אירועי דיומא – 16.04.2023 – שחמט אופניים וסנוקר

שחמט – אליפות העולם, משחק 6 / עמיחי קטן

12:00 שעון ישראל

לבן – דינג לירן (2)

שחור – יאן נפומנישצ'י (3)

במשחק הרביעי, דינג הגיע עם תכנית משחק שונה מזו שהובילה להפסד שלו במשחק הקודם בלבן, משחק 2, והפעם בחר בפתיחה האנגלית. נפו דווקא בחר ברעיון דומה של העברת הפרש למשבצת א5, אבל הפעם דינג זיהה את האפשרות לחזק את השליטה של הרגלים שלו במרכז הלוח. נפו שמר על המשחק מאוזן עד למסע ה-28, אז הוא שיחק את המסע המפסיד פד4, שאפשר לדינג להקריב טיב ולפרוץ את ההגנה של נפו, ומשם דינג לא שגה בדרך לניצחון שקבע שוויון 2.

נפו חזר לפתיחה הספרדית במשחק 5, והצליח לשלוט בעניינים בזכות היכולת לשמור על העמדה סגורה וניצול מירבי של הפרש, בניגוד לרץ של דינג שלא הצליח לבוא לידי ביטוי. במסע ה-37 הצליח נפו למצוא את הדרך לקדם רגלי באופן שיצר עבורו רגלי ח עובר ומשם יתרון מכריע, גם אחרי החלפת המלכות וכמה רגלים, בדרך לניצחון שני שלו בתחרות שמחזיר לו את היתרון.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ אמסטל גולד

עונת קלאסיקות האביב מגיעה לשבוע המסיים שלה. לאחר שנפרדנו לשלום מקלאסיקות הפאבה, אנו נמצאים בפתחו של שבוע קלאסיקות בהולנד ובבלגיה, המאופיינות יותר בתוואי המתאים למטפסים. הראשונה מבין השלוש, זו שנראה היום, היא האמסטל גולד. מדובר כאן במירוץ ותיק מאד, הקרוי על שם הבירה ההולנדית הידועה. כמו רוב הקלאסיקות באיזור, 253 הק"מ מתאפיינים במספר רב של טיפוסים קצרים ותלולים, אך בשיפועים הנמצאים על קו התפר שבין התוואי המתאים למטפסים לכזה המתאים לקלאסיקנים. זה הופך את המירוץ למעניין למדי, ומביא לכאן רוכבים משתי הדיסצפלינות. מבין הפייבוריטים לזכייה כאן, ראש וראשון לכולם הוא טאדיי פוגאצ'אר. הסלובני ממשיך העונה במוד הקניבלי, כשהוא אוסף לחגורתו עוד ועוד מירוצים בהם לא זכה בעבר, והמירוץ היום עשוי בהחלט להיות עוד אחד כזה. עדיין, פוג צפוי להיתקל היום בתחרות לא פשוטה כלל. בנואה קוסנפרואה הוא למשל אחד שיכול ללכת כאן עד הסוף. קבוצת בורה שולחת לכאן שלישייה איכותית בדמות ג'אי הינדלי, סרחיו היגיטה ונילס פוליט. מאטיי מוהוריץ' הוא עוד מועמד חזק מאד. יומבו ויסמה ישלחו לכאן את הצמד אטילה ואלטר וטיש בנוט, בעוד שזוכה השנה שעברה, מיכל קביאטקובסקי, ישתף פעולה במדי אינאוס עם טום פידקוק. גודו, פולס, לוטסנקו, בארגי, מולמה וסורן קראו הם עוד מועמדים פוטנציאלים לזכייה. קבוצת IPT תגיע לכאן בהובלת מייקל וודס, ועם צוות מסייע חזק הכולל את אימפי, הול וקלארק. שידור ביורוספורט 1 מ-14:45 (סיום צפוי בסביבות 17:15).

סנוקר – אליפות העולם / אסף צרפתי

היום השני של התחרות יביא לסיום את מרבית משחקי אתמול ויצרף למעגל משחקים נוספים ואת אחד מהמפגשים המרתקים של הסיבוב הראשון. להזכיר שהפורמט בסיבוב הראשון הוא הטוב מ  – 19, בשני סשנים. נצלול למשחקים :

משחקי הצהריים

12:00 דינג – חוסיין ואפאי

12:00 סטיוארט בינגהאם – דייב גילברט

משחקי שעת התה

 16:30 מארק וויליאמס – ג'ימי רוברטסון

16:30 ניל רוברטסון – וו

משחקי הלילה

21:00 –  לוקה ברסל–ריקי וולדן

21:00 – אלי קרטר – ג'ק ג'ונס

משחק אחד כבר מאחורינו, אלוף העולם והמדורג ראשון רוני אוסאליבן זכה להיות היחיד שמשלים את משחקו כבר ביום הראשון. כצפוי הוא ניצח את פאנג הצעיר אך שלא כצפוי זה הלך קשה למדי. רוני אמנם עלה ליתרון 5-0 שלא מאוד שיקף את מהלך המשחק, אך פאנג התאושש עוד בסיום הסשן המוקדם וצימק ל 6-3. גם בהמשך המשחק פאנג נראה לחלוטין שייך למעמד ולמרות פיגור 9-4 הצליח לצמצם ל 9-7 ולהלחיץ את הקהל המקומי לפני שרוני סיים את המשחק ויוצא למנוחה של קרוב לשבוע עד פתיחת הסיבוב השני.

אוסאליבן ימתין למתמודד ברמה אחרת לחלוטין ויהיה זה המנצח בין דינג לחוסיין ואפאיי.

דינג הוא בכיר שחקני סין, אלוף בריטניה לשעבר שחזר העונה לכושרו הטוב ולמשחק השקט שלו בו הוא מייצר רצפי הטבעות כדורים מרשימים. מולו יתמודד אחר מהשחקנים הטובים העונה, האיראני המצוין ואפאיי שבהחלט יכול לראות עצמו מועמד לעלות לשלב הבא. צפוי סנוקר מבוקר, ממושמע והתקפי אך ללא ספק צמוד ומותח. המשחק  יושלם מחר.

שלושה מארבעת המשחקים המשחקים הנוספים שהחלו אתמול נמצאים במצב של 6-3 ויגיעו לסיומם היום. בינגהאם שהיה נראה עדיף למדי מול דייב גילברט, ניל רוברטסון שאמור לסיים את העבודה מול וו. ולבסוף לוקה ברסל שמוליך באופן מפתיע לטעמי על ריקי וולדן.

משחק נוסף שיגיע לסיומו הוא הצמוד מכולם ובו אלי קרטר (שמחזיק גם בברייק הגבוה בתחרות עד כה – 143) יתמודד מול ג'ק ג'ונס

ב 16:30 ייפתח משחק נוסף, אלוף העולם לשעבר וכנראה האדם המשעשע ביותר בסבב מארק וויליאמס (שחתום על משחק אגדי מול טראמפ בחצי הגמר בשנה שעברה) יתמודד מול ג'ימי רוברטסון (אין קשר לניל).

וויליאמס פייבוריט מובהק מול שחקן שאמנם נמצא בדירוג גבוה יחסית לקריירה שלו אך חסר ניסיון במעמדים אלו. צפו לסנוקר מהיר ומסחרר

 שידורים ישירים ביורוספורט ו BBC . צפייה מהנה

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. כידוע לכם אני לא מהמר נגד פוג. גם אם הוא יתחרה עכשיו באליפות העולם בשחמט..
    זה סוג מירוצים שממש מתאים לוודס – ראיתי איזה סרטון עם ניתוח נתונים, לפיו וודס מגיע למשהו כמו 7.7 וואט/ק"ג למשך 7 דקות. העליות במירוצים הנ"ל דורשות מאמץ של (לרוב) פחות מזה, ואלו בדיוק המקומות לנער מתחרים.

  2. פחות עוקב מקרוב אחרי השח, ממש מבואס שדינג לקח שני במקום נקמורה, ובודאי שהעז פרש. נכנס לעקוב אחרי התוצאות בדיעבד. כשקרלסן שיחק מול נפו, עקבתי בלייב בציפיה מרובה לכל מהלך.

  3. באמסטל גולד לנשים לוסינדה ברנד בבריחה מקדימה שהייתה כבר יותר משתי דקות, אבל מוביסטר התחילו לרדוף והפער כבר ירד לדקה, נראה שאולי הם יודעים משהו על הכושר של ואן פלוטן שכל השאר לא יודעים

            1. נכון.

  4. הבדלי רמות קיצוניים בין יונייטד לנוטינגהם פורסט, אבל כמו מול סביליה חסר הרונאלדו הזה שישים את הכדור בשיפולי הרשת.

    1. הדבר בלט במיוחד כאשר וחהורסט, שנידוג ממעמקי הליגה הטורקית, ניסה לעצור כדור שקיפץ לו על הרגל ופגע לו ביד.

  5. ופאו מדיח את דינג.
    ואתמול ג'ונס את קרטר.
    ג'ונס פשוט עלה נחוש לנצח.
    לא הכרתי אותו בכלל. רמה גבוהה מאוד ואוי מאוד חזק.
    גם קרטר הפגין נחישות להישאר בחיים ולהמשיך בטורניר, והציג רמה גבוהה מאוד לעיתים.
    פספסתי את הסשן האחרון שבו ג'ונס ניצח את כולם וסיים 10-6.
    היה משחק חזק מאוד.

  6. משהו מאוד גדול קורה לקראת המפגש ופאי – אוסאליבן.
    מסתבר שופאי אמר על אוסאליבן בעבר שהוא צריך לפרוש.
    רוני נשאל על זה בתוכנית כששאלו אותו מול מי יעדיף לשחק – הוא או דינג.
    הוא אמר ופאי כי זה נותן לו מוטיבציה מחודשת.
    עכשיו ופאי אחרי הניצחון על דינג פשוט מטנף על רוני בלי שום עידון. לא ראיתי הכל, אבל דיבר על כך שרוני לא מכבד אנשים, את המשפחה שלו, שהוא נותן דוגמא לא טובה לאוהדים ושפעם הוא היה האליל שלו אבל אז התאכזב ממנו מבחינת האישיות.
    חתיכת טיפוס הופאי הזה.
    הוא אפילו אמר עליו "הוא אדם נחמד מאוד – כשהוא ישן".
    ופאי יהפוך במהרה לנבל הראשי בסנוקר בצורה כזו, ויש חתיכת בילד-אפ לקראת המפגש הקרוב ביניהם – ביום שישי.
    מה שבטוח רוני יבוא עם מוטיבציה להרוג ולחסל כמו שהרבה הרבה שנים לא הייתה לו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט