי הצוות בו ברצוני להודות לך על שדיווחת לנו מהאולם. אז עכשיו יש לנו דיווחים מלוס אנג'לס, מבסן פרנציסקו, ומונאקו. איזה אתר או עתון אחר יכול להתפאר בהישגים כאלה.
    תודה ואתה תמיד מוזמן לכתוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט