סיכום גמרי החטיבות בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: עידו רבינוביץ' ורביב פייג

הבמה מוכנה, איגלס וצי'פס .

פילדלפיה איגלס (1) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (2) 7-31
שמונה דקות לתוך הרבע הראשון של משחק אליפות הNFC המצופה, המשחק היה גמור.
חסן רדיק, איש קו ההגנה הנפלא של פילדלפיה, התגבר בקלות על הטייט אנד המחליף שהזדמן בדרכו, סגר על ברוק פרדי, הק"ב של סן פרנסיסקו, והצליח לפגוע ביד ימין של הק"ב לפני שהכדור השתחרר, פגיעה שגרמה לאיבוד כדור של סן פרנסיסקו ולאיבוד היכולת של פרדי להשתמש במרפק של היד הזורקת לשארית המשחק.
עם פרדי מנוטרל, הק"ב הרביעי השנה, ג'וש ג'ונסון עולה להחליף ונותן תצוגת בלהות שלא נראתה מאז ש JJ נוסף, ג'יימס ג'ונה ג'יימסון, הפיץ לעולם שספיידרמן הוא בעצם פיטר פרקר.
עוד לפני הפציעה נראה שהתקפת פילדלפיה נלחמת על כל יארד ומצליחה להתקדם לאט אבל בטוח נגד הגנת סן פרנסיסקו כשעוד בדרייב הראשון בן 16 המהלכים, ניק סיריאני הראה קבלת החלטות אגרסיבית ולא היסס ללכת על דאון רביעי כמעט בכל הזדמנות סבירה. אחד מהנסיונות האלו נגמר בתפיסה קריטית  שסידרה לפילדלפיה את ט"ד הריצה הראשון של מיילס סנדרס. הבעיה שגם השופטים וגם קייל שאנאהן לא בדקו שזו אכן הייתה תפיסה חוקית, וההילוך החוזר הראה שהכדור פגע בקרקע.
טעות ראשונה זו, מכות גורל, ושלל טעויות לא הכרחיות חיסלו כליל את סיכוייה של סן פרנסיסקו לתת פייט לאחת הקבוצות הטובות והעגולות בNFL.
ההגנה של הניינרס נתנה את כל מה שהיה לה ודרייב אחד מוצלח של ג'וש ג'ונסון  שהסתיים בט"ד ריצה פנומנלי של כריסטיאן מקקפרי, עזרו לשמור את המשחק צמוד עד לקראת סוף הרבע השני, אבל עם פחות מ-2 דקות על השעון במחצית, פילדלפיה סגרה דרייב של 20 מהלכים, עם ט"ד ריצה נוסף של סנדרס.
הניינרס ניסו להחזיר עוד לפני סוף המחצית אבל פאמבל חסר אחריות של ג'ונסון נתן לאיגלס את הכדור בעמדת הבקעה נוחה והפער לפני ההפסקה גדל ל2 ט"ד.

הרבע השלישי נפתח באסון נוסף  לקבוצה האורחת כשראשו של ג'ונסון פוגע בחוזקה בקרקע והוא יוצא מהמשחק עם זעזוע מוח.
לסן פרנסיסקו נגמרו הק"ב.
לאחר תהיות אם נראה את כריסטיאן מקקפרי בתור ק"ב החרום, ברוק פרדי חוזר למשחק אבל זה דיי ברור לכל מי שרואה אותו שאופציית מסירת הכדור לא קיימת עבור התקפת סן פרנסיסקו. בדיעבד, פרדי סבל מקרע מלא ברצועת הUCL של המרפק, פציעה הדורשת ניתוח והחלמה ושיקום של יותר מחצי שנה.
פילדלפיה מעמיסה 10 אנשים בשטח הצמוד לקו ההתגוששות, לקייל שאנאהן נגמרו הדרכים היצרתיות לשלוח רצים לתוך חומת ההתנגדות האטומה הזו, ולאורך המחצית השניה מתפתח משחק בו הגנת סן פרנסיסקו המתוסכלת מבלה דקות ארוכות על המגרש בנסיון לעצור את פילדלפיה בשעה שההתקפה לא מתקדמת לשום מקום. התסכול של הנינרס מתבטא בשלל עבירות (11 במשחק) ואף תיגרה המונית בשלב מסויים, אבל בסופו של דבר פילדלפיה סוגרת את המשחק עם 10 נקודות נוספות במחצית, כולל ריצה לט"ד של הרטס עצמו,  וזוכה בכרטיס לסופרבול בפעם השניה ב5 שנים.

הלך המרפק, פרדי ורדיק.

קנזס סיטי צ׳יפס – סינסינטי בנגלס, 20:23

פטריק מאהומס עושה את זה שוב, הקוורטרבק הפנומן של אנדי ריד מוביל את קבוצתו להופעת סופרבול ת שלישית בחמש שנים. 

זה לא היה פשוט, לאחר מחצית ראשונה שהייתה בשליטה מוחלטת של הצ׳יפס שהצליחה לעלות ליתרון  משמעותי עלהתקפת הבנגלס שנראתה אימפוטנטית, ג׳ו בורו הצליח להחזיר הרבה נפש ולחימה לחבריו על מנת להשוות את המשחק 20 לכל, בעיקר בעזרת תפיסות משוגעות של טי היגינס לט״ד מעל ג׳סטין ווטסון ולג׳מאר  צ'ייס ברדזון דאון רביעי ושישה יארד.

בדומה למשחק בשנה שעברה מול הבילס בדיויז׳יונל, הבנגלס השאירו יותר מדי זמן לפטריק מאהומס שקיבל  צ'ופר עצום מטעות קריטית של הבנגלס שדחפו אותו כשיצא כבר החוצה במהלך האחרון לפני בעיטת שער  השדה. וכמו אשתקד, הריסון באטקר תפר את השלשה ושלח את האדומים לריקוד הגדול ביותר.

טרוואיס קלסי, שהיה בספק למשחק בשל פציעה בקרסול, היה משמעותי מאוד וגם ישחק מול אחיו בסופרבול  (מומלץ להאזין לפודקאסט המשותף שלהם לפני ואחרי!). ניצחון ראשון של מאהומס על בורו לאחר שלושה  הפסדים רצופים, הצהרה ענקית שלו.

קרסול? איזה קרסול? פטריק מהומס וטראוויס קלסי

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה רבה על סקירה משובחת כהרגלכם.
    העבירה על מהומס שהובילה לשער הנצחון הייתה משמעותית בהרבה משורה קצרה בפוסט..

        1. לגמרי, שחקנים היום עסוקים יותר בפוזות מאשר במשחק, השופטים עוד לא אמרו מי ומה והשחקן כבר רץ לעשות שרירים למצלמה, אז התוצאה בהתאם, יותר לחשוב על מה אתה עושה ופחות לחשוב על מה תעשה לוידאוטרון, וזה לא שבקולג׳ים המצב יותר טוב, שחקנים מגיעים עם המניירות כבר לליגה.

  2. תודה רבה על הסיכום
    אני בטוח שתעלו סיכומים וניתוחים, ואגיב שם בהרחבה על הגמרים, רק אגיד כאן לגבי השיפוט המזעזע שהיה בשני המשחקים. אמנם במשחק של הבנגאלס אני לא אובייקטיבי, אבל הייתה שם כמות דגלים הזויה לרעת הבנגאלס, דגלים לא נכונים ושריקות שהיו צריכות להישרק שלא נשרקו (לדוגמה, עבירת הולדינג בהחזרת הפאנט האחרון). הדגל האחרון היה מוצדק, וזה מה שיזכרו מהמשחק
    תודה על הסיכום

    1. +1..
      כאילו הליגה שומרת את השופטים הרעים לגמר החטיבה (סיינטס-ראמס לפני ארבע שנים; די פורד). הייתי בעד הבנגלס, אבל הם פספסו לא מעט הזדמנויות לנצח, והשופטים לא סייעו.

    2. ברבע הרביעי היתה דחיפה של שחקן הגנה של הצ'יפס על בורו שהיתה בול כמו זאת של שחקן ההגנה של הבנגלס על מנומס במהלך האחרון. לא היתה שריקה.

  3. אחלה משחקים. השנה באמת שנראה שהקבוצות הטובות ביותר מנצחות. סן פרסיסקו סיפקו דוגמה לכל מי שחשב שבפוטבול יש אינסוף גיבוי ואפשר לשלוף אינסוף שפנים ומהלכים מהכובע והפלייבוק כדי לכפר על חיסרון של קוורטרבק, שלא לעולם חוסן. אני דווקא הייי נותן צ'אנס לעוד כמה טריק פלייז עם מהלכי זריקה או מוסיף סקרינים, אבל תכלס באמת שאין תחליף לקוורטרבק. זה כמו שייגמרו לך הפיצ'רים בבייסבול ותצטרך לתת לשחקנ שדה להגיש. בכדורגל אתה יכול להכניס שחקן שדה לשער והוא ייקח פנדלים. בכדורסל כבר מזמן מתו העמדות. קוורטרבק זאת חיה מסוג אחר לגמרי. בגדול מחשב על מחובר לתותח לייזר, לפעמים גם עם צמיגים ומנוע של אופנוע שטח. יהיה סופרבול אששששששש

  4. תענוג, תודה, שני משחקים נהדרים, היה הרבה דיבור על ההגנה של מול ההתקפה של, ומה לעשות, לא נולדה הגנה שיכולה לשתק התקפה. נקודתית פה ושם כן, יהיו משחקים שיגמרו על ה0 או 3, אבל בטח לא מול ההגנה הדורסנית של האיגלס, היצירתיות של הצ׳יפס והנחישות של הבנגאלס. הסיפור של הניינרס נגמר הרבה לפני הפציעה של פרדי, הפאס ראש שדיברתם עליו פשוט הותיר את הינוקא חסר אונים והכדור פשוט נפל לו מהידיים עד שנפצע. מהצד השני מסירה פסיכית ותפיסה עוד יותר פסיכית (וכרגיל, כולם מאוד נחרצים כשזה לא קובע, אם היה צ׳אלנג׳ לך תדע עם היה מספיק להפוך את הקריאה בשדה) וזה נראה הולך ליום באמת גדול של פילדלפיה, ואז באה הפציעה ששמה את הסטאמפה על הסיפור, ואם לא מקאפרי גם היה נגמר בהפרש גדול יותר. באמת חבל, אבל לפחות מול האיגלס, ולא מול איזה פוקסיונרים.
    מהעבר השני, מהומס נאלץ לשחק משחק פחות מהומסי ויותר סולידי (עדיין היו לו לא מעט מהלכים שאלוהים ישמור, כולל מסירה בדאון רביעי לאנדזון, אדוני), והבנגאלס דאגו למנוע מהצ׳יפס לברוח בזמן שההתקפה שלהם באמת בכוח הרצון והנחישות פרצה דרכים בהגנה של קנזס סיטי, עד שהאהבל התורן החליט לבעוט במהומס אחרי שזה כבר יצא מתחומי המגרש ועלה להם ביארדים, שער שדה והמשחק. אני לא מת על החוקים האלה, אם כי אני מבין את הצורך בהם, אבל מעבר לדיון האם יש מקום לחוקים על unneccesary roughness, זו היתה החלטה די straightforward שהאישיו היחיד בה היה זה שבזכותה הוכרע המשחק.
    ואם כבר, אז בעונה שבה הכל קורה הפוך ממה שצריך לקרות על הנייר, זה שבסופרבול יפגשו שתי הקבוצות שהובילו את הקונפרנסס שלהן בסוף העונה הסדירה מוסיף עוד שליכטה של קצפת על הסיפור.

            1. וואלה כנראה שאני לוקה בעיוורון. אתה מוזמן לציין בדיוק איפה לפני הפציעה כל האירועים האלו התרחשו כדי להאיר את עיני.

    1. אהה כן – אם שנהאן עושה צ'לנג' על התפיסה של דבונטה סמית' ברור שהופכים את השריקה. יש זוויות שראו בבירור שהכדור לא נתפס.גם סמית' עצמו יודע שזו לא תפיסה וקורא ישר להוציא מהלך.

      1. נתקע לך המקש של ה״אהה״ או משהו? כמה פעמים ראינו משהו שבברור הראה ועדיין לא הפכו? לא אומר שהיו או לא היו, אבל כשלא היה צ׳אלנג׳, ואנחנו לא יודעים, אז זה קל לטעון שהיו הופכים את ההחלטה, זה כל הטיעון שלי. וזה שהוציאו מהלך כדי למנוע צ׳אלנג׳, גם, ראינו כבר פעמים שהיה מהלך של 100% ועדיין רצו למנוע צ׳אלנג׳, אז זה שסמית׳ *ידע* ו*קרא* להוציא פליי לא אומר הרבה. אבל העיקר להתווכח.

        1. קצת מצחיק ממי שמתווכח כאן בשביל להתווכח עונה שלמה על כל דבר ופוסק בנחרצות נגד הנחרצות אז כן העיקר להתווכח.

          1. אני פוסק בנחרצות כי זה מה שאני חושב, זה נקרא ״להביע דיעה״, ובניגוד אליך, אני מכבד את הדעות שמובעות על ידי אנשים פה, גם אם הן לא תואמות את שלי, תנסה לפעמים.

            1. איפה לא כיבדתי את דעתך בדיוק? בזה שאמרתי שלדעתי היה שם בהחלט מספיק לצ'לנג שיתקבל בסבירות מאד גבוהה? או זה שכתבתי אהה (נראה שזה משום מה מאד מפריע לך).

  5. תודה לצוות. המשחק השני היה נהדר, בעיקר מצד שתי ההגנות. המשחק הראשון הוכרע עם הפציעה של פרדי, אבל ההתקפה של פילדלפיה הוכיחה את כוחה נגד הגנה מצוינת. מחשבה ראשונית לקראת הסופרבול – אם מהומס מקבל מספיק זמן מקו ההתקפה שלו הצ'יפס פייבורטים, אבל יש סיכוי לא קטן למשהו דומה לסופרבול הקודם שלו, שבו קו ההתקפה של הצ'יפס קרס לחלוטין.

    1. אם ההגנה של האיגלס תצליח לאורך משחק שלם לשמור על הלחץ שהם הפגינו מול הניינרס עד הפציעה, הצ׳יפס יאכלו הרבה דשא סינתטי מולם.

    2. ההגנה של הניינרס פשוט נפלה מהרגליים (והפאמבל של ג'ונסון והעבירה של מייסון על הפאנטר לא עזרו במיוחד)
      גם להגנות היסטוריות (וזו של הניינרס היא כזו לדעתי) קשה להחזיק מעמד 37 דקות למשחק, 30 מתוכן בשלושת הרבעים האחרונים

  6. השופטים במשחק בקנזס היו נוראים ומוטים בבירור לטובת המקומיים. עם זאת ההגנה של הצ'יפס עשתה עבודה מעולה מול בורו וחבורתו.
    ההתקפה של פילי הכריעה את הגנה המצויינת של ה49 וחבל שלא ראינו משחק שקול יותר אלמלא הפציעה של פרדי. מקווה שהפציעה לא גמרה לו הקריירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט