מספר 3: סיכום שבוע 17 ב-NFL/ שחר דלאל

1. בעת כתיבת שורות אלו לא ברור עדיין מה מצבו של דמאר האמלין, שעדיין מונשם ונמצא במצב של חוסר הכרה בבית החולים. הסייפטי של הבילס הוא אולי רק "עוד שחקן בליגה", אבל מה שקרה השבוע בסינסנטי הפך את שמו לשגור בפי כל. לספר על הילדות הקשה, על ההשקעה בקהילה ועל החיוך שלא יורד לו מהפרצוף, בעוד הוא ומשפחתו רק רצו שיישאר אלמוני כמו שהיה לפני המשחק.

כשהוא נפל כולם ידעו שזה לא פגיעה רגילה, אבל עדיין כולם – השחקנים, המאמנים, האוהדים והאמא ביציע – קיוו שאחרי כמה דקות של טיפול הוא יריד את היד ויסמן שהכל בסדר. אבל לצערנו העולם האמיתי הוא לא העלילה של ג'רי מגווייר ויכול להיות שנחכה עוד ימים ארוכים עד שנוכל לראות ממנו תגובה כלשהי.

לפי הדיווחים האחרונים הסימנים מעודדים, רק נקווה שהוא ייצא מזה.

2. ברגעים כאלה, טוב שהוא זכה במאמן שיודע שיש דברים חשובים יותר מעוד ניצחון במשחק או השגת יתרון הביתיות:

3. בצד השני, כרגיל, ב-NFL התקשו לקבל את ההחלטה הנכונה ולפי כל הדיווחים ביקשו מהשחקנים לחזור ולשחק את המשחק. נכון, אף משחק ליגה רשמי לא בוטל מאז 1935, אבל לפעמים יש מצבים שחזקים יותר ממזג האוויר, וחבל שהשחקנים וצוות האימון – במצב הרגיש בו הם נמצאו – היו אלה שיסבירו להם את זה.

4. מצד שני אולי לליגה קל להתעלם מבריאות השחקנים שלה, כאשר 19% מהם (יותר מ-300) מסיימים את העונה ב-IR…

5. ואם כבר בריאות השחקנים, אולי הגיע הזמן שנתחיל לראות שריקות אחידות על פגיעה בקווטרבק, גם אם הוא לא בצבע הנכון…

6. הקאמבק המפתיע ביותר העונה (אולי ביחד עם פיטסבורג) היה של גרין ביי. זה מה שהיה לשחקן המוביל שלהם לספר על זה:

7. כמה מאיתנו היינו מופתעים שטום בריידי נתן את משחקו הטוב ביותר העונה כשהיה עם הגב אל הקיר?

8. המהלך המפתיע של השבוע היה העזיבה של דרק קאר את הריידרס, אחרי שהורד לספסל ע"י מאמן ג'וש מקדניאלס (מניח שזה עורר הרבה זיכרונות אצל אוהדי דנבר). אין ספק שהוא יהיה שם חם מאוד במהלך הפגרה הקרובה.

9. יש שני משחקים שלא ישנו כלום עבור הקבוצות המשחקות למאבקי המיקום העונה, אך בהחלט יכולים להשפיע על הבחירה הראשונה בדראפט. שיקאגו המפורקים יפגשו את מינסוטה שרוצה לשמור על המקום השני ב-NFC בעוד יוסטון – שכרגע מחזיקה בבחירה הראשונה – תפגוש את אינדיאנפוליס שמנסה בכל כוחה להיראות כמו שטיח בשבועות האחרונים. ניצחון של הטקסאנס והברס בוחרים ראשונים בדראפט. זאת יכולה להיות אחלה מתנה ממאמנם לשעבר, לאבי סמית'.

10. ונסיים עם זה: השבוע הלך לעולמו ארט מקנלי – "האבא של ההילוך החוזר", שהיה זה שהכניס את המצלמות לעולם השיפוט ב-1986 ושינה לחלוטין את הדרך בה אנחנו שופטים את ההחלטות של הצוות על המגרש (רק תחשבו אם פיפ"א היתה מאמצת את אותה החלטה באותו הזמן…). אוהדי ספורט בכל העולם חווים לו תודה ענקית.

אגב, כותב שורות אלו מתלונן לא אחת על אחידות השיפוט בליגה, במיוחד לאור העובדה שהשופטים על המגרש הם אלה שאחראים לשנות את ההחלטה של עצמם. מקנלי ניסה למנוע את זה ארבעה עשורים לפני שאתם קוראים את זה כאן…

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה רבה. מצויין כרגיל. לגבי נק' 5, הבעיה היא לא שלא נזרק דגל במהלך השנים, אלא שכן נזרק בראשון. שניהם מהלכים לגיטימיים לגמרי.
    האם יש באמת אפליה בראפינג דה פאסר בין ק'ב שחורים ללבנים? צריך יותר משני מהלכים אקראיים כדי לקבוע זאת.

    1. יש הרבה דוגמאות לאורך השנים. זה מתחיל במייקל ויק, המשיך ב-RGIII, ראסל ווילסון, קאם ניוטון ולאמר ג'קסון, כאשר היום הנפגע העיקרי הוא ג'סטין פילדס – העליתי גם הרבה דוגמאות כאלה לאורך השנים (וגם את הדוגמאות ההפוכות).
      רק לחדד, אני לא חושב שזה נעשה במכוון, אבל לפעמים הכרה בבעיה היא 80% מהדרך לפיתרון.

      1. אגב, טוני דאנג'י – אחד המאמנים השחורים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של הליגה – נגע בסוגיה הזאת בסרט שנעשה על מייקל ויק, וציין שגם הוא "דחף" שופטים לא לשרוק לפגיעות משמעותיות בוויק.

        1. אפשר להניח שחלק מהעניין הוא התייחסות אליהם כחצי ראנינג בקס, ולכן הם מקבלים הגנה בהתאם, ולא כשל פוקט ק'ב

  2. תודה רבה, מעניין מה יעשו בסוף עם המשחק שבוטל, יש לו הרבה השפעה על הפלייאוף.
    לא ברור לי מה הNFL עשו כשהם שיבצו את המשחק של הפאקרס – ליונס אחרי המשחק של סיאטל. אם סיאטל מנצחים והם חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי לפלייאוף, לליונס אין על מה לשחק ולפאקרס יש פה יתרון רציני.

    1. כפי שציינתי, לא בוטל משחק NFL (או במיינור ליגס שלה, כשהיו קיימות) מאז 1935, וגם אז המשחק נדחה בתחילה בגלל מזג אוויר ובוטל רק לאחר ששתי הקבוצות סיימו במאזן שלילי ולא היה על מה לשחק (אגב, הסיבה העיקרית לביטול היתה כי אחת הקבוצות היתה פורטסמות' ספארטנס שכבר היה ידוע שתעבור לדטרויט, אז לא באמת היו אוהדים שרצו להגיע למשחק…).
      אני מניח שהליגה תראה מה יהיו תוצאות המשחקים השבוע לפני שתקבל החלטה.

  3. שחר, עבורי זה אחד הטורים המרתקים מכולם בהופס ובאופן קבוע. שומר על איכות, אטרקטיביות וקישורים שפשוט מעוררים השראה.
    תודה על כך.
    התגובה של רודג'רס מדהימה בעיניי ומרשימה

    1. לגמרי. "המזל" שלו הוא שזה קרה במשחק, שם צוותי החירום מוכנים לכל תרחיש, והחזירו לו את פעימות הלב במהירות יחסית, מה שמנע פגיעה מוחית משמעותית.

  4. https://twitter.com/thecomeback/status/1611035666527256578/mediaViewer?currentTweet=1611035666527256578&currentTweetUser=thecomeback

    2 אופציות שחושבים עליהם לפיתרון המשחק שהופסק.
    לא מסכים איתה כי היא כמובן דופקת את הביטלס(ששלטו בגורלם על לסיים ראשונים) וגם לא פייר לבנגלס שיכלו לעלות למקום שני על חשבון הבילס.

    לדעתי לא מספיק מדברים על איך זה פגע בבנגלס ויותר מידי מתייחסים רק לצד של הבילס בעניין.

    פתרון שראיתי מישהו מציע בפייסבוק, לדעתי הוא הכי טוב(הרע במיעוטו כמובן)-
    לשחק את המחזור הקרוב כרגיל, שבוע הבא ישוחק הווילד קארד של ה NFC ובמקביל יושלם המשחק של הבילס-בינגלס. ככה הפלייאוף ימשיך(הAFC יהיה בפיגור של סיבוב) עד שבוע של הפרובול שהNFC ינוח והAFC ישוחק(הפרובול או שיבוטל או שהשחקנים בגמר הAFC לא ישחקו).
    ככה שהגיעה הגדולה זה המנוחה של השחקנים, הפגיעה הקטנה (ממש) זה שהבילס והבינגלס ידעו אם בכלל יש להם על מה לשחק.

    אני אישית הייתי משלים את המשחק הערב(או אתמול) ודוחה את 2 המשחקים של הבילס והבינגלס לשני(ואולי גם את הצ'יפס).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט