אירועי דיומא – 17.01.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דאון אנדר – קטע הפרולוג

ברוכים הבאים לפתיחת עונת האופניים של 2023, שתיפתח בטור דאון אנדר שבאוסטרליה. הטור, יחד עם מירוצים נוספים ביבשת, פתחו בשנים עברו באופן מסורתי את עונת הרכיבה. אלא שהנגיף הארור, יחד עם המדיניות המחמירה של ממשלת אוסטרליה, הביאו לכך שמירוצים אלה לא יתקיימו בשנים האחרונות. כעת, שלוש שנים לאחר הפעם האחרונה שבה נראו מירוצי וורלד טור בקצה העולם, העניין חוזר ליבשת המציינת את עונת הקיץ. המירוץ שנפתח היום הוא טור של חמישה קטעים בתוספת קטע פרולוג קצרצר, כשרוב הקטעים מציגים טיפוסים מהרמה הבינונית. כמו תמיד, די קשה להצביע על פייבוריטים מובהקים (ודאי כשריצ'י פורט כבר פרש), אך בסבירות גבוהה אלה יגיעו מבין רוכבי היבשת, שבד"כ נכנסים לכושר תחרותי בשלב מוקדם יותר של העונה. מבין אלה אפשר לציין חברים כמו ג'אי הינדלי, בן אוקונור, ג'יי ויין, רוהאן דניס ומייקל סטורר. שמות גדולים נוספים שנראה כאן הם סיימון ייטס (שנשאר בקבוצתו האוסטרלית, אם כי זו שינתה שמה כעת ל-ג'ייקו אלולה), גראן תומאס ופיו בילבאו. בקטעים השטוחים יותר נקבל גם כאן נציגות אוסטרלית מכובדת, הכוללת את קיילב יואן (כאן במירוץ במדי נבחרת אוסטרלית), קיידן גרובס ומייקל מתיוס, ועימם חברים כמו איתן הייטר, בריאן קוקאר, ג'ורדי מיאוס ופיל באוהאוס.
בכל הקשור לקבוצת IPT, הרי שזו קיבלה העונה חדשות מצויינות בדמות העובדה שקודם כל היא תוזמן לכל מירוצי הקטעים שאינם גראנד טורים (לא רק לחד יומיים כפי שהדירוג שלה איפשר). בהמשך נודע שהקבוצה קיבלה זימונים גם לג'ירו ולטור דה פראנס, מה שאומר שהעונה הזו מבחינתה היא כמעט חזרה לשיגרה. אשר למירוץ הנוכחי, הרי שגם היא תצטייד בנוכחות אוסטרלית מכובדת, הכוללת את קורבין סטרונג, סיימון קלארק, טאג' ג'ונס וסבסטיאן ברוויק, ויחד עימם גם כריס פרום ודאריל אימפי הוותיקים.
הקטע הפותח של המירוץ הוא קטע הפרולוג שלו, קטע נג"ש קצרצר ושטוח של 5.5 ק"מ ברחובות העיר אדלייד. יש כאן מספר שענים טובים בדמותם של רוהאן דניס, גראן תומאס, איתן הייטר, מגנוס שפילד ומתייה קטנאו, וגם הכוכב המקומי מייקל מתיוס חובב במיוחד את הסוג הזה של הקטעים. שידור ביורוספורט בשעות הבוקר המוקדמות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. איזה כיף!
    הגיע הזמן שיחזור ספורט בלי קעקועים, קליר פאת', WAAW ורגעי היילייטס.
    (אני יודע שבחורף יש סייקלוקרוס. לא יודע, לא התחברתי לזה)

    1. דווקא עדיין יש WAWA למה לבטל…
      ון ארט את ון דר פול ניהלו קרבות אימתניים. הבלגי היה הדומיננטי השנה.

  2. תודה רבה, פאקו!
    ג'יי ויין (מלך ההרים בוולטה) בדיוק לארח את אליפות אוסטרליה בנגש, ונראה בכושר מצוין גם להיום וגם לgc. גם פלאפ מאינאוס שבדיוק ניצח את אליפות אוסטרליה בכביש נראה בכושר לא רע..
    דרך אגב, קורבין סטרונג ניו זילנדי.

  3. למה הפגרה הכל כך קצרה הזו הרגישה כל כך ארוכה…
    בכל מקרה איזה כיף שחוזרים.
    סילבן אדאמס הפעיל את מלוא כובד משקלו וזה עבד אבל הקבוצה לא התחזקה בכלל. מה שכן זה ייתן מקום לביטוי לכישרון הצעיר שיש בקבוצה ויש לא מעט.

    1. טיונס שהגיע לקראת סוף העונה שעברה ולא הספיק הרבה אחרי המעבר אמור להיות תוספת משמעותית, לא?
      שולץ שהצטרף ברגע האחרון כנראה דומסטיק מוצלח מהרוכבים שעזבו, אבל בשביל שדומסטיק ישפיע צריך מובילים מוצלחים..

      1. בהחלט תוספת משמעותית. אבל בגזרת ה-GC וודס ופוגלסאנג רק הזדקנו ואין עדיין רוכב דומיננטי אחר שאפשר לסמוך עליו להתמודד על קטעים בגראנד טור. בכל אופן יש שדרה של רוכבים צעירים מוכשרים שקודמו לסגל השנה. יש למה לצפות!

  4. בינתיים בטיול קובע את הבנצ'מארק אבל כל התותחים הכבדים יבואו אחר כך.
    אגב מי שלא ציינת ב-IPT הוא דווקא הפוטנציאל הכי טוב למיקום גבוה היום – דרק גי, אלוף הנג"ש הקנדי.בכל מקרה הקבוצה שלחה נבחרת על טהרת הקומונוולת'…

  5. בטיול היה הרביעי על הכביש אבל ההמתנה על הכיסא החם השתלמה כשאף אחד לא מתקרב אליו והוא עושה סיפתח מוצלח לעונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט