סופרבול LVII – סיכום

מאת צוות הופס פוטבול

אליפות שניה ובטוח לא אחרונה, פטריק מהומס.

פילדלפיה איגלס- קנזס סיטי צ'יפס 38-35
בסופו של דבר שתי הקבוצות הראויות ביותר הגיעו לסופרבול, השתיים עם המאזן הטוב ביותר, שתי המדורגות ראשונות בכל הנתונים ההתקפיים ואלו שהציגו את רמת המשחק הגבוהה ביותר בכל החזיתות. ובתמורה קיבלנו שואו התקפי צמוד, תצוגת תכלית של כמה מהעוסקים הטובים ביותר במלאכה, מעמדת הק"ב בשתי הקבוצות, דרך המאמנים המוכשרים ועד לרמת מחזיר הבעיטות (ועל זה בהמשך).

וכראוי לתצוגה התקפית ברמות הגבוהות ביותר, היו אלו ההגנות שקצת נעלמו. ולראייה שורת הסאק המאופסת בשני הצדדים כששני ק"ב מוביליים מאחורי קוי התקפה עילאיים, כמעט לא נתנו לפאס ראש של היריבה לגעת בהם.

לא הכל היה שווה כוחות במשחק הצמוד, כשנראה שהאיגלס הגיעו עם תוכנית משחק שכללה דרייבים ארוכים זוללי זמן שמרחיקים את הכדור מידיו של פטריק מהומס כשג'יילן הרטס הוביל גיחות יעילות לאנד זון שהסתיימו 3 וחצי פעמים (כולל 2 נקודת בונוס) עם כניסה בריצה של הרטס עצמו, הסתמכות על משחק המסירה והדיוק של הרטס (מסר 38 פעמים לעומת 27 של מהומס) ושליטה בזמן אחזקת הכדור שהיה ארוך ב10 דקות יותר מזה של הצ'יפס.
אבל למרות ההבדלים, התפתח משחק צמוד, ומשחק שווה כוחות כזה יכול להיות מוכרע אך ורק על ידי טעויות של אחת הקבוצות, ומי שבסופו של דבר עשו שלוש כאלו, היו הנשרים.
הטעות הראשונה באה ברבע השני כשהאיגלס מתחילים לצבור תאוצה, מטריפים את הגנת קנזס עם העקשנות של ניק סיריאני למצות ולהצליח כל דאון רביעי, לעיתים גם בחצי המגרש,  ועם הכישרון הפנומנלי של קו ההתקפה של האיגלס וג'יילן הרטס להמיר כל דאון שלישי או רביעי ופחות מיארד עם ק"ב סניק בלתי ניתן לעצירה. האיגלס בשלב זה ביתרון של 7 נקודות ועם הכדור אצלם, בדרך לעשת עוד נזק. אבל פאמבל ללא מגע של הרטס שלא הצליח להשתלט על הסנאפ, נאסף על ידי ניק בולטון מהגנת הצ'יפס ישירות לאנדזון הנגדי. זה שומר את קנזס במשחק.



הטעת השניה הגיעה ברבע הרביעי בגזרת הקבוצות המיוחדות כשקאדריוס טוני, מחזיר בעיטות ההרחקה של קנזס, מצליח להתייצב מאחורי חומה של חוסמים ומקדם את הכדור על לקו ה5 יארד של פילדלפיה. ט"ד קל של מהומס כשהוא מוצא סקיי מור לט"ד שלראשונה מטה את הכף לטובת קנזס. בט"ד בדרייב שקדם להחזרת הפאנט הזו, הצ'יפס הצליחו לעלות ליתרון זעום לראשונה במשחק בשלהי הרבע השלישי, אבל ההישג של טוני שם אותם עם יתרון חשוב של 8 נקודות בשלב הזה של המשחק.



האיגלס לא נרתעים מהתהפכות היוצרים וג'יילן הרטס שומר על קור הרוח האופייני ועונה ב10 מהלכים שמסתיימים בריצה שלו גם לט"ד וגם להמרת 2 הנקודות ההכרחיות להשוואת התוצאה
וכאן מגיעה הטעות השלישית של האיגלס. קנזס מקבלת את הכדור עם 5 דקות על השעון כשהמטרה לנהל דרייב ארוך וזולל זמן. מהומס עם קרסול פצוע ממשחק הפלייאוף לפני שלושה שבועות, כבר הספיק לפצוע את הקרסול שוב במהלך המחצית הראשונה של הסופרבול הזה ונראה שהוא היה בכאבים עזים עם הירידה להפסקה. אז כמובן שהמהלך המכריע של דרייב הסיום שאיפשר להגיע לטווח שער שדה, למשוך את הזמן לשניות הסיום ולבעוט את שער השדה לאליפות, היה ריצת ספריטנט עם כל מה שיש לו של מהומס דרך האמצע ל-26 יארד.
במאבק המוחות והכישרונות בין שני ק"ב שהעתיד שלהם מזהיר, ומוקפים בצוות מסייע מהדרגה הראשונה, היו אלו קנזס סיטי צ'יפס שניצחו הפעם, לא שהיה ספק כשהכדור נמצא בידיים של פטריק מהומס בשניות הסיום.


ואף מילה על האחים קלסי וריאנה ההריונית.
תודה רבה שהייתם איתנו במהלך העונה המשוגעת הזו. נתראה בעונה הבאה.

הצד המנצח, אנדי ריד זוכה למקלחת גטוריד
והצד המפסיד, ניק סיריאני מתרגש מהמעמד בשעת שירת ההמנון

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. איזה משחק ..יאאללה .מהומס בא וכופף את הקוף שעל הגב . איזו נחישות . איזה כשרון . וקו ההתקפה של קנס סיטי שכל הפרשנים הזהירו שיפול היה פשוט מדהים ניצחו כמעט בכל הקרבות המקומיים עם הראשרים של פילדלפיה שאמנם הראו לב וכשרון אבל גם הוכיחו בפעם השמונים וארבע אלף שסופרבול עוד אי אפשר לנצח עם קווטרבק שהוא גם ראניננג בק גדול ככל שיהיה ..

  2. תכלס? הזכיה האחרונה של בריידי לפני שנתיים היתה יותר מרגשת ..לעולם לא אשכח את החיבוק שנותן גרונק לקלסי השבור בסוף המשחק ואומר לו : "הפעם הבאה זה שלך" . ובריידי שעובר בין כל האנשים במגרש גם היריבים ומתחבק איתם ..כאן המנצחים זרקו משהו כללי לעבר פילי והמשיכו לחגוג . נו קלאס .

  3. תודה רבה על עוד עונה מופלאה ולצוות הפוטבול הכי טוב ומקצועי בישראל, היה תענוג אמיתי כל פעם מחדש. מצפים לנו שבעה חודשי גמילה קשים מאוד, כל פעם מחדש.

  4. תאור מדוייק ומקצועי לחלוטין. תודה גדולה לכל צוות הפוטבול שאני לא מאמין שקיים לו שני הישראל מבחינת איכות ומקצוענות, שמצא אצלנו בית חם, אוהד, ומעריך!!!

  5. בסך הכל היה משחק פוטבול מעולה. שתי קבוצות מצוינות ומגוונות עם המון כלים בהתקפה וגם בהגנה ושהצליחו לשחק את תכנית המשחק שלהן כמעט במלואה. ניצחה בסופו של דבר הקבוצה עם הכשרון העודף מאחורי הסנטר
    למרות ההפסד, האופנסיב ליין של האיגלס היה אדיר, כמו שכתבת כאן – כל קיובי סניק הוא נקודות בטוחות וכל פעם שחסר להם יארד הם משיגים אותו ולא משנה מה הדאון. יכולת כזו מוסיפה המון שקט להתקפה. זו קבוצה שיכולה בשקט ללכת על שתי נקודות המרה כל פעם ולהצליח בוודאות גדולה (למרות שבמשחק הזה זה היה קונה להם לכל היותר שוויון 38)
    גם הליין של נזס עשה עבודה טובה ועובדה שהפאסראשרים בשתי הקבוצות לא הצליחו בכלל, לא רדיק ולא ג'ונס הצליחו לגעת בקווטרבק שממול. זה היה במיוחד קריטי למהומס עם הקרסול הרגיש שלו והריצה שלו ברבע האחרון היתה סוג של אנומליה.
    .
    לא כתבת על ההולדינג שנשרק נגד האיגלס לקראת סיום והיה יכול להשאיר את הצ'יפס בדאון רביעי ארוך. התפישה כנראה היתה אבל זה מסוג הדברים שקורים בכל סנאפ ולרוב השופטים מעדיפים להתעלם. בטח שבנקודה קריטית כזו
    .
    מעניין אם מישהו בעיריית פילדלפיה מרגיש קצת אידיוט על זה שהלך ומרח את כל עמודי החשמל בגריז למנוע טיפוסים במקרה של ניצחון. מה עבר להם בראש?

    1. לא התייחסתי לשריקת העבירה כי בזמן אמת זו הייתה עבירה ברורה לחלוטין. תמיד תמיד תמיד יהיו בעיות וטענות לשיפוט ובדרך כלל הן יהיו מוצדקות. אין מה לעשות זה פוטבול, ויש גם אלמנט של מזל עם מה שהשופטים רואים ומה לא ומה הם מעדיפים להקל ראש ומה הם מעדיפים להקשיח עמדות.
      זו החלטה מודעת להנות מהמשחק ולקבל את התוצאה למרות שיודעים שיהיו קריאות וטעויות שקשה מאוד לקבל (ראה מקרה התפיסה של האיגלס בדאון רביעי מול הניינרס לפני שבועיים).

  6. הימרתי שהאיגלס יביסו את הצ'יפס, וקיבלתי מהומס אחד פנומן על הראש.
    סופרבול מדהים ודרמטי, סיום הולם ל(עוד) עונה מהנה של הליגה הטובה בתבל.

  7. סיקור מצויין למשחק פנטסטי, מותח וצמוד. ההתקפות של שתי הקבוצות התעלו וגם הק"ב שיחקו ברמה גבוהה כמצופה מהם.
    השריקה האחרונה הייתה מיותרת וטיפשית ולא הייתה צריכה להישרק במיוחד שהצ'יפס היו עולים ליתרון בכל מקרה אבל עם עוד דקה וחצי הנשרים היו גם יכולים (אולי) לעשות משהו…

  8. היה משחק מהנה מאוד.
    לדעתי האיגלס מרגשים היום פספוס גדול. ההתקפה שלהם הייתה בלתי עצירה. טחנה את הצ'יפס לאט אבל בטוח.
    ומצד שני כמה טעויות קריטיות שלהם הפכו את המשחק לצמוד מהכיוון הלא נכון מבחינתם.

  9. הצוות הטוב ביותר שיש.
    תודה ענקית על סיקור סופרבול נפלא ועל סיקור עונה נפלאה אף יותר.
    אתם עומדים שווה בשווה מול הליגה הטובה בעולם.
    אין עליכם.
    מהומס יזכר כק״ב הגדול אי פעם. סט כישורים שלא נראה מעולם

  10. משחק התקפה מצויין!
    אבל ההגנות… לדעתי משהו כמו 4 פאנטים כל המשחק, שני הצדדים (הצ'יפס עוד פחות) לא היו מסוגלים להשיג עצירה.
    סיקור מעולה כל השנה!!
    הצעה לשנה הבאה: לארגן לעוקבי האתר צפייה משותפת בסופרבול

    תודה רבה

  11. תודה רבה על הסיקור לאורך כל השנה! ראיתי רק אתמול בלילה את המשחק. במחצית כשמהומס מדדה ופילי ביתרון 10 הייתי בטוח שזה גמור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט