אירועי דיומא – 20.01.2023 – טניס, שחמט ואופניים

אליפות אוסטרליה בטניס / עמיחי קטן

ההפתעה הגדולה ביותר במשחקי אתמול הייתה ההדחות של המדורגים 2 בטורניר, קספר רוד אצל הגברים ואונס ג'אבור אצל הנשים. דג'וקוביץ' הפסיד מערכה בשובר שוויון, אך הפסיד 3 משחקונים בלבד במערכות האחרות במצטבר, אך יקבל בשלב הבא יריב מאתגר יותר בדמותו של דימיטרוב הבולגרי. אנדי מארי חזר מפיגור של 2 מערכות, בפעם ה-11 בקריירה שלו, ושבר את השיא בו הוא אחז ביחד עם פדרר, בוריס בקר וארון קריקשטיין. דרך אגב, הקאמבק הראשון של מארי היה נגד אנדי רם הישראלי בגביע הדיוויס.

הבוקר נפתח הסיבוב השלישי של האליפות, ובמשחקים שכבר הסתיימו העפילו סטפנוס ציציפאס (4) ויאניק סינר (16) לשלב הבא, כאשר האחרון שבהם חזר מפיגור של 2 מערכות. פליקס אוז'ה אליאסים ודניל מדבדב הם שני מדורגים בכירים אחרים שעלו או יעלו על המגרש היום. אצל הנשים, ג'סיקה פגולה (3) העפילה לשמינית הגמר, ואילו איגה שוויונטק (1) ומריה סקארי (6) ישחקו בהמשך.

טורניר טאטא סטיל בשחמט / עמיחי קטן

במשחקי הסיבוב החמישי אתמול, פרהאם מקסודלו גבר על יורדן ואן-פורסט, לבון ארוניאן ניצח את וינסנט קיימר ומגנוס קרלסן ספג הפסד שני ברציפות, הפעם בכלים הלבנים נגד נודירבק עבדורסאטורוב. יתר המשחקים הסתיימו בתיקו, כשהמהיר מביניהם היה זה שבין פביאנו קרואנה ובין ווסלי סו.

משחקי היום (לבן-שחור):

ווסלי סו (2.5) – וינסנט קיימר (1.5)
דינג לירן (2.5) – לבון ארוניאן (3)
אניש גירי (3.5) – ארג'ון אריגייסי (2.5)
נודירבק עבדורסאטורוב (4) – פראגנאננדה ראמשבאבו (3)
יורדן ואן-פורסט (1.5) – מגנוס קרלסן (2)
ריכרד ראפורט (2) – פרהאם מקסודלו (2.5)
פביאנו קרואנה (3) – דומארג'ו גוקש (1.5)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דאון אנדר – קטע 3

קטע 2 של אתמול כלל מספר טיפוסים שקרצו למטפסים. כך אכן היה בטיפוס הקשה האחרון בשם גבעת נטלה, 20 ק"מ לסיום, שם מתקפה משולבת של רוהאן דניס, סיימון ייטס, ג'אי הינדלי, ג'יי ויין ומאורו שמיד הרחיקה את החמישייה מהדבוקה. מי שלבסוף חצה ראשון את הקו היה דניס, שהקדים את ויין ושמיד. האוסטרלי הוא שען מצטיין, שהראה את כוחו בדיסצפלינה עם זכייה כפולה באליפות העולם ובשלל מירוצים אחרים, אך הראה גם לא פעם כי הוא מטפס מצויין, כמו בג'ירו לפני שלוש שנים. הוא כעת עבר להוביל במירוץ, כשאחריו ויין (2+), שפילד (12+), שמיד (13+), סטרונג ופייג' (14+), גרובס (15+), מיירהופר (17+), ארנדט (19+) וסקוטסון (20+).
קטע 3 אמור לתת לנו תסריט קרוב למה שראינו אתמול. למסלול היחסית שטוח יפריעו מספר טיפוסים, שהמכריע בהם צפוי להיות "חולץ הפקקים", טיפוס קצר ותלול 6 ק"מ לסיום. נראה הגיוני שאותן דמויות שנתנו את הטון בסיום המסלול של אתמול ימשיכו לעשות כן גם היום. שידור ביורוספורט בשעות הבוקר המוקדמות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. ג'יי ויין חלץ את הפקק של רוב הפלוטון על הקורק סקרו כשרק בילבאו וייטס מצטרפים אליו. הבאסקי ניצח בספרינט בעוד שסיפור הסינדרלה של ויין ממשיך והוא נמצא עכשיו בעמדת מצויינת לצרף ניצחון במירוץ קטעים בוורלד טור אחרי שני הניצחונות בוואלה. האוסטרלי מוביל ב-15 שניות על בילבאו וב-16 על ייטס.

    1. וזה עוד בתקופה מצוינת שלו ששיחזר את ההישג מ2019 שהחזיק בו זמנית באליפות העולם בקלאסי, ראפיד ובליץ.
      מעניין מה זה אומר על סיפור הרמאות עם נימן, אז כתב קרלסן שמעטים האנשים שמסוגלים לנצח אותו בשחור והנה בא ילד שצעיר אפילו מנימן ועושה זאת פעם נוספת השנה.

    2. אחרי הפסדים לנודירבק אבדוסאטורוב ואניש גירי, יחד עם העלייה של ראמשבאבו פראגננאדה, אנחנו בדרך לעידן זהב של שחמט של אלופים שלבנים מערביים לא יכולים להגות את השם שלהם. כיף.

  2. תודה עמיחי.
    קצת מפתיע לראות כאן את דינג בתחרות שלושה חודשים בלבד לפני אליפות העולם, אבל גם משמח, לא רבות הפעמים שראינו אותו משחק מאז הקורונה.
    אישית אני עדיין מהמר על קרלסן שינצח בטורניר. נראה לי שהסיפור עם נימן הדליק אותו להראות מי אדון השחמט כאן. חושב שההפסד אתמול רק ילבה את האש הזאת

  3. קורדה מול מדבדב. משחקון ראשון . שבירה ראשונה.
    קורדה בשליטה מלאה. רק מראה שלא צריך עוצמת חבטות מדהימה בשביל לנצח. מיקום ועומק יעשו את העבודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט