אירועי דיומא – 12.1.23 – יורוליג וסנוקר

יורוליג / עמיחי קטן

19:45 פנרבחצ'ה (11- 7) – באיירן מינכן (7- 11): רצף ההפסדים של הטורקים נעצר על 5 כששלשום הם ניצחו את פנאתנייקוס בחוץ אחרי הארכה, ואילו באיירן הפתיעו את באסקוניה והשלימו ניצחון יורוליג שני ברציפות.

20:00 הכוכב האדום בלגרד (9-9) – מונאקו (12- 6): הסרבים הובסו שלשום על ידי ריאל מדריד, במה שהיה ההפסד הביתי השלישי ברציפות שלהם ביורוליג, ואילו מונאקו גברו על אולימפיאקוס בקרב הגנתי עיקש שהסתיים בתוצאה 64- 60 ושמרו על מקום בין המוליכות.

21:00 אלבה ברלין (6- 12) – ריאל מדריד (12- 6): אלבה כבר עם 3 ניצחונות רצופים, ואילו ריאל עכשיו רק עם 2, בגלל הפסד לבאסקוניה לפני שבועיים, אך שניהם היו בהפרש מצטבר של 53 נקודות.

21:30 בולוניה (8- 10) – אולימפיאקוס (11- 7): מילוש תאודוסיץ' קלע 21 עם 12 אסיסטים שלשום, אך זה לא מנע מהאיטלקים הפסד ביתי לז'לגיריס, ואילו אולימפיאקוס הפסידו בחוץ למונאקו במשחק שכולו בונקר.

סנוקר/ אסף צרפתי

טורניר המאסטרס  – אלכסנדרה פאלאס, לונדון, שלב רבע הגמר

הטורניר הנהדר חתם אתמול את הסיבוב הראשון עם משחק התחרות עד כה.

ג'אד טראמפ התמודד מול ריאן דיי הוולשי הוותיק שאחז ביתרון מינימלי לאורך רוב שלבי המשחק עד שלבסוף עלה ליתרון 5-3 מרחק פריים אחד מניצחון. הפריים הבא היה צמוד והגיע עד לריספוט של הכדור השחור בו הצליח לנצח טראמפ ולהאריך את ההתמודדות. דיי זכה להזדמנות נוספת להכריע את המשחק אך כשל בהטבעת שחור שהיה מבטיח לו ניצחון (לא ייאמן כמה פעמים זה קורה). טראמפ הצליח לייצר מספיק נקודות (כולל חבטה נהדרת בידו החלשה) כדי לכפות שיוויון 5-5 .

הפריים המכריע כבר היה פרוע לחלוטין, דיי הוביל ראשון ובנה ברייק נהדר אך בהטבעת שחור פשוטה נכנס בטעות גם האדום וטראמפ השתלט על השולחן. טראמפ כבר חצה את רף הנקודות לניצחון והקהל היה בטירוף, אך מיד לאחר מכן החמיץ ורוד והחזיר את דיי לשולחן כשהוא זקוק לשני סנוקרים. במכה נהדרת השיג דיי את הסנוקר המיוחל ואחרי טעות של טראמפ אף קיבל כדור חופשי ואת הדרך לניצחון מהקבר. הוא החטיא… וטראמפ נשם לרווחה וחגג העפלה לרבע הגמר ונחת מסוימת בעונה קשה עבורו.

במשחק המאוחר התקוטטו ווילסון ובינגהאם חביב המדור אך הוא הסתיים לאחר סגירת הגיליון. סיקור יועלה במהלך היום.

משחקי היום : שלב רבע הגמר מתחיל היום וישוחק גם מחר בפורמט של הטוב מ – 11 (עד לגמר למעשה). ההגרלה בשלמותה :

יום חמישי

15:00  – מארק וויליאמס– רוני אוסאליבן

00 :21  – חוסיין ואפאי – ג'ק ליסובסקי

יום שישי

15:00  – בארי הוקינס –  ג'אד טראמפ

00 :21  – שון מרפי – ווילסון/ בינגהאם

לפתיחת שלב רבע הגמר קיבלנו ממתק אמיתי, קלאסיקה. רוני אוסאליבן ומארק וויליאמס בני אותו המחזור (1992) הם שניים מגדולי השחקנים אי פעם. הצגה של הישגיהם תהיה מיותרת, נתמקד במשחק מולנו. עד כה במפגשים ראש בראש : 34 ניצחונות לרוקט, 12 לוולשי הנפלא. אוסאליבן מודע לכך שהיגינס, סלבי ורוברטסון הודחו ובמגרש הביתי שלו ניצחון היום יקדם אותו משמעותית לזכייה שמינית  במאסטרס (שיא כל הזמנים). מארק וויליאמס יריבו הוא אגדה ורוני הוא הנמסיס שלו. וויליאמס הפסיד לאוסאליבן  70 אחוז מהמשחקים בינהם אבל רק 57 אחוז מהפריימים , כלומר… לא יודע מה זה אומר שאולי יהיה צמוד ?

 משחק הערב יפגיש שני שחקנים להם השלב הזה הוא הישג שיא ויחפשו לשפר אותו בהעפלה לחצי הגמר. חוסיין ואפאי התקדם בשיטתיות והתמדה בדירוג העולמי בשנים האחרונות והרוויח ביושר את מקומו בצמרת הדירוג העולמי. השחקן האיראני הראשון בסבב הדיח את סלבי בסיבוב הקודם ונראה נהדר העונה, ככל הנראה הוא יצטרך לשחק טוב אפילו יותר הערב. זאת, כיוון שיריבו הוא ג'ק ליסובסקי. ליסובסקי, השחקן הנהדר, הוא הבטחה מזה זמן מה, השחקן ההתקפי והמוכשר, שלעיתים נחשב פזיז, מגרד את הצמרת הגבוהה של הדירוג העולמי אם כי לא זכה עדיין בטורניר משמעותי. ענף הסנוקר לא יוכל לחיות על דור שנת  1992 לנצח וליסובסקי (וגם ואפאי) בהחלט יכול להיחשב מועמד להוביל את  הסנוקר בעשור הקרוב. זכייה בטורניר שכזה היא מקפצה נהדרת. לטעמי זה יהיה משחק הסיבוב, האווירה והקהל ישחקו חלק חשוב כיוון ששני השחקנים יכולים לקבל פיק ברכיים קל.   צפייה מהנה.

שידורים ביורוספורט 1 ו 2

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רבה מנחם.ולכולם על התגובות.
    סנוקר אכן משחק מרתק לאניני טעם.
    בנתיים במשחק המוקדם רוני מוביל 3-1 על וויליאמס שרק לקראת ההפסקה התעורר קצת. רוב הסיכויים שהרוקט יחסל את זה תוך שעה וחצי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט