סיקור מהשטח לניצחון של מכבי על ולנסיה / אילן אגינסקי

קרדיט: יורוליג

השבוע הכפול של מכבי תל אביב ביורוליג המשיך עם משחק חוץ נגד ולנסיה אמש, אחרי ההפסד הדרמטי בברצלונה ביום שלישי, והמסקר שלנו מהשטח, אילן אגינסקי, המשיך במסעו עם הקבוצה. אנו מודים לאילן על צמד הסיקורים ולסמנכ"ל התקשורת של מכבי, רועי גלדסטון, על האישורים שקיבלנו ממנו.

כדי לסיים את העונה באחד משמונת המקומות הראשונים ולהגיע לפלייאוף היורוליג, מכבי לא יכולה להסתמך רק על ניצחונות בית. ולנסיה, שבסיבוב הראשון הובסה בהיכל ב-16 הפרש (84:68), סומנה ודאי בתור יריבה שאפשר לנצח בביתה, אך הגיעה למשחק אמש (חמישי) במומנטום של חמישה ניצחונות יורוליג רצופים ומהמקום השמיני בטבלה במאזן 10:12. הצהובים, לעומת זאת, ניצבו ערב המחזור במקום ה-11 במאזן 11-11, וידעו שהפסד נוסף יוריד אותם למקום ה-12 ומטה ולמאזן שלילי – לראשונה העונה.

אחרי ההפסד מול ברצלונה, רבים חששו שהשחקנים יגיעו מותשים פיזית ומנטלית בעקבות המאמץ הרב שהשקיעו ומפח הנפש שנחלו. אפילו עודד קטש, במסיבת העיתונאים שלאחר ההפסד, הודה שההחלטה שלא לתת מנוחה לשחקנים המובילים עלולה אולי לפגוע בקבוצה במשחק הבא. ייתכן שמשום כך קיבלו הפעם יפתח זיו ורפי מנקו דקות משמעותיות, וג'ון דיברתולמיאו הסביר כיצד אפשר להתגבר על האכזבה: "למרות שהייתה לנו אפשרות לנצח, ברגע שהמשחק ההוא הסתיים – אין מה לעשות. מרימים את הראש וממשיכים הלאה למשחק הבא". בולדווין הכריז: "אנחנו מסתכלים קדימה בניסיון להראות שאנחנו שייכים לצמרת של היורוליג, יש עוד משחקים שיש לנו בהם אפשרות לנצח"

ההיכל עם אוהדי ולנסיה שלא הספיקו לשרוק ולמחוא כפיים. צילום: אילן אגינסקי.

בעוד בברצלונה נתקלו הצהובים באוהדים די שקטים – למעט גוש מעודד קולני וקטן – בוולנסיה הם פגשו קהל מעורב ודעתן, שלא הפסיק להביע את דעתו על המשחק ועל השיפוט באמצעות שריקות ומחיאות כפיים. האולם, שכולל 8,000 מקומות ישיבה – יותר מהכמות שבפלאו בלאוגרנה – היה מלא ברובו, למרות המשחק המקביל של קבוצת הכדורגל המקומית מול ריאל מדריד. תרבות הספורט במקום תופסת נתח משמעותי: בפארק ענק בגודל 1,360,000 קמ"ר ניתן לראות תושבים רצים, רוכבים על אופניים ומתרגלים יוגה, וכן זאטוטים במדים מתאמנים במגרש כדורגל עם דשא סינטטי. על פי סקר של המרכז הספרדי לסטטיסטיקה סוציולוגית (CIS), כל אזרח במדינה פעיל לפחות בענף ספורט אחד.

המשחק נפתח ללא הגנה בשתי הקבוצות, והסתיים ביתרון קטן של ולנסיה – 24:28. ברבע השני השאירו דיברתולומיאו וסולימן בריימו את מכבי במשחק, בעוד אצל המארחת בלט כריס ג'ונס – אקס הצהובים מעונת 2020/21. עבירה שלישית של ווייד בולדווין בשלב מוקדם שלחה אותו לספסל עד לפתיחת הרבע השלישי, ועד למחצית כבר עלתה ולנסיה ליתרון שיא של עשר נקודות – 45:55.

קרדיט: יורוליג

פחות מדקה מפתיחת המחצית השנייה נשרקו לחובת ולנסיה שלוש עבירות מהירות, וכעבור ארבע דקות בלבד הפכה מכבי את התוצאה. ולנסיה החטיאה זריקות פנויות רבות משלוש, וסיימה את המחצית השנייה עם 3/11 בלבד לשלוש (27%) – אחרי שבמחצית הראשונה קלעה 9/21 מאותו טווח (42%). שתי דקות לסוף הרבע השלישי כבר עלו הצהובים ליתרון עשר נקודות, אך שמטו כמעט את כולו וירדו לעשר הדקות האחרונות ביתרון נקודה בלבד – 78:79.

ברבע הרביעי שמרה מכבי רוב הזמן על טווח של 5–7 נקודות יתרון, אך החלטת שיפוט גבולית בדמות עבירה שלא נשרקה לזכות ניבו – לצד שתי זריקות עונשין של ולנסיה בצד השני – השוו את התוצאה לקראת הסיום. בולדווין העניק למכבי יתרון שתי נקודות 24 שניות לסיום, אך בצד השני שלח את ג'ארד הארפר לקו כשעל השעון נותרו עשר שניות. הגארד החטיא את הזריקה השנייה, אך איבוד של בולדווין השאיר לוולנסיה כדור אחרון עם 3.2 שניות על השעון – ורק החטאה של ג'ונס משלוש על הבאזר העניקה למכבי ניצחון בשיניים – 93:94.

צילום: אלעד גולדשטיין, האינסטגרם הרשמי של מכבי

קלעו למכבי: בולדווין 19 (ארבעה אסיסטים וארבעה איבודים), קולסון ודיברתולומיאו 17 כ"א, מרטין 10, ניבו 9, סורקין 6, אדאמס ובריימו 5 כ"א, זיו 4, מנקו 2.

קלעו לוולנסיה: הארפר 20, פרפליץ' 15, פרדילה וג'ונס 13 כ"א, רדבאו 11.

במסיבת העיתונאים בסיום נשאל קטש כיצד הרגיש באיבוד האחרון של בולדווין. "כשאתה על הקווים אתה חושב על הפוזשן הבא, לא על מזל או תסכול", ענה, "אני שמח שזה הלך לצד שלנו, הדרך שבה זה קרה עשתה אותי גאה". על השאלה אם העבירה שביצע בולדווין בהתקפה האחרונה של ולנסיה הייתה מכוונת השיב המאמן: "ניסינו לשחק הגנה ולא לתת זריקה לשלוש, או לעשות עבירה ולקחת כדור אחרון".

"אני שמח שסוף סוף ניצחנו", אמר ג'יילן אדאמס בסיום, "היה משחק מעניין וקשה, אבל העיקר שניצחנו". רומן סורקין ניתח: "עשינו כמה טעויות אבל הראנו אופי וחזרנו. יש משחקים שקצת לא הולך – שבוע כפול, המון תירוצים – אבל בסופו של דבר חזרנו עם הניצחון וזה הכי חשוב". בריימו, שעבורו היה זה המשחק הרביעי בצהוב, סיכם: "יש ניצחונות שיהיו מגעילים, אבל צריך לדעת לקחת את הניצחון ולהמשיך הלאה".

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט