האלופה מארחת את מוליכת הטבלה – סיקור מהשטח / עמיחי קטן

אתר מנהלת הליגה. צילום – אלן שיבר

העונה הסדירה של ליגת ווינר הישראלית תסתיים בשבוע הבא, ואחריה יהיה סיבוב שלישי של 5 משחקים שיקבע את זהות העולות לפלייאוף ואת המיקום שלהן, כמו גם את המצב בתחתית. ניצלתי יום לימודים שהסתיים מוקדם יחסית ומשחק שהחל ב-18:30 כדי להיות במשחק שבו האלופה מחולון אירחה את מוליכת הטבלה מת"א, שידעה שניצחון יספיק לה כדי להבטיח את המקום הראשון בתום הסיבוב, עוד לפני המשחק שלה בירושלים בשבוע הבא.

מגרש כדורסל בדרך לאולם. צילום – עמיחי קטן

הפועל חולון הגיעה למשחק הזה בסגל חסר מאוד, כשבין היתר אפשר לסמן פציעות של פרדי בורדיון, שון דאוסון ושחר עמיר ככאלה שקיצרו מאוד את הסגל שלהם, ובעיקר את מצבת הישראלים, בזמן ש-5 הזרים שלהם שיחקו מספר מקסימלי של 160 מתוך 200 הדקות המצטברות מחוסר ברירה. בסך הכל, שיחקו 7 שחקנים ברוטציה, מהם 6:19 דקות של ניב בלול, בנו של שחקן העבר קובי, שעדיין בשלבי התאקלמות בליגת העל.

מכבי הגיעו למשחק בשיאו של מומנטום חיובי ביורוליג ורגע לפני שבוע כפול ביורוליג, והצוות המקצועי בחר לרשום לסגל את החמישייה הבכירה של הזרים – בראון, בולדווין, קולסון, מרטין וניבו – גם מתוך תקווה לחלוקת דקות מאוזנת שלא תעייף אף אחד מהם. אם צריך לציין שם אחד העונה במכבי במשחקי הליגה, הרי שזהו רומן סורקין שרושם ממוצעים של 11.9 נקודות ו-5.7 ריבאונדים ב-66.9% מהשדה (מקום 2 בליגה) ו-82.4% מהקו (מקום 4 בליגה).

הצגת השחקנים הייתה הפעם מסקרנת במיוחד, לאור השאלה איך ינהג הקהל הביתי ברפי מנקו וגיא פניני, שניים שעברו בקיץ מחולון לתל-אביב. שניהם זכו לכבוד מהקהל, ואפילו הלכו כל אחד בתורו לשוחח עם אוהדי חולון, ושניהם קיבלו גם טקס לפני המשחק. במקרה של מנקו מדובר היה בטקס קצר יחסית, בעוד פניני זכה גם לסרטון שהכינה עבורו הקבוצה הביתית.

וויד בולדווין עושה מתיחות. צילום – עמיחי קטן

הפועל חולון – מכבי תל-אביב 74- 84:

חולון עלו עם חמישייה של ג'ו רגלנד, ניב משגב, מני האריס, כריס ג'ונסון ומרווין ג'ונס, ואילו מכבי עלו עם החמישייה שעולה ביורוליג לאחרונה של לורנזו בראון, וויד בולדווין, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. בדקות הפתיחה, מכבי קלעו בעיקר דרך ריבאונד התקפה והתקפות מעבר, ואילו חולון נשארו במשחק בזכות מטווח שלשות של מני האריס, ואחרי 5 דקות התוצאה כבר הייתה שוויון 17.

רק כדי לעשות את זה בצורה מסודרת – קולסון פתח עם 2 מהקו, בולדווין הוסיף 2 אחרי חטיפה, ג'ונסון הגיב בסל ועבירה, ניבו קלע מריבאונד התקפה, ג'ונסון תפר שלשה, בולדווין קלע ליי-אפ ואחריו ניבו אחרי חטיפה, האריס תפר שלשה, ג'ייק כהן הגיב בדאנק ואחריו שלשה של בראון, רגלנד ובולדווין החליפו סל של 2 לכל צד והאריס סגר את דקות הפתיחה עם 2 שלשות רצופות.

רגלנד ירד למנוחה קצרה בחולון אחרי 2 של קולסון, ואחרי דאנק של ג'ונס הגיבו מכבי עם ריצת 9- 0 שהתחילה מ-1/2 של בראון מהקו, המשיכה ב-2 שלשות רצופות של מרטין והסתיימה בדאנק של סורקין בריבאונד התקפה. בשלב הזה, רגלנד חזר מהמנוחה ויחד עם 2/2 מהקו של ג'ונס הם צמצמו ל-28- 23, אבל שלשה של דיברתולומאו חתמה את הרבע הראשון ביתרון 31- 23 לאורחים.

מההתרשמות שלי, רוב הקבוצות מושיבות את העיתונאים סמוך לקהל הביתי. דווקא חולון נוהגים אחרת משום מה…

הראשון לקלוע ברבע השני היה ג'ונסון עבור חולון, אבל סורקין הגיב עם 2 מריבאונד התקפה והוחלף על ידי ניבו שהורם לאלי-הופ על ידי יפתח זיו. מכבי עברו להרכב בלי שחקן יוצר בהתקפה ועם גיא פניני, ולקחו 2 דקות עד לסל הבא, כשהם הלכו לניבו בפוסט-אפ. זיו הגדיל את הפער ל-14 מהקו, האריס עצר את הריצה לרגע, אבל 1/2 מהקו של ניבו וסל של בולדווין הגדילו את הפער ל-15 ושלחו את גודס לקחת פסק זמן.

הזכרנו את פניני שנכנס באמצע הרבע, ובשלב מסוים הוא פתאום מצא את עצמו לליי-אפ וקלע את ה-2 הראשונות שלו למשחק זה, ואחרי שלשה של רגלנד פניני פתאום הרגיש בבית ותפר שלשה משלו. שתי הקבוצות המשיכו להחטיא, אבל ההבדל היה בריבאונד ההתקפה של מכבי, וסורקין קבע את תוצאת המחצית בעוד ריבאונד שכזה – 49- 30 למכבי.

בדרך למשחק, ראיתי קבוצה של בנות, חצי מהן עם חולצה של לוקה דונצ'יץ' וחצי עם חולצה של יאניס, מתאמנות על ריקוד. במחצית הן עלו לריקוד אחד, כשהדבר היחיד שאני יודע על השיר שהושמע שם זה שהוא היה בפסקול של הסרט ספייס ג'אם, ובפסק זמן מאוחר יותר הן עלו לריקוד אחר. זו גם הזדמנות לציין שבאופן כללי הייתה תחושה שהשעה המוקדמת יחסית אפשרה להרבה אוהדים צעירים (קרי – ילדים) להגיע למשחק, וזה יתרון משמעותי למשחקים בשעה כזאת.

צילום – עמיחי קטן

עודד קטש הרשה לעצמו לעלות בלי בולדווין בתחילת המחצית השנייה, ונענש בפתיחה מפוזרת של הצהובים, כשב-7 הדקות הבאות חולון רצו 19- 7 בזמן שמכבי היו עם 3/13 מהשדה ו-6 איבודים, אבל שוב רצנו קצת מהר מדי, ומגיע לחולון סיקור מפורט יותר של הדקות הטובות שלהם שהחזירו אותם למשחק.

שמעון מזרחי בשיחות עם אנשי מכבי שיושבים מאחורי הסל. צילום – עמיחי קטן

מני האריס פתח את החצי השני עם 5 רצופות, בראון הגיב עם 2, אבל ג'ונס, ג'ונסון ושלשה של רגלנד צמצמו ל-9 בלבד ושלחו את קטש לקחת פסק זמן, להכניס את בולדווין ולייבש את ג'ייק כהן עד לסיום המשחק. ג'ונס כבר צמצם ל-7, אבל בולדווין עצר ריצת 14- 2 חולונית עם שלשה. רגלנד קלע סל ועבירה, סורקין הגיב עם 2 מריבאונד התקפה והאריס דייק פעמיים מהקו, וכך עברו 7 הדקות הראשונות של הרבע.

סורקין שוב קלע מריבאונד התקפה, בולדווין ורגלנד קלעו 1/2 מהקו עבור כל צד, בולדווין הוסיף עוד 2 והפעם היה זה תורו של ניבו ללקט ריבאונד התקפה ולשים 2, וכעת מכבי ביתרון 63- 50. הדקה האחרונה של הרבע לא כללה נקודות נוספות, בזמן שאצל חולון רק 4 הזרים בחמישייה קלעו בינתיים, לא כולל את סי ג'י האריס שעלה מהספסל, ניב משגב הישראלי בחמישייה וניב בלול שעלה לכמה דקות מהספסל כאמור.

רגלנד פתח את הרבע האחרון בשלשה, וכעבור 2 דקות מפתיחתו בולדווין הגיב ב-2. קולסון הוסיף שלשה, רגלנד הגיב עם סל ועבירה, וסורקין ענה לו באותו המטבע. משגב קלע שלשה והפך לשחקן החמישי והאחרון של חולון שעולה על לוח הקלעים ו-4 רצופות של מני האריס צמצמו ל-8 בלבד. גיא פניני הגיב עם שלשה שנייה להיום, אבל ג'ונס ורגלנד צמצמו ל-7 בלבד, קצת פחות מ-4 דקות לסיום.

הפעם היה זה בראון שלקח על עצמו את העניינים אצל מכבי וקלע בפלואוטר. בולדווין וג'ונס החליפו 1/2 מהקו כל אחד ובראון הוסיף שלשה. משגב צמצם שוב ל-9 בשלשה, אך בראון הגיב בליי-אפ ובאסיסט לסורקין שקבעו יתרון 13, דקה וחצי לסיום, ולזמן שנותר מכבי כבר עברו להרכב של חמישה ישראלים – זיו, דיברתולומאו, מנקו, פניני וסורקין. רגלנד עוד קלע שלשה ובסיום זה 84- 74 למכבי.

צילום – עמיחי קטן.

סורקין ובולדווין הובילו את קלעי המנצחת עם 15 כל אחד, כאשר סורקין עשה זאת ב-7/10 מהשדה עם 8 ריבאונדים (6 מהם בהתקפה) ו-2 חסימות ובולדווין סיים עם 5/15 מהשדה, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, בראון קלע 13 עם 5 אסיסטים, ניבו קלע 11 עם 7 ריבאונדים, כולם בהתקפה, קולסון קלע 9, פניני קלע 8, מרטין קלע 6, דיברתולומאו קלע 3, זיו וכהן קלעו 2 כל אחד ורפי מנקו סיים עם 0 נקודות ב-0/7 מהשדה.

רגלנד הוביל את חולון עם 25 נקודות ו-9 אסיסטים, מני האריס קלע 22 ב-7/22 מהשדה, יחד עם 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'ונס קלע 11, ג'ונסון קלע 10 עם 3 חטיפות ומשגב קלע 6. סי ג'יי האריס סיים ללא נקודות ועם 0/5 מהשדה וניב בלול סיים ללא זריקות.

אחרי המשחק, השחקנים הלכו להודות לקהל, ופניני הלך להודות לקהלים של שתי הקבוצות, מחזה לא רגיל אצל שחקן שלרוב זוכה לשריקות בוז מאוהדי היריבה.

צילום – עמיחי קטן

במסיבת העיתונאים, קטש ציין לחיוב את הרבע השני, שבו חולון קלעו 7 נקודות בלבד, אבל הוא לא היה מרוצה כל כך מרמת האינטנסיביות של שחקניו לאורך המשחק, למרות שיא מועדון של 25 ריבאונדים בהתקפה. הוא הצביע על כך שדווקא הרישום בסגל של שני כוכבי הקו האחורי, בראון ובולדווין, מאפשר להם לנוח יותר, כי הם חולקים באחריות, בניגוד למצב שבו רק אחד מהם נרשם ועליו מוטלת אחריות גדולה יותר לניהול המשחק של מכבי.

אחרי קטש הגיעו מרווין ג'ונס וגודס, כאשר ג'ונס התייחס בעיקר לחזרה שלו מפציעה שהשביתה אותו בשבועיים-שלושה האחרונים. גודס עסק בסגל הקצר באופן כללי על ההתנהלות בסגל הקצר מאוד שיש להם כרגע, גם סביב תכנית האימונים המשתנה, גם סביב ניהול הסגל והשאלה מי מהזרים לרשום בכל משחק וגם עם אופטימיות לגבי פרדי בורדיון, שון דאוסון ושחר עמיר הפצועים.

ג'ייק כהן נשאל על הטריו המוביל של מכבי כפי שהוא מציג אותו בטוויטר – הוא, בראון ובולדווין – שקלעו הפעם 30 נקודות משותפות, ועל התקופה החיובית של הצהובים, שרושמים רצף של 8 ניצחונות בכל המסגרות ו-7 רצופים בליגה. כהן הציג מצד אחד את הפער בהתייחסות של התקשורת ודעת הקהל בין התקופות הטובות של מכבי ובין התקופות הפחות טובות, ודיבר קצת על האופן שבו הקבוצה חושבת על כל משחק בנפרד ולא עוסקים בסיכוי להעפיל לרבע גמר היורוליג.

זו דוגמה מהמשחק של מכבי בחמישי האחרון

וכרגיל, נסיים עם הצגת הטבלה, והפעם גם משפט על המאבקים הרלוונטיים לעכשיו:

מכבי (תל-אביב זו העיר היחידה שיש לה נציגות "מכבית" בליגה הבכירה כרגע) הבטיחו את המקום הראשון, הפועל ת"א את המקום השני, הפועל ירושלים את המקום השלישי והפועל חולון את המקום הרביעי. בתחתית, קריית אתא, הפועל אילת, הפועל חיפה וגלבוע גליל יהיו בבית התחתון, וסביר להניח שאלו ה-4 שגם לא יהיו בפלייאוף העונה.

המאבק על שני המקומות האחרונים בבית העליון כולל את גליל עליון, שהבטיחו מקום בבית העליון ועדיין תלויים בשאלת המיקום, נס ציונה שזקוקים לניצחון אחד, או להפסד של אחת מבין הרצליה ובאר-שבע, כדי להבטיח את המקום השישי לפחות, הפועל ב"ש שזקוקים לתרחיש חריג של בית משולש עם נס ציונה והרצליה, וסגנית האלופה מהרצליה, שכבר איבדה סיכוי להיכנס ל-6 המובילו בעצמה, אבל יכולה להשפיע על המאבק כאמור.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. נהדר עמיחי. סקירה כמו שכתוב בספר.
    מכבי רשמו שיא מועדון היסטורי של 25 ריבאונדים בהתקפה כשרק סורקין וניבו אחראיים על 13 מהם. הצגה.

    1. תודה. יש לחולון עכשיו שבועיים עד המשחק הבא, ככה שאתה יכול לקוות שיהיה סגל בריא יותר בהמשך, כמו שגודס כרגע מקווה. השחקנים של חולון אפילו קיבלו יומיים חופש

    1. תודה מנחם. אכן קיבלנו כסאות מוגבהים מאחורי הסל, כשלפנינו רק 2 שורות של אנשי הספסל של מכבי. מה שכן – שורה לפני ישב ניקולה וויצ'יץ' וה-2.13 שלו, ולמזלי הוא לא קפץ כמו חלק מהשחקנים הפצועים שישבו לידו אחרי כמה מהלכים של מכבי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט