כיסאות מוזיקליים: יום שני השחור ב-NFL/ שחר דלאל

גם השנה, כמו כל שנה, המחזור האחרון היה רק הקדימון לקראת יום שני השחור, יום הפיטורים האימתני של מאמני ה-NFL.  השנה, כמו בשנה שעברה, אין כוכבים מבטיחים שכל הקבוצות ילחמו עליהם (ע"ע העוזרים של שון מקוויי/ אנדי ריד בשנים הקודמות), אלא כל מועדון ינסה למצוא את המועמד שמתאים לו.

המציאות הזאת אולי תאפשר, בדומה לשנה שעברה, לקבוצות לעשות בירור רציני ואולי אפילו לראיין מועמדים שלא חשבו עליהם בשלב הראשון. זה גם אמור לחזק את המועמדים שנופלים בקטגוריית "חוק רוני" שקובע שחלק מהמועמדים חייבים להיות "לא לבנים" (כזאת כבר השנה השניה בה המכסה עלתה לשתיים (במקום אחד בשנים הקודמות).

נכון לרגע כתיבת שורות אלו יש חמש קבוצות שמחפשות מאמן חדש: דנבר, אינדיאנפוליס, אריזונה, קרוליינה ויוסטון. אז לקראת סבב המינויים המתקרב וסיום העונה הסדירה, הנה היכרות ראשונה עם המועמדים המובילים:

המועמדים הבכירים

שון פייטון (לשעבר מאמן ניו אורלינס – (כבר היה נראה שהקוסם ממזרח אילינוי איבד את החשק לאמן אחרי שהודיע על פרישה בעונה שעברה, אך השמועות על טום בריידי ומיאמי הוכיחו שהם פשוט מחפש את ההזדמנות הנכונה. דנבר כבר קיבלה אישור לראיין אותו.

אריק ביאנמי (מתאם התקפה, קנזס סיטי – (שישית ממאמני הליגה הגיעו מהעץ של אנדי ריד ואין סיבה שזה ייעצר. למרות מספר פעמים שכבר דילגו עליו, שיטת המשחק של הצ'יפס היא עדיין מושא להערצה בליגה. נוסף לזה, מדובר באחד ממתאמי ההתקפה השחורים היחידים בליגה, מה שיבטיח לו הרבה מאוד ראיונות, בעיקר בשל חוק רוני. הטענה בליגה היא שלא קיבל עד עכשיו משרה ראשית בגלל ההצלחה של הצ'יפס וכנראה בזכותו הליגה אפשרה לראיין מועמדים שבועיים לפני תום העונה. האם הפעם הוא יקבל סוף סוף את התפקיד הנחשק?

שיין סטיצ'ן (מתאם התקפה, פילדלפיה – (אחרי שהוביל לעונת MVP של ג'יילן הרטס, הרבה קבוצות יירצו לשכפל את ההצלחה גם אצלם (מישהו אמר אריזונה). עם זאת, יש קבוצות שלא מוכנות לחכות יותר מידי ואם האיגלס יגיעו רחוק בפלייאוף אולי הוא ייצטרך לחכות עוד שנה עד שיקבל את התפקיד המיוחל.

דאמיקו ראיינס (מתאם הגנה, סן פרנסיסקו) – איך אתה מאבד שני קווטרבקים ועדיין ממשיך להיות רלוונטי? בזכות ההגנה. הניינרס אומנם נחשבים כקבוצה התקפית ברחבי הליגה, אבל ראיינס הפך אותה בשנתיים האחרונות למכונה משומנת שכמעט ולא עושה טעויות. האם הוא יילך בדרכו של רוברט סאלח?

מאמני עבר

פרנק רייך (מאמן ראשי לשעבר של הקולטס( – סיום התקופה שלו באינדיאנפוליס לא היה אידיאלי, אך בהחלט לא באשמתו. השנים הראשונות שלו עם הקולטס עדיין עומדות לזכותו וגם העובדה שנחשב לגורו של קוווטרבקים, לכן לא מעט קבוצות ירימו טלפון.

דן קווין (מתאם הגנה, דאלאס( – סיום התקופה שלו באטלנטה היתה הכי גרועה שיש, אבל השנה האחרונה עם הקאובויס החזירה את האמון של קבוצות ביכולת שלו להוביל קבוצות וכ"גורו" הגנתי.

לזלי פרייז'ר (מתאם הגנה, באפלו( – לאחר קדנציה נוראית כמאמן ראשי במינסוטה הוא המציא את עצמו מחדש בבאפלו והפך שוב לשם חם לקראת סבבי המינויים בשנתיים האחרונות.

העוזרים העולים

בן ג'ונסון (מתאם התקפה, דטרויט) – אם היינו מזכירים את השם שלו לפני תחילת העונה כנראה שהייתם חושבים שאנחנו משוגעים. אך היכולת המדהימה של התקפת דטרויט העונה (בהובלתו של ג'ראד גוף המושמץ) הפכה אותו לשם שאי אפשר להתעלם ממנו. האם תהיה קבוצה שתהיה מוכנה להמר עליו?

קלן מור (מתאם התקפה, דאלאס) – הוא אומנם פרש ממשחק רק ב-2018 אבל כבר עכשיו הוא אחד השמות המרכזיים בסבב הזה, כאשר הדיבור בטקסס הוא שג'רי ג'ונס רוצה שהוא יחליף בבוא העת את מייק מקארת'י כמאמן הראשי (סטייל ג'ייסון גארט). עם זאת, ההצלחה של המאמן הראשי והרצון של מור להתקדם עשויים לשנות לו את התכניות.

ביירון לפטוויץ' (מתאם התקפה, טמפה ביי) – כבר כמה שנים שלפטווייץ' מוזכר כ"דבר הגדול הבא" בתחום האימון, כאשר הזכיה של הבאקס בסופרבול רק הקפיצה את המניות שלו עוד יותר. עם זאת, רבים עדיין חוששים מהניסיון שלו כמאמן (רק ארבע שנים). השנה החולפת בהחלט לא עשתה לו טוב.

דון מרטינדייל (מתאם הגנה, בולטימור) – השם שלו עולה בכל שנה וכנראה שגם הפעם מרטינדייל יקבל הרבה קריאות לראיונות. האם הוא יעבור אותם? זה כבר סיפור אחר.

גרג רומן (מתאם התקפה, בולטימור – (הוא אולי וותיק, אבל יהיה בראש הרשימה של הרבה מאוד קבוצות. הוא יכול לרשום לזכותו את עונת ה –MVP של לאמר ג'קסון, אך גם את ההצלחה בתחילת הקריירה של קולין קאפרניק והוא הצליח להנחיל שיטות התקפה שונות שמותאמות לק"ב שיש לו. ההצלחה היחסית של הרייבנס במשחקים בהם ג'קסון היה חסר היא עדות טובה לכך. עם זאת, מדובר על מועמד שהיה אמור לקבל משרה כבר מזמן, אז אולי יש סיבה מתחת לפני השטח?

מייק קאפקה (מתאם התקפה, ג'איינטס) – אחרי שחיכה וחיכה ולא קיבל את משרת המתאם בקנזס סיטי קאפקה יצא החוצה וחיזק את כל מה שחשבו עליו. העובדה שבניו יורק ישחקו השנה בפלייאוף, למרות דניאל ג'ונס בעמדת הק"ב, בהחלט תיתן לו הרבה נקודות.

מאמני המכללות

ג'ים הארבו (מישיגן – (הרבה מהקסם של הארבו פג בשנים האחרונות, ולמרות עונה מצוינת הוא הפסיד שוב בפלייאוף. עם זאת, ההיסטוריה מלמדת שלא כדאי לסמוך על זה שיישאר הרבה זמן באותו המקום, וב-NFL  יש שמועות חזקות שהוא רוצה לחזור למקצוענים. קרוליינה היא המועמדת המובילה בשלב זה.

ראיין דיי (אוהיו סטייט)-  השינויים שחלו בשנים האחרונות בנוגע לשחקני המכללות עשויות לגרום לדיי לעזוב את הקרקע הפוריה של אוהיו ולעבור למקצוענים.

הלא צפויים

דייב טואב (מאמן קבוצות מיוחדות, קנזס סיטי)- השם של טואב הוביל הרבה טבלאות הימורים בעשור האחרון, אך הוא נעלם כליל בשנתיים האחרונות. מי שנחשב למאמן הקבוצות המיוחדות הטוב בהיסטוריה של המשחק נחשב כבר מבוגר מגדי שקבוצה תהמר עליו, אך ההצלחה של ריץ' ביסאקיה (בעונה שעברה), ג'ון הארבו (בעשור האחרון) וביל ביליצ'יק (המאמן הטוב בהיסטוריה), מאמני קבוצות מיוחדות בעברם יכולה לפתוח לו שוב את הדלת.

גארי קוביאק (מאמן יוסטון ודנבר לשעבר)-  המאמן בן ה-60 החליט לקחת הפסקה כדי להיות יותר עם המשפחה ולטפל בבעיות הבריאות שלו. לא כל הצעה תהיה רלוונטית עבורו, אבל אם הברונקוס יתקשרו תהיו בטוחים שהוא יענה לטלפון…

בראיין פלורס (מאמן ליינבקרים, פיטסבורג) – אחרי שהצליח לשקם את הדולפינס בשלוש השנים האחרונות, הצליח להסתכסך עם בעלי הקבוצות כשתבע את הליגה. לפני התביעה הוא היה אחד השמות החמים ביותר שיש בסבב הקודם, אבל הפעם מעט מאוד קבוצות יבקשו לראיין אותו.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מעולה, תודה רבה!! דמארקו ראיין נראה כמועמד המוביל מהקורדינייטורס.. אבל לאן?
    .
    אני תוהה אם שון פייטון לא מעט.. אוברייטד (לפחות בפלייאוף)? היה זקוק לבאונטיגייט בשביל הסופרבול (למרות שהבחירה באונסייד קיק היא אחת האדירות…), מאז הגיע רק פעם אחת לגמר החטיבה, על אף היותו עם בריס עוד כמעט עשר שנים.. ההתקפות שלו כמעט תמיד מצויינות, אבל שוב, היה לו את בריס.. ההישגים שלו בפלייאוף לא טובים משמעותית מאלו של מייק מקארתי, למשל, או אפילו גרודן…

  2. הלוואי וארה"ב תגיע יום אחד לתפעל כמו בראזיל שם אין "חוק רוני" או "חוק זובי". שם דבר אחד קובי ודבר אחד בלבד: יכולת. כך גם בנבחרת, ובכל אורחות החיים. הם לא מבדילים בין שחור, לבן, או מולטי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט