שבת בבסיס: ככה היא באמצע / יוני לב ארי

בדיוק כמו בנשיונל ליג, הבית המרכזי היה החלש ביותר באמריקן ליג בעונת 2022, וזו לא היתה הפתעה. חמש הקבוצות מהסנטרל ניצחו ביחד 382 משחקים בלבד, לעומת 438 במזרח ו-397 במערב. למעשה, אם לשים את עונת הקורונה המקוצרת בצד, הפעם האחרונה שהבית המרכזי לא ייצר את כמות הניצחונות הנמוכה ביותר באמריקן ליג היתה אי שם ב-2015. אז, אגב, גם הגיעה ממנו אלופה בפעם האחרונה (רויאלס).

והאמת? קשה להמר על שינוי מהותי בעונת 2023, הבאה עלינו (אני מקווה) לטובה. קליבלנד ומינסוטה יילחמו על הפסגה, אך נראה כאילו הווייט סוקס, במקום לעשות צעד קדימה לכיוון הגדולות, התקרבה יותר לדטרויט וקנזס סיטי, מה שיהפוך את הסנטרל לחלש אפילו מהעונה שעברה, בה עלתה רק קבוצה אחת מהבית לפלייאוף.

והזוכה השבוע בלוטו הוא… ג'וש בל! (צילום: seattletimes.com)

קליבלנד גארדיאנס

מאזן ב-2022: 70:92.

פלייאוף? כן, הדחה ב-ALDS.

עזבו: אוסטין הדג'ס, לוק מיילי, נולאן ג'ונס, וויל בנסון ואואן מילר.

הצטרפו: ג'וש בל, מייק זונינו וג'אסטין בויד.

בכמה מילים: הסגל הסופר צעיר של טרי פרנקונה (הוותיק) קיבל קצת ניסיון פלייאוף, ועכשיו יהיה מעניין לראות את אנדראס חימנס, ג'וש ניילור, סטיבן קואן ומיילס סטרואו (בן 28, אבל אל תהרסו) יותר מוכנים ובשלים. תוסיפו לזה את הרכש הנוצץ בדמותו של ג'וש בל, שתפס את עמדת הבסיס הראשון וסידר לניילור DH במשרה מלאה, וקיבלתם, לצד חוסה רמירז הנפלא אחלה ליינאפ שבעולם.

רק תחליפו את ה-TB ב-CG. זונינו (צילום: chatsports.com)

מבחינת הרוטיישן, הצמד הקטלני שיין ביבר וטריסטון מקנזי יובילו את הגארדיאנס, כנראה, למקום הראשון בבית, אך הם צריכים מעט עזרה, בעיקר מקאל קוואנטריל וזאק פלאסק, כדי להתחרות עם הגדולות של הליגה. עמנואל קלאסה הוא מהקלוזרים הטובים בביג ליגס, כך שגם מהבחינה הזו הם די מסודרים.

שחקן מפתח: מייק זונינו. אם היתה עמדה בה קליבלנד הרגישה מחסור בעונה שעברה, זו הקאצ'ינג. זונינו יכול להיות התותח של 2021, עם 33 הום ראנס ו-OPS של 860., או זה של העונה שעברה עם חמישה ו-499. בהתאמה. זה יכול להיות ההבדל בין עונה מוצלחת לפחות.

הימור: 76:95.

פגרה עמוסה עברה על כוחותינו (צילום: calltothepen.com)

מינסוטה טווינס

מאזן ב-2022: 84:78.

פלייאוף? לא.

עזבו: גארי סאנצ'ז (עדיין שחקן חופשי), מייקל פולמר, דילן באנדי, מיגל סאנו, ג'יו אורשלה, לואיס אראייז וכריס ארצ'ר.

הצטרפו: אלחנדרו הידלגו, כריסטיאן ואסקס, ג'ואי גאלו, דונובן סולאנו, מייקל איי טיילור ופאבלו לופז.

בכמה מילים: וואו, איזו פגרה עברה על הקבוצה ממיניאפוליס, שרגילה לשקט תעשייתי. בהתחלה קרלוס קוריאה עזב. ואז הוא חזר. אחר כך שחקן ההתקפה הטוב ביותר בקבוצה – לואיס אראייז עזב, כשפאבלו לופז, מהסטראטרים האיכותיים ביותר בנשיונל ליג בשנים האחרונות, הגיע. ג'יו אורשלה עזב, ג'ואי גאלו הגיע. המון אקשן סביב הקבוצה הקטנה מצפון ארה"ב.

נראה שהתקפית הטווינס נחלשו, כשלאראייז לא הגיע באמת מחליף. במקומו של גארי סאנצ'ז הלא יציב הגיע כריסטיאן וואסקז, ומהבחינה הזו אולי התקרה נמוכה יותר, אך הרצפה גבוהה בהרבה. במינסוטה מקווים לעונת התאוששות של ג'ואי גאלו (מבוססת על מה בדיוק?) ולעוד קפיצת מדרגה של חוסה מיראנדה בבסיס הראשון, אחרי עונת רוקי של 15 הום ראנס.

רק תישאר בריא. באקסטון (צילום: seattletimes.com)

מבחינת הפיצ'ינג, לופז בהחלט משדרג את הרוטציה של הטווינס, שאיבדו את באנדי וארצ'ר (עדיין לא חתמו בקבוצה חדשה). סוני גריי יתאחד לצד לופז בצמרת הרוטיישן, אך אחריהם אין הרבה על מי להסתמך, מה שכנראה יפריד בין מינסוטה לקליבלנד. לטווינס לא היה ולו רליבר אחד עם למעלה מתשע שמירות, כך שגם מהבחינה הזו צפו לאקשן סביב הפן.

שחקן מפתח: ביירון באקסטון. אחד השחקנים האהובים עלי בליגה תופס את הקטגוריה הזו בכל עונה מחדש. מאז 2017 באקסטון לא עבר את ה-92 משחקים, ואלו החדשות הרעות. הטובות? בעונה שעברה הוא שיחק 92 משחקים, וזו עונה שלישית ברציפות שהוא מעלה את המכסה. באקסטון, שה-OPS שלו לא ירד מ-827. מאז 2018, מאוד נחוץ להתקפה הלא מבטיחה של הטווינס.

הימור: 77:85.

נראה מבסוט מהחיים החדשים. בנינטנדי (צילום: msn.com)

שיקגו ווייט סוקס

מאזן ב-2022: 81:81.

פלייאוף? לא.

עזבו: חוסה אבראו, ג'וני קואטו, איי.ג'יי פולוק וג'וש האריסון.

הצטרפו: מייק קלבינג'ר, אנדרו בנינטנדי ופרנקלין הרמן.

בכמה מילים: אחרי שנתיים מאכזבות תחת שרביטו של טוני לה רוסה, הווייט סוקס יוצאים לדרך חדשה, עם מנג'ר חדש נטול ניסיון (פדרו גריפול, שימש רק כמאמן עד כה), ובלי אחד מהכלים ההתקפיים היותר יציבים שלהם, בדמותו של חוסה אבראו (וכבדהו). התחליף – אנדרו בנינטנדי, לא דומה בשום צורה. לא בעמדה (אאוטפילדר מול בסיס ראשון) ולא בפאוור, אך לפחות מבחינת ממוצע חבטות, בנינטנדי אמור להשכיח את השחרור של אבראו.

החבורה הצוהלת של הווייט סוקס – אנדרו ווהן, יואן מונקאדה, אילואי חימנס, לואיס רוברט וטים אנדרסון, תמשיך להוביל את הגרביים התקפית, ואולי גם קצת הגנתית. עמדת הבסיס השני היתה אחת החוליות החלשות של שיקגו בעונה שעברה, עם מעט מאוד עזרה מג'וש האריסון, בעיה שלא ממש טופלה בפגרה.

מונקאדה וחימנס, ביחד עם רוברט, בדרך לדפוק כרטיס (צילום: Chicago Tribune)

בפיצ'ינג יש לסוקס עדיין את אחד ה-1-2 פאנץ' הטובים במייג'ורס, עם דילן סיס ולוקאס ג'יוליטו. לאנס לין כבר לא ילד (35), ולצידו, במקומו של ג'וני קואטו שהפתיע ב-2022 הצטרף מייק קלווינג'ר, כשבשיקגו מקווים לראות את מייק של 2018-2020, ולא את קלווינג'ר של 2022. ליאם הנדריקס הוא עדיין אחד הקלוזרים הטובים במייג'ורס, אז לפחות מהבחינה הזו – הם סגורים (תרתי משמע).

שחקן מפתח: יואן מונקאדה ואילואי חימנס. אחרי שבעונת 2019 חבט שחקן הבסיס השלישי 25 הום ראנס, בשנתיים האחרונות ביחד הוא העיף 26, עם 12 בלבד ב-2022. האאוטפילדר? אחרי 31 דינגרס ב-2019 הוא הסתפק ב-26 ביחד בשנתיים האחרונות, וכששני אלה הם חצאי שחקנים – שיקגו תקועה. מונקאדה וחימנס של 2019 יהפכו את הווייט סוקס לקונטנדרים.

הימור: 79:83.

החיים היו הרבה יותר אפורים בלעדיו. צ'פמן (צילום: networthheightsalary.com)

קנזס סיטי רויאלס

מאזן ב-2022: 97:65.

פלייאוף? לא.

עזבו: אדלברטו מונדסי, ווייט מילס ומייקל איי טיילור.

הצטרפו: ראיין יארדברו, ג'קי בראדלי ג'וניור, ארולדיס צ'פמן, ג'וש טיילור וג'ורדן ליילס.

בכמה מילים: לא הרבה קרה בקבוצת המלכים נטולת התקציב, וגם מה שקרה, לא הייתי מתרגש ממנו. הרויאלס, שנראים רחוקים שנות אור ממקום בפוסט סיזן, הוסיפו לעצמם לא מעט רעש עם ההימור על ארולדיס צ'פמן, שמהר מאוד תגמל עם פציעה מוזרה, כמיטב המסורת.

לא ה-MJ ההוא, ועדיין MJ. מלאנדז (צילום: royalsreview.com)

ג'קי בראדלי ג'וניור הגיע וייתן הרבה הגנה וניסיון, אבל זה בא על חשבון מייקל איי טיילור, כך שאין באמת הרבה שינוי. בקנזס יקוו לראות חלק מהצעירים משתלבים, כמו שקרה בעונה שעברה עם בובי וויט ג'וניור, שבעצמו צריך לבצע קפיצת מדרגה העונה. למה כל זה יספיק? לא להרבה. בינתיים, לפחות את ליגת הקקטוס הם מובילים בבטחה…

שחקן מפתח: אם.ג'יי מלאנדז. הקאצ'ר הצעיר (24) דוחף את סלוודור פרז הוותיק (32) לעמדת הדי.אייג', שם הוא רשם בעונה שעברה 157 אט באטס. אך לשם כך הוא חייב להמשיך לייצר את ההתקפה שהוא הראה שהוא מסוגל (18 הום ראנס בעונת הרוקי), ולהמשיך ללמוד מפרז.

הימור: 92:70.

אחד הגדולים שהיו (ובינתיים עדיין) פה, ללא ספק. קבררה (צילום: laverdadnoticias.com)

דטרויט טייגרס

מאזן ב-2022: 96:66.

פלייאוף? לא.

עזבו: ג'מייר קאנדלאריו, אנדרו צ'אפין, גרגורי סוטו, קודי קלמנס, ג'ו חימנס ודרו האצ'יסון.

הצטרפו: מאט בויד, מייקל לורנזן, ניק מאטון, מאט ויירלינג וטיילר נווין.

בכמה מילים: זו בעיקר עומדת להיות עונת פרידה ממיגל קבררה. אבל, כמו שזו פרידה מה-הול אוף פיימר העתידי, זו גם פרידה מ-32 מיליון הדולר שהטייגרס ישלמו לו. תוסיפו לזה חוזים כבדים נוספים שעשויים לרדת מהפיירול, כשדטרויט עדיין משלמת לחאבייר באייז (וכמובן אדוארדו רודריגז), ותקבלו את ההסבר מדוע ראשי הטייגרס מחכים בעיקר לפגרה הבאה.

נראה לאיזה כיוון הוא יסובב את הכדור. טרנבול (צילום: uzalenioneodstardollocom.blogspot.com)

בינתיים הם חיזקו את הרוטיישן עם שני סטארטרים, בדמותם של בויד ולורנזן, שניהם חתמו לעונה אחת בלבד. לצידם אמורים לככב טאריק סקובאל וטיילר אלכסנדר. הראשון (26) במגמת שיפור בשלוש העונות הראשונות שלו במייג'ורס, כשב-2022 הראה שאולי יש פה הכנה לאייס. האחרון אחרי עונה פחות מוצלחת, ינסה לשחזר דווקא את 2021. ובשניה האחרונה, דוקה הברט, פיצ'ר ניקרגואי שהרשים ב-WBC הוחתם, לאחר שפסל באינינג אחד את חואן סוטו, חוליו רודריגז ומאני מצ'אדו. עכשיו בואו נראה מה הוא שווה במציאות.

שחקן מפתח: ספנסר טרנבול. אחרי שהראה ניצוצות ב-2021 (עם ERA של 2.88) נפצע הסטארטר בן ה-30, והחמיץ את כל העונה הקודמת. אם הוא יחזור דומה למה שראינו ממנו לפני שנתיים, הרוטיישן של הטייגרס יקבל אחלה בוסט.

הימור: 94:68.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה
    מיגי קבררה אחד הגדולים ביותר
    נתן עונת טריפל קראון ומאז החוזה הגדול שלו הוא דעך
    הוא דעך ב 6 העונות האחרונות שלו
    אם הוא לא היה נפצע הוא היה עובר 2000 RBI p, 3500 hits
    ומגיע ל 600 HR
    אחד הגדולים ללא ספק

  2. קליבלנד הם קבוצה כיפית, סגל צעיר, נלחם, שמוציא המון ממה שאין לו, ושתמיד כיף לראות, אבל נא לא לפתח אספירציות
    הוויט סוקס הם אכזבה. קבוצה עם המון כלים, ואפס תפוקה. המנג׳ר שלהם צריך לעזוב מערכים ואנליטיקס וליישר כמה קויים עקומים אצל הכוכבים שלו.
    הטווינס, כשהם מנצחים הם הפתעה כי אף אחד לא ציפה, כשהם מפסידים הם הפתעה כי חשבנו שהם יותר טובים מזה.
    הרויאלס הם העונש של קנזס סיטי על זה שיש להם קבוצת פוטבול כזו טובה, למען האיזון הקוסמי.
    הטייגרס הם מטאפורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט