סיקור מהשטח להפסד של מכבי בברצלונה / הגולש אילן אגינסקי

אתר היורוליג

יותר מ-4 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שבה לאתר הייתה נציגות מהשטח שאינו בישראל או ארה"ב. מכבי תל אביב אמנם רשמה הפסד כואב לברצלונה, שמשלימה סוויפ עונתי על מכבי לראשונה מאז 2017, אבל אנחנו הרווחנו סיקור מהשטח, ותודה לרועי גלדסטון, סמנכ"ל התקשורת של מכבי, שדאג לנו לאישורים הרלוונטיים.

אילן אגינסקי, עורך דין וחובב כדורסל ישראלי כמעט 20 שנה, נוכח באולמות שונים בארץ על בסיס קבוע אך באירופה חווה אמש משחק חוץ לראשונה. תודה רבה לצוות הופס ולסמנכ"ל תקשורת מכבי תל אביב רועי גלדסטון על ההזדמנות!

על פניו, המפגש בין מכבי לברצלונה אמש (שלישי) היה רק עוד משחק חוץ רגיל ביורוליג. המארחת הגיעה אליו מהמקום השלישי בטבלה, וכקבוצה היחידה במפעל שניצחה העונה את הצהובים בהיכל. למרות זאת, מאות אוהדים ליוו את הקבוצה למסע – לא רק דרך חבילת "טסים עם כוכבים" שמארגן המועדון, אלא גם בטיסות סדירות. למרות הקושי ברכישת כרטיסים, שנבע מדרישת הקטלאנים להציג דרכון וכרטיס אשראי זר, הם גדשו את שדה התעופה וחיממו מראש את האווירה. לפני המשחק הם צעדו ברחבי העיר, שרו שירי עידוד, הדליקו אבוקות ונופפו בדגלי ישראל – עד שאפילו המקומיים עצרו ותהו על המתרחש. בפתח ההיכל, אוהד ברצלונה שצפה בתצוגה הודה: "מכבי זו תמיד מכבי, לא יהיה קל לנצח".

צילום: אילן אגינסקי

שתי הקבוצות התחילו את המשחק מבולבלות מעט. אצל המקומיים זה התבטא באיבודי כדור, ואילו אצל האורחים בהחטאות מתחת לסל. הקצב הנמוך בפתיחה נשמר עד סוף הרבע הראשון, שהסתיים ביתרון 15:20 לברצלונה. ברבע השני כבר פתחה המארחת פער של 11 נקודות, כשהיא מבליטה את יתרון העומק שלה בעמדות הפנים. סרטאץ' שאנלי (2.12), מייק טובי (2.13) ויאן וסלי (2.13) לא היו צריכים אפילו לקלוע; מספיק שאספו ריבאונדים וגרמו לגארדים של מכבי לשנות זריקות בצבע. אדאמס שמר את מכבי במשחק עם שלשה שהורידה את הפער לשמונה 2:35 דקות למחצית, ושלשה של היליארד עם הבאזר הורידה את הצהובים להפסקה בפיגור 41:37 בלבד.

קרדיט: אינסטגרם מכבי תל אביב

את המחצית השנייה פתחה מכבי עם ריצת 3:7, והשוותה ל־44:44. ווייד בולדווין עלה מההפסקה "חם", קלע 11 מתוך 30 הנקודות של קבוצתו ברבע השלישי וסייע לה לעלות ליתרון שיא של עשר נקודות – 57:67. הרבע התאפיין בסקור גבוה ובהגנות רופפות מצד שתי הקבוצות, ועד סיומו צמצמה ברצלונה ל־62:67. הרבע האחרון נפתח בשלשה של היליארד ובפציעה של אדאמס, שהיה אחד המובילים בשורות האורחת. כשחזר לשחק באמצע הרבע היא נשמה לרווחה, אך במשך שש דקות היא לא הצליחה לקלוע נקודה. המארחת ניצלה זאת כדי להפוך את התוצאה, ובהובלת ניקולה מירוטיץ' והליטאי הצעיר רוקאס יוקובאייטיס – שבעתיד הקרוב יש סיכוי טוב לראותו מעבר לים – עלתה ליתרון 74:82. סל מהיר של אדאמס עוד צימק לשש, ואיבוד כדור של המארחת אולי פיתח אצל האוהדים תקווה – אך שריקה גבולית לעבירת תוקף 40 שניות לסיום סגרה את הסיפור. בסופו של דבר, מכבי העייפה והחבולה הפסידה ליריבה עמוקה ומוכשרת יותר, שנראה שאפילו שחקני הספסל שלה יכולים לעלות בחמישייה של כל קבוצה אחרת במפעל. בסיום – 83: 78 לברצלונה.

קרדיט: אינסטגרם מכבי תל אביב

קורי היגינס הוביל את ברצלונה עם 15 נקודות ו-4 אסיסטים, יוקובאייטיס קלע 14, מירוטיץ' קלע 11 עם 9 ריבאונדים ב-3/11 מהשדה ויאן וסלי הוסיף 10 נקודות.

אצל מכבי, אדאמס קלע 20 והוסיף 4 ריבאונדים ואסיסטים, בולדווין קלע 15 עם 6 אסיסטים ב-5/15 מהשדה, מרטין (6 ריבאונדים) והיליארד קלעו 11 כל אחד, סורקין (4 ריבאונדים) וקולסון (3 חטיפות) קלעו 7 כל אחד, בריימו קלע 4, דיברתולומאו קלע 2 וניבו קלע נקודה אחת.

"שיחקנו נגד קבוצה נהדרת עם סגל אדיר ומאמן גדול", החמיא המאמן עודד קטש ליריבה במסיבת העיתונאים, "השקענו המון מאמץ. היה לנו רבע שלישי טוב, אבל ברבע האחרון נשרקו נגדנו יותר מדי עבירות. קשה לנצח ככה, זה מתסכל. יש להם יותר ניסיון, אבל זה לא תירוץ". לשאלה אם אינו חושש שהעייפות תשפיע גם על המשחק מול ולנסיה ביום חמישי השיב המאמן בחיוב, אך הסביר: "הייתה לנו הזדמנות מיוחדת לנצח, ולכן לא עשינו חישובי דקות".

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. כל הכבוד אילן! ותודה.
    מכבי ת"א ממשיכה להוכיח שבוע אחרי שבוע שהיא לגיון זרים חסר זהות ישראלית, ובנוסף לכך אופי חלש וחוסר בי-צ-ים.
    יצאו קירחים מכאן ומכאן.

    1. תודה.
      שאלת הזהות הישראלית היא סוגיה עתיקת יומין שאני חושב שאין חובב כדורסל שלא היה רוצה לראות יותר ישראלים משחקים ברמה הגבוהה ביותר. בלי השחקן המרכזי בסגל שגם מפעיל את חבריו מעולה וגם נראה לפחות על פניו שיש לו קרח בורידים וכבר ניצח העונה משחק שלקח על כתפיו, קשה לנצח קבוצה עמוקה כמו ברצלונה.

  2. נהדר אילן
    מגניב לשמוע את הקולות ממקומות אחרים בעולם. מכבי פספסו חתיכת הזדמנות אתמול אבל גם הקבוצה הביתית ידעה לקחת את הכסף שהיה על הרצפה.

  3. תודה אילן. משחק בונוס מבחינת מכבי שהיא במובנים מסוימים פספסה. יצטרכו להתחיל למצוא גם נצחונות חוץ איפשהו אם הם רוצים להכנס לשמינייה.

  4. לגמרי תחושה של פספוס, של משחק שהיה אפשר לנצח כי ברצלונה לא הייתה בשיאה והיה ניתן לראות את האכזבה על הפנים של קטש.
    אבל כשלא קולעים סל במשך 6 דק' ברבע הרביעי קשה לנצח בטח קבוצה כזו בבית שלה.
    יש מי שסובר שאם מכבי תנצח את כל משחקי הבית שנותרו לה זה יכול להספיק למקום בשמינייה אבל היורוליג העונה הוא "משוגע" וכולם מנצחים את כולם אז אין לדעת…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט