סיקור אומניבוס של משחקי ליל שני / צוות הופס

מאנו:

סיקור אומניבוס, על שום מה? אומני = כל, בוס = אוטובוס, אומניבוס = אוטובוס מאסף, מהסוג שמתחיל בטיז אל נאבי, ועובר 28 תחנות שונות במהלך מסלולו המפותל המסתיים בטימבוקטו. או בהקשר של הבוקר הזה – סיקור מאסף, מהסוג שעובר במגוון משחקים, דרך מגוון מסקרים, ומתקיים, בחלקו, באוטובוס המאסף שבו אני נוסע כעת. מה יסתיים קודם, הסיקור או המסלול? איזה מתח… התשובה תתבהר בהמשך הבוקר.

סאן אנטוניו ספרס 106 (יותר מדי ניצחונות – פחות מדי הפסדים) – וושינגטון ויזארדס 127 (24- 26)

לילה בלתי נשכח בטקסס ולא בגלל הספרס שרק הוסיפו עוד הפסד נאה למאזן שלהם בדרכם למטה, אלא דווקא בגלל בחורנו המצוין, דני אבדיה, שקבע שיא קריירה של 25 נק', ולטעמי רק הבהיר, בפעם המי יודע כמה, שוושינגטון היא לא המקום בשבילו, בעוד שסן אנטוניו, לעומת זאת, מקום שאוהב ומיטיב עם שחקנים חכמים, מוסרים, מגינים ומאותגרי קליעה, דווקא בהחלט יכולה להתאים.

עוד נציין שאבדיה היה הקלע המרכזי של הויזארדס על אף שבראדלי ביל, ירום הודו, שיחק וקלע 21 נק'. האמת שהספרס ניצחו ברבע הראשון, בהפרש של 6 נקודות, אבל בין הרבעים פופ החל לדבר עם השחקנים במבטא צרפתי כבד, החברים הבינו את הרמז, הפסידו ברבע השני בהפרש של 14 נק' והשאר כבר הלך חלק לדני וחבריו.

הצטיינו בשורות וושינגטון דני אבדיה עם 25 נק' ב10/12 מהשדה, 2/2 משלוש, ו3/4 מהעונשין, 9 ריב', אס', חס' וחט, ופלוס 25 ב-33 הדקות שלו על הפרקט. היו עוד כמה קוסמים על הפרקט, אבל הם בינכה לא מעניינים אף אחד (סליחה קוז), והפקק ביציאה ל-471 קצר משהערכתי אז גם הסיקור יזוז קדימה.

קלדון ג'ונסון ממשיך להוביל את הרשימות בספרס, והפעם עם 26 נק', שלמרבה המזל לא הספיקו. יאקוב פולטל, במה שאני מקווה היה אחד ממשחקיו האחרונים בקבוצה הפליא עם 7 נק', 5 ריב', והכי חשוב ¾ מהעונשין, והוכיח שיש לו מקום בקבוצה טובה יותר. גם מקרדמוט נפרד מאיתנו לשלום עם 6 נק' והכי חשוב 40% מהשלוש. לא שיחק ג'וש ריצ'רדסון שכבר מחפש דירה להשכיר במילוואקי או בדאלאס, רק תגידו לאן הוא עובר והוא מיד חותם על החוזה.

אוקלהומה 120 (24- 26) – גולדן סטייט 128 (26- 24)

לפני אי אילו שנים מדובר היה במפגש צמרת לכל דבר ועניין, ואז דוראנט עבר מהראשונה לשנייה, הפריד בין אוקלהומה לבין הצמרת, ואפשר לגולדן סטייט דומיננטיות חסרת תקדים. בתום שלוש שנים דוראנט נטש גם את גולדן סטייט, אבל היא הייתה עמוקה מספיק, בכשרון, בכסף, בכושר ניהול ואימון, על מנת להתגבר על מכת פציעות ארוכה, לזכות באליפות נוספת ולהישאר בצמרת.

ובינתיים, באוקלהומה, נצבר לא מעט כשרון והמשחק הזה, בינואר 2023, כבר היה שקול יותר כשהרעמים הצעירים עושים קולות של קונטנדרית עתידית ומתגלחים על הזקן של הקונטנדרית המזדקנת של הלוחמים.

האמת, שחשבתי שאזכה לסקר ניצחון נאה של המקומיים אבל הקשישים (שמתם לב לשערות הלבנות בזקן של דריימונד? כנראה שסבתא צדקה – עצבים גורמים להזדקנות מואצת, תנסו להישאר רגועים) דווקא הוכיחו שכוחם עוד במותניהם ופצחו ברבע ראשון של 38-20 שלא הותיר הרבה מקום לספק בנוגע להמשך הדרך, גם אם אוקלהומה עשו קולות של קמבאק איפושהו ברבע הרביעי.

סטף קרי, שהאמת שכבר עכשיו אפשר להתחיל להגדיר אותו כ"בלתי נלאה" קלע 38 נק', מסר 12 אס', ולקח 8 ריב'. כבר אמרתי לכם כמה פעמים שסטף ריבאונדר אדיר ובכוונתי לחקור את העניין ולמצוא לכך תימוכין סטטיסטיים, אבל זה לא יקרה הבוקר מהאוטובוס, אבל בכלל אני חושב שכמו מספר שחקנים אדירים אחרים יש בסטף משהו חמקמק שקשה לשים עליו את האצבע והייתי שמח אם מי מכם שמסכים איתי היה מוצא את הזמן, אולי אפילו בזמן נסיעה אינסופית באוטובוס, כדי לשפוך אור על יסודותיו של הסטפיזם. בזמנכם הפנוי.

עוד קלעו ללוחמים ידידי הוותיק קליי, עם 28 נק', א. וויגינס שחוזר עם 15, ג'ורדן פול עם 15 ודריימונד עם 7 נק' אבל גם 12 אס'.

בצד של הרעמים הבריקו, כרגיל, מה שמסתמן כשילוש הקדוש החדש של אוקלהומה – שרגא עם 31, גידי עם 21, וג'יילן וויליאמס (אחד מהשניים) עם 19, כשגם אוקלהומה מציגה א. וויגינס משלה, אך הוא, אהרון ולא אנדרו, הסתפק ב-3 נק'.

שני המשחקים שהתחייבתי לסקר מאחורינו, אבל האוטובוס עדיין בחצי הדרך, אז נמשיך בינתיים, גם אם באופן פחות מחייב.

אורלנדו מג'יק (20- 31) 119 – פילדלפיה 76 (32- 17) 109

מה אומר ומה אדבר, פילי הדוהרת נבלמה על ידי אורלנדו, מי היה מאמין? ובכן לא אני, אבל ליצר תיאוריה בדיעבד זה תחביב שלי מזה שנים רבות אז אעלה כאן את האפשרות שאורלנדו בעצם משתשעים בנו, כלומר הם יודעים שהם קבוצה מצוינת, אבל מנסים לצוד בחירה גבוהה נוספת מחד, ולשמור על אלמנט ההפתעה מאידך, ולכן הם מקפידים להפסיד לכל הקבוצות החלשות, אבל בוחנים את עצמם מול החזקות ולפחות בינתיים, עם שלוש אפס מול הסלטיקס, ולפחות נצחון אחד על פילי, נראה שאני, לכל הפחות, עליתי עליהם, ויכול להיות שכדאי לכם לנצל את הסיכויים האפסיים שנותנים להם בסוכנויות ההימורים לזכות באליפות 2026, ולהמר עליהם כבר עכשיו. על מי יגברו בפיינלז? קראתם למעלה – על הלוחמים או על הרעמים, את זה אני עדיין לא יודע.

ברוקלין נטס (31- 19) 121 – לוס אנג'לס לייקרס (23- 28) 104

הנטס, ללא דוראנט, גברו על הלייקרס בביתם. עם זאת, ההגינות מחייבת לציין שגם בלייקרס נעדרו מספר שחקנים מרכזיים דוגמת לברון, דייויס, וורת'י, מג'יק, קארים וג'רי ווסט. אבל ברצינות, שתי קבוצות שנמצאות, לטעמי, במצב די דומה – כוכבים גדולים, לא מעט פציעות, מספר שחקנים לא מאוזנים בכל מיני רבדים, שאומרים שהעונה הזו המרחק בין התקרה לבין הרצפה שלהם גבוה מאד. אם אני חייב להמר, זה יסגר יותר קרוב לרצפה, אבל נחיה ונראה.

האפליקציה אומרת שעוד חמש דקות מגיעים. אם היא מדויקת אני קוגלאגר (לא יודעים מה זה? גם אני לא, זה היה עבש ועתיק עוד כשהייתי צעיר), אבל בכל זאת ננסה להזדרז.

מיניסוטה טימברוולבס (27- 26) 111 – סקרמנטו קינגס (28- 21) 118

אין לי יותר מדי לחדש על הקבוצות האלה. מיניסוטה, לדעתי, אכלו אותהח עם הטרייד על גובר, ודווקא כשהיה להם סיכוי לצאת מהבוץ בגלל הפריחה של אדוארדס. אני לא יודע מה יקרה שם עד ה-9 בפברואר, מועד הדדליין, אבל אם לא יקרה שם משהו זה לדעתי בגלל שהם לא יכולים ולא בגלל שהם לא רוצים או צריכים. בכל מקרה, הלילה הם ספגו הפסד נוסף ודווקא לקבוצה שנראה שמצליחה לצאת מהבוץ. האם הקינגס יתמודדו עם גולדן סטייט והרעמים על פסגת המערב בעונת 2026 שמלווה את הסיקור הזה? האמת, לדעתי לא. משהו שם, עדיין, נראה לי קצר מדי, אבל אולי הקיגן מארי הזה יפתיע והקינגס יצליחו לחזור לימי הזוהר שלהם מתחילת המילניום.

דאלאס מאבריקס (27- 25) 111 – דטרויט פיסטונס (13- 39) 105

דאלאס היא עניין בינארי, אחד או אפס, אין באמצע. כשלוקה משחק הם אחד, לפעמים יפגשו בקבוצה שהיא 1.5 ויפסידו, לפעמים יפגשו ביריבה של 0.8 וינצחו, אבל הם במשחק. כשלוקה לא משחק הם אפס. לא בגלל כשרון, דווקא יש שם, אלא בגלל המרכזיות של לוקה, שכנראה גבוהה מהמומלץ. לפרטים אפשר לפנות לג'ורדן ולברון הצעירים. בכל מקרה, הלילה לוקה שיחק, קלע איזה מיליון נקודות, ובצד השני היו הפיסטונס, שכמו ב-2005 הולכים ראש בראש עם הספרס עד הרגע האחרון, רק מהכיוון ההפוך של הליגה, אז דאלאס לא התקשו.

זהו, הסיקור נגמר, יש עוד תחנה אחת וצריך לארוז את המחשב, אז היו שלום בינתיים וסעו בתחבורה ציבורית, זה מאפשר גם לסקר וגם לא לשים לב לפקקים.

פיניקס סאנס (25-27) 114 – טורונטו ראפטורס (29-23) 108 / עידו

הראפטורס המדשדשים הגיעו הגיעו לעמק השמש להתמודדות מול הסאנס שעדיין מחכים לשובו של מרבית הבק-קורט שלהם ובעיקר לדווין בוקר. מי שנותן את הטון בפיניקס במשחקים האחרונים הוא מאמי ברידג'ס שגם הלילה הגיע לעבודה כשהוא משתלט על המשחק מהפתיחה ועוזר לבייתים לקחת את המושכות. 16 נקודות ברבע הראשון ועוד 7 בשני לצד 4 אסיסטים ו-3 חטיפות אפשרו לסאנס לרדת למחצית עם יתרון 53-62.

ההתקפה של הסאנס נשארה בחדרי ההלבשה ביציאה למחצית השניה והאורחים ניצלו זאת היטב לריצת 0-13 שהפכה את הקערה על פיה. עד סוף הרבע השלישי התנהל מאבק צמוד כשהראפטורס יורדים בסיומו עם יתרון 82-84. אף קבוצה לא הצליחה לפתח מומנטום גם ברבע המכריע . שלשה חשובה של כריס פול דקה וחצי לסיום נתנה לסאנס יתרון 4 נקודות ואחרי שון פליט פספס שלה בצד השני אייטון תיקן החטאה של קרייג ונתן לסאנס יתרון שש 50 שניות לסיום כשהראפטורס לא מצליחים להתקרב.

האורחים מטורונטו שחסרו את אננובי הפצוע קיבלו 24 נקודות ו-9 אסיסטים מפרד ון פליט, 21 נקודות מגרי טרנט ג'וניור, 19 מפסקל סיאקם ו-16 מסקוטי בארנס.

את הסאנס הוביל ברידג'ס עם 29 נקודות, 6 אסיסטים ו-3 חטיפות כשדיאנדרה אייטון מוסיף 22 נקודות עם 13 ריבאונדים וכריס פול רושם 19 נקודות עם 8 אסיסטים.

פורטלנד טרייל בלייזרס (26-24) 129 – אטלנטה הוקס (26-25) 125  / יונתן

הבלייזרס הובילו כמעט לכל אורך המשחק אבל ההוקס, נטולי טריי יאנג, לא נתנו למארחת לברוח ולהוביל ביותר מ-10 נקודות ואפילו הצליחו להפוך את הדקה האחרונה של המשחק למותחן. אבל כזה שמוקדש בעיקר לחובבי זריקות מהעונשין: מארי הצליח ללכת לקו 3 פעמים רצופות (ל-7 זריקות סך הכל) והשיג שוויון 119 לכל (ואז 121). סיימונס קלע שלשה וגם בוגדנוביץ' הצליח לסחוט עבירה בזריקה לשלוש – רק שהוא דייק רק פעם אחת והיתרון שוב חזר לבלייזרס. שלשה נוספת של בוגדנוביץ', 5.7 שניות לסיום, צמצמה את התוצאה ל-2 הפרש אבל הבלייזרס הצליחו להעביר שוב את הכדור ללילארד שסגר את המשחק מהקו. 

לילארד הוביל את המנצחת בעוד משחק מדהים של 42 נקודות. אין, אני חולה על השחקן.ג'רמי גראנט הוסיף 22 ו-אנפרני סיימונס קלע 21.

אצל ההוקס דג'ונטה מארי הגיע נחוש לדו קרב הרכזים וקלע 40, לצד 7 אסיסטים ו-8 ריבאונדים (ו9 מ-9 מהעונשין). בוגדנוביץ' הוסיף 23 וקלינט קאפלה סיים עם נתון נאה של 15 ריבאונדים.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תמחלו לי על הבדיחה העלובה, אבל זה לא אומניבוס. כשמאנו מעורב, זה הופך למאנו ספנות…
    תודה רבה על הסיקור

  2. כל הפריבילגים האלה שיכולים לקרוא ואפילו לכתוב בעת נסיעה באוטובוס.
    אני יכול לחטוף סחרחורת מלקרוא הודעות ווטסאפ בנסיעה.

  3. תודה מאנו על הסיקור.
    אני מתפלא עליך שאתה לא יודע מה זה קוגלאגר. זה מיסב המורכב משתי טבעות קונצנטריות, שברווח בינן יש גולות מתכת קטנות. זה לא משהו עבש בכלל, זה קצת כמו לברון, משהו ישן שעובד מצוין, משתמשים בפטנט הזה בהמון מכשירים ומכונות . . .
    https://www.google.com/search?q=%D7%A7%D7%95%D7%92%D7%9C%D7%90%D7%92%D7%A8&client=ubuntu&hs=o2C&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj8gfWI0vH8AhXUM-wKHaklAt0Q_AUoAXoECAEQAw&biw=998&bih=803&dpr=1.09

  4. תודה על המעורב
    מדייק קצת את החברים מעליי
    קוגלאגר זה מיסב כדורי
    לאגר זה מיסב
    קוגל זה משהו כדורי, בגרמנית נראה לי.
    ולא להתבלבל עם
    לייגר – שילוב של אריה וטיגריס
    קיגל – מאפה איטריות מתקתק מהמטבח היהודי
    🙂

    1. קוגלאגר יכול להיות שילוב של קוגל (=קוגל ההגייה ליטאית ויקית כשקיגל היא ההגייה החסידית) ולאגער=
      מחנה ביידיש (מגרמנית) כלומר קוגלאגר יכול להיות מחנה קוגל!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט