שבת בבסיס: שנת הפריצה הגדולה / יוני לב ארי

חוליו רודריגז מסיאטל ומייקל האריס ג'וניור מאטלנטה נבחרו לרוקיז השנה של 2022, שניהם בפער די גדול משאר המתמודדים. אפשר להוסיף לרשימת הפורצים בעונה החולפת את אדלי ראצ'מן (בולטימור), סטיבן קוואן (קליבלנד) וספנסר סטריידר (אטלנטה). אך מי יהיו השמות הבאים ברשימה, אלה שיעשו את הקפיצה הגדולה שלהם ב-2023? נא לפתוח פנקסים (מסודרים לפי ה-א-ב):

קרוז. אוניל קרוז (צילום: yardbarker.com)

שם: אוניל קרוז, Oneil Cruz

תפקיד: שורט סטופ

גיל: 24

קבוצה: פיטסבורג פיירטס

משחק בכורה: ה-2 באוקטובר 2021

קודם כל, אם ההורים שלך קראו לך על שם פול אוניל, אני כבר מחבב אותם. ואותך. לקרוז יש פוטנציאל אדיר, שמשום מה לא התממש מספיק בעונה המלאה הראשונה שלו במייג'ורס. ממוצע חבטות 233., OPS של 744., זה נחמד, אבל לא מספיק. לקרוז יש את כל הכלים להפוך לאול סטאר, והעונה גם נראה את זה.

ווהן מתעלה בתפקיד לא שלו (צילום: si.com)

שם: אנדרו ווהן, Andrew Vaghn

תפקיד: בסיס ראשון

גיל: 24

קבוצה: שיקגו ווייט סוקס

משחק בכורה: ה-2 באפריל 2021

הנוכחות של חוסה אבראו בבסיס ראשון בעשור האחרון, מנעה מווהן לשחק בעמדה הטבעית שלו. המעבר של הסלאגר הוותיק ליוסטון פינתה לווהן את הבמה – ועכשיו נוכל לראות מה הוא באמת שווה, עם 100 משחקים פלוס. לא מעט מצפים ממנו ל-למעלה מ-25 הום ראנס ול-OPS של 800. ומעלה. גם אני.

בובי, בינבה ובונבון? (צילום: freep.com)

שם: בובי וויט ג'וניור, Bobby Witt Jr.

תפקיד: שורט סטופ / בסיס שלישי

גיל: 22

קבוצה: קנזס סיטי רויאלס

משחק בכורה: ה-7 באפריל 2022

הרבה זמן לא חיכו לרוקי שיעלה בקנזס סיטי כמו שחיכו לוויט ג'וניור. והוא היה בסדר, באמת. אפילו ניצח את משחק הבכורה שלו עם ווק אוף סינגל. אבל לא נרשמנו לזה בשביל "בסדר". העונה וויט ג'וניור ייקח את המשחק שלו שלב אחד למעלה, ויסיים עונה שניה ברציפות עם למעלה מ-20 הום ראנס ולמעלה מ-20 בסיסים גנובים.

אל תשכח את הקסדה, ברנדן (צילום: outkick.com)

שם: ברנדן דונובן, Brendan Donovan

תפקיד: אינפילדר

גיל: 26

קבוצה: סיינט לואיס קארדינלס

משחק בכורה: ה-25 באפריל 2022

אם הוא רק ישפר את הנתונים בעמודת ההום ראנס, שם הוא עצר על חמישה בלבד, דונובן יהפוך לכלי המסוכן ביותר שיש לקארדס להציע (או לפחות קרוב לזה). מדובר באחד השחקנים הכי ורסטיליים הגנתית שאפשר למצוא, כשבעונת הרוקי שלו הוא רשם למעלה מעשרה משחקים בשש עמדות שונות! ועוד שבעה משחקי בשורט סטופ. וואו.

אם קיבלתם ממנו דואר, תוודאו שזה לא הגיע לג'אנג מייל (צילום: kkam.com)

שם: ג'וש ג'אנג, Josh Jung

תפקיד: בסיס שלישי

גיל: 24

קבוצה: טקסס ריינג'רס

משחק בכורה: ה-9 בספטמבר 2022

עם כל הכסף שנשפך בטקסס בשתי הפגרות האחרונות, אולי דווקא הדור הצעיר מהמיינורס יעשה את ההבדל? להעיף הום ראן ב-אט באט הראשון בקריירת המייג'ורס – זה אומר משהו…. אבל זה לא מספיק. פציעות תמיד עצרו אותו, אולי עכשיו סוף סוף הגיע זמנו?

הגיע לבמה הגדולה. וארשו (צילום: Milwaukee Journal Sentinel)

שם: דולטון וארשו, Daulton Varsho

תפקיד: סנטר פילדר

גיל: 26

קבוצה: טורונטו בלו ג'ייז

משחק בכורה: ה-30 ביולי 2020

הזקן בחבורה. מתחילת הקריירה התחבא וארשו אי שם בערבות אריזונה, ועכשיו, כשהוא מקבל את הבמה המרכזית – טורנטו, המירוץ הגדול של האמריקן ליג מזרח – כולם יראו איזה אאוטפילדר אדיר צמח פה. השאלה – האם המעבר ישפר את 27 ההום ראנס וה-OPS של 745., או ההיפך? משחקים יגידו.

אל תמסו לעקוב אחרי הכדורים שלו. לא תצליחו. גרין (צילום: reddit.com)

שם: האנטר גרין, Hunter Greene

תפקיד: סטארטר

גיל: 23

קבוצה: סינסינטי רדס

משחק בכורה: ה-10 באפריל 2022

הפיצ'ר היחיד בחבורה. גרין עלה בקול תרועה גדולה למייג'ורס, עם סטאף מבטיח וטילים מהיד במהירות של למעלה מ-100 מייל לשעה. אך המספרים סרבו להגיע, כשהוא זרק ל-ERA של 4.44 עם WHIP של 1.21. המהירות הממוצעת של הפאסט בול שלו עומדת על 98.5 מייל לשעה. תחברו לזה עוזר פיצ'ינג קואוץ' בדמותו של אלון ליישמן, ותקבלו את הפריצה הגדולה של 2023.

לג'ונס יש כל כך מעט ניסיון, עד שגם תמונה נורמלית במייג'ורס לא היתה… (צילום: prospects365.com)

שם: נולאן ג'ונס, Nolan Jones

תפקיד: רייט פילדר

גיל: 24

קבוצה: קולורדו רוקיז

משחק בכורה: ה-8 ביולי 2022

פציעות במיינורס, וכמובן עונת 2020 מבוטלת עיכבו את הצמיחה של הטאלנט מפנסילבניה. אך אחרי טירונות קצרה אצל טרי פרנקונה והגארדיאנס, ג'ונס נשלח בפגרה לקולורדו, שם הלחץ יותר נמוך (אם כי הלחץ באוזניים גבוה), והצ'אנס יכול להיות זמין יותר, להראות כבר ב-2023 מה הוא שווה.

להיזהר בכיכר, והמבין יבין. אלווארז (צילום: nypost.com)

שם: פרנסיסקו אלווארז, Francisco Alvarez

תפקיד: תופס

גיל: 21

קבוצה: ניו יורק מטס

משחק בכורה: ה-30 בספטמבר 2022

הצעיר בחבורה, ועם הכי פחות ניסיון בין כל מי שסופר עליו פה. אך אולי זה שמחכים לו יותר מכל. הדיבור על "מייק פיאצה הבא", יכול לפוצץ את הבלון הזה בשניה, אך אם הוא מסוגל להתמודד עם כל זה – השמיים הם הגבול עבור הטאלנט הצעיר של באק שוולטר.

יכבוש את המדבר? קארול (צילום: MLB.com)

שם: קורבין קארול, Corbin Carroll

תפקיד: לפט פילדר

גיל: 22

קבוצה: אריזונה דיימונדבאקס

משחק בכורה: ה-29 באוגוסט 2022

המעבר של וארשו לטורונטו פינה את הבמה עבור קארול, כשבמעט שהוא הראה לנו – אפשר להבין מדוע. מדובר באחד השחקנים המהירים בליגה, עם הגנה אדירה, כשב-104 אט באטס הוא הגיע ל-OPS של 830., לא רע בכלל. עונה שלמה עשויה להסתיים עם תואר "רוקי העונה".

תנתב את הכח למקום הנכון. גרין (צילום: blessyouboys.com)

שם: ריילי גרין, Riley Greene

תפקיד: סנטר פילדר

גיל: 22

קבוצה: דטרויט טייגרס

משחק בכורה: ה-18 ביוני 2022

אולי… רוקי העונה של 2023 במקביל לקארול? גרין נחשב בשנתיים האחרונות לפרוספקט מספר 1 בלא מעט רשימות, ובמעט זמן שקיבל בעונה שעברה הראה ניצוץ ממה שהוא מסוגל לעשות (אם כי חמישה הום ראנס הם מעט מדי). אם הוא אכן יקבל את המפתחות בתחילת העונה, סיכוי סביר שגרין יהיה בלא מעט רשימות הסנטר פילדר של השנים הבאות במשחקי האול סטאר…

תופס העתיד של הליגה? לאנגלירס (צילום: Baylor Athletics)

שם: שיי לאנגלירס, Shea Langeliers

תפקיד: תופס

גיל: 25

קבוצה: אוקלנד אייז

משחק בכורה: ה-16 באוגוסט 2022

אחת הסיבות שבאוקלנד ממש רצו לשלוח את שון מרפי בטרייד – היתה לתת את המפתחות לקאצ'ר הצעיר, ולראות אם הוא שווה את ההשקעה. הגנתית הוא כבר הראה בעונה שעברה מה הוא שווה. התקפית? המבחן האמיתי יהיה ב-2023.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. בחדשות WBC, הצטרפו לנבחרת ישראל כמאמנים בראד אוסמוס וקווין יוקיליס וכשחקנים מאט מרביס מהקאבס וגארט סטאבס מהפיליז

  2. מעולה ומשובח יונתן! עשית סדר בחדר ובראש. כל שם פה שם. האמת שאני באמת לא עקבתי אחרי חלק מהם, בובי וויט הבן מה לעשות, גם אמריקן ליג וגם רויאלס, בקושי ידעתי שהוא קיים, אבל יש כמה וכמה שמות אחרים שכן תפסו את העין, ובעיקר שרובם לא נחתו מושלמים אלא בוסר, ויהיה מעניין לראות איך יתפתחו.
    אוניל קרוז, לגמרי. הבחור כל כך חזק שהכדורים עפים לו מהר מדי(!), הייתי שם אותו באאוטפילד למה היריות שלו מהשורט עוד יהרגו איזה פירסט בייסמן, וגם הטילים שהוא יורה עם המחבט חוזרים כל כך מהר לאינפילד… אם הוא ילמד לפקס את הכוח שלו ולנתב אותו לאפיקים נכונים, הצילו.
    האנטר גרין גם נחשב למשהו שלא ראינו עד כה. הבחור ירה 25+ כדורים במהירות מעל 100 מייל לשעה במשחק אחד, וזה לא שבשאר הוא הסתפק בפאסטבולס בהילוך שני. הבעיה אצלו כפולה, במיידי, הקונטרול. כשראיתי אותו מול המטס, אחרי שנרגעים מההלם, אתה קולט שהוא מסוגל לשגר או טיל קרקע אמצע סטרייק זון, או משהו שהדבר היחיד שאפשר להגיד עליו הוא שהקצ׳ר הצליח לתפוס, זה לא מתכון להצלחה, בטח לא לסטארטר, קלוזר למשל יכול לחגוג על זה, לעלות, 10 כדורים למרכז מטרה ב100 מיל לשעה, שלום ולהתראות. לזרוק 5-6 אינינגס? מהר מאוד החובטים יפענחו אותך. ואם כבר ענייני אינינג, אני חושש מאוד לשלמות היד שלו במהירויות האלה, בשיא הכנות אני לא חושב שהגוף האנושי מסוגל לעמוד בזה. היה אחד שהצליח וזה היה נולאן ראיין והאיש היה פלא ביולוגי ובלתי פציע וסחב 27 עונות. כל השאר מתפרקים, ע״ע הרכש החדש של הריינג׳רס. אני לא אתפלא אם בעונה הבאה נראה פחות ופחות שיגורי טילים ויותר נסיון להיות אפקטיבי במהירויות פחות פסיכיות. או שילך להיות קלוזר, חסר מאלה.
    פרנסיסקו אלווארז הוא לגמרי הדבר האמיתי, יכולת מוכחת בכל המיינורס ללעוס פיצ׳רים ולירוק אותם מעבר לגדר, עיקר העבודה איתו היתה בכלל על התפקוד שלו כקצ׳ר, כי עם כל הכבוד אי אפשר לקחת מישהו שהוא חצי כח בbackstop, זה התאבדות. כל מי שאיבד משחק על ווק-אוף ווילד פיץ׳ יודע על מה אני מדבר, שלא לדבר על נסיון תפיסה של גונב בסיס שעף לאאוטפילד והגונב ממשיך לשלישי, ולבסוף, העונה תודה לאל אין זמן לדיוני מה נזרוק, הוא יהיה חייב להיות מדוייק ולקרוא משחק כמו גדול. הבעיה במקרה שלו היא בעיקר שהמיינור ליגס קטנות עליו, וצריך שיקבל מה שיותר נסיון מול פיצ׳ינג של הביג ליגס. אז המטס הביאו את עומאר נרבאז שיעשה שבוע שבוע עם תומס נידו, והעבירו את הבנץ׳ קוץ׳ להיות ״מאמן קצ׳רים״ שזה אומר מאמן אלווארז, ואני מניח שיתנו לו כמה שאפשר זמן משחק, ואם לא אפשר אז DH, ובתקווה שהוא באמת לומד מהר כמו שאומרים עליו.
    ונקנח עם ברנדון דונובאן, הבעיה שלו היא בעיה דומה שנתקלו בה עוד שחקנים מסוגו, למשל ג׳ף מקניל או להבדיל איזיה קינר פלאפה מה שאני קורא good is the enemy of great, הוא בסדר איפה שתשים אותו. זרוק אותו באאוטפילד, יסגור לך פינה שים אותו באינפילד, כנ״ל. עכשיו הכל טוב ויפה, אבל כמה שחקנים באמת יש שיכולים להיות כל יום במקום אחר בלי שהיכולת ההתקפית שלהם תפגע, סטייל די ג׳יי למיהו ביאנקיז? מעט מאוד, עם כל הקשקשת על השחקן המודרני הורסטילי, אף אחד לא ישים את קורי סיגר באאוט פילד או את אנתוני ריזו בשורט. אז בהחלט יכול להיות שאם יירגעו קצת ויתנו לדונובאן להתמקצע בעמדה-שתיים, הוא יוכל להתרכז יותר בהתקפה ולהתאפס (ואז אולי נגלה שזה מה שהוא…) או שהוא ימשיך לדלג בין עמדות ויתרגל למצב ויעלה ויפרח. לך תדע.

  3. למי שקלט את השם של שיי לנגליירס ותוהה, אז כן, למרות ששיי נולד בפורטלנד אבא שלו אכן אוהד מטס והילד אכן נקרא על שם האיצטדיון המיתולוגי ז״ל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט