מבט על טבלת היורוליג לקראת השליש האחרון של העונה ובלוג חי למשחק הבית של מכבי נגד הכוכב האדום / עמיחי קטן

אתר היורוליג

הערב בשעה 21:05 תארח מכבי תל-אביב (12- 11) את הכוכב האדום בלגרד (10- 13) במסגרת המחזור ה-24 של היורוליג. השבוע הנוכחי הוא זה שמבטיח שהעונה הזאת גם תהיה הרביעית ברציפות של היורוליג שבה לא כל המשחקים מתקיימים כסדרם, וזאת בשל רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה השבוע, שגבתה את חייהם של אלפי אנשים וגרמה על הדרך גם לביטול אירועי הספורט בטורקיה עד להודעה חדשה.

מכיוון שכך, העיסוק הראשוני בטבלת היורוליג הוקדם לשבוע הנוכחי, על אף שייתכן שמדובר בשלב מעט מוקדם מדי, בעיקר לאור הצפיפות בטבלה הצמודה במיוחד העונה, על אף שניתן לסמן כמה קבוצות שברחו בשבועות האחרונים, בצמרת או בתחתית. בכל מקרה, נפתח עם הטבלה, נעבור על הלו"ז של כל אחת מהקבוצות ודירוג קושי הלו"ז שלהן, וננסה לשער מה מצבן ביחס לטבלה.

לפני שנתחיל, זו הזדמנות לציין שמכבי האריכו הבוקר את החוזה של לורנזו בראון ב-3 עונות, כך שהחוזה שלו במכבי כעת הוא עד 2026. המהלך הזה מצטרף להארכת החוזה של רומן סורקין מוקדם יותר השבוע, ונדמה שאפשר לומר שיש למכבי רצון לשמור על דברים שעובדים טוב העונה, במיוחד לאור הדיווח שעלה בספרד לפיו בראון בדרך לריאל מדריד בעונה הבאה.

דירוג הקושי של הלו"ז יחושב בממוצע למשחק והוא יתבסס על השיטה הבאה:
5 נקודות על משחק חוץ נגד קבוצה עם מאזן חיובי, 4 על משחק בית נגד קבוצה עם מאזן חיובי, 2 על משחק חוץ נגד קבוצה עם מאזן שלילי (או חצוי) ונקודה אחת על משחק בית נגד קבוצה עם מאזן שלילי (או חצוי). כמובן שאחרי זה חילוק במספר המשחקים.

*הטבלה היא מלפני המשחק בין אלבה ברלין לאולימפיאקוס שהתקיים אמש*

מתוך ויקיפדיה

אולימפיאקוס:

מאזן – 16- 7

משחקים שנותרו – אלבה חוץ, ולנסיה חוץ, מילאנו חוץ, ברצלונה בית, באיירן בית, ז'לגיריס חוץ, פרטיזן חוץ, וילרבאן בית, פאו בית, הכוכב חוץ, באסקוניה בית – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 2.9.

הערכת מצב – עם לו"ז נוח יחסית ו-6 משחקים נגד יריבות במאזן שלילי, מוליכת הטבלה יודעת שהיא נמצאת בעמדה מצוינת כדי להבטיח את המקום בפלייאוף בקרוב ואחר כך גם את יתרון הביתיות. עוד מוקדם לומר לגבי המקום הראשון, אבל הניצחון הכפול על ריאל והניצחון בברצלונה במחזור הפתיחה מאוד עוזרים להם במאזנים הפנימיים.

ריאל מדריד:

מאזן – 16- 7

משחקים שנותרו – אנדולו חוץ, ז'לגיריס בית, וילרבאן חוץ, באסקוניה בית, ולנסיה בית, מילאנו בית, בולוניה חוץ, פנר בית, פרטיזן חוץ, באיירן בית, מכבי חוץ – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.1.

הערכת מצב – אם נוריד לרגע את המשחק נגד אנדולו שלא ברור מתי יתקיים, בשבועות הקרובים מצפה לריאל לו"ז יחסית נוח, לפחות עד שהם יסיימו את העונה בצמד משחקי חוץ לא פשוטים אצל פרטיזן ומכבי. בעונה שעברה הם הוכיחו שעם יתרון ביתיות ברבע הגמר הם יכולים לייצר את המומנטום הדרוש, ככה שזו מטרה מתבקשת וברת השגה מבחינתם.

ברצלונה:

מאזן – 15- 8

משחקים שנותרו – בולוניה חוץ, מונאקו בית, ז'לגיריס בית, אולימפיאקוס חוץ, פנר חוץ, הכוכב בית, פאו חוץ, פרטיזן חוץ, אלבה בית, מילאנו חוץ, ולנסיה בית – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.2.

הערכת מצב – משחקי החוץ נגד אולימפיאקוס ופנרבחצ'ה יהיו משמעותיים מאוד מבחינת ברצלונה, בזמן שיש עוד כמה מוקשים שמסתתרים, אך עדיין מדובר בלו"ז בדרגת קושי קרובה לממוצעת. הקבוצה של שאראס ניצחה 4 מ-5 האחרונים והתאוששה מתקופה פחות טובה, אבל בכמה מהמשחקים היא לא הרשימה במיוחד, ככה שהיכולת צריכה להשתפר מבחינתם.

פנרבחצ'ה:

מאזן – 14- 9

משחקים שנותרו – מילאנו בית, פרטיזן חוץ, בולוניה בית, מכבי חוץ, ברצלונה בית, ולנסיה חוץ, ז'לגיריס בית, ריאל חוץ, באסקוניה חוץ, אנדולו בית, הכוכב חוץ – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.8.

הערכת מצב – הטורקים פתחו את העונה עם 5 ניצחונות והחזיקו במאזן 9- 1 ו-10- 2 בשלב מוקדם של העונה. עם זאת, בשלב הזה הגיע גל פציעות שהוביל ל-5 הפסדים רצופים, כשאחריו 3 ניצחונות, שוב שני הפסדים, וניצחון במחזור האחרון על אלבה ברלין. הניצחון הכפול על מונאקו עשוי להיות מאוד משמעותי במאבקי הצמרת, ובעוד כמה שבועות מצפים להם כמה משחקים חשובים נוספים – 6 רצופים נגד קבוצות שכרגע במאזן חיובי.

מונאקו:

מאזן – 14- 9

משחקים שנותרו – וילרבאן בית, ברצלונה חוץ, מכבי בית, פאו בית, באסקוניה חוץ, בולוניה בית, ולנסיה בית, ז'לגיריס חוץ, באיירן חוץ, פרטיזן בית, אנדולו חוץ – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.1.

הערכת מצב – פתיחה חזקה של מונאקו הביאה אותם למאזן 5- 1 (הפסד ביד-אליהו) ו-9- 3, אבל מאז ההגנה שלהם בירידה משמעותית. ב-13 המשחקים הראשונים הם ספגו 80.4 נקודות למשחק, אך מאז הממוצע של היריבות עלה ל-86.7 נקודות שקפץ ל-91.4 נקודות ב-5 המשחקים האחרונים. רצף המשחקים הנוכחי קריטי מבחינתם כדי לשמור על המקום בצמרת, כשהם יסגרו את העונה עם 3 משחקי חוץ מתוך 4 האחרונים.

באסקוניה:

מאזן – 13- 10

משחקים שנותרו – ז'לגיריס חוץ, בולוניה חוץ, ולנסיה בית, ריאל חוץ, מונאקו בית, מכבי חוץ, הכוכב חוץ, אלבה בית, פנר בית, וילרבאן בית, אולימפיאקוס חוץ – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.2.

הערכת מצב – 5 מתוך 7 המשחקים הקרובים של הבאסקים הם משחקי חוץ, כמה מהם מאתגרים, אבל לקראת סוף מרץ ותחילת אפריל מחכים להם משחקי בית נוחים יחסית נגד וילרבאן ואלבה ברלין. הקבוצה שבעבר קראו לה טאו ויטוריה, קאחה לבוראל ועוד ניצחה רק ב-2 מתוך 7 המשחקים האחרונים שלה במפעל, והם יצטרכו לייצר רצף טוב יותר כדי לא לאבד את היתרון השביר של משחק אחד בלבד על מקומות 7-10.

פרטיזן:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – באיירן חוץ, פנר בית, אלבה בית, בולוניה חוץ, מילאנו חוץ, אנדולו חוץ, אולימפיאקוס בית, ברצלונה בית, ריאל בית, מונאקו חוץ, פאו בית – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 2.8.

הערכת מצב – הלו"ז של פרטיזן כולל רצף של 3 משחקי חוץ נגד קבוצות במאזן שלילי, ומיד אחר כך 3 משחקי בית נגד 3 הראשונות בטבלה. למעשה, פרטיזן ישחקו נגד כל אחת מבין 5 המוליכות ונגד 6 מתוך 8 הקבוצות עם מאזן שלילי. הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' וים מדר ניצחה את 3 המשחקים האחרונים שלה ו-8 מתוך 10 האחרונים (המאזן הטוב ביותר בתקופה הזאת), כך שהשבוע היא החזיקה במאזן חיובי לראשונה העונה, והם כמובן ירצו להמשיך במומנטום הזה.

מכבי ת"א:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – הכוכב בית, באיירן בית, מונאקו חוץ, פנר בית, אנדולו חוץ, באסקוניה בית, וילרבאן חוץ, בולוניה בית, מילאנו בית, ז'לגיריס חוץ, ריאל בית – סך הכל, 7 בית ו-4 חוץ.

דירוג קושי – 2.7.

הערכת מצב – על הנייר, מדובר בלו"ז הנוח ביותר, גם בגלל שמכבי הם היחידים שנותרו להם עוד 7 משחקי בית ורק 4 בחוץ, ועוד יותר לאור העובדה ש-4 מתוך משחקי הבית יהיו נגד יריבות עם מאזן שלילי, יחד עם עוד שני משחקי חוץ נגד יריבות כאלה. שני המשחקים הקרובים יהיו קריטיים מבחינת מכבי בתור משחקי בית נוחים יחסית על הנייר, וסטטיסטית, כנראה שהקבוצה של קטש נמצאת בעמדה לא רעה בקרבות ההעפלה לרבע הגמר.

ולנסיה:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – פאו חוץ, אולימפיאקוס בית, באסקוניה חוץ, מילאנו בית, ריאל חוץ, פנר בית, מונאקו חוץ, הכוכב חוץ, ז'לגיריס חוץ, בולוניה בית, ברצלונה חוץ – סך הכל, 4 בית ו-7 חוץ.

דירוג קושי – 3.5.

הערכת מצב – ההפסד שלהם למכבי בשבוע שעבר שם אותם בבעיה, גם בגלל ההפסד הכפול למכבי וגם בגלל שהם נמצאים במצב ההפוך – 4 משחקי בית ו-7 משחקי חוץ. ל-3 מתוך משחקי החוץ שנותרו להם הם לא יצטרכו מטוס, בגלל שהם נגד 3 הספרדיות האחרות במפעל, ואילו 3 אחרים הם נגד קבוצות עם מאזן שלילי, ככה שהם יכולים להשיג את ניצחונות החוץ הדרושים.

ז'לגיריס:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – באסקוניה בית, ריאל חוץ, ברצלונה חוץ, אלבה חוץ, וילרבאן בית, אולימפיאקוס בית, פנר חוץ, מונאקו בית, ולנסיה בית, מכבי בית, באיירן חוץ – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.6.

הערכת מצב – עם 3 הפסדים רצופים, הליטאים עומדים בפני רצף משחקים לא פשוט בקרוב, והם צריכים לשפר את התוצאות כדי להישאר בעמדה הנוכחית שלהם גם בעוד כמה שבועות. דווקא בישורת האחרונה מצפים להם קרבות ישירים עם ולנסיה ומכבי בקובנה, כך שהמטרה מבחינתם כרגע היא להגיע לשם בעמדה שבה הם יהיו תלויים בעצמם.

אנדולו אפס:

מאזן – 11- 12

משחקים שנותרו – ריאל בית, וילרבאן חוץ, פאו חוץ, הכוכב חוץ, מכבי בית, פרטיזן בית, אלבה חוץ, מילאנו בית, בולוניה בית, פנר חוץ, מונאקו בית – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 2.8.

הערכת מצב – אם נוריד את המשחק נגד ריאל שנדחה, אלופת אירופה אמורה על הנייר לנצח את כל המשחקים שלה עד הדרבי הטורקי בתחילת אפריל ולהבטיח את מקומה ברבע הגמר. עם זאת, היכולת על הנייר רק מפציעה לפרקים כרגע, והם יצטרכו לשפר את היכולת כדי לעשות את זה. כן כדאי לזכור שגם את 2 העונות הקודמות הם פתחו רע וסיימו עם הגביע, כך שהמקום ה-11 כרגע לא מאוד מפריע להם, אולי למעט רמז לכך שהגיע הזמן להעלות הילוך.

בולוניה:

מאזן – 11- 12

משחקים שנותרו – ברצלונה בית, באסקוניה בית, פנר חוץ, פרטיזן בית, אלבה חוץ, מונאקו חוץ, ריאל בית, מכבי חוץ, אנדולו חוץ, ולנסיה חוץ, מילאנו בית – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.7.

הערכת מצב – אחרי שליש ראשון של התאקלמות במפעל הבכיר, אותו סיימו האיטלקים עם מאזן 4- 8, השליש השני כבר נראה טוב בהרבה מבחינתם, ובו הם ניצחו 7 מתוך 11. עם זאת, 3 המשחקים הבאים יהיו לא פשוטים בכלל עבורם, ורק אחריהם נוכל להעריך האם ועד כמה יש סיכוי לנציגה איטלקית ברבע הגמר. מצד אחד, גם כמעט יהיה הישג לא רע, אך מצד שני הם זקוקים למקום ברבע הגמר כקבוצה שאין לה חוזה קבוע עם היורוליג.

הכוכב האדום:

מאזן – 10- 13

משחקים שנותרו – מכבי חוץ, אלבה בית, באיירן חוץ, אנדולו בית, פאו חוץ, ברצלונה חוץ, באסקוניה בית, ולנסיה בית, וילרבאן חוץ, אולימיאקוס בית, פנר בית – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.1.

הערכת מצב – אלופת הליגה האדריאטית השיגה העונה כבר 4 ניצחונות חוץ, מספר שווה למה שהיה להם בסיומה של כל אחת מ-3 העונות הקודמות. מצד שני, המאזן במשחקי הבית פחות מרשים מאשר בעונה שעברה, ויש להם עוד לא מעט משחקי בית מאתגרים. המשחק שלהם היום ביד-אליהו יהיה קריטי מבחינתם, גם כדי שהפער לא יגדל, וגם כדי להוכיח שהם מסוגלים לנצח במגרשי חוץ מאתגרים.

באיירן מינכן:

מאזן – 9- 14

משחקים שנותרו – פרטיזן בית, מכבי חוץ, הכוכב בית, וילרבאן בית, אולימפיאקוס חוץ, אלבה בית, מילאנו חוץ, פאו חוץ, מונאקו בית, ריאל חוץ, ז'לגיריס בית – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.1.

הערכת מצב – הרצף הקרוב של 3 משחקי בית נוחים יחסית, יחד עם משחק ביד-אליהו בין לבין, ישפיע מאוד על השאלה האם ניתן לראות את באיירן כמי שנמצאת בקצה המאבק על רבע הגמר או שמא מדובר במי שמובילה כרגע את חבורת התחתית. בין כה וכה, הלו"ז של באיירן בתקופה הקרובה יחסית נוח, כך שהם יכולים לאיים על המקום ברבע הגמר, בו הם זכו בשנתיים הקודמות.

פנאתנייקוס:

מאזן – 8- 15

משחקים שנותרו – ולנסיה בית, מילאנו חוץ, אנדולו בית, מונאקו חוץ, הכוכב בית, וילרבאן חוץ, ברצלונה בית, באיירן בית, אולימפיאקוס חוץ, אלבה בית, פרטיזן חוץ – סך הכל, 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 2.8.

הערכת מצב – מאזן 6-6 אחרי פתיחה רעה העלה את התקוות של האוהדים הירוקים, אבל אז הגיעו 6 הפסדים רצופים שהראו שזה קצת מוקדם מדי מבחינתם. סל ניצחון של דריק וויליאמס נגד האקסית מתל-אביב קטע את הרצף הזה, אבל הם יצטרכו רצף יוצא דופן כדי לחזור למאבק. בכל מקרה, המטרה שלהם צריכה להיות עונה יותר טובה מהשנתיים הקודמות, ומהבחינה הזאת הם בכיוון חיובי.

מילאנו:

מאזן – 8- 15

משחקים שנותרו – פנר חוץ, פאו בית, אולימפיאקוס בית, ולנסיה חוץ, פרטיזן בית, ריאל חוץ, באיירן בית, אנדולו חוץ, מכבי חוץ, ברצלונה בית, בולוניה חוץ – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.5.

הערכת מצב – עוזר המאמן של גרג פופוביץ' לשעבר מתחרה עם פופ בשאלה איזו קבוצה מפסידה יותר, עם ההבדל הקטן של בחירת הדראפט הגבוהה שמצפה לספרס בקיץ. ההנחה הסבירה בקיץ הייתה שמילאנו קצת ייחלשו, אך עדיין מדובר היה במניה בטוחה לרבע הגמר בסוכנויותה ההימורים, אבל אטורה מסינה יצטרך לשלוף קסמים שלא ראינו ממנו כבר שנים ארוכות כדי לעשות את זה.

וילרבאן:

מאזן – 8- 15

משחקים שנותרו – מונאקו חוץ, אנדולו בית, ריאל בית, באיירן חוץ, ז'לגיריס חוץ, פאו בית, מכבי בית, אולימפיאקוס חוץ, הכוכב בית, באסקוניה חוץ, אלבה חוץ – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.2.

הערכת מצב – 3 המשחקים הבאים של וילרבאן הם לא פשוטים בכלל, כלומר דרבי צרפתי בחוץ וצמד משחקי בית נגד אלופת אירופה וסגניתה, וסביר להניח שאלו יהיו המשחקים שאחריהם נוכל להוציא את וילרבאן מהמרוץ. עם זאת, ניצחון או שניים ברצף הזה עוד עשויים להתחיל מומנטום חיובי של ננדו דה-קולו וחבריו, שיכולים לכל הפחות להקשות על היריבות ולסבך את המאבקים.

אלבה ברלין:

מאזן – 6- 17

משחקים שנותרו – אולימפיאקוס בית, הכוכב חוץ, פרטיזן חוץ, ז'לגיריס בית, בולוניה בית, באיירן חוץ, אנדולו בית, באסקוניה חוץ, ברצלונה חוץ, פאו חוץ, וילרבאן בית – סך הכל, 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 2.9.

הערכת מצב – הקבוצה שכולם בישראל אוהבים בגלל הדקות הרבות שמקבלים תמיר בלאט ויובל זוסמן כבר די רחוקה מרבע הגמר, וכנראה שגם מראש לא מנסה להגיע לשם. הבן של יו"ר הועדה המקצועית של מכבי רושם עונה טובה מאוד בקליעה מחוץ לקשת ובניהול המשחק, יחד עם אחוזים רעים מאוד ל-2 נקודות (26.7%), ואילו בוגר מחלקת הנוער של מכבי ששיחק שם עד 2021 רושם שיפור איטי ושיפר קצת את הקליעה שלו בצבע.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. יופי של סקירה וניתוח.
    גם מקום ברבע הגמר לא מבטיח לקבוצה חסרת רישיון מקום במפעל בעונה הבאה, הבעיה משותפת לולנסיה ובולוניה שאין להן דרך להבטיח מקום היורוליג למעט אולי זכייה בגביע.

  2. נדוביץ עם משחק לפנתיאון.
    כל פעם שמכבי עושה איזשהו קול של חזרה למשחק הכוכב מבהירים להם שזה לא יהיה בקלות.

  3. המשחק נפתח בכדור ביניים, אבל החצי השני נפתח בכדור של הכוכב. איך יודעים איזו קבוצה תקבל את הכדור בתחילת המחצית השנייה?

  4. חבר'ה, אתם מבזבזים את הסמן על מכבי.
    תעברו לפרטיזן תראו הגנה, כדורסל, תענוג.
    39-54 לפרטיזן על מינכן, 4 דק' לסיום הרבע ה3.

      1. אני עוקב אחרי ההתקדמות של פרטיזן העונה וכרגע היא קבוצה פשוט מעולה, גם הגנתית, גם מבחינת עומק הסגל וגם מבחינת הקהל.
        עשו בית ספר לז'לגיריס בחוץ שבוע שעבר ועושים אותו דבר לבאיירן בחוץ כרגע.
        הלוואי על מכבי..

        1. התייחסתי בפוסט לפרטיזן ולכך שהיא הקבוצה במומנטום הטוב ביותר ביורוליג ואפשר לזהות את טביעת האצבע של המאמן שהוא עדיין הטוב ביותר באירופה, כל עוד לא יוכח אחרת.
          בהנחה שהם לא יאבדו את היתרון עכשיו, הם יהיו עם 9 ניצחונות מ-11 האחרונים, אבל מכיוון שההשוואה למכבי עלתה על הפרק, אז אני אזכיר שהפסד אחד מהם היה ביד-אליהו והשני בולנסיה, שם מכבי ניצחו בשבוע שעבר.

  5. שם את זה כאן:

    ה'שחקנים' הישראלים במכבי קלעו הערב 5 נק'. כולן של סורקין (ב16 דק' יחד עם 2 ריב'). מנקו קיבל 5 דק' ולא קלע נקודה אחת (תרם ריבאונד אחד ועבירה אחת ומינוס 4 במדד פלוס מינוס), יפתח זיו לע שותף, ואם אתם מתעקשים להגדיר את ג'ייק כהן ודיברת'ולומיאו כישראלים אז תשמח לדעת ששניהם קלעו 2 נק' כל אחד ב7 דק' ו24 דק' בהתאמה.
    מעליב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט