5 על 5 של פגרת האולסטאר / צוות הופס

חודש רביעי מאז תחילתה של העונה כבר עבר, חודשיים בלבד נותרו לעונה הסדירה, ואנחנו מקבלים כעת פגרת אולסטאר, כלומר זמן טוב לדיון 5 על 5 נוסף. הפעם, נמצאים איתנו בצוות יהלי אולמר, דרור פישר, דן רוזנבלום, NBA בדם ומשלים את החמישייה האחד והיחיד, מנחם לס.

שאלה 1: איך הפציעה של סטף תשפיע על גולדן סטייט והאם האלופה כבר יצאה מהמרוץ לאליפות?

יהלי: הפציעה של קרי היא ברכה במסווה של קללה מנקודת המבט שלי. זה נותן לסטיב קר תקופת זמן לתת קצת יותר אחריות התקפית לשחקני הרוטציה של הווריורס שצריכים אותם- ג'מייקל גרין, קצת ג'ורדן פול, קומינגה, ג'רום, דיוינצ'נזו וכאלה. קר יודע שהוא יצטרך את רובם מוכנים בפלייאוף אז זה הזמן שלהם להמשיך להסתגל לשיטה ולקחת על עצמם יותר בהעידרו של הסופרסטאר. הפציעה של סטף לא תוציא אותם ממירוץ האליפות, לדעתי יש להם כימיה נהדרת ביחד (וכאמור הם ממשיכים לעבוד עליה בזמן שהוא בחוץ) ויותר מדי ניסיון כדי לתייג אותם כנון פקטורים לגמרי. הסיכויים נמוכים משנה שעברה, זה בטוח, אבל המשוואה עדיין כוללת אותם באופן כלשהו.

דרור: השפעת הפציעה של סטף תלויה בכמות הזמן שהוא ייעדר ובמקביל, בכמות הזמן שבו אף כוכב אחר לא נפצע. גולדן סטייט יכולה להסתדר בלי אחד מכוכביה, ככל שיהיה, למשך תקופה מסוימת במיוחד במערב כזה צפוף. הרמה כרגע מאוד שוויונית והרבה מאוד קבוצות שנמצאות בתוך הבסיס הזה של בין מקומות 3-13 צריכות להסתגל לשינויים מסוימים, או לפחות למצוא את ההרכב והרוטציה שאיתה אפשר לרוץ קדימה. הרמה מאוד גבוהה מצד אחד, אבל גם מאוד מבלבלת מצד שני כי אין שם יציבות מסוימת. אני כן רואה עדיין את האלופה נשארת בתמונת האליפות, אבל זה לחלוטין תלוי בג'ורדן פול, דריימונד גרין, אנדרו וויגינס, קליי תומפסון ובחזרה של קרי לכושר לקראת סיום העונה. גם אם הם יגיעו לפלייאין, אני עדיין יכול לראות אותם עוברים כמעט כל קבוצה במערב.

דן: הפציעה של סטף מהווה מכה הגונה לסיכוייה של גולדן סטייט לזכות באליפות. ברור שביכולת הזאת, בלעדיו…הם לא יגיעו רחוק. אפשר לקוות שיחזור בריא לחלוטין ושלא יקח לו הרבה זמן להדליק מבערים. מה שיחסית טיפוסי לו. בשנה שעברה ג'ורדן פול כיסה על סטף באופן מרהיב וגם השנה מספק הצגות של ממש, אך לא בטוח אם זה החוזה החדש או הבוקס לפנים של דריימונד, כי הוא פחות עקבי העונה. להוסיף לזה פציעות טורדניות וחוזרות של וויגינס, קומינגה וגם הקמע איגודאלה… אין ספק שגולדן סטייט מגיעה להפסקת האול סטאר במעין עמדת אנדרדוג אשר חדשה לה, אך לא נספיד את האלופה המכהנת והשושלת כל כך מהר. אם יש קבוצה בליגה שיכולה להפתיע, להכנס לטירוף ובקלות להפעיל את הסוויץ' כדי שהצ'אקות יומטרו כהרגלם, זו הווריורס. מי שאוהב כדורסל, תמיד יאהב משהו בווריורס ואני יודע שאני לא לבד, כאשר אני יאחל להם בהצלחה.

NBA בדם: ההיעדרות הממושכת של סטף תוריד את גולדן סטייט די בוודאות לאיזור המסוכן של הפליי אין ואולי אף מחוץ לשם. לטעמי אליפות לא נראית באופק, מכיוון שהצמרת המערב איכותית מאשתקד, והקבוצה תסיים את העונה די בצליעה.

מנחם: ראיתי את גולדן סטייט נגד הלייקרס, וגולדן נראתה לי – אולי לראשונה בהרבה זמן – כקבוצה רגילה מאמצע הטבלה המשחקת בבלבול מוחלט ללא מנהיג, ללא משחק תחת הסל, וללא שיטה. הכל נראה לי קורה תוך כדי משחק מבולבל ומקרי. למעשה הקבוצה נראתה כל כך גרוע שאם סטף קרי יוכל לארגנה שוב למה שפעם היא הייתה הוא חייב לקבל את ה-MVP.

אבל אין מצב שזה יקרה. הקסם של הווריורס אבד איכשהו משנת האליפות, ולפנינו משחקת קבוצה שונה לחלוטין שחסרונו של סטף תרם ללא ספק לכדורסל הפאנקי שהיא משחקת, אבל זה יותר מקרי. הקבוצה נמצאת בירידה תלולה. דריי גרין כבר אינו דריי גרין, וקליי תומפסון – למרות שהוא מסוגל להופיע בערב עם שלשות, איבד הרבה מהאתלטיות שלו. לוני אינו יכול להתמודד עם הסנטרים הטובים בליגה, וכן, היעדרו של סטף תרם לירידה ביכולת, אבל הירידה ביכולת היא של הקבוצה כולה. חשבתי שג'ורדן פול יהיה מחליף לתופעת הטבע הנקראת "סטפן קרי" אבל הוא משחק פראי מדי, לא פיקח מספיק, ואני לא רואה את הווריורס מגיעה אפילו לגמר המערב עם, או בלי, סטפן קרי.

שאלה 2: איך יעבוד שיתוף הפעולה בין לוקה דונצ'יץ' לקיירי, והאם זה מחזק את המועמדות של דאלאס לאליפות?

יהלי: שמעתי הרבה קולות שמכשילים מראש את השילוב של לוקה ולוקו אבל הם שוכחים שקיירי הוא אחד מהסטארים שמשחקים הכי טוב ללא הכדור, אם לא הטוב שבהם. רק בבוסטון הוא היה השואו המרכזי כשלפני ואחרי הוא תמיד שיחק עם כוכב דומיננטי נוסף ולעיתים גם 2. הוא יסתדר יופי טופי עם דונצ'יץ' (העונה, כשהוא רוצה להוכיח משהו. אחרי זה אלוהים גדול). ברור שזה מחזק את המועמדות של דאלאס לאליפות, אך ההגנה שלהם יכולה להיות בעוכריהם עם קונפרנס מערבי סופר חזק התקפית השנה.

דרור: שיתוף הפעולה ביניהם בהחלט מחזק את הקייס, אבל הוא עובד כמעט על אותו עיקרון כמו של הנטס בתקופה של קיידי-קיירי-הארדן: לא משנה כמה תקלע, אנחנו נקלע יותר. בסוף הגנה צריכה לקחת אליפויות, אבל אם דונצ'יץ' ואירווינג יצליחו למצוא את הכימיה ביניהם (או שג'ייסון קיד יעשה את העבודה שלו ויגיד מי צריך לעשות מה בקלאץ'), זאת קבוצה שבהחלט יכולה לאיים על דנבר או פיניקס בשלבים המאוחרים יותר של הפלייאוף. אם לא תהיה כימיה וקיירי יחליט לעזוב, אולי גם לוקה יבין שאם ההר לא יבוא למוחמד, מוחמד יחפש את ההר לבוא אליו.

דן: תשובתי היא מאוד יבשה ושאנחנו פשוט נצטרך קודם כל לראות אותם ביחד על הפרקט.
ברור שלקיירי יש יכולת לשים את הכדור בסל וליצור לעצמו זריקה יותר מכל חבר קבוצה שהיה לדונצ'יץ'.
הוא כבר התרגל להיות הפרנצ'ייז פלייר המוחלט של המועדון הזה ונצטרך לראות איך זה ישפיע עליו וכיצד יגיב, כי זה חדש גם עבורו. מה שבטוח זה שהקהל בדאלאס קיבל משהו חדש ונוצץ כמו שהם רצו והם יעשו מאמץ מיוחד כדי לדחוף את הקבוצה קדימה. קיירי עם נצחון בבכורה שלו ללא לוקה, עם 24 נק' הם סימן טוב.
אקווה שלאחר 20 משחקים, הם ימצאו סינכרון כלשהוא ביחד ויציגו משהו מיוחד.

הטרייד מבחינת דאלאס היה די מאוזן ורק ע"פ היכולת והחיבור נוכל באמת להגיד אם זה שיפר את סיכוייהם לאליפות. על הנייר זה כמובן אמור לתרום להם, אבל לדאלאס חורים אחרים מתחת לסל ובעיות אחרות מלבד הקלעים שלהם, מה גם שטים הארדאווי ג'וניור חזר לאחר שיקום ארוך ונראה טוב. כריסטיאן ווד חייב להיות בריא ולשחק מעל 30 דקות למשחק היטב, אם דאלאס רוצה להראות במיטבה.

NBA בדם: קיים סיכוי לא מבוטל שקיירי מקבל את העובדה שלוקה בעל הבית וישלים אותו היטב התקפית, אך הגנתית הציוות שלהם בעייתי מאוד. מזכיר מאוד את הצמד לילארד-מקולום, כשכמובן לוקה וקיירי מוכשרים יותר, אך החיסרון בהגנה יורגש בכל פוזשן, מה גם שאין מספיק שחקני הגנה ראויים בדאלאס לפצות על כך. הגג שלהם זה גמר מערב.

מנחם: זוהי השאלה המעניינת ביותר ב-NBA בשנים האחרונות. איש לא יודע כיצד הצירוף של לוקה המצוין וקיירי – שיכול להיות מצויין -יעבוד. קיירי הוא שחקן מלא קסם שיכול לעשות מהצירוף הזב את השחקנים 1-2 הטובים ביותר מאז מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן. אבל קיירי יכול, ללא בעיות, לחרב את לוקה במשחקו הסופר אינדיבידואלי. לברון ידע לשלוט בו והצרוף בין השניים עבד. השאלה היא אם ללוקה יש את ה-GRIT והביצים להסביר לקיירי מי כאן הסופר-סטאר ומי הוא סתם הסטאר. מאחר ונשאלתי לדעתי, דעתי היא שקיירי הוא נוטה מדי לפציעות, משחק רק עבור חוזה ארוך ממישהו, והוא יותר מדי SELFISH. בתחילה הצרוף יעבוד נפלא אבל ככל שהשבועות יעברו, דאלאס תבין שהיא נתנה הרבה מדי כשויתרה על דינווידי, פיני-סמית', והבחירה. הצירוף של קיירי ללוקה יחשב כמוצלח ר-ק אם דאלאס תנצח את המערב, ואין כל סיכוי שהיא תעשה זאת..

שאלה 3: איזו קבוצה היא המרוויחה הגדולה של חלון הטריידים?

יהלי: פיניקס סאנס. עם בואו של הקאפקייק, השמשות מחזיקות בכוח האש ההתקפי (לפחות מבחינת בידודים) הכי טוב בליגה. הם קבוצת המיד ריינג' הטובה בהיסטוריה (טי ג'יי וורן אנדרייטד מהבחינה הזו והוא גם חוזר לקבוצה בה גדל, אם יש לדבר הזה עוד ערך כלשהו). בפשטות, פיניקס שיפרה את הסיכויים שלה לזכות בלארי אובריין בצורה הכי דרסטית שאפשר היה לחשוב עליה.

דרור: בגדול? פיניקס. בקטן? הלייקרס. אין איך להתחמק מזה שהסאנס קיבלו את קווין דוראנט ולא וויתרו על גרעין הכוכבים ולא לראות את זה כרווח גדול. אם נוסיף גם את חלון הבייאאוט והגעתו של טרנס רוס, הבעלים החדשים באריזונה הגיע לוהט ועם מטרה לשים טבעת על היד של כריס פול ודווין בוקר. קווין דוראנט רצה להגיע עוד בקיץ למועדון (וואו עשיתם עונה סדירה מהטובות בהיסטוריה? אני בא) והנה הוא קיבל את מבוקשו. עכשיו שיעשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב וזה לזכות באליפות למרות שכל הקהל מריע להוא שהם בחרו בדראפט. על החלק הקטן – ללייקרס יש עכשיו סגל מהעמוקים בליגה. עכשיו, אחרי שהאש"ק (אווירת שיא נקודות) נגמר, לברון יוכל להתפנות ולהתחיל לנצח משחקים. כמעט בכל עונה אחרת המאזן הזה כבר שולח אותם לחשוב על איך הם נופלים חזק מספיק כדי שהבחירה לא תעבור לניו אורלינס, אבל הטרייד דדליין יכול לשלוח אותם לחשוב על איך מתחילים להשתחל לפלייאוף. אם יגיעו לשם, בסגל הזה, לא אהיה מופתע אם פתאום נראה אותם בסדרה מול איזו בוסטון בגמר.

דן: כמובן שזו פיניקס שהנחיתה את דוראנט והפכה מיד לדבר הכי חם בליגה. אני סבור שדוראנט יתנהג כרגיל ואפילו יפרח ליד רכז שמוסר ראשון כמו פול. למרות שפיניקס קצת נחלשה בעמדות הפנימיות ועל ההגנה המצויינת של ברידג'ס הם יצטרכו לפצות איכשהוא, אך הנה לפני האול סטאר יש לנו עונה וליגה חדשה לחלוטין. כוכביי על עוברים בטריידים לאחר עונה וקצת בקלות יתרה מאשר בשנים שקדמו. רמת הכשרון בליגה גועשת על גבי עצמה ואני מסכים עם ג'יי.ג'יי רדדיק שהציע בפודקאסט להגדיל את הרוסטרים בכמה משבצות.
אם בשל צפיפות לוח המשחקים ו\או הפציעות המרובות, במקום להתרחב עם מועדונים חדשים, אפשר להרחיב את אלו הקיימים או לפחות לתת לזה נסיון. עונת "2023" יוצאת לדרך לאחר פגרת האול-סטאר ולא יהיו הרבה שיעיזו לאמר שהם יודעים מה הולך לקרות…

NBA בדם: זוהי בפירוש הלייקרס שקיבלו את הראסל המוכשר יותר, שלשן מדופלם (ביזלי), שחקן פנים קשוח לצידו של דיוויס (ונדרבילט), ו-2 שחקנים צעירים עם פוטנציאל (במבה והאצ'ימורה). כל זה עבור בחירת סיבוב ראשון אחת, כמה בחירות שניות ושחקנים לא רלוונטיים במיוחד. למעשה הלייקרס קיבלו 3 שחקני חמישייה ו2 שחקני רוטציה צעירים במחיר מבצע.

מנחם: הלייקרס. היא הביאה שלישייה ששיחקה יחד, והשלושה חברים אישיים שכולם היו אנדראצ'יברס ב-NBA: ראסל, וונדרבילט, וביסלי הם שחקנים שאמורים היו להיות טובים בהרבה ממה שהם הראו עד עתה. אולי הבעייה הייתה שהשלושה אף פעם לא נחשבו כ-"יחידה". אני מאמין שבלייקרס נראה המון את השלישייה עם לברון ו-AD, ואני מאמין שזה UPGRADE משמעותי ביותר. ובאותו הזמן הלייקרס הצליחו להיפטר מראסל ווסטברוק – מטרה שהם הציבו לעצמם כבר לפני כמה שבועות.

שאלה 4: איזו קבוצה הייתה צריכה לעשות שינוי משמעותי לפני הדדליין ולא עשתה את זה?

יהלי: מיאמי. מפתה להגיד טורונטו או שיקגו, אבל גם ככה התקרה שלהן בפלייאוף (אם ישתחלו אליו דרך הפלייאין כמובן) היא משהו כמו הפסד ב-5/6 משחקים בסיבוב הראשון. מיאמי יכולה להגיע רחוק יותר, אפילו בסגל הנוכחי שלה. אבל ראבק, תנו לספולסטרה שחקני אנביאיי לגיטימיים לעבוד איתם. כבר כמה שנים טובות שהוא מוציא מים מכל סלע שריילי או מישהו אחר בחלונות הגבוהים מביא לו. אני לא יודע אם מיאמי היו קרובים לסגור עסקה משמעותית כלשהי בדדליין אבל הם היו יכולים לעשות יותר מלחסוך כמה גרושים על דווין דדמון. העונה הזאת תהיה אחת העונות הפרודוקטיביות האחרונות של ג'ימי באטלר וההיט לא עושים שום קולות של לעזור לו, אפילו קצת. לחשוב שהם היו רק במרחק שלשה שלו מהפיינלס אשתקד.

דרור: אני חושב שלבחור בקליפרס זה נכון בעיקר בגלל שהיא עשתה שינוי משמעותי, אבל לאוו דווקא בעמדה שהיא הייתה בהכרח צריכה. להביא את מייסון פלאמלי בעונת קריירה על רג'י ג'קסון זה קול. גם להביא את בונס היילנד תמורת עצמות זה נחמד ולהיפטר מג'ון וול זה מבורך, אבל בתור קבוצה שיש לה שחקן שיכול לרסק את כל הליגה בפלייאוף בנקישת אצבעות (קוואי לאונרד) ושחקן שיכול לרסק את הקבוצה שלו עצמו בנקישת אצבעות (פול ג'ורג'), צריך להביא מישהו שיאזן, שייקח על עצמו כשצריך וירגיע את הלך הרוח. לרוב זה התפקיד של הרכז אותו דרש קוואי ולא ברור אם בכלל יגיע אחד כזה. אי אפשר לשים את מבטחך בטרנס מאן ובונס היילנד. מצד שני, לא יודע אם האופציה של ראסל ווסטברוק, אם בכלל תהיה כזאת, תסדר את הבעיה הזאת.

דן: ע"פ כל הרחשים והשמועות, טורונטו הייתה אמורה להיות הקבוצה החשובה והעסוקה ביותר בחלון ההעברות. עם זאת, החליטה לבסוף שלא לבצע טריידים גדולים אם בכלל. יעקוב פלוטל חוזר לטורונטו וכנראה יחתום על הארכה בקיץ. מה שנותן לרפטורס איש פנים שהם היו צריכים. האופי המסור והשקט של פלוטל מתאים לטורונטו ולדעתי יתרום לקו הקדמי שלהם כפי שרוצים. השמות וואן-ווליט, אנונובי, סיאקאם וטרנט ג'וניור נשמעו ללא די לפני תום מועד ההעברות ואנליטסים רבים אמרו ש"מטורנטו תצא הבשורה" וכי החלטותיה ישנו את כל המאזן בליגה.

המועד עבר וטורונטו היו מאופקים מאוד. האם זה אומר שיאבדו את אנונבי בקיץ? יכול להיות.
אך האם באמת היו צריכים לעשות טריידים מפלצתיים יותר? לפחות זה מה שהאנליסטים והעיתונאות אמרו וזה דווקא לא קרה. באופן אישי, אני שמח שהם לא פירקו את החבילה. לטורונטו יש את כל החלקים להיות אלופה, אם הם רק יהיו מספיק סבלניים להמשיך ולהתפתח יחד. נקווה שהסבלנות של הנפשות הפועלות שם תשאר כמסורת של המועדון והם לא יהפכו לתאווים ל-One Hit Wonders כמו מועדונים אחרים.

NBA בדם: שיקגו נמצאת במקום האסור ב-NBA, הבינוניות האפורה. דרוזן ולווין לא יובילו את שיקגו למשהו מיוחד, אך ערכם בשוק גבוה והיה שווה להם להיפרד מהם ולהתחיל בנייה מחדש עם בחירות גבוהות.

מנחם: ישנן כמה כמו שיקגו, או טורונטו שהיו חייבות לפגוע בבשר החי ולעשות כמה טריידים רציניים כי הן דורכות במקום ולא זזות, אבל אני מדבר על קבוצה עם מחשבות גדולות לאליפות העונה. אם כך הקבוצה היא הקליפרס. הם חייבים פוינט גארד הקולע שלשות שיידע להפעיל נכון את קוואי לינרד ופול ג'ורג', ובמקום הם הטרידו את רג'י ג'קסון והביאו את אריק גורדון המבוגר הנמצא הרבה מהעבר השני של הגבעה בעוד שהם נתנו את קלעי השלשות הטוב ביותר שלהם – לוק קנארד.

שאלה 5: מבין השחקנים שלא נבחרו לאולסטאר, מי לדעתך היה הראוי ביותר להיבחר?

יהלי: לא יודע למה, אבל התשובה היא ג'יילן ברנסון. הבן אדם קיבל את המפתחות לניקס והוא-הוא המנוע ההתקפי שלהם. לא רנדל, שנכנס במקומו לספסל המחליפים (שלא בצדק) ובטח שלא בארט. הוא המתבודד הכי טוב בהתקפה שרובה מבוססת על בידודים והטאץ' שלו מחצי מרחק הוא בין היפים שיצא לי לראות מעודי. שחקן אסתטי, יעיל וכיפי כמוהו צריך להיות באולסטאר.

דרור: נכון לבחירות המקוריות, הייתי הולך על דיארון פוקס. בגלל שהוא נבחר בסופו של דבר בגלל פציעות, אלך על ג'יילן ברונסון. בפעם האחרונה שהגארדן התלהב ככה מרכז זה היה ג'רמי לין לתקופה מאוד מאוד קצרה. עכשיו מדובר פה על עונה שלמה שהוא עושה מה שהוא רוצה על המגרש. הוא בעל הבית של האולם המפורסם בתבל ובלעדיו כנראה שהניקס לא היו בתמונת הפלייאוף. קצת חבל בשבילו שבאמת העמדות הללו תפוסות בשחקנים טובים, אבל אם אני הייתי במקום המאמנים, הייתי הולך עליו במקום דמאר דרוזן

דן: כאמור בעקבות הפציעות וההיעדרויות של סטף, דוראנט וזאיון נכנסו במקומם ד'ארון פוקס, פסקל סיאקאם ואנטוני אדוורדס. אני סבור שהתשובה הרווחת תמשיך להיות ג'יימס הארדן. עם 21 נק', 6 ריב' וכמעט 11 אס' למשחק…אין סיבה שהוא לא יהיה שם. אם גם לאחר הפציעות הוא לא צורף, ישנו כאן כבר משהו אחר. עם כל הכבוד לג'רן ג'קסון אותו אני מאוד אוהב, כנראה שהמזוקן אכן יצא קירח באול סטאר של השנה הזאת. בוא נראה אם הוא לפחות יגיע לאולם בשביל האירועים…או שמא כבר נולד לו אנטגוניזם חדש בסביבה. Honorable Mention לארון גורדון מדנבר. הסטאטס שלו יותר מרשימים משל ג'קסון ומאז שהגיע לדנבר נותן תפוקה עקבית ומהימנה. גופו אף השתבח בשנתיים האחרונות והוא נראה אתלטי מתמיד. הוא, בטוח יגיע לאירועים ומי יודע אם עוד יפתיע בהופעה של המטביעים…נחיה ונראה.

NBA בדם: דריוס גארלנד, שותף בכיר בצוותא עם דונובן מיטשל, שמובילים את קבוצתם בצמרת המזרח האיכותית. שילוב של סקורר משני מעולה (22 נק' באחוזים טובים), ומנהל משחק בכיר (8.1 אס' על 2.9 אב'), מבטאים שחקן שקשה לראות אותו מחוץ לחגיגת האולסטאר.

מנחם: ישנם כמה: טריי יאנג, ג'יילן ברונסון, ג'יימס הארדן, ג'ימי באטלר, ארטו גורדון, דריוס גרלנד, פסקל סיאקם, דארון פוקס, אבל הבחירה הראשונה שלי ל-SNUB הוא אנטוני אדוורדס (שמאז נכנס כמחליף לפצועים).

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. לגבי גולדן, זה מעבר לסטף. אני מסכים עם מנחם ודן. הפלייאין הוא מסוכן מאוד. הווריורס הראשונים לדעת זאת. החצי התחתון של המערב מאוד חזק. עוד החלקה של הווריורס והם בסכנה לא להיכנס. אבל גם אם כן, להגיע בחיסרון ביתיות לדנבר, פיניקס או ממפיס כבר בסיבוב הראשון זה סכנה אמיתית. את ממפיס היא בקושי עברה שנה.
    .
    דאלאס – מסכים עם כולכם. תהיה תלויה בהגנה בלבד. קיירי יודע לשחק הגנה ברגעים מסויימים, אך לוקה הוא חור הגנתי. אין לי ספק שעוד 20 משחקים הם יהיו ההתקפה הטובה בליגה מכיוון שעם לוקה על המגרש הם כבר כאלה. אך ההגנה שאיבדו עם DFS שעבר לברוקלין והבעיה לשחק עם ווד כמגן טבעת (הוא דווקא השתפר מעט) תגרום להם לצרות. דווקא חזרתו של מקסי קלבר והפריצה מהספסל של הרוקי ג'ידן הארדי נותנים מעט תקווה.
    .
    הלייקרס נראית כזאת שתיתן את הקפיצה הכי גדולה. פיניקס קיבלה את דוראנט, אך צריך לראות כמה צעדים אחורה בוקר פול ואייטון מסוגלים לקחת. בניגוד לסטף שחסר אגו יחסית לבין דריי שהוא בעיקר מוסר בהתקפה, כאן דוראנט צריך להתחרות עם שני פליימייקרים שיודעים לשחק ללא כדור אך לאו דווקא פורחים בשיטה הזו ואייטון שהוא בעיה מנטלית מהלכת. כשאייטון מקבל את הזריקות שלו ומחפשים אותו, ההגנה שלו פתאום עולה 3 מדרגות. כשהוא מרגיש מוזנח, הוא לא דורש את הכדור אלא מתחיל לקמול. אין ספק שיש לסאנס את הכלים, אך זה ידרוש מעבר פרדיגמאטי לשחק סביב KD שהוא הנשק הכי מסוכן בכדורסל לדעתי אחרי יאניס ויוקיץ'.
    .
    השאלה האחרונה היא טריקית מכיוון שלא תמיד זו שהיתה צריכה לעשות מהלכים היא זו שהיו לה את הנכסים לעשות זאת. בעיני הבלייזרס והווריורס במערב סיימו דד ליין מאכזב. לבלייזרס אין מה לתת סביב דיים כרגע חוץ מרול פליירס טובים. מצד שני יש לה ווינגים שמאוד מבוקשים וכמה צעירים מבטיחים. הווריורס ידעו בדיוק איפה הם נופלים השנה. הם חייבים מסה בצבע גם אם זה לא סגנון המשחק שלהם. דיטרויט ושארלוט מפוצצים בגבוהים וכך גם אטלנטה. לדעתי הווריורס היו יכולים להשיג את קפלה בעד מודי וויסמן למשל. את שניהם הווריורס שרפו מבחינת ביטחון. דווקא אני לא חושב שטורנטו הייתה צריכה לקפוץ לדילים לא אטרקטיבים עדיין. בקיץ הם יכולו לעשות הערכה מחודשת. כרגע הערך של גארי טרנט בקנטים ואננובי צריך רגע פלייאוף אחד או רצף משחקים בהם הוא משמעותי התקפית לפני שקבוצות יסכימו להשיל 2 -3 בחירות סיבוב ראשון עבורו.

  2. אחלה דיונים, תודה רבה חברים.
    מיי טו סנטס:
    לוחמים – הפציעה תשפיע, התקרה שלהם נמצאת לדעתי באזור הסיבוב השני.
    דאלאס – השילוב אולי לא יתפוצץ אבל גם לא יעבוד טוב במיוחד. אני פשוט לא מאמין יותר בקיירי כשחקן כדורסל תחרותי מוביל.
    תצחקו, אבל אני חושב שעשינו יופי של טרייד דדליין. רוב הקבוצות, לטעמי, לא ביצעו מהלכים נועזים במיוחד, למעט פיניקס ודאלאס שהימרו עם הרבה כסף, ונראה מה יצא מההימור. ולכן, ספרס.
    מיאמי ושיקגו היו צריכות לעשות יותר ובדיוק מהסיבות שציינתם. מה ההבדל? שבמיאמי עוד איכשהו יש סיכוי שיצליחו, בעוד בשיקגו אין ממש. נראה מה יהיה בקיץ.

  3. תודה רבה מעניין
    בעיני פינקס עשו את המהלכים הכי נכונים
    כי בסוף המטרה טבעת והם קרבו מאד את הסיכוי
    לגבי ג.ס אמר פעם רודי לעולם לא לזלזל בלב של אלופים
    אבל אותם האלופים דאז עשו את העסקה הגדולה של החורף וכאן דווקא פיניקס
    ג.ס יכולה להפתיע אבל לא סביר שתלך עד הסוף
    בוא נגיד שיש יותר סיכוי שלא יהיו בפליאוף מאשר שיקחו את המערב
    לגבי השילוב לוקה /קיירי הוא יכול להפתיע
    אבל יש מספיק בעיות אחרות שימנעו את הסיכוי ללכת עד הסוף
    בכלל שאני מחפש צמדים שהלכו עד הסוף
    אני רואה בעיקר את מגיק קארים
    דרקסלר האקים
    קובי שאק
    קובי פאו
    וויד שאק
    שהם צמדים של אחורי וקדמי /גבוה ונמוך
    צמד 1-2 שהלך עד הסוף לא ממש זכור לי
    ( ביליפס /המילטון זו הייתה יותר קבוצה והיו עוד שלישיות למשל ס.א שגם 2 נמוכים וגבוה דומיננטי)
    ולכן אני לא מאמין שתצא מזה טבעת

    הקבוצה המאכזבת בטרייד אני חושב שקשה להבין סיטואציות ושיקולים עד הסוף
    אני מסכים שדווקא קבוצה כמו מיאמי יכולה הייתה לעשות משהו בכדי לקרוא תיגר כל הכתר
    מבחינתי הארדן השם הראשון שהיה צריך להיות באולסטאר השנה.

    1. מיאמי לא רק שלא התחזקו הם נחלשו. התרומה של דדמון היתה הרבה מעבר למה שרואים בסטטיסטיקה היבשה מאטד הוםתעתי שהם ויתרו עליו ולדעתי זה יעלה להם.

  4. אחלה חברים תודה.
    לגבי גולדן משהו חורק במכונה זה לא קשור לסטף כי גם איתו וגם בהרכבים מלאים הם היו במאזן חצוי כל העונה הזאת. הבעיה היא כמובן בהגנה שמדורגת בין המקומות האחרונים בליגה בעוד שסגנון המשחק שובה העין בהתקפה שבא לידי ביטוי בקרוב ל 30 אסיסטים למשחק (הכי גבוה בליגה) לא השתנה וגם ההתקפה היא השניה בטיבה. אני רואה אותם פה ושם העונה ומתחיל לחשוד שמה שהשתנה לא נמצא דוקא באלה שמשחקים אלה דוקא באלה שלא משחקים – ואני מתכוון למייק בראון שעושה עבודה נפלאה השנה בסקרמנטו וכרגיל לא מספיק מוערך. אני לא יודע מה הוא היה לוחש עם חיוך לסטיב קר במהלך המשחקים אבל נראה לי שהלחישות האלה חסרות. הוא נחשב יותר כמומחה התקפה אבל כנראה שזה לא רק זה. בכל מקרה שנה שעברה גולדן היתה בשלישיה הראשונה במערב לאורך כל העונה והשנה הם בקושי באמצע ואני מאמין שאם לא נראה שם שינוי מהותי אחרי פגרת האולסטאר אז זו שושלת שסיימה את תפקידה ההסטורי ויהיה קשה לטעון באמת למקומו של סטף בראשמור בלי לפחות עוד טבעת. אני חושב שיש שם גם בעיות ניהוליות פתאום לייקוב מתקמצן. הסאגה עם מאיירס לא תרמה
    ודריי שמצהיר בעקיפין ששנה הבאה הוא כבר לא שם? לא עוזר. אין יום רע בהגנה? כנראה שיש.
    אני מסכים שהלייקרס התחזקו ורואה את פיניקס כרגע כקונטנדרית הבכירה. מסכים גם לגבי יתר הדברים מהמערב תצא או פיניקס או דנבר או הקליפרס ככה זה נראה כעת.
    תודה חברים.

  5. מצוין. כיף שמנחם בדיון.
    1. גולדן לא יצאה ממאבק האליפות כי מעולם לא הייתה במאבק האליפות השנה. היא פשוט לא מספיק טובה.
    2. חרא. לא יכול לעבוד – 2 שחקנים שרוצים לשחק עם הכדור ביד ולקחת כל זריקה. במיוחד בקלאץ'. קבוצה מצליחה יכולה להכיל אחד כזה בקושי, לא שניים. בצד השני – בור בהגנה. הם ישנאו אחד את השני מהר מאוד. דאלאס לא קונטנדרית.
    3. סאנס הפכו מקבוצה שבורה שאיבדה כיוון לאחת שאם לא תיקח לפחות 2 אליפויות בשנים הבאות, זה יהיה כישלון.
    אבל זה make or break. פציעה לבוקר / דוראנט / פול והם מתרסקים.
    4. מיאמי
    5. ברונסון

    1. אוף טופיק אבל בגלל שהזכרת, מיאמי רוצים את גראנט וויליאמס בשנה הבאה, לדעתי יתנו לו חוזה בסביבות 80 ל 4 שנים.
      הסלטיקס לא ישוו את זה וברור שהיו רוצים לתת לו את ה 6.25 שמובטחים.
      הוא שחקן טוב ואחרי מחשבה מרובה אני חושה שהחוזה שמיאמי תיתן דיי קרוב למה שהוא שווה אולי פחות 5 עד 8 לשנה.

  6. אחלה דיון.
    1. ג"ס – תלוי כמה זמן יחמיץ ואיך יחזור. בגדול, הם אמורים להיות בסדר אבל חייבים לשפר את ההגנה. יש להם את השחקנים, את הניסיון ואת היכולות. לא הייתי מזלזל בהם.
    2. לא מקרב אותם. לא מאמין בקיירי אירווינג. לא רואה מי ישמור על ג'ה או סטף.
    3. פניקס. כי דוראנט
    4. מיאמי יכלו לשפר עמדות, טורונטו צריכים לחשוב מה הם רוצים לעשות, הם צריכים שינוי די גדול כדי להצניח כוכב שיסחב אותם בפלייאוף(כי סיאקם לבד לא מוכן לזה ) ואת זה עדיף לעשות בקיץ. כנ"ל שיקגו.
    ולכן אני גם אלך על הקליפרס שכאמור עשו את השינויים הלא נכונים.
    5. הארדן. כי הוא השתקם מהעונה הקודמת וחזר לעצמו. כי הוא עוזר לאמביד להוביל את הסיקסרס למקום השני/שלישי.

  7. תודה לכל המשתתפים.
    גולדן סטייט ודאלאס הן שתי הקבוצות שהעפילו לגמר המערב בעונה שעברה, ולמרות הצטרפות של כוחות חדשים ואולי גם היחלשות של שתיהן, הן לכל הפחות מועמדות שצריך לקחת בחשבון לדעתי. פיניקס ודוראנט זה מהלך מנצח בהיקף שלא נראה כבר שנים באמצע עונה, ואילו מיאמי, שיקגו וטורונטו היו צריכות לקבל החלטה לדעתי ולא עשו את זה.
    לגבי האולסטאר – ברונסון הוא הראשון שעולה לי לראש.

  8. תודה חברה, אתם מפיקים מים מהסלע.
    ג"ס עדיין לא גמורה . . . כשקרי יחזור הם יחזרו אט אט למסלול של נצחונות.
    לא הייתי רוצה לפגוש אותם עם כל הניסיון שלהם בפלייאוף.
    זה קצת כמו בשנה שעברה. אולי אפילו מזכיר את יוסטון של 1985.
    ועדיין הפייבוריטיות שלי במערב הן פיניקס+דנבר ובמזרח בוסטון+מילווקי.

      1. אני רזה, גבוה, עם חולצה שחורה של "אין אקדמיה בלי דמוקרטיה", זמבורה קטנה ביד, מעיל אפור, תיק שחור-כחול, כובע בז' עם מגן צוואר כזה מצחיק.
        עומד ליד העץ וצועק שטויות . . .
        🙂
        עוד מישהו מגיע?

  9. איזה כיף! "לכתוב עם מנחם לס?!" – Achievement Unlocked!
    חלום חיים שהתגשם! מסכים עם רוב מה שנאמר פה , כי לבסוף כל התוכן כאן הוא דעתני וספקולטיבי.
    תודה שנתתם לי להשתתף!!

    בונא איזה דאנקים של מק'לאנג אה….Holy Shit!
    White Boy CAN Jump!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט