World Baseball Classic, שלב הבתים, היום השלישי: ושוב אתכם, ושוב אתכם / ארז שץ

אח, הבדלי השעות, הבדלי השעות. לא הספקנו למצמץ, ופוף, ששה משחקים, שמונה קבוצות. ולא ששיחקו דאבל הדרס או משהו, פשוט יצא שמשחק אחד בערב ואחד למחרת בצהרים, ופתאום יפן שאתמול עוד לא זרקו כדור אחד כבר 0-2 וכל השאר סלט. ננסה להפריד בין המלפפונים.

יפן 8 – סין 1

שוהיי אוהטאני החובט (ימין) והזורק (שמאל). שני חצאים בתוך השלם.

אז נכון שהרבה אהבה אין שם, בין השכנות האלה, ועדיין, להפיל על הסינים את שוהיי אוהטאני? באמת לא יפה. כאילו שהיפנים היו צריכים את הפנומן העל דורי הזה כדי לנצח את הסינים, אבל כנראה שבאמת אין שמחה כשמחה לאיד, ואוהטני נתן לקהל הביתי שלו לא קונצרט, רסיטל שלם. שוהיי הזורק סיים עם 4 אינינגס, 1 היט, 0 ראנס, 5 סטרייקאאוטס. אוהטני החובט חבט 2 היטס עם 2 RBI והוסיף גם 2 ווקס וריצה אחת. כל החובטים של סין ביחד חבטו 3 היטס, ווק 1, ריצה אחת. איך אומרים ביפנית לא כוחות? יפן עלו ליתרון כבר בתחתית האינינג הראשון עם סינגל של לארס נוטבאר (סט. לואיס קרדינלס) ושלושה ווקס רצופים. באיניג הרביעי סינגלים של נוטבאר וקנסוקה קונדו (ליגה יפנית) הביאו את אוהטאני לחבוט עם רצים על הבסיס הראשון והשלישי ואאוט אחד. אוהטאני לא היסס ולא פספס ושיגר כדור מדוד לשמאל לדאבל שהביא את שני הרצים הביתה. הומראן של פיי ליאנג (ליגה סינית) בשישי צמצם את התוצאה ל1-3, ואז בשביעי הומראן של שוגו מאקי (ליגה יפנית) החזיר ל1-4. באינינג השמיני סינגל של אוהטאני ו2 ווקס מלאו את הבסיסים, סינגל של טטסואו יאמאדה (ליגה יפנית) קבע 1-5 ליפנים, ווק נוסף העלה ל1-6 ודאבל של טאקויה (שלא מכונה ״קוברה״) קאי (ליגה יפנית) קבע את תוצאת המשחק. סין כאמור סיימו עם 3 היטס ו-ווק אחד, יפן עם 9 היטס ו16(!!) ווקס במשחק שארך 3:41 דקות לעיני 41,616 (תכולה מלאה!) צופים בטוקיו דום.

קובה 3 – איטליה 6

ניקי לופז (שמאל) חוגג את היתרון באקסטרה אינינגס. נה נה נה נה היי היי היי, אריוודרצ׳י

אחרי הסטירה מהולנד, קובה באה למשחק מול איטליה בידיעה שפה הם חייבים לקחת נקודות. הולנד, לא הולנד, אם קובה רוצה רבע גמר היא צריכה לנצח את השאר, שזה אומר איטליה, פנמה וטאיוואן. על הנייר זה לא היה אמור להיות כזה ביג דיל. בפועל, אמור זה שם של חטיף בוטנים צרפתי שהושק בתקופת האמברגו שאסור היה לייבא מישראל במבה, וקובה נחלה הפסד שני במפעל. עד השישי נראה היה שהקובנים לא מתקשים, לפחות הגנתית, כשרואניס אליאס, (מיינור ליג, קאבס) שמר על רשת נקיה. אלא שמהצד האיטלקי גם מאט הארווי ואנדרה פאלאנטה (סט. לואיס קרדינלס) סגרו את השייבה על הקובנים. בשישי האיטלקים השיגו שלושה סינגלים וסאקריפייס פליי של ברט סאליבן (מיינור ליג, פאדרס) שלח את סאלבטורה ״סאל״ פרליק (מיינור ליג, ברוורס) הביתה ו0-1 איטליה. הלם. בשביעי דאבל של מיילס מאסטרובוני (שיקגו קאבס) הביא את ניקי לופז (קנזס סיטי רויאלס) הביתה, 0-2. קובה התעשתה וכבר בתחתית השביעי צמצמה עם סינגל של לורנצו קינטנה (מיינור ליג, מארלינס) שהביא את אריסבל ארוברנה (ליגה מקסיקנית) והשוותה בתחתית השמיני עם סינגל של אותו ארובארנה שהביא הביתה את אלפרדו דספאנייה (ליגה יפנית). 2-2 והולכים לאקסטרה אינינגס.

ב10 אותו סאל פרליק התחיל כרץ החופשי על הבסיס השני ומיד גנב את השלישי. קורה. ג׳ון וולנטה (מיינור ליג, טייגרס) גלגל אחד לסנטר פילד ושלח אותו הביתה, 2-3 איטליה, אבל זה הרץ החופשי, פחות נחשב. הקובנים החליפו זורק ודומיניק פלטשר (מיינור ליג, דאיימונדבקס) החליף הילוך ושיגר דאבל לרייט פילד, וולנטה הביתה, 2-4 איטליה. הקובנים הוליכו את דייויד פלטשר מהאיינג׳לס כדי לזרוק לניקי לופז. לא יודע למה חשבו שמול לופז יהיה להם יותר סיכוי, כך או כך ווילד פיץ׳ קידם את הרצים בסיס ולופז גלגל כדור לאאוטפילד ששלח את שני הרצים הביתה. בתחתית האינינג הקובנים הצליחו לקדם את הרץ החופשי הביתה, אבל לא יותר מכך, ורשמו את ההפסד השני שלהם. קובה סיימה עם 8 היטס ו3 ווקס לעומת 11 היטס ו3 ווקס של איטליה במשחק שארך 3:43 שעות לעיני 6,217 טאיוונים.

סין 5 – צ׳כיה 8

הצ׳כים חוגגים נצחון ראשון במפעל, קרב צ׳ין בצ׳סקו

בקרב התחתית שתי הקבוצות בעיקר קיוו לנצחון ראשון בטורניר כדי לנסות ולהתמודד על המקום הרביעי שמוביל לWBC הבא בלי מוקדמות. עיקר הדרמה התרחשה באינינג השביעי כשסין שפגרה כבר 4-1 במשחק ניצלה ליקוי מאורות חלקי של הזורק מייקל קובאלה מהליגה הצ׳כית שזרק ווילד פיץ׳, error בנסיון לפסול רץ בבסיס הראשון, 3 היטס ו2 ווקס שתורגמו ל4 ראנס סיניים והפכו את התוצאה ל4-5. התוצאה נשמרה עד לתשיעי והסינים התחילו כבר לעשות חילופים הגנתיים בנסיון לשמור על היתרון אבל אז ווק ודאבל הביאו לצ׳כים רצים על השני והשלישי עם אאוט אחד, ומרטין מוז׳יק (ליגה צ׳כית) העיף כדור לאין שמיים בטוקיו דום שעבר ממש מטר מהעמוד, רק מהצד הנכון, 5-7 לצ׳כים. פטר זימה (ליגה צ׳כית) השיג דאבל, וסינגל של פיליפ סמולה (כנ״ל) שלח אותו הביתה וחתם את תוצאת המשחק ואת ההפסד השני של הסינים. סין השיגה 6 היטס ו7 ווקס מול 10 היטס ו7 ווקס של הצ׳כים במשחק שארך 3:54 שעות (איזה כיף שאין שעון פיצ׳ינג, אה?) בטוקיו דום. הסינים עם 2 הפסדים יורדים למקום הרביעי בבית והצ׳כים כרגע במקום ה2-3 יחד עם אוסטרליה.

פנמה 4 – קובה 13

קובה חוגגת ניצחון. הידעת? קובה היא צורת הרבים של המאכל שצורת היחיד שלו היא קובבה

אחרי הכאפה מאיטליה, קובה באה למשחק מול פנמה בידיעה שפה הם חייבים לקחת נקודות. איטליה, לא איטליה, אם קובה רוצה רבע גמר היא צריכה לנצח את השאר, שזה אומר פנמה וטאיוואן. הפעם זה הלך להם, אבל איך להגיד את זה יפה, בעיקר בזכות האין בולפן של פנמה. למעשה עד לאינינג השישי התוצאה היתה 2-4 לפנמה, והקובנים נראו קצת אבודים, אבל באינינג החמישי פנמה העלו זורק בשם מאט הארדי שהוא מיינור ליגר של המילווקי ברוורס ששחרר לקובה את הלחצים עם 3 היטס, ווק וhit by pitch שתורגמו לשלוש ריצות ויתרון 4-5 במשחק. פנמה העלתה במקומו את אחד הרליברס היותר טובים שלה, ראנדאל דלגאדו מהשיקגו וויט סוקס, אבל הוא אפשר עוד היט שהגדיל את היתרון ל4-6 לפני שהצליח לסגור את האינינג. מפה והלאה זה היה משחק במעמד צד אחד והקובנים השיגו עוד 5 ריצות באינינג השביעי ושתיים בשמיני. הייטיבו לחגוג רואל סאנטוס (ליגה מקסיקנית) עם 3 היטס, ווק, 4 ריצות, יואן מונקאדה מהשיקגו וויט סוקס עם 3 היטס, ווק, 4 RBI ויאדיל מוחיקה (ליגה קובנית) עם 3 היטס, 4 RBI וריצה אחת, סה״כ 21 היטס ו5 ווקס לקובנים מול 9 היטס ו3 ווקס במשחק שארך 4:09 שעות למול 7,023 צופים באצטדיון בטאיצ׳ונג. לשתי הנבחרות מאזן של שני הפסדים ונצחון אחד מה שכרגע שם את קובה במקום הרביעי ואת פנמה בחמישי.

יפן 13 – קוריאה 4

לארס נוטבאר (שמאל) חוגג עם אחד מהמאמנים. אמאש׳ך יפנית.

אז מי צריך לקוד לפני מי, זה שעולה או זה שיורד? היפנים המשיכו להפגין דומיננטיות אבסולוטית מול עוד יריבה מקומית, הפעם נבחרת קוריאה. אם מול הסינים זה לא היה כוחות עוד מלפני המשחק, הרי שפה היה איזה צפי לקצת תחרותיות ואיזה פייט. לא היה. לא תרם לכך הליינאפ העברייני של הקוריאנים ששוב שמו את טומי אדמן (סנט לואיס קארדינלס) והא-סונג קים (סאן דייגו פאדרס) במקומות 1 ו2 וקיבלו מהם, כמו שהסבתא היתה אומרת, ״א-פייג״. 0 היטס ביחד ו1 בסיכום שני המשחקים. בו בזמן שאויג׳י יאנג (ליגה קוריאנית) ממשיך להתבזות במקום ה8 בסגל למרות שהוא כמעט היחיד שמביא את הבייקון (שמותר לאכול בקוריאה) עם עוד הומראן שאחראי ל2 מתוך 4 הריצות של הקוריאנים. גם המשחק הזה התחיל ביתרון של הקבוצה שקיבלה על הראש, הפעם ה0-3 לא סחב חצי אינינג ונענה מיד ב4 ריצות של היפנים לקול שאגות השמחה של יו דארוויש (סאן דייגו פאדרס) שלמרות שאפשר 3 מארבע הריצות הקוריאניות קיבל את הwin (ובגלל זה לא סופרים וכו׳) ומפה זה היה שאלה של כמה, לא האם. הצטיינו ביפן קנסוקה קונדו (ליגה יפנית) עם 2 היטס (1 הומראן), 2 ווקס, 3 RBI, ו3 ריצות ומאסאטאקה יושידה, הרכש החדש של הבוסטון רד סוקס עם 3 היטס, ווק ו5 RBI. סה״כ 13 היטס ו8 ווקס ליפנים (ועל הים לקו 250 מלקות) מול 6 היטס של קוריאה במשחק שארך 4:04 שעות למול עוד סל-אאוט של 41,629 יפנים בטוקיו דום. יפן עולה לראשות הבית וקוריאה יהיו חייבים לנצח את הצ׳כים והסינים כדי להשאר בתמונת הטורניר.

טאיוואן 11 – איטליה 7

הטאיוואנים עושים אווירון אחרי הנצחון. קיוו לנצח נבחרת מאירופה או מספרד.

אז הטאיוואנים הפסידו לפנמה שהפסידו לקובה שהפסידה לאיטליה, מכאן הרי ברור שהשלב הבא יהיה הפסד איטלקי לטאיוואן שבכלל יסדר לנו את בית החיים הטובים הזה. האירוניה פה שזה בערך מה שאמור להיות בבית ד׳, רק ששמה זה יהיה כי רוב הבית אריות, ופה זה כי רוב הבית נמושות.לפחות היה אקשן לצופים, הטאיוואנים כבר הובילו 2-5 ואז איטליה עשתה 5-6 ברביעי והגדילה ל5-7 בחמישי. פה טאיוואן חזרו לעצמם (עצמם החיובי, לא עצמם מההפסד לפנמה) וחבטו 2 ריצות בשישי, 3 בשביעי ו1 בשמיני וסגרו את הסיפור בתשיעי אחרי שכל אינינג עד אז לפחות צד אחד השיג ריצות. היטיבו לחבוט לטאיוואן יו צ׳אנג (בוסטון רד סוקס) עם 2 היטס (1 הומראן), ווק, 2 RBI ו3 ריצות וכן ניין-טינג וו (ליגה יפנית) 2 היטס, ווק, 2 ריצות. באיטליה שוב ניקי לופז עם 2 היטס, 3 RBI וריצה אחת וכן ברט סאליבן (מיינור ליג, פאדרס) עם 3 היטס 2 ווקס ו3 ריצות. טאיוואן סיימו עם 16 היטס (3 הומראנס) ו4 ווקס מול 11 היטס ו6 ווקס של איטליה במשחק שארך כמעט 4 שעות למול אצטדיון כמעט מלא של 18,799 טאיוואנים שוודאי חגגו עם הנבחרת שלהם. בזכות הנצחון הזה טאיוואן כרגע במקום ה2 בבית ואיטליה בשלישי, מה שישתנה אם וכאשר אחת משתיהן תרשום הפסד נוסף.

תחזית למחר: טמפרטורות רגילות לעונה.

בהמשך הלילה ייפגשו סין ואוסטרליה, ואז קובה ואיטליה למה שימשיך את מחול החרבות כשאיטליה כנראה תרשום הפסד נוסף, וכנראה שהסינים ישיגו נצחון ראשון, לך תדע, ואז הצ׳כים יפסידו ליפן וההולנדים ינצחו את טאיוואן. הסיקור יצא בסביבות הצהרים, כך שהמשחקים של הערב שבעיקר כוללים את הנבחרות מבתים ג׳ וד׳ יסוקרו רק בראשון.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט