אירועי דיומא – 18.01.2023 – טניס ואופניים

אליפות אוסטרליה בטניס / עמיחי קטן

האליפות יצאה לדרך שלשום כשהמדורג הבכיר בסבב הגברים שהודח כבר בסיבוב הראשון הוא מתיאו ברטיני, המדורג 14 בעולם, שהפסיד ב-5 מערכות מותחות מאוד למי שהגיע להכי הרבה גמרים באוסטרליה בלי אף תואר – אנדי מארי (הפסיד בגמר של 2010, 2011, 2013, 2015 ו-2016). עוד מדורגים שכבר הודחו אצל הגברים הם לורנצו מוסטי (19), בורנה צ'וריץ' (23), מיומיר קצ'מנוביץ' (27) וניק קיריוס, סגן אלוף ווימבלדון האחרון ואלוף אוסטרליה המכהן בזוגות, שנאלץ לפרוש בשל פציעה.

בעת כתיבת שורות אלה, האלוף המכהן, שיאן הזכיות בגראנד סלאם והמדורג 1 בטורניר, רפאל נדאל, נמצא בפיגור של 2 מערכות נגד מקנזי מקדונלנד, בזמן שפליקס אוז'ה אליאסים, המדורג 7 בעולם, חזר מפיגור 2 מערכות ומוביל 5- 2 במערכה החמישית. משחקים מעניינים נוספים היום הם של דניל מדבדב נגד ג'ון מילמן ושל הורקאץ' נגד לורנצו סונגו.

בסבב הנשים, איגה שוויונטק (1), ג'סיקה פגולה (3) ומריה סקארי (6) העפילו לסיבוב השלישי, בעוד שפטרה קביטובה (15) הודחה בסיבוב השני על ידי אנחלינה קלינינה (39). לשם שינוי, כל מדורגות הטופ 10 בסבב הנשים שרדו את הסיבוב הראשון, משהו שלא קורה שם הרבה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דאון אנדר – קטע 1

קטע אתמול היה קטע הפרולוג של המירוץ, קטע נג"ש קצרצר ושטוח, שהתנהל תחת גשם כבד. מי שעצר את השעון בזמן המהיר ביותר היה אלברטו בטיול, שהקדים את מגנוס שפילד ב-8 שניות ואת יוליוס יוהאנסן ב-10. ניצחון זה מצטרף להישגים מכובדים מאד של הקלאסיקן האיטלקי, ביניהם הזכיות בקטע בג'ירו ובטור של פלנדריה.
קטע 1 של המירוץ סובב סביב העיר טמונדה, ובמהלכו המתחרים יטפסו גבעה בשם מנגלרס חמש פעמים, אך הסיום יהיה בירידה. עדיין לא מדובר בטיפוסים הקשים יותר כמו אלה שנראה בהמשך המירוץ, ולפיכך הקטע יכול להתאים למאיצים מהסוג של קיילב יואן, קיידן גרובס, פיל באוהאוס או ג'ורדי מיאוס, ואולי גם לקלאסיקנים מהסוג של בטיול, איתן הייטר ומיקל מתיוס. שידור ביורוספורט בשעות הבוקר המוקדמות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אחרי תאונה בקילומטר האחרון פיל באוהאוס מצליח להחזיק בראש לפני קיילב יואן נטול הקבוצה ומייקל מתיוס. היום הראשון גם גבה את הראשים של רוברט חסינק מיומבו ופאדי בווין לשעבר IPT מDSM

  2. תודה פאקו.
    .
    מה פירוש קיילב יואן נטול הקבוצה? הוא בטופ של הספרינטרים. אף קבוצה לא רוצה לנצח איזה כמה פעמים העונה?
    .
    אנקדוטה – סאם גייז Samuel Gaze מקבוצת Alpecin-Deceuninck (הידועה יותר בתור "איפה שואן דר פול") הוא גם רוכב שטח, קרוס קאנטרי.
    יש לו אפילו נצחון או שניים בתחרויות של הסבב העולמי. זכור לי משהו כמו ניצחון בספרינט על נינו שרטר (!).
    למעשה הופתעתי לראות אותו רוכב כביש. כנראה שהכסף ה"גדול" בכביש עושה את שלו.

    1. יש לו קבוצה, זה רק במירוץ הזה שאין לו.
      לוטו כמו IPT ירדו לדרג הפרו-טור. אחרי כל הרעש והלחץ גם הם קיבלו זימון לכל מירוצי הוורלד טור חוץ מהגראנד טורס. בניגוד לקבוצות הוורלד טור שמחויבות לשלוח קבוצה לכל מירוץ לוטו יכולים אבל לא חייבים. הם החליטו שלא שווה להם המאמץ של להטיס את הקבוצה דאון אנדר. זה השאיר את יואן להתחרות תחת הטייטל של קבוצת אוסטרליה שטכנית אומר שאין מי שיעזור לו בספרינטים כאן.

      1. בקלאסיקת שוואלבה בשבוע שעבר הוא הצליח לזכות פחות או יותר מול אותם מתחרים ועם אותה הקבוצה, רק ששם המסלול היה פחות קשה עד הסיום מאשר היום.

      1. רזי, קשה להעריך. השמועות בדבר פרישתו של נדאל החלו עוד באביב 2009, אז נוצח בידי רובין סודרלינג ברולאן גארוס. הוא אמנם יחגוג ביוני 37 ועבר הרבה פציעות, אך חושב שלא תש כוחו והוא עדיין מסוגל לזכות בגרנד סלאמים. מטבע הדברים, יתמקד בעיקר בעונת החימר ובאליפות צרפת.

  3. מארי וברטיני אכן היו שותפים לאחד המשחקים המרתקים של הטורניר, כבר בסיבוב הראשון. הסקוטי, סגן אלוף הטורניר לא פחות מחמש פעמים, שכבר היה קרוב לפרוש לפני מספר שנים לאחר ניתוח בירכו, הוביל בשתי מערכות. יריבו הצליח להשוות והמשחק הגיע לשובר השוויון המכריע במערכה החמישית (כשעוד לפניו הסקוטי הציל נקודת משחק), שבו הצליח מארי בן ה-35 לנצח.

  4. (:
    אשמח גם לטורניר מצוין של מארי. קשה להתאושש אחרי משחק של חמש שעות, אבל מקווה שיתקדם ככל היותר, בכל אופן. אין לי מישהו מועדף לזכיה. מניח שהנפה של דג'וקוביץ' יכולה להיות נחמדה למדי ואשמח לה בהחלט.

    1. אני מעדיף כל אחד אחר על פני דג'וקוביץ', גם בגלל סגנון המשחק שלו (שם הוא לא היחיד, אבל מדובר בסגנון לא מספיק התקפי לטעמי), ובעיקר בגלל ההתנהלות שלו על ומחוץ למגרש.

      1. בראש שלך הוא הגנתי. שים לו כדור באמצע הקו בסיס ותראה מה הוא יעשה…. 😜
        הוא לא מהמר כמו קיריוס או ציציפאס אבל איפה הוא ואיפה הם!!!

  5. שילוב מסירות חכם בין אריקסן לפרננדש וברונו עושה את ה 1:0 אצל קריסטל פאלאס על סף המחצית.
    אם היונייטד לוקחים את משחק ההשלמה הזה הם יכולים להגיע למקום השני, 6 נקודות מארסנל, לפחות זמנית כשבראשון בשש וחצי הם מתארחים אצל ארסנל למשחק שעשוי אף להקטין את הפער בין הקבוצות. ההשפעה של טן האח ניכרת.

  6. מצד שני, אינטר מביסה את מילאן שפשוט הולכת ומידרדרת מאז החזרה מהמונדיאל. שחקניה ובעיקר ליאאו וזירו חזרו מהמונדיאל כאילו חטפו קורונה…

  7. היונייטד סופגים גול בדקה התשעים מבעיטה חופשית.
    ממש חבל אבל לא נורא. לא המקום השני אבל התקדמו מהרביעי לשלישי.

    1. אפשר היה לראות 3 דקות לפני הגול שטאן האח לא מרוצה מצורת המשחק של היונייטד.
      החילוף של אריקסן בפרד היה טעות והוא הבין את זה כמה דקות אחרי כן. זה עלה לו בשתי נקודות.

  8. נובאק הוא המלך במלבורן. ומאז שהוא עשה דפוק כמו שדפקו לנו דפוק של שנתיים אנחנו אוהבים אותו אפילו יותר.
    אני יכול להגיד לכולם מהכרות אישית מהזמן שעבדתי באוזי אופן שהוא בנאדם סופר נחמד. מאחר כרוני. וזמר קריוקי מדופלם.
    והטניסאי היחיד שעבדתי איתו שב45 מעלות חום ביקש לפתוח את החלונות בקיאה ולא לשים מיזוג אוויר!!
    שיבוא את השיא על שלושים. שלא יהיה ספק לאף אחד מי הכי טוב בכל הזמנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט