מכבי רוצה לחזור לנצח כדי להישאר בתמונת הפלייאוף – פריוויו ובלוג חי למשחק מול באיירן מינכן / אילן אגינסקי

קרדיט: אתר היורוליג

לאחר פגרה בת שבוע, היורוליג חוזר הערב (חמישי) במחזור ה־25. מכבי תל אביב מגיעה אליו לאחר שהפסידה להפועל ירושלים בגמר הגביע, כשגם משחק היורוליג האחרון שלה לפני שבועיים הסתיים בהפסד ביתי לכוכב האדום בלגרד. בתווך היא אמנם ניצחה בחצי הגמר את נס ציונה ובליגה את בני הרצליה החסרה, במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה, אך כדי להשאיר לעצמה סיכוי גם במפעל הבכיר – עליה לנצח בהיכל את באיירן מינכן.

באיירן מינכן מגיעה לתל אביב מעודדת מהזכייה בגביע הגרמני, שאותו השיגה לאחר ניצחונות על אלבה ברלין בחצי הגמר ועל אולדנבורג בגמר. למרות זאת, היא ציפתה כנראה לעונה טובה יותר. בליגה הגרמנית היא ניצבת רק במקום השלישי אחרי אלבה ברלין ובון, וביורוליג נמצאת בסיטואציה בעייתית אף יותר עם מאזן 15:9. סיכוייה למקום בשמינייה, שאותו הבטיחה בשנתיים הקודמות, הולכים ואוזלים – ונראה שתזדקק לנס כדי להעפיל. לתל אביב, בכל מקרה, היא תגיע לכל הפחות כדי להילחם על הכבוד.

על הקווים בבאיירן עומד מאמן מנוסה עם שיטת משחק ברורה – אנדראה טריקניירי. האיטלקי היה מועמד בקיץ למכבי, אך על פי פרסומים הגרמנים לא הסכימו לשחררו מחוזהו – שיסתיים רק בסוף העונה. האם לאחר מכן יגיע ליד אליהו? אם עודד קטש לא יצליח להוביל את הצהובים לפלייאוף היורוליג או לזכות באליפות בארץ, ייתכן שזה יקרה.

קרדיט: אתר היורוליג

על הנייר, לבאיירן סגל בעל ניסיון רב. שלושה משחקניה – ניק ווילר באב, אנדראס אובסט ונילס גיפאיי – סייעו לנבחרת גרמניה לזכות במדליית הארד ביורובאסקט האחרון, כשבדרך גברו בין השאר על יוון, ליטא וצרפת ונעצרו רק בחצי הגמר מול האלופה שבדרך ספרד. בשורות הבווארים משחקים גם זרים מוכחים כמו ולדימיר לוצ'יץ', אוגניין ירמאז, אוגוסטין רוביט, קורי וולדן ואות'לו האנטר – אקס מכבי.

למרות גילו המתקדם (36), בשנתיים האחרונות בבאיירן חווה האנטר רנסנס, ואף גיוון את משחקו בקליעה לשלוש. לפי דיווחים הוא אמנם נמצא בספק למשחק בשל כאבי גב, אך בהיעדרו של רוביט הפצוע – שלא הגיע עם הקבוצה ארצה – קשה להאמין שהגרמנים יוותרו על שירותיו. אם ישחק, על גבו הרגיש תוטל האחריות לעצור את  הקו הקדמי של מכבי – שאותו הוא מכיר היטב: בעונת 2020/21 הוא פגש בארץ את ג'וש ניבו, ששיחק בהפועל אילת, ואת סולימאן בריימו – אז בהפועל ירושלים.

לפני שלושה חודשים הפסידה מכבי במינכן 98:89 במשחק צמוד ברובו, אך בשתי הקבוצות ייראה הפעם הסגל אחרת. מהמפגש בסיבוב הקודם נעדרו בצהוב ווייד בולדווין, שהיה פצוע, ודארן היליארד – שהושעה זמנית מהקבוצה ולא טס לגרמניה. לעומתם, אלכס פוית'רס ואוסטין הולינס שיחקו יחד 40 דקות משותפות – ומאז גמרו שניהם את העונה. גם לורנזו בראון, שזה לא כבר שב מפציעה, ספג מכה בגמר מול ירושלים ושיתופו מוטל בספק. אצל האורחת, מלבד רוביט ייעדר גם ירמאז – ששוחרר לנבחרת סרביה לקראת משחקה מחר מול יוון במוקדמות גביע העולם. על ההבדל בין מאזן משחקי הבית (2:10) למשחקי החוץ (9:3) של הצהובים כבר דובר רבות,  אך כדי להתמודד על מקום בשמינייה עליהם להוכיח שהמעידה מול הכוכב האדום הייתה חד־פעמית.  

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. לאחר ההפסד לכוכב האדום, וההפסד לי-ם בגביע, על רקע העובדה שדז׳יקיץ׳ מעמיד קבוצה מאומנת, הפסד הערב לבאיירן, ולא בטוח שנתעורר מחר בבוקר ולמכבי יהיה מאמן.

  2. תודה רבה על הפריוויו המשובח, אילן.
    מכבי חייבת לנצח את המשחק הזה, מה שהופך אותו לעוד יותר קשה ומלחיץ. יותר מדי דברים לא זורמים מספיק טוב, ובלי בראון זה בכלל מסובך (בולדווין הרביעי בתקופת קליעה חלושה משהו). נקווה שהבית ייתן קצת אנרגיות. יאללה מכבי

    1. בינתיים (7 דק' מפתיחת המשחק) בראון לא ירד מהפרקט.
      היליארד עולה ומקבל עידוד מאסיבי מהקהל.
      אז כרגע מכבי בסגל מלא.

  3. מכבי הודיעה שאדאמס לא יחזור לשחק.
    מכבי לקראת סוף הרבע השלישי עברה להרכב נמוך עם קולסון ב-4 ומנקו ב-3, מה שהכניס קצת אנרגיות אך לא עזר לצמצם את ההפרש יותר מדי.

  4. נראה שברבע האחרון הקהל העיר קצת את הקבוצה שגם מצאה הרכבים נמוכים שעובדים לה.
    6 הפרש 2 דק' לסוף.
    האם יספיק?

  5. גילספי מחטיא פעמיים ומכבי תנצח את המשחק. 90-82 בסיום.
    29-15 למכבי ברבע האחרון.
    לורנזו בראון כנראה אוהב את היריבה.
    פעם קודמת קלע מולה 36 נקודות והערב 27 נקודות.

  6. מאמן באיירן טריקיירי: שיחקנו 3 רבעים מעולים, אבל רבע אחרון מעולה של בראון וקולסון נתן למכבי את המשחק. איבודי הכדור שלנו הובילו למומנטום של מכבי.
    היו הרבה דברים טובים עבורנו במשחק הזה חוץ מהתוצאה.

    ש: האם השדים של ההיכל השפיעו?
    ת: כמה משחקים מכבי הפסידה פה העונה? לקהל בהחלט הייתה משמעות.

    ש: האם אתה מאוכזב מכך שקבוצתך לא תגיע העונה לפלייאוף?
    ת: בשנתיים האחרונות היינו רחוקים סל אחד מפיינל פור, קשה לי לענות על זה כרגע. היורוליג הוא ליגה קשה, כל קבוצה רוצה להגיע לפלייאוף. סבלנו מהמון פציעות. הפסדים זה חלק מהעונה, והפסדים כמו היום עושים אותי איש מקצוע טוב יותר ואני גאה בשחקנים שלי.

    קטש: היו שתי מחציות שונות הגנתית, לא היינו אגרסיביים מספיק. אני שמח שמצאנו את הדרך להפוך את המשחק ולנצח. אי אפשר לשלוט בהחטאות אבל כן באינטנסיביות ובמלחמה על הריבאונד.

    ש: ציפית לכזו דומיננטיות של באיירן בריבאונד?
    ת: דווקא בהרכב הכי נמוך שלנו הם לקחו פחות ריבאונד.
    יכולנו למנוע מהם 6-7 ריבאונד. מצאנו את הדרך לנצח אבל זה משהו שחייבים לשפר.

    ש: מה גרם לך להיות עצבני היום במיוחד?
    ת: אני לא בא עם זה מהבית, בגביע דווקא הרגשתי שהיינו עם אובר מוטיבציה וצריך להרגיע, אבל היום לא באנו במזג הנכון וזה לא קרה (אבל עשינו שינוי).אני לא זוקף את זה לזכותי, השחקנים הגיבו. אנחנו לא יכולים לעשות את זה בכל פעם.

    ש: היה נראה שיש לכם בעיית אנרגיות, כאילו המשחק לא חשוב מספיק עבורכם. איך זה יכול להיות?
    ת: זו לא בעיה של אופי או גישה, לפעמים אנחנו חסרי ניסיון ברמות האלו מבחינת ביצוע עבירות וכדו'.

    ש: כמה הפציעה של ג'יילן פגעה במשחק?
    ת: זו פציעה כרונית, אז נקווה שזה לא חמור
    חבל, הוא דווקא בכושר טוב – אבל פציעות זה חלק מהעונה, נצטרך להתמודד.

    ש: איך היה לשחק שוב עם בראון בולדווין?
    ת: אנחנו לא רגילים לשחק עם בראון בולדווין, זה שונה לגמרי. דווקא היום עשינו את הריצה עם אחד מהם, ואהבתי איך ווייד עלה לקראת הסוף ונתן דקות נהדרות. אנחנו צריכים את כולם, אין לנו סגל ארוך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט